Şimdi Ara

Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.917
Cevap
45
Favori
476.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    valla 2 hafta önce 220 km yol gittim keşke daha uzun olsaydı demeden edemedim ne yorgunluk hissi vardı ne de sıkılma durumu. Bir de tektim yani grupla yola çıkılsa eminim çok daha zevkli olacaktır ve oluyorda zira pcx grup var facebook ta adamlar deli gibi geziyor kamp bile kuruyorlar o kadar kısmet olursa Rabbim nasip ederse 3 senedir tatil yapamıyordum tahminimce 1 ay boyunca arkadaşlarla şöyle bir Türkiye turu yapacağız Bu arada 1 haftadır motor çalışmıyordu beklemede idi hava 0 derece akü boşalmasın diye 4-5 dk çalıştırayım dedim. Arkadaş çalışmaz bu hava da ya da çok zor çalışır dedi anahtarı soktum kontağa çevirdim anahtarı bastım ateşlemeye saniyesinde çalıştı arkadaşın yüz ifadesi tam fotoğraflıktı deme o ki Honda iyidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mitoqondri


    quote:

    Orijinalden alıntı: Free WiLL

    Valla ben frenlerden yana sıkıntı yaşamadım lastik siparişini geçtim zaten salı günü elimde olur bu arada buyrun yakıt tüketimim 23 tl benzin almıştım şişeye de doldurdum bakalım nerede bitecek tahminimce 260 görecek

     Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim...

    Tekerlekler (Ön) 5 kollu alüminyum döküm
    Tekerlekler (Arka) 5 kollu alüminyum döküm
    Tekerlekler (Ön) 90/90-14M/C (46P)
    Tekerlekler (Arka) 100/90-14M/C (57P)

    Ne marka lastik sipariş etmiştiniz ?

    Birde sormak istediğim birşey daha var..

    Motorun orjinal lastik ebatları yukarıda var.. 2 tekeride 120 mm yani 12 cm'ye çıkarsak nasıl olur.. ?

    Bu arada 120 mm lastik ebatları mevcut janta uyar mı ? Mekanik anlamda motora her hangi bir zorlama yapar mı.. Tam ebat olmadığı için teker bilyasına sorun yapar mı ?

    Bunları cevaplarsanız sevinirim.. Teşekkürler..

    orjinal lastikler tek kelime ile rezalet. birisi bana sen bu lastikleri değiştirdiğinde motor çok değişecek deseydi, güler ve sadece yol tutuşu, freni düzelir, başka neolur ki derdim. yanılmışım ve yazın idare edeyim, lastilerim de eskidiği kadar eskisin, böylece bu lastiklere çok da ziyan olmasın diye düşündüğüm için ekim ayına kadar lastik değiştirmedim. motoruma da kendime de eziyet etmişim meğer...

    1. yakıt ekonomisi arttı, daha az yakmaya başladı
    2. motorun kalkış performansı, lastiği taktığım andan itibaren hissedilir şekilde arttı, diğerini çeviremiyormuş meğersem.
    3. frenler muhteşem oldu, bir arkadaşımız aracının fren yaptığında saplandığından bahsediyordu, ahanda işte aynısı benim motorda da var artık
    4. dün hava kapalı idi ama yine motor zevkimle yola çıktım, yolda kötü bir yağmura tutuldum. daha önce evin önünde ıslak zeminde hafifçe gaz verdiğim halde kayarak geldiğim yöne dönmüş ve düşmekten son anda kurtulmuştum, dün motorun şakır şakır yağan yağmur altında yolda oluşan su tabakasını nasıl da güvenle yararak gittiğini gördüm; mest oldum. helal olsun verdiğim paraya... hız, yol tutuş ve fren denemelerim gayet memnuniyet verici. tabi ki bunları yaparken güvenliği elden bırakmadım ama eski lastiklerle devam eden arkadaşlar varsa lütfen sözlerime kulak versinler, hemen değiştirsinler.. haklı olduğumu görecekler.

