Şimdi Ara

Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.917
Cevap
45
Favori
476.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Free WiLL

    neyse sadrazam hoca gelsin aslın foto istemiştim gönderse süper olurdu en azında ustaya ulan bunu takan nasıl takmış der üstelerdim

    İsminide bilmiyoruz ona göre hitap etsek.. Sadrazam hoca gelde aydınlat buraları lastik işini bende alıcaktım 120 mm oladığını duyunca erteledim çözüm bulmak lazım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Free WiLL kullanıcısına yanıt
    walla çok şaşırdım bu yazdıklarınızı okuduğumda. bir süredir başka motorların özellikleri ile ilgileniyordum; burayı ihmal etmişim. yarın gidip PCX imi açayım paketinden de fotolarını çekeyim. Ben lastikler sipariş verilirken de, değiştirilirken de yanında idim ustanın. Karşıdaki ses sipariş esnasında; zaten o modele iki ölçü uyuyor, birisi 90 birisi 120 lik dedi. Ben zaten yazlıktaki motorda 120 lik olduğunu gözümle görmüş olduğum için tereddütsüz sipariş verdim. Nitekim lastiklerimiz gelince de başında dikildim; gözümün önünde takıldılar. Hiçbir yere sürtmedi, hiçbir işlem yapılmadı. Şu anda da orjinalliği bozulmamış durumda bahçede yatıyor kuzum, ön arka 120. Yarın ilk iş onun yanına gideyim. Daha önce buraya foto yüklemeyi becerememiştim, umarıım bu defa beceririm.

    Konu ile ilgisi yok ama haftalardır diğer motorları inceliyorum; beni arazide de taşıyacak, yeteri kadar kuvvetli fakat az tüketen, parçasını bulabileceğim ve bulabildiğim parçayı da satın almaya gücüm yetecek model motosiklet aradım. Elimizdekinin kıymetini bilmemiz lazım, bunu çok ama çok iyi anladım. kimisi yağ yakıyor, kimisi parça buldurmuyor, kimisi sanayiden çıkamıyor, kimisinin parçası el yakıyor. Hele ünlü bir markanın bir modelinin yağ yakmakla ünlü olduğunu, bir diğer modelin de egzantrik zinciri katili olduğunu öğrenince aklım durdu. Kimi motorlar hacimlerine göre çok tüketiyor ama aynı oranda gidemiyorlar. Hacmi 600 cc lere de çıkartınca yakıt tüketiminin ucu kaçıyor, şehir içinde kıvraklık kalmıyor, araba gibi trafikte beklemek başlıyor.. Elimizde mükemmel bir makine var; kıymetini ancak bunu kaybettiğimizde anlarız. Aynı motorun 200 lüğü olsa tadından yenmezmiş herhalde...




  • Hocam bilgi ve açıklamalar için teşekkürler..

    Ayrıca dediğiniz gibi 200 cc ve abs olmuş olsaydı Pcx bir başka dünya olurdu.. ;)

    Resimleri en kısa zamanda bekliyoruz zahmet olmazsa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende aranıza pcx alarak katıldım.
    Motor gelmeden temsilci arkadaşa, lastiklerimin michelin ile değişmesini ve 35k top case takılmasını söyledim.
    Geçen hafta getirdiler sağolsunlar. bende yakıtı doldurum kısa bir tur attım. ne kadar isabetli bir karar verdiğimi bir kez daha anladım.
    Bu scooter şehiçi için biçilmiş kaftan. frenler yeni lastikleri ile 10 numara 5 yıldızı hakkediyor. hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim.
    Bu soğuklarda 4 tekerlekli araçların,yağmurdan ötürü görüşleri oldukça kısıtlanıyor aman dikkat arkadaşlar !
  • Hayırlı olsun ne kadara geldi yazabilirmisiniz acaba.almak istiyorum ama cesaret edemiyorum vitesli almak istiyorum Apache RTS .185cm 125 kg biri olunca plaka masrafı motor arka çanta ve lastikler kaca aldınız öğrenebilirmiyik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günaydın herkese,

