Şimdi Ara

Honda Jazz Buluşma ve Dayanışma SAYFASI (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.211
Cevap
53
Favori
112.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Basit bir hortumdur diye düsünmüstüm ama hortumun uzerinde bi paca daha var. İcime kurt düstü simdi. tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SonNn_ S kullanıcısına yanıt
    Bu arada internetten öğrendiğim bir bilgi daha...

    Muhtemelen bu hortumun adı "Motor Hava Emiş Hortumu" ve görevi hava filtresine taze hava girişi sağlamak. Bu hortumun yırtılması/olmaması başta rolanti düzensizliği olmak üzere motoru olumsuz yönde etkiliyor. İnternette tırnak içindeki ifadeyle aratırsanız epey bilgi bulabilirsiniz.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gone With The Wind

    Bu arada internetten öğrendiğim bir bilgi daha...

    Muhtemelen bu hortumun adı "Motor Hava Emiş Hortumu" ve görevi hava filtresine taze hava girişi sağlamak. Bu hortumun yırtılması/olmaması başta rolanti düzensizliği olmak üzere motoru olumsuz yönde etkiliyor. İnternette tırnak içindeki ifadeyle aratırsanız epey bilgi bulabilirsiniz.

    Saygılarımla.
    hortum önemli değil, asıl önemli olan filitre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    hortum önemli değil, asıl önemli olan filitre

    Önem derecesine göre elbette filtrenin önemi daha fazladır. Ama bu "hortum önemsizdir" anlamına gelmez bence.
  • Gonewiththewind ; bir arastiricam. Bugune kadar rolantide oynama oldugunu gormedim. Calismasa cekiste hic bir sikinti yok cok sukur.

    Caucass ; hocam dogrudur tabiki hava filtresidir en onemlisi ama ustanin dedigi su; cok trafik olan yokuslarda , havayi direkt hortum olmadigi icin radyatorun onunden alacagi icin arac bayilabilir.

    Ayni parcadan Modele uygun insallah bulabilirim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    Gonewiththewind ; bir arastiricam. Bugune kadar rolantide oynama oldugunu gormedim. Calismasa cekiste hic bir sikinti yok cok sukur.

    Caucass ; hocam dogrudur tabiki hava filtresidir en onemlisi ama ustanin dedigi su; cok trafik olan yokuslarda , havayi direkt hortum olmadigi icin radyatorun onunden alacagi icin arac bayilabilir.

    Ayni parcadan Modele uygun insallah bulabilirim .
    bazı araçlarda o hortum olmuyor bile, daha rahat hava emişi sağlasın diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caucass

    bazı araçlarda o hortum olmuyor bile, daha rahat hava emişi sağlasın diye

    Alıntıları Göster
    ben i shift - cvt farkını anlayamadım tam otomatik araba almak istiyorum direksiyondan vites değiştirmek istemiyorum formula 1 cimiyim ben. bi gaz bi fren olsun istiyorum hangisini almam gerek i shift mi cvt mi ? ilk kez araba bakıyorum cahilliğimin kusuruna bakmayın......
  • enzomaresca E kullanıcısına yanıt
    CVT çok tutulan, çok beğenilen bir şanzıman. I-shift ise kullanıldıkça alışılan, kullanıcılarının pek şikayet etmediği bir şanzıman.

    Sizin istediğiniz klasik otomatik bir araç yanlış anlamadıysam. Ben yine de derim ki CVT'yi iyice araştırın, büyük ihtimal beğeneceksiniz. Kullanıcıları çok memnun ve kimse kolay kolay CVT arabasını satmıyor.
  • enzomaresca E kullanıcısına yanıt
    Çok detaya girmeye gerek yok.Direksiyondan vites değiştirmek sadece bir opsiyon.Yani isterseniz o şekilde de kullanabilirisiniz anlamına geliyor.Yoksa her iki şanzıman türünde de sadece gaz ve fren ile kullanabilirsiniz aracı. ( Geri gitmek için geri vitese takmanız lazım ama )

