Şimdi Ara

HP YETKİLİ SERVİSİNDEN ŞİKAYET EDENLER MUTLAKA OKUSUN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
5.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ben de HP Pav 6745et sahibiyim. Aldıktan sonra hakkında çok fazla şikayet okuduğum için pişman olmuştum.
    Lütfen dikkatle okuyunuz. (