    Sabah eve dönerken ilk iş motorumun yanına gittim ve eteğini sıyırdım. Son olarak yağmura yakalanıp eve gelmiş ve biraz kuruyunca kendi icadım kedi pedini serip brandasını kapatarak uykuya bırakmıştım sevgili PCXimi. Kirli bıraktığımı sabah görmüş oldum. Yine de fotolarını aldım ön tekerleğin, herhangi bir iz olup olmadığını da kontrol ettim ve gördüm ki sürten en ufak bir yer yok. Zaten siz de göreceksiniz. Kilometre kaçtı tam anımsamıyorum ama 4 bine yaklaştığıma göre sanırım bin km ye yaklaştım bu lastiklerimle... Hala yepyeni duruyorlar, çıkacak olsa sürtme izi mutlaka çıkardı diye düşünüyorum. Yazınızı okuduktan sonra bir an aklıma geldi, ön tekerleği takarken bir şey -ne olduğunu bir türlü çıkartamadım- engel olmuştu bir anlığına ama ustam onu kısacık bir sürede söküp tekerleği taktıktan sonra yerine aynen takmış ve böylece tekerleğin oradan geçmesine mani hali ortadan kaldırmıştı. Ne olduğunu anımsarsam yazarım. Fotolar aşağıda yüklendiler; bir gittiğimde yazlıktaki motorun da fotolarını çekip koyabilirim, ama eminimki onda da sürtme izi ya da sesi yok ve çoğu zaman iki kiş biniyoruz; sürtecek olsa kesin sürterdi.


    Kısmet 90 lık lastiğe imiş diyelim, nasipse; o kadar uzun kullanırsanız belki ikinci değişime 120 lik takarsınız.

    Saygılar dostlar.. @Free WiLL @Mitoqondri
     Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *SaDRaZaM* -- 14 Aralık 2013; 12:54:10 >




  • bende uzun tur camı olmasa bu model çok güzelmiş, kış kullanımı için ideal görünen bir diz örtüsü...http://www.sahibind** .com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-ferro-cavallo-marka-honda-pcx-diz-ortusu-ruzgarlik-144787050/detay
  • PCX'i kalın teker daha bir güzelleştirmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    hocam teşekkürler fotoğraflar için :) Çıktılarını aldım pazartesi günü gidip göstereceğim yapamayacaksa başka usta bulurum artık :) Bu arada sakın yanlış anlamayın sizi yalancılıkla itham etme gibi bir durum yok malesef eskisi gibi kaliteli usta kalmayınca adam görmeden inanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *SaDRaZaM*

    Günaydın herkese,

    Sabah eve dönerken ilk iş motorumun yanına gittim ve eteğini sıyırdım. Son olarak yağmura yakalanıp eve gelmiş ve biraz kuruyunca kendi icadım kedi pedini serip brandasını kapatarak uykuya bırakmıştım sevgili PCXimi. Kirli bıraktığımı sabah görmüş oldum. Yine de fotolarını aldım ön tekerleğin, herhangi bir iz olup olmadığını da kontrol ettim ve gördüm ki sürten en ufak bir yer yok. Zaten siz de göreceksiniz. Kilometre kaçtı tam anımsamıyorum ama 4 bine yaklaştığıma göre sanırım bin km ye yaklaştım bu lastiklerimle... Hala yepyeni duruyorlar, çıkacak olsa sürtme izi mutlaka çıkardı diye düşünüyorum. Yazınızı okuduktan sonra bir an aklıma geldi, ön tekerleği takarken bir şey -ne olduğunu bir türlü çıkartamadım- engel olmuştu bir anlığına ama ustam onu kısacık bir sürede söküp tekerleği taktıktan sonra yerine aynen takmış ve böylece tekerleğin oradan geçmesine mani hali ortadan kaldırmıştı. Ne olduğunu anımsarsam yazarım. Fotolar aşağıda yüklendiler; bir gittiğimde yazlıktaki motorun da fotolarını çekip koyabilirim, ama eminimki onda da sürtme izi ya da sesi yok ve çoğu zaman iki kiş biniyoruz; sürtecek olsa kesin sürterdi.