    Burada anlatılan kulakıktan vites değiştirme modları ,aracı daha performanslı kullanmak için kullanılan yöntemler ,mesela sollamaya çıkarken hız yetmeyecek ise ,devir yükseltmek için bir vites küçültmek gibi. Ya da sürekli iniş yaparken aracın hızlanmasına mani olmak ve fren disklerini yememek için viteste kullanmak gibi. Yada S modunda tamamen manuel vites gibi kullanmak için.
    Araç D modunda iken sadece gaz ve fren olarak düşünebilirsiniz

    Ben 2012 CVT aracımda bugüne kadar S modu olan manuel vites modunu hiç kullanmadım.Gerek de duymadım. Uzun inişlerde ise araç hızlanmasın diye vitese aldığım oluyor.
    I-shift de benzerdir diye tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mars51 -- 26 Mart 2014; 10:11:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mars51

    Çok detaya girmeye gerek yok.Direksiyondan vites değiştirmek sadece bir opsiyon.Yani isterseniz o şekilde de kullanabilirisiniz anlamına geliyor.Yoksa her iki şanzıman türünde de sadece gaz ve fren ile kullanabilirsiniz aracı. ( Geri gitmek için geri vitese takmanız lazım ama )

    Burada anlatılan kulakıktan vites değiştirme modları ,aracı daha performanslı kullanmak için kullanılan yöntemler ,mesela sollamaya çıkarken hız yetmeyecek ise ,devir yükseltmek için bir vites küçültmek gibi. Ya da sürekli iniş yaparken aracın hızlanmasına mani olmak ve fren disklerini yememek için viteste kullanmak gibi. Yada S modunda tamamen manuel vites gibi kullanmak için.
    Araç D modunda iken sadece gaz ve fren olarak düşünebilirsiniz

    Ben 2012 CVT aracımda bugüne kadar S modu olan manuel vites modunu hiç kullanmadım.Gerek de duymadım. Uzun inişlerde ise araç hızlanmasın diye vitese aldığım oluyor.
    I-shift de benzerdir diye tahmin ediyorum.
    Honda'nın sitesinde Jazz gözükmüyor da otomatik sıfır fiyatı ne kadar olur sizce?




  • RaistlinXX kullanıcısına yanıt
    0 jazz maalesef yok.2012 yılı son gelen model yılıydı. Kasa değiştiği için 2013 yılında yeni kasayı Honda TR getirmedi.
    Bildiğim kadarıyla ,yeni kasanın gelip gelmeyeceği,gelirse ne zaman ve ne donanımla geleceği de henüz netlik kazanmış değil.
  • Mars51 M kullanıcısına yanıt
    Anladım. Cevap için çok teşekkürler. Hyundai i20 ve Renault Clio bakayım diyorum o zaman. Siz ne dersiniz?
  • RaistlinXX kullanıcısına yanıt
    İki aracı da tam bilediğim için birşey söylemem yanıltıcı olur.Benzer karşılaştırmalar forumda var.onları inceleyebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaistlinXX

    Anladım. Cevap için çok teşekkürler. Hyundai i20 ve Renault Clio bakayım diyorum o zaman. Siz ne dersiniz?

    O iki araci da kullandim. Arka koltuklarda yolcu olarak da seyahat ettim. Tip olarak renault kendi bazinda cığır acti ama iki arac da çok dar araclar. yani bilmiyorum bi Jazz a bindiniz mi bilmiyorum ama aradaki ic hacim ve bagaj farkina sasirirsiniz. Dediginiz araclarin 0 ina ustelik artan otv ile fahis fiyatlar vereceginize 2012 model gıcır gıcır ikinci el bi Jazz alın sonra memnuniyet duyarak bize dua edin yeter :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaistlinXX

    Anladım. Cevap için çok teşekkürler. Hyundai i20 ve Renault Clio bakayım diyorum o zaman. Siz ne dersiniz?

