Şimdi Ara

Hotpoint-Ariston NMBL 1921 FT/HA aldığıma pişmanım ne yapabilirim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
2.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. basımdan gecen bır olayı anlatıp beyaz esya alacak arkadaslara hem bır fıkır vermek hemde yasamıs oldugum bu durum karsısında buna benzer olay yasayan ya da bu konuda bılgısı olan arkadasdan da dogru bır sekılde yonlendırılmek ıcın bılgı almak ısterım. bıraz uzun olacak yazdıklarım ama en kısa sekılde anlatmaya calısacagım.
    2011 yılının 6 ayın başı gibi Hotpoint-Ariston NMBL 1921 buzdolabı aldım. buzdolabının sesi yaklaşık 6 ay sonra çok sesli diye servisi çağırdım ama servis normal dedi ve gitti. garantisi bittikten 5 ay sonra buzdolabı uyarı vererek soğutmamaya başladı. ve içindeki herşey bozuldu. servisi çağırdım moturunun bozulduğunu söyledi ve 430TL gibi bir ücret talep etti . bende sasırdım bu kadar pahalı dıye. dedıklerı en pahalı parcası gıtmıs denıldı gerısı teneke dedıler. ücreti verip ürünü yaptırdım. motoru soktu ve yag akıtmıs gıbı bır ıbare kullanıp ver abı bız bu motoru atalım ıcınde asıt vs zarar verır dedıler.
    1 hafta sonra yine aynı arızayı yaptı yine sinyal ve yine soğutmamaya başladı içindekiler yine bozuldu yine servis yine geldi filtre vs bişeyler değişti ve gitti. yaklaşık 1 ay sonra yine aynı sorun. musterı hızmetlerını arayıp sıkayetımı bıldırdım gelıp bılen bırısı baksın dedım. ve farklı bır arkadas geldı farklı bır fıltre taktım merak etme bir daha olmayacak dedi ve gitti.
    1 bucuk ay sonra yine aynısını yaptı ve buzdolabını alıp atolyeye goturmelerı gerektıgı soyledıler buzdolabını dun ıtıbarıyle aldılar.
    olayı boyle yazdım ama neyse aynen kısaca yazmaya calıstım bılgılı olan arkadaslar tuketıcı olarak ne yapabılırım yardımcı olabılırler mı acaba? musterı hızmetlerını arayıp ısyanımı dıle getırdım. 4 aydır 4 defa aynı sorun. ve 4 defa tüm dolap içindeki yiyecekler çöp. ama musterı hızmetlerı garantısı bıttıgı ıcın servısle goruseceksınız dedı ve ılgılenmedı. ıstedıgınız yasal yollara basvurabılırsınız dedıler.
    uzun uzun durumu maıllede yazdım ama donus saglanmadı bile. ilk basta burdakı arkadaslara bır tuketıcı olarak amacım marka karalamak degıl ama hotpoınt alırken bır kere daha dusunmelerını tavsıye edıyorum.
    onemlı olan bır tuketıcı olarak aldıgınız urunun markası ne olursa olsun sonrasında sıze verdıgı hızmet yaklasım önemlı bence. ben 4 aydır bu konuda perısanım gel sök tak evi batır git. sızce ne yapmalıyım? yardımlarınız ıcın sımdıden tesekkur ederım.







  • Geçmiş olsun hocam üzüldüm. Keşke ses sorununu gözardı etmeyip üstüne gitseydiniz garantisi bitmeden. Muhtemelen değişim/para iadesi alabilirdiniz tüketici hakem heyeti vasıtasıyla.
    Kesin bilgim olmasa da, servis bir sorundan geliyorsa yaptığı tamir için 6 ay garanti veriyor. Gördüğüm kadarıyla ilk motoru değiştirdiklerinden sonra 3 kez daha aynı sorunu tekrarlamış ve ilk ikisinde filtre değiştirmişler. Umarım sonraki gelişlerinde sizden herhangi bir ücret talep etmemişlerdir. Sonuçta her seferinde aynı arıza için gelmişler ve ilk tamirlerinden sonra 6 ay garanti vermek zorundalar aynı arıza için. Hoş 430 liranızı alıp arızanızı gidermemişler de.
    Bence tüketici hakem heyetine giderseniz 430+başka ücret ödediyseniz onları alabilirsiniz diye tahmin ediyorum sonuçta sizden para almalarına rağmen 4 aydır hiçbir gelişme gösterememişler.
    Garanti bittiğinde başka ne gibi haklarınız vardır bilmiyorum. Ancak tamir edilemeyeceğine dair bir belge vs verirlerse değişim-para iadesi alabilirsiniz. Tabi servisler bu tür belgeleri vermiyorlar. Hatta 4 kez aynı hata için geldiklerini bile ispatlamak zor. Zira servisler belge verse bile her seferinde farklı arızalardan dolayı gelmiş gibi yazmışlardır muhtemelen bu tür haklarınızdan faydalanmamanız için.
    Tüketici hakem heyetine elinizdeki belgelerle(tabi varsa!) gidip bir danışmanızı öneririm bakalım ne diyecekler.
    Bilgili arkadaşlar yardımcı olur umarım.