    Kısmet 90 lık lastiğe imiş diyelim, nasipse; o kadar uzun kullanırsanız belki ikinci değişime 120 lik takarsınız.

    Saygılar dostlar.. @Free WiLL @Mitoqondri
     Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim... Honda PCX 125 Almayı düşünenler baksın derim...

    Bence orijinal ebat lastik kullanılmalı. Sizin lastiklerin artılarını söylersiniz ama şu an aklıma gelen iki sakınca var.

    Birincisi lastik ebadları değiştiği için km ve km/h bilgilerinin ekranda gösterilene uymaması

    İkincisi lastik ebatları büyüdüğü için lastikle çamurluğun arasına birşey girmesi durumunda tekerin kilitlenebileceği. Bu motorla çamurlu yolda bu haliyle binmek imkansız gibi geldi

    Şeritleri nasıl yaptınız nereden aldınız. Bunları paylaşırmısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil altın -- 14 Aralık 2013; 21:47:18 >




  • Öncelikle, normal koşullarda bu sözlerinize sonuna kadar katılıyorum. Bu konuda hep söylediğim söz de şudur; sanayideki ustalar bu işin mektebini okumuş, oturup günlerce hesap yapmış, saatlerde deneme yapmış ve testlerin sonuçlarını bilimsel olarak değerlendiren mühendislerden daha mı iyi biliyorlar ki ukalalık edip yok o arabaya bu lastik olur mu, geniş taban koyalım, virajda kaymaz vs gibi söylemlerle insanlara jant ve lastik değiştirttiriyorlar. Bu işler teknik olarak ince hesapların neticesinde çıkartılmış detaylardır. Dolayısı ile lastiğin taban ölçüsünü değiştirdiğinizde diğer parametreleriniz de değişir; lastiğin çapı değişir, çap değişince çevre değişir, çevre değişince bir turda aldığı yol değişir, dolayısı ile hızı tur hesabı üzerinden hesaplamakta olan kilometre saat de farklı yazmaya başlar ki bunu bir dönem istanbulda taksiciler çok kullanırlardı. Normal jant ile takometre ayarına gider ve sonra daha küçük çaplı jant ile lastik takarlar; müşteriyi öyle gezdirirlerdi. Böylece çevresi küçüldüğü için turu fazla olur; takometre aynı yolda daha fazla yazardı.

    Bu kadar hassasiyetle bu işin üzerinde duruyorsun da be adam, ne diye lastiğinin orjinal ölçülerini değiştirdin derler adama, değil mi.. Bana da bunu dediniz içinizden...

    Evet ben bu işi yaptım; bu doğru. Bunu iki şekilde açıklıyorum. Üstteki açıklamalara bakarsanız aslında çapta bir değişiklik olmadı denilebilecek kadar az değişiklik var. Yani epi topu yarım santim kadar. Bu da çevreye ortalama 1.6 cm kadar fark edecektir. Şu an her turda aslında kilometre saatin yazdığından 1.6 cm fazla yol alıyorum. Fakat bu değer göz ardı edilebilecek kadar ufak bir değer. Yani gittiğim yolda çok bir fark oluşmuyor. Hıza gelince, yine tur sayısı pek değişmediği için hızım da değişmemiş oldu. Çok afaki düşünürsek; 115 le giderken belki 114 gösterir. Bu da benim için ciddi bir fark oluşturmuyor. Hız düştükçe hız hatası da azalacağı için mesela 70 le giderken 69.5 la gidiyor olacağım. Hesabı yapmak mümkün teknik olarak, ben şimdilik daha çok kafa ütülememek adına hesaplarına girmiyorum. Yani bu değerler ışığında benim hız ve kat ettiğim yol hesabında kayda değer bir fark yok.