    O iki araci da kullandim. Arka koltuklarda yolcu olarak da seyahat ettim. Tip olarak renault kendi bazinda cığır acti ama iki arac da çok dar araclar. yani bilmiyorum bi Jazz a bindiniz mi bilmiyorum ama aradaki ic hacim ve bagaj farkina sasirirsiniz. Dediginiz araclarin 0 ina ustelik artan otv ile fahis fiyatlar vereceginize 2012 model gıcır gıcır ikinci el bi Jazz alın sonra memnuniyet duyarak bize dua edin yeter :)

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar arada kaldım, fikirlerinizi almak istiyorum.

    35bin TL civari param var.

    2005-09 Elite CVT mi alayım, yoksa
    2009-11 ishift mi?

    Siz olsanız tercihiniz nasıl olur?




  • Murat006 kullanıcısına yanıt
    Eğer mümkünse 2012 CVT alın.
    2. Nesil ve makyajlanmış kasa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_


    quote:

    Orijinalden alıntı: RaistlinXX

    Anladım. Cevap için çok teşekkürler. Hyundai i20 ve Renault Clio bakayım diyorum o zaman. Siz ne dersiniz?

    O iki araci da kullandim. Arka koltuklarda yolcu olarak da seyahat ettim. Tip olarak renault kendi bazinda cığır acti ama iki arac da çok dar araclar. yani bilmiyorum bi Jazz a bindiniz mi bilmiyorum ama aradaki ic hacim ve bagaj farkina sasirirsiniz. Dediginiz araclarin 0 ina ustelik artan otv ile fahis fiyatlar vereceginize 2012 model gıcır gıcır ikinci el bi Jazz alın sonra memnuniyet duyarak bize dua edin yeter :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat006

    Arkadaşlar arada kaldım, fikirlerinizi almak istiyorum.

    35bin TL civari param var.

    2005-09 Elite CVT mi alayım, yoksa
    2009-11 ishift mi?

    Siz olsanız tercihiniz nasıl olur?

    2005-2008 CVT Elite modellerin fiyat aralığı 23-30 bin TL arasında, 2009-2011 I-Shift Fun modellerin fiyatı ise 30-40 bin TL arasında.

    Elinizdeki rakama göre rahatlıkla 2010 model bir I-Shift Fun bulabilirsiniz. Bu durumda eski kasa, sorunsuz şanzımanlı ve sunrooflu bir araç alıp elinizde kalan parayla da aracınız için çeşitli harcamalar (lastik, cam filmi vb.) yapmak mı; yoksa yeni kasa cam tavanlı ama alışması biraz daha zor olan I-Shift şanzımanlı bir araç almak mı... Artık size kalmış.

    Unutmadan... Özellikle eski kasa temiz araba bulmak oldukça zor, bu forumda arayan çok kişi vardı. Bilginize.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gone With The Wind

    quote:

    Orijinalden alıntı: Murat006

    Arkadaşlar arada kaldım, fikirlerinizi almak istiyorum.

    35bin TL civari param var.

    2005-09 Elite CVT mi alayım, yoksa
    2009-11 ishift mi?

    Siz olsanız tercihiniz nasıl olur?

    2005-2008 CVT Elite modellerin fiyat aralığı 23-30 bin TL arasında, 2009-2011 I-Shift Fun modellerin fiyatı ise 30-40 bin TL arasında.

    Elinizdeki rakama göre rahatlıkla 2010 model bir I-Shift Fun bulabilirsiniz. Bu durumda eski kasa, sorunsuz şanzımanlı ve sunrooflu bir araç alıp elinizde kalan parayla da aracınız için çeşitli harcamalar (lastik, cam filmi vb.) yapmak mı; yoksa yeni kasa cam tavanlı ama alışması biraz daha zor olan I-Shift şanzımanlı bir araç almak mı... Artık size kalmış.

