Merhaba arkadaşlar. 24 Eylül 2021 Tarihinde MT Teknoloji firmasından HP Omen 15 (434M2A) Notebook satın aldım. Ryzen 9 5900HX ve RTX 3070 Özelliklerine sahip bir laptop, satın aldığım tarihten itibaren Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2, Battlefield V gibi oyunları oynarken 1-2 saatlik zaman diliminde adaptör takılı olduğu hâlde şarjım %8-10 kadar azalıyor. Resmi HP Global Forum ve Reddit gibi bir çok sitede RTX 2000 serisi ekran kartına sahip nispeten daha eski HP notebooklarda aynı sorunu yaşayan kullanıcılar olduğunu öğrendim, kullanıcılar 200W adaptör'ün yeterli enerjiyi sağlayamadığını ve adaptörün fazlasıyla ısındığını iletmişler. Bende adaptörümü incelediğimde aynı 200W adaptör ile bilgisayarı kullandığımı öğrendim, oyun oynarken adaptörümü ellediğimde hava sıcaklığının 6C, ortam sıcaklığının 21C olmasına rağmen epey sıcak olduğunu hatta 10 saniyeden fazla dokunamayacağımı deneyimledim. Akabinde sorunu çözmek adına Windows 11'in bütün güncellemelerini yükledim, Nvidia Experience ve AMD Radeon sürücüleri içinden dahili ve harici grafik sürücülerini ve ek yonga seti sürücülerini güncelledim fakat sorun düzelmedi. Bunun akabinde Driver Booster gibi 3. parti sürücü yükseltme araçları ile denetlediğimde sürücülerin tamamı güncel mesajı ile sürücülerin güncel olduğundan emin oldum. Güç ayarlarını Performans, Dengeli, Enerji Verimliliği olarak denedim, notebook'un ekranını kapatıp harici 32" 2K 165Hz monitör bağladım, notebook'un arka aydınlatması dahil enerji tüketimine sebep olan her şeyi kapattım ve aynı testleri tekrar gerçekleştirdiğimde 1 saat içerisinde %8 yerine bataryam %5 azalmıştı bu da adaptör'ün yeterli enerjiyi sağlamadığı anlamına geliyor. HP Global Forum'da bir kullanıcı RTX 2070 ekran kartlı bilgisayarı ile verilen 200W adaptör'de aynı sorunu yaşadığını ve 230W Orjinal HP adaptör ile sorunun düzeldiğini belirtmiş, bu konu ile ilgili ürünü satın aldığım tarihten itibaren defalarca HP Türkiye'ye sorunu bildirmeme rağmen herhangi bir şekilde tarafıma yardımcı olmuyorlar. Her defasında topu yazılıma atıyorlar fakat HP tarafından Windows Güncelleme Aracı ile gönderilen Firmware, HP INC Software yazılımları sorunu gidermedi. Yaklaşık 5 aydır defalarca HP Omen Kontrol yazılımı, Firmware yazılımı ve HP yazılım güncelleştirmeleri geldi hatta Windows 10'dan Windows 11'e yükseltme yaptık fakat sorun düzelmedi, kontrol ettiğimde Bios için herhangi bir güncelleme yapılmamış. Acaba cihazım ısınıyor, bataryam yada anakartım ısınıyor ondan mı şajım azalıyor diye düşünerek fan hızlarını maksimuma alıp denediğimde ısılar 15-20C'ye kadar düşmesine rağmen ısı kaynaklı olmadığını anladım, kesinlikle ürünün adaptörü cihaza yeterli gücü sağlamıyor ve HP'de ürünün arkasında durmuyor malesef, 230W adaptör ile değiştirmek bu kadar zor olmamalı. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diemcizone -- 23 Şubat 2022; 16:12:11 > |
Bildirim