    Gelelim çamurluk ile lastik arası yakınlaşmaya. Teorik olarak doğru bir hipotez sizin düşünceniz. Ancak pratikte benim lastiğimin çapı sadece 0.5 cm arttı. Yani ciddi bir daralma söz konusu değil. Kaldı ki ben arazide kullanabilmek için bir CBF ya da Bajaj bakıyorum, yani toprak yola PCXle girmiyorum. Arazi koşullarında gitmem demiyorsa da ben kıyamıyorum PCX e, çok da uygun yapılmış olduğunu düşünmüyorum. Bu nedenle ben zaten çamurlu yolda kullanmayacağım. Asfaltta da benim aracımın lastiğinin dönmesini engelleyecek kadar çamur olmadığı için yine bu teori pratik hayatta bana zorluk çıkartmaz diye düşünüyorum. Asfaltta araya girebilecek yabancı cisimleri (tahta parçası, bijon kalıntısı vb) düşünürsek de bu takdirde aslında aralık daraldığı için "hiç girememesi" durumu ortaya çıkar ki bu benim lehime bir durum olarak gözüküyor. Ayrıca o hızda lastikle çamurluğun arasına girebilmesi için yabancı cisimin açısını yola çok dik yapabilmesi lazım ki bu da hızlı giderken pek mümkün görünmüyor. Bir başka nokta da; çamurluğun plastik oluşu. Şayet yüksek hızda lastiği kilitleyebilecek bir cisim araya girecek olursa çok muhtemelen plastiği yırtıp çıkacaktır dışarıya, plastiğin buna çok mukavemet gösterebileceğini düşünmüyorum. Yine de teorik olarak hipotezinize katılıyorum. Ancak 0.5 cm nedeniyle kilitlenme yaşanacaksa, orjinal boyutla da yaşanabilir diye düşünüyorum.

    Özetle kabahatimi örtbas edebilmek için bu kadar çok bilmişlik yapıyorum Son olarak da Hondanın üzerinde bize sattığı o dandik lastik müsveddelerinin mühendislerin hesapladığı lastik olmayacağına inanıyorum. Bir başka nokta da, diğer motoruma önceden takılmış olduğu için, sonucunu yaşayarak gördüm, kendim test edip beğendim de yaptım. Kabahatim olduğunu saklamaz ama en azından bu kadar çok açıklamam var :D

    Şerit çekmek çok kolay. Önce Honda servisteki arkadaştan rica ettim ama o da o acemi çıktı. Bunun bir bantı var; Hondadan alırsanız benim gibi 15 TL veriyorsunuz. Motosiklet parçacılarından 3 TL ye ya da Ebaydan daha ekonomik alabiliyorsunuz. Kutunun içinden bir plastik parça çıkıyor. Bantı o plastik parçanın içinden geçirdikten sonra yapışkan yüzü janta gelecek şekilde sürtüyorsunuz. Düzgün olması için o plastik parçanın bir kulağı var, o kulağı jantın iç yüzüne gelecek şekilde tutuyorsunuz. Sanki jantın iç yüzeyini bir bezle silermiş gibi kulağı bastıra bastıra jantı çevirdiğinizde şeridiniz yapışıyor. Anlatırken belki biraz karmaşık oldu ama hiç çekinmeyin, verin bi 3 TL, alıp deneyin. Bazı kitlerin içinde plastik parça yok, plastikli olanını alın. En fazla 5 TL verirsiniz, fazla olmaz. Bir tekerin bir yüzünü servisteki arkadaş yapmaya çalıştı, ben tamamladım. Kalan 3 yüzü ve diğer motorun 4 yüzünü de ben yaptım, yaptıkça daha kolaylaşıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *SaDRaZaM* -- 15 Aralık 2013; 0:49:21 >