    ön ve arkayı eşitledim; ikisi de 120/70/14 diye anımsıyorum. tekerlek çapı neredeyse değişmediği için kilometre saat de yanlış ölçmüyor ve hiç sürten yer yok.




  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    ya ben de lastik siparişi verdim gelmiş ama fırsatım olmadığı için gidip taktıramadım. Bana oradan 120 ebatlı lastik uymaz dediler siz janlara müdehale ettiniz mi yoksa lastikci arkadaş beni yiyor mu ? Eğer mümkünse değiştirteceğim.
  • ben en fazla 160 km yaptım, git git git yol bitmek bilmedi, en sonunda artık dayanamayıp gazı kökleyerek gittim son 40 km yi.. biraz da yaş faktörü var galiba, kolay sıkılıyorum, eskisi gibi değilim. genel olarak 100 km üzerindeki mesafelere arabayla gitmeyi tercih ediyorum ama 100 ün altında da arabaya hiç binesim yok. araba 2 yaşına girdiği gün marş basmadı, servis aküyü değiştirdi garantiden. aradan onbeş gün kadar geçti, yeni akü yine basmadı. bir kaçak mı var diye kontrol için aracı servise istediler ve geceyi orada geçirdi araba. ertesi gün bana, "arada bu arabayı kullanın, aküsü kullanmadığınız için bitiyor, başka sorunu yok" diyerek iade ettiler. şehir içinde araba neyime gerek..pcx in hem zevki hem kullanımdaki kolaylığı varken kendime eziyet edip arabaya biner miyim yaa...

    marş konusunda haklısınız, yazlıktaki pcxe 2 ay binemedim, marşa dokunduğum gibi sanki dün çalışmış da kontak kapatmışım gibi çalıştı. kontağı ilk açtığımızda test yaparken enjektöre basınçla benzin gönderiyor sanırım, ondan bu kadar rahat çalışıyor olabilir. bir de marş sistemi de farklı ve çok etkin, onun da katkısı olduğunu düşünüyorum.

    bir arkadaş branda sormuş, brandayı özel yapım yaptırdım, yazlıktaki motor kışın kapalı ortamda kalacak olduğu için ona daha hafif, içi korumalı kumaş bir branda diktirdim. kış için de üstü naylon gibi olup içi muflonlu olan bir kumaş tercih ettim. böylece motorun çizilmesini de engellemeye çalıştım. motorun tam ölçüsüne göre dikildiği için gayet iyi olduğunu düşünüyorum. tur camı ve top case nedeniyle standart brandalar sanırım uymaz bizim motorlara. benim brandanın tek dezavantajı var: altına kediler giriyor. tur camı ile case arasında kalan boşluğu kışın soğukta hayvanlar sığınak olarak kullanıyorlar, hem rüzgar almıyor, hem güvenli hem rahat. ama sadece oturup gitmiyor namussuzlar, bir de her tarafı tüy yapıyorlar, çamurlu patilerle çıkıyorlar, koltuk batıyor, ve de daha kötüsü kokularını bırakıp başka kedilere engel olabilmek için işeyip de gidiyorlar. ama bir çare düşünüyorum; gelsinler de göreyim :D




  • Free WiLL kullanıcısına yanıt
    hiçbir müdahalede bulunmadık, aynen güzelce oturdu, uygun bir zamanda fotolarını da çekeyim, orjinal lastiğini bilmiyor olsanız, ilk kez görüyor olsanız, bu lastikleri orjinal zannedersiniz. sadece eskileri söktük, yeni sibop taktık ve yeni lastikleri janta oturtup yerine monte ettik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın

    quote:

    Orijinalden alıntı: Free WiLL

    büyük bir ihtimal bu gelmeyecek boşuna beklemeyin derim zira 2 senedir geldiği yok. Ayrıca 125 ile 150 arasındaki performans farkı %10 bile değil youtube ya da yabancı forumları takip ederseniz görürsünüz. Neyse ilk 500 km mi 1 hafta dolmadan tamamladım. En uzun kesintisiz yolculuğum 170 km oldu. Bu zaman zarfında 1 depo benzini bitiremedim hala 3 çubuk gösteriyor Cihaz gerçekten çok seri ilk 60 kmh ye o kadar hızlı ulaşıncaya kadar geçen süre herhalde 3 sn gibi bir süreyi buluyor ve ben 100 kg yim varın siz düşünün. Bu hızlı ivmelenme 80 kmh ye kadar devam ediyor 105 kmh de yerini yol durumu ağırlık rüzgar gibi etkenlerle kendisini bırakıveriyor. bu yolculuk süresince ne yoruldum ne de rahatsızlık hissi oluştu. Hatta bazen bacaklarımı daha da uzatabilmek adına koltuğun arka bölümüne oturdum. Ve kesinlikle bu binme pozisyonunu kollarınız ve bacaklarınız çok kısa değilse tavsiye ederim konfor inanılmaz artıyor ve en güzel yanı sert çukurlarda dardebeyi hissetmiyorsunuz normal oturuş pozisyonuna göre. Bagaj geniş arkadaşlar yola çıkarken ekstra kask olsun su olsun alet edevat felan hiç bir sıkıntı çekmedim top case gelince büyük bir ihtimal daha da rahatlarım. Bazı arkadaşlar komyon sollarken sıkıntı oluyor demiş ama ben aydın denizli karayolunda yapmış olduğum yolculukta böyle bir sıkıntım olmadı. 105 kmh den sonra oluşn rüzgar akımı sürüş stabilitesi düşmeye başlıyor. Bu ağırlığınızla doğru orantı onu belirteyim ne kadar hafifseniz o kadar düşük kmlerde bu sinir bozucu durumu yaşıyacaksınız. Bir kaç defa artçı aldım biri de kız kardeşimdi rahatı oldukça iyiydi hoşuna gitmiş diğer arkadaşta aynı şeyi söyledi. Gece sürüşünde özellikle farlar çok başarılı tabi sellektör olayı için uzun kısa yapmanız gerekiyor. Motor yavaşlarken çıkardığı ses çok hoş hani turboyu yavaşca serbest bırakırsınız ya hafif ıslık sesi gibi bir ses çıkar yavaştan kalınlaşır aynı o şekilde oluyor. Motor kesinlikle dikkat çekiyor özellikle bayanların . Biraz iri olduğum halde altımda kaybolmuyor. start stop harika bir olay özellikle trafik ışığının bol olduğu yerlerde ciddi manada tasarruf sağlıyor. Eksikleri yok mu? var elbet öncelikle saat konusu o kadar sadece ve güzelce hazırlanmış panele insan küçük bir saat koyabilirdi ps150 lerde var misal. 2. konu ise aynalar arkadaşlar zamanla alışıyorsunuz ama açıları tek kelimeyle berbat bazı arkadaşlarda rüzgar aynaların yönünde değişiklik olduğu söylemişler ama şükür bende öyle bir sıkıntı yok. Diğer bir eksiklik ise senelerce neredeyse her motoruna koyduğu fren kilidini pcx e koymamış arkadaşlar. Bu arada toprido ufak bir ayrıntı gibi görünebilir ama temizlik malzemelerini ben o bölüme koydum yağmurlu havalar dışında isterseniz cep telefonu foto makinası gibi (kompakt) eşyalarınızı da rahatlıkla koyabilirsiniz. Daha ıslak zeminde sürmediğim için lastikler hakkında bir şeyler söyleme güç şu an için sorunsuz zira virajları yatarak alıyorum en ufak kayma kıç atma gibi bir sıkıntım olmadı. son olarakta aklıma gelen frenler konusunda oldukça başarılı kombine denilen sistem çok güzel iş görüyor ani frenlemede bile kayma olmadı 2 freni de kullanınca zaten ok gibi kalıyor alet Biraz daha uygun fiyatlı olsaydı tadından yenmezdi

    Motorunuz hayırlı olsun Kazasız belasız güzel günlerde kullanırsınız inşaallah.