  • Keşke sıfırı 1100-1200 lira olan dolaba 450 lira tamir parası vermeseydiniz. Yasal süre geçmeden tamir bedelini geri almaya bakın. En azından 450 liranızı kurtarıp yeni dolabınızı daha uyguna getirirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkür ederim herhese ilgisinden dolayı. işte bu konuda bende ne yapacağımı şaşırdım. o yuzden hem alacaklara marka ile yaşadığım sorunu anlatıp bilgi sahibi yapmak hemde bu konuda buna benzer sorunlar yaşayan arkadaşlardan bilgi almak istedim. umarım bir sonuç elde ederim. evet bende çok pişman oldum 430 TL verdiğime ama sıkısık bir zamanda olunda yenisini almayı düşünmedim. sonucta 3 yılda bir beyaz eşya değiştirecekcem bunun altından kalkmak zor.
  • Bende de nmtl 1923 f modeli var.

    Dolabın ust tarafında yalıtım probleminden dolayı elektronik karta su buharı gitmiş ve buna kullanıcı hatası diyorlar. 450 tl para istediler.

    Kartı ben tamır ettirdim ama buzluk soğutmasına rağmen alt taraf soğutmuyor.

    1000 liraya aldığım dolaba bu kadar masraf yapıp tekrar arıza çıkarmasını beklemektense yeni dolap alacağım ben de.


    Ariston dan uzak durun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ayanozer kullanıcısına yanıt
    Bence de Ariston'dan uzak durmakta fayda var, bende aldım bu markanın buzdolabını ve servisi çağırdığınızda o kurulum için bahşiş verdiğiniz adamın satıcı ağızıyla, oryantel gibi çok rahat kıvırdığını görebiliyorsunuz. O elemanlar teknik elemandan çok müşteriyi düdüklemeye çalışan tipler gibime geldi.

    Ayrıca bir no frost buzdolabının üstü çalışyorsa ve altı çalışmıyorsa dolapta hava sirkülasyonu buzlanma sonucu gerçekleşmiyordur. (aşağıya hava üfleyen pervanenin çalıştığı ve buz içinde kalmadığını varsayarak.) Buzlanmayı engelleyen ısıtıcıların anahtarı bozulmuş olabilir, alt kapağın açılıp kapandığını anlamaya yarayan anahtarı yenilemekte fayda var bunlar aç kapa aç kapa oksitleniyor genelde. Buzdolabında sulu şeylerin kapalı olması ve dolap kapağının fazla açık tutmamak, dolabın nemli havayı bulup buz yapma ihtimalini azaltacaktır. Tabi ki iki günde bir hava kanalları buzla tıkanan dolapta buz eritme problemi var demektir ve nedeni genelde dolap kapağına bağlı çalışan anahtardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parkboy

    Bence de Ariston'dan uzak durmakta fayda var, bende aldım bu markanın buzdolabını ve servisi çağırdığınızda o kurulum için bahşiş verdiğiniz adamın satıcı ağızıyla, oryantel gibi çok rahat kıvırdığını görebiliyorsunuz. O elemanlar teknik elemandan çok müşteriyi düdüklemeye çalışan tipler gibime geldi.

    Ayrıca bir no frost buzdolabının üstü çalışyorsa ve altı çalışmıyorsa dolapta hava sirkülasyonu buzlanma sonucu gerçekleşmiyordur. (aşağıya hava üfleyen pervanenin çalıştığı ve buz içinde kalmadığını varsayarak.) Buzlanmayı engelleyen ısıtıcıların anahtarı bozulmuş olabilir, alt kapağın açılıp kapandığını anlamaya yarayan anahtarı yenilemekte fayda var bunlar aç kapa aç kapa oksitleniyor genelde. Buzdolabında sulu şeylerin kapalı olması ve dolap kapağının fazla açık tutmamak, dolabın nemli havayı bulup buz yapma ihtimalini azaltacaktır. Tabi ki iki günde bir hava kanalları buzla tıkanan dolapta buz eritme problemi var demektir ve nedeni genelde dolap kapağına bağlı çalışan anahtardır.

    Hava kanalları buzlanmıştır diye 4 gun dolabı boşalttım annemlere gittim hafta sonu. Geri donduğumuzde gene çalışmadı.
    Arkadaşım hava kanallarını açan klepe denen bi parçadan bahsetti belki o paslanmıştır sok bak dedi de.
    Uğraşamam kararttım gozumu yeni dolap alacağım.

    Az önce avmden geldik hanımla buzdolabı baktık yarın kendi mağazasından lg Gc-m502hlhm modelini alacağım. İnşallah bu adamlarla da teknik servis problemi yaşamam.

    Esnafa tamir işi verdirmiyoruz tek bir merkezden her ilçeye çift araba gonderilir.
    Servis gelip arıza kontrol etmez smart diagnotis denen arıza tespit sesini merkeze dinletirsin servis arızayı bilerek gelir dedi aklımı da çeldi.
    Diğer markalara teknoloji satan firma olması da aklıma yattı bu sefer lg yi deneyeceğim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ayanozer kullanıcısına yanıt
    Bende birazdan internetten başvurumu yaptım evrakları ıslak imzalı olarak tüketici hakem heyetine verecem bakalım nolcak, hem satıcı firmayı hem de ek servis hizmeti veren üretici firmadan sikayetçi olacam. Bu kendini birşey sanan teknisyenlerle uğraşmaktan evliyadır böylesi..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.