  • Bunca ince hesap açıklama ayakta alkışlanır..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • *SaDRaZaM* * kullanıcısına yanıt
    oooou hocam döktürmüşsün valla ben de şetir çekeceğim ama motor rengi kırmızı olunca sıkıntı oluyor renk seçemedim. Yeşil yapacak gibiyim. Bir de bu şeritlerin floransan olanı vardı geceden ziyade gündüz de aynı şekilde parlıyordu tabi fiyatı normal şeritlere göre 2 kat daha pahalı ama çok daha dayanıklı. Bu arada o lastiklerle virajda ne yatılır
  • Free WiLL kullanıcısına yanıt
    teşekkürlerrr arkadaşlar,

    @Free Will, Kırmızı motora şerit hakikaten zor iş, aynı tonunu yakalaman ve mümkünse kalın şerit bulman, o da olmuyorsa iki kere yanyana çekmen gerek ki bu bayağı bir işçilik demek. Ancak naçizane önerimi sorarsan; beyaz da çok güzel yakışır kırmızı motorda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnie Walkerr

    Hayırlı olsun ne kadara geldi yazabilirmisiniz acaba.almak istiyorum ama cesaret edemiyorum vitesli almak istiyorum Apache RTS .185cm 125 kg biri olunca plaka masrafı motor arka çanta ve lastikler kaca aldınız öğrenebilirmiyik



    Teşekkür ederim.
    Bayii ile özel bir münasebetim olduğundan aldığım fiyat ile alakalı bir bilgilendirme yapamıyacağım. kusuruma bakmassınız umarım..
    Apache de yakışıklı ve sağlam bir motor. ( zevkler ve tercihler farklılık gösterebiliyor. ) ama ben ş.içi için pratikliği bakımından
    Scooterı tek geçerim. boy ve kg bakılınca üzerine bir artçı düşünüldüğünde, 250 cc bir scooter ın size çok daha uygun olucağını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stompanato -- 15 Aralık 2013; 19:01:10 >




  • stompanato kullanıcısına yanıt
    8 bin tl bütçem var şu manuel vitesli motorların olayını çözemem diye korkuyorum ben esasen.fren sağda solda debriyaj 1 0 2 3 4 5 sol da debriyaj sada ön fren ölme eşşeğim ölme .Bana en çok kafa yorduran şey şu vites mevzu hadi onu aştım diyelim fren mevzu

    bunlar ayakla nereye kadar itiliyor nasıl itiyor.bakalım kursa evrakları kasımda verdim bu ay 15 16 gün içinde dersler başlıyacak''MIŞ'' okuduğum kadarıyla millete motor bile sürdürmüyorlar''MIŞ'' bazı kurslar inşallah böyle bir sıkıntı çıkmaz.eğer manuel zevkli gelirse

    ki gözümün korktuğu şey frenle vites olayı çabuk alışabilirsem manuel apache.ama apache de şaka gibi bayiileri 5190 tl 2013 model 4 bayii aradım dedim son ne yaparsınız 5190 tl yaparız abi diyorlar,haliyle kolay gelsin diyorum.honda bile telefonda pazarlıksız direk

    6200 tl fiyat çekiyor hatta gelin görün çayımızı içen diyen bile çıktı.apache satıcıları neden bu kadar tok anlamadım.5190 tl apacheye vereceğime 6200 tl hondaya veririm kafam rahat eder.ama dediğim gibi 8 bin tl bütçe ktm duke 125 bakınıyorum 2.el, çok güzel

    gözüküyor ama motor kullanmadan da almak istemiyorum,daha bunun kaskı var montu var botu var eldiveni var elciği var aslında 10 bin tl bütçem ama kılık kıyafet 2 bin tl ayırdım.kafamızı yerde bulmadık yere çalalım boşa.