    Gayet güzel açıklamalar yapmışsınız. Size katıldığım ve katılmadığım noktalar var
    Mart ayında 6100 liraya almııştım. 7 ayda 500 lira zam geldi. Şu an motorum 2100 km de. Bir depo benzinle 25 lira ile 200 km civarında yol gidiyor. Ybr 125 i olan arkadaşlarla yaptığımız geziler sırasında hem asfaltta hemde arazide motoru deneme fırsatım oldu. Tabiki bu iki motor sınıf olarak birbirinden farklı ama kalkıştaki serilik ve son hızlarda ybr 125 in gerisinde kalıyor. Rodaj dönemine dikkat etmeme rağmen şu anda düz yolda son hız 102 km/h. Motor 80 km ye kadar seri şekilde hızlanabiliyor 90 a çok az nazlanarak çıkıyor. Son hız ise en çok 102km/h. İnişte ise 118 de devir kesici daha da hızlanmayı engelliyor.

    Motorun kalitesi iyi, denge güzel, rüzgardan normal şekilde etkileniyor. Çekişinden ve gücünden memnunum. Özellikle şehir içi kullanım için çok uygun.

    Arazide ise altının yere yakın olması ve yan marsbiyeller alçak olduğundan Buraların sürtme riski var. Dikkat etmeme rağmen bir kaç kez hafif derecede altı değdi. Ayrıca amortisörleri bana biraz sert geldi. (Yıllarca kullandığım MZ motora göre söylüyorum). En başarısız bulduğum noktalar ise frenleri sizin söylediğiniz şekilde ok gibi durmuyor. Tabi bu lastik kalitesi ile alakalı birde bu kalitedeki motorun arka freni de disk olabilirdi. Bence hızlanırkenki gösterdiği performansı dururken göstermiyor.

    Normal hızla giderken önümde giden aracın aniden yolumu kapatması sonucunda duramayıp araca çarpıp devrildim. Grenaj ve marsbiyel değişimi için motoru servise götürdüm. Çoğu ilçede hatta bazı illerde bile servisi yok. Honda nın Türkiye genelinde parçaları temin edememesinden dolayı tam 26. günde servisten çıktı. Başka bir kullanıcının gaz teli koptu servisce temin edilmediğinden dolayı başka bir teli gaz teli olarak kullanma zorunda kaldı. Honda da bu yönde sıkıntılar var.

    7 aydır motoru kullanıyorum. Hem memnunum hemde değil. Çünkü fiyat az değil. Bu paraya araba alınabiliyor. Mesela start-stop özelliği tabiki güzel az miktarda da yakıt tasarrufu sağlıyor. Yalnız bu özellik için verdiğimiz parayı kaç yılda amorti edebiliriz?

    halil bey, artık vermişsiniz parayı, boşverin, unutun o kısmını ve kullanmaktan aldığınız keyfi arttırmaya çalışın bence.. haklısınız; çok para ama verdik bir kere, artık keyif zamanı... bir spacy ye binerseniz aslında verdiğiniz fazla ücretin nereye gittiğini çok iyi anlayabilirsiniz.

    frenlere gelirsek; haklısınız... ta ki lastiklerinizi değiştirinceye kadar da haklı kalacaksınız. lastiklerinizi değiştirdiğiniz gün; ne demek istediğimizi anlayacaksınız, bu makine sahiden iyi duruyor. hatta beğenilerinizi yazmış olduğunuz YBR nin bu ülkedeki ilk kullanıcılarından birisiyim, onu satıp pcx aldım, ondan bile daha iyi duruyor pcx... yeterki doğru tercihte bulunun.. ben 3bin kmde değiştirdim lastiklerimi, çok pişmanım o kadar uzun kullandığım için, kendime de motoruma da eziyet etmişim.. yeniden sıfır makine alacak olsam, bayide lastik değiştirir, üstüne fark ödemeyi seçerdim.