    Unutmadan... Özellikle eski kasa temiz araba bulmak oldukça zor, bu forumda arayan çok kişi vardı. Bilginize.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    Honda jazz tekrar cvt ye dönmüşken i-shift yerine cvt almak daha mantıklı geliyor bana. Hem cvt nin sorunsuzluğu hem de
    yetkili servis ustalarının yılları alan cvt tecrübelerini düşünürsek yüksek model temiz bir cvt iyi gelir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ademsin

    Honda jazz tekrar cvt ye dönmüşken i-shift yerine cvt almak daha mantıklı geliyor bana. Hem cvt nin sorunsuzluğu hem de
    yetkili servis ustalarının yılları alan cvt tecrübelerini düşünürsek yüksek model temiz bir cvt iyi gelir..

    Alıntıları Göster
    Forumu takip edenler hatırlayacaktır, bir süredir Jazz'ı satıp 2011 model ve üstü MPV araştırmasına girmiştim. MPV sektöründe bulunan (harf sırasına göre) Citroen C4 Picasso, Fiat 500L, Ford C-Max, Opel Zafira, Peugeot 5008, Renault Scenic/Grand Scenic, Seat Altea XL, Toyota Verso, VW Touran seçeneklerinin bazılarını bayilerde bazılarını ise detaylı testleri üzerinden inceledim. Otomatik vites zorunluluğumuz olduğundan Verso ve C-Max'i elemek zorunda kaldım. Önceliklerim geniş hacimli bagaj, iki küçük çocuk için çocuk koltuğu monte edeceğim arka sıranın 3 parçalı olması ve aralarında bir kişilik alan kalması, mümkünse dizel veya düşük tüketimli benzinli motor, ama hepsinden önemlisi CVT'den sonra alışkanlıklarımı çok fazla değiştirmeyecek bir şanzıman sistemi. Bu çerçevede yaptığım incelemeyi sizinle de paylaşayım.

    1. Citroen C4 Picasso (eski kasa): Artıları düşük tüketimli dizel motor, çok geniş iç hacim, cam tavan. Eksileri alışmayı gerektiren Auto6R yarı otomatik şanzıman ve orta konsolun görüntüsü.

    2. Fiat 500L: Artıları dikkat çekici dış tasarım. Eksileri kısıtlı diz mesafesi, çirkin iç dizayn, küçük bagaj hacmi, düşük performanslı motor

    3. Ford C-Max: Dış görünümü en hoşuma giden araçlardan birisi ama otomatik seçeneği olmaması nedeniyle elendi.

    4. Opel Zafira Tourer: Her yönüyle bana hitap eden bir araç. Ama en büyük eksisi ikinci elde satışta hiç yok, hatta çoğu bayide sıfırı bile yok.

    5. Peugeot 5008: En çok incelediğim ve çok beğendiğim bir araç. Bana göre tek eksisi Citroen'de de kullanılan Auto6R yarı otomatik şanzıman.

    6. Renault Scenic/Grand Scenic: Artıları çok geniş iç hacim, EDC şanzıman, cam tavan. Eksileri hoşuma gitmeyen konsol.

    7. Seat Altea XL: Artıları TDI-DSG birlikteliği, çok geniş bagaj. Eksileri eskimeye yüz tutmuş çirkin iç/dış dizayn.

    8. Toyota Verso: Ablama ait 2011 modelini büyük keyifle kullanıyorum ama malesef otomatik seçeneği yok.

    9. VW Touran: Çok kişi ticari araç görünümü nedeniyle beğenmiyor ama bence çok sade ve kullanışlı bir araç. En büyük eksisi 2010 yılı sonrasında Türkiye'ye gelmedi ve 1.4 TSI motor olsa bile oldukça yüksek yakıt tüketimi.

    En başta da belirttiğim gibi bu görüşler tamamen kişiseldir. Göreceğiniz üzere belli başlı bütün markalar MPV segmentinde en az bir model seçeneği sunarken Honda'nın böyle bir seçeneğinin olmaması çok kötü. Keşke şu bizim Jazz'ları biraz şişirip ve uzatıp SW/Tourer tarzı CVT şanzımanlı bir model yapsalar da bu kadar arayışlara girmesek...

    Uzun lafın kısası hala net bir karar verebilmiş değilim. Tavsiyelerinize de her zaman açığım.

    Saygılarımla.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.