    peugeot motorlara bakındım sıfırı 15 bin tl falan maxi scooter sanki zibil zibil kullanıcısı var.şuan 3 tane seçenek var önümde hangisi uygun gelirse ve mantıklı gelirse onu alacağım 1.sırada pcx 2 ktm duke (2.el uygun bulunabilir ise) 3 apache (tok bayii olmaz ise :) ).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnie Walkerr

    8 bin tl bütçem var şu manuel vitesli motorların olayını çözemem diye korkuyorum ben esasen.fren sağda solda debriyaj 1 0 2 3 4 5 sol da debriyaj sada ön fren ölme eşşeğim ölme .Bana en çok kafa yorduran şey şu vites mevzu hadi onu aştım diyelim fren mevzu

    bunlar ayakla nereye kadar itiliyor nasıl itiyor.bakalım kursa evrakları kasımda verdim bu ay 15 16 gün içinde dersler başlıyacak''MIŞ'' okuduğum kadarıyla millete motor bile sürdürmüyorlar''MIŞ'' bazı kurslar inşallah böyle bir sıkıntı çıkmaz.eğer manuel zevkli gelirse

    ki gözümün korktuğu şey frenle vites olayı çabuk alışabilirsem manuel apache.ama apache de şaka gibi bayiileri 5190 tl 2013 model 4 bayii aradım dedim son ne yaparsınız 5190 tl yaparız abi diyorlar,haliyle kolay gelsin diyorum.honda bile telefonda pazarlıksız direk

    6200 tl fiyat çekiyor hatta gelin görün çayımızı içen diyen bile çıktı.apache satıcıları neden bu kadar tok anlamadım.5190 tl apacheye vereceğime 6200 tl hondaya veririm kafam rahat eder.ama dediğim gibi 8 bin tl bütçe ktm duke 125 bakınıyorum 2.el, çok güzel

    gözüküyor ama motor kullanmadan da almak istemiyorum,daha bunun kaskı var montu var botu var eldiveni var elciği var aslında 10 bin tl bütçem ama kılık kıyafet 2 bin tl ayırdım.kafamızı yerde bulmadık yere çalalım boşa.

    peugeot motorlara bakındım sıfırı 15 bin tl falan maxi scooter sanki zibil zibil kullanıcısı var.şuan 3 tane seçenek var önümde hangisi uygun gelirse ve mantıklı gelirse onu alacağım 1.sırada pcx 2 ktm duke (2.el uygun bulunabilir ise) 3 apache (tok bayii olmaz ise :) ).

    Yazdıklarınız güzel motosikletler fakat tercih meselesi ;)
    125cc sınıfında ktm için ne kadar da çok pahalı diye yakınılsada, benim çok beğendiğim bir motorsiklettir.
    Bir pcx size fazla zarar ettirmez. sıkıştığınızda elden çıkarmanız oldukça kolay olur. öğrenim için de kullanımı oldukça basit ve yalındır.
    Her halükarda hakkınızda hayırlısı olur inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stompanato -- 15 Aralık 2013; 21:10:46 >




  • stompanato kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim, sizde inşallah kazasız belasız sürersiniz.pcx e çok yakın duruyorum ama üstüne bindiğim de altımda oyuncak gibi kalırsa .siyah mont siyah motor uzaylı gibi gezeceğiz sonuçta
  • Johnnie Walkerr kullanıcısına yanıt
    6200 e pcx sıfır bulduysan sakın kaçırma
  • Free WiLL kullanıcısına yanıt
    hocam tüm bayiiler 6300 e bırakıyor zaten biraz konuştuk mu 6200 dedi 1 bayi,ben ocak ayının 17 sinde direksiyon sınavına giricem 15 inde motorumun siparişini vericem ne alıcam kestiremiyorum daha tabi bundan önce ekipman alımı var.bakalım nasip kısmet.
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.