  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    hımm teşekkür ederim cevap için yarın gidip sorayım o zaman ben de her 2 lastiği 120 olarak taktırmak istiyorum. Bu arada özellikle ön lastiğin fotoğrafını müsait bir zaman da çekerseniz çok makbule geçer bu arada yaş kaç hocam
  • Free WiLL kullanıcısına yanıt
    yaş 42, foto için en kısa zamanda diyeyim, gerçi son bıraktığımda biraz kirli idi yağıştan dolayı ama kusuruna bakmazsın artık ;) 120 mmlikten kesinlikle pişman olmazsın, şu an iki pcx imde de 120 lik var, hem arka hem ön. zaten üst satırlarda da bir tercihte bulunmuşsunuz, ben de aynı markayı tercih ettim. onun da bu motora uyan iki ölçüsü var sadece. birincisi orjinal ölçüler ikincisi de 120likler. özellikle bu yağışlı günlerde aman diyorum, lastik değiştirmeden adım bile atmayın. bizim bölgede bu motordan çok var, herkes lastik değiştiriyor. ama bu değişiklik iki şekilde gerçekleşiyor. akıllı tipler diğerlerinin sözlerini dinleyip yaşadıklarına bakıyor, ders çıkartıyor ve efendi gibi gidip değiştiriyorlar. bir de asi tipler var, onlar da kayıp düşüyorlar, burunlarını vurunca soluğu lastikçide alıyorlar




  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    yok ne kusuru hocam Bizim bu bölge de de (aydın) baya bir çoğaldı özellikle zamdan sonra İşte lastikci arkadaş direk orjinal ebatlarını söyledi bana. Neyse yarın konuşayım da 2 adet 120 lik alayım bari haftaya da taktırırım
  • şimdiden hayırlı olsun lastikleriniz.
  • Sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vermiş olduğunuz detaylı cevap için teşekkür ederim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    bende sonra tırstım . Neyapıyorum ben . bi ara bana temkinli motor tavsiyesi yapanları şimdi daha iyi anlamaya başladım . yakın zamanda bir arkadaşımızıda kaybettik . ondan beridir dikkatli davranıyorum herkes sürmesin bu veledi .
  • kesinlikle çok haklısınız, motor bir aşk ve motora yarın olmayacak gibi binenlerin yarını olmuyor sahiden.. asla serseriliği affetmiyor, akıl mantık işi bu. fakat bu söylediklerim 50 cc bir scooter için dahi geçerli.. PCX ten çok memnunum, şehiriçinde bütün ihtiyacımı fazla fazla karşılıyor.
  • Lastik yanak ölçüsü 70 mm yapmışsınız.. Yani 20 mm orjinal lastiklerden ufak.. Bu konforu ne kadar etkiledi.. Sonuçta yanak ufaldıkça inceldikçe konfor düşer.. Bu arabalardada aynı şekilde.. 17" 50 yanak ince lastik yoldaki en ufak mıcırı bile hissettirir.. Bu yüzden sordum..

    Ayrıca üretimde 90 yanak olanı yokmudur..

    Bu arada aldığınız lastik tam olarak marka modeli nedir.. Satın almak istediğimizde nasıl alabilir..

    Lastiği taktırırken neye dikkat etmeliyiz..

    Bir forumda okumuştum michelin grip ctiy taktıran birisi motorda sola çekme problemi yaşamıştı.. Motor lastiği için balans gereklimi ?

    Bilmediğim için soruyorum uzun olduysa kusura bakmayın cevaplarsanız sevinirim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mitoqondri -- 30 Kasım 2013; 11:26:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mitoqondri kullanıcısına yanıt
    70 yanak yüksekliği fakat mm cinsinden değil.

    O 70 tabanın %70'i kadar yanak olduğunu ifade eder.

    90 tabanın %70'i yaklaşık 63 mm'dir.
    120'ye geçip 70 taban takarsanız 84 mm yanak elde edersiniz ki lastiğin çapı ciddi miktarda artar.
    Bu büyüklükte bir değişim yaşamamak için yanağı küçültmeniz lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra

    70 yanak yüksekliği fakat mm cinsinden değil.

    O 70 tabanın %70'i kadar yanak olduğunu ifade eder.

    90 tabanın %70'i yaklaşık 63 mm'dir.
    120'ye geçip 70 taban takarsanız 84 mm yanak elde edersiniz ki lastiğin çapı ciddi miktarda artar.
    Bu büyüklükte bir değişim yaşamamak için yanağı küçültmeniz lazım.

    Bilgi için teşekkürler.. ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşıma katlıyorum, rakam grubunun ikinci sırasındaki rakamlar birinci grubu teşkil ettiren tana ölçüsünün (mm cinsinden) yüzde olarak oranıdır.

    orjinal lastikler nasıldı hatırlayalım ;

    90/90/14

    yani taban 90 mm ve yanaklar da bunun %90 ı kadar. Bu da ne yapar: 81mm yanak var demektir. bu ölçüde taban 90 mm ve yanak yüksekliği 81 mm, iç çap da 14 inch.

    arka lastiğe bakalım:

    100/90/14

    yani taban 100 mm ve yanak da 90 mm.

    şimdi yeni ölçülere bakalım:

    120/70/14

    120 mm taban genişliği ve bunun %70 i = 84 mm de yanak yüksekliği. eskiler ne idi; 81 ve 90 idi, şimdi ikisi de 84 oldu. ön lastik 3 mm yükseklik kazanırken arka lastik da 6 mm kaybetti. yani ancak yarım cm. kadar. öndeki 3mm lik büyüme janta sürtmek vs açısından hiçbirşeyi değiştirmedi, arka çap zaten küçülme yarattığı için kesinlikle bir problem olmadı.

    gelelim markaya ve modele.. ben daha önce forumlarda en iyi performansı bu scooterda Michelin City Grip in verdiğini okumuştum. İkinci almış olduğum PCX in de üzerinde bu lastikler vardı ve gayet de memnuniyet verici bir kullanımı vardı, bu nedenle tereddütsüz sipariş verdim. Şimdi de aynı şekilde memnuniyetle kullanıyorum. Daha önce de bahsetmiştim, lastiği taktığım anda çok şey değişti. sağa sola çekme problemini bırakın, motorun adeta dengesi geldi, gidon döndürülmek istemiyor neredeyse. bir şey daha ekleyeyim, belki bazı arkadaşlarımız abartılı bulacaklar ama ikinci aldığım pcx in daha performanslı olduğunu düşünüyordum hep. motorunu çok güzel açmış, kalkışta felan çok atak diyordum kendi kendime. hatta götürdüğüm Honda Servisteki usta da aynı şeyi söylemişti, motor çok iyi açılmış, hoplayacak nereydese altımda diye. lastiği değiştirdiğim gün sıfır almış olduğum ilk motor da ikinci ile aynı oldu. çok şaşırdım, başkası söylese innamazdım, abarttığını düşünürdüm ama yaşayınca mecburen inandım.

    biraz uzun oldu ama... idare ediverin gari..

    saygı ile.




  • son soruyu atlamışım, kusura bakmayın.

    Daha önce bir scooter ve bir de Yamaha YBR125 motorum oldu, hiçbirisine ekstra balans yapıldığını görmedim. Ancak YBR tel jantlı idi; ilk acenteden çıkışında iki tekerleğin de birer telinde kurşun ağırlık takılı idi ama lastik değişiminde kimse balans yapmalısın demedi. Bence yapılmalı ama sanıyorum ki (emin değilim) balans makinesi ayrı olsa gerek; kimse yapmaya yeltenmiyor. Balans yaptığını hissediyor muyum? Hayır.. Ama YBR ile giderken yola gölgem vurduğunda ön tekerleğin bayağı bi hopladığını görmüştüm, yolun zemininden mi yoksa balanstan mı ayırt edememiştim. fakat bana yansıtmıyordu.
  • Bu cevap oldukça yeterli geldi.. Çok teşekkürler.. Zahmet edip uğraşmışsınız.. :) en yakın zamanda lastik almak lazım anlattıklarınızdan anladığım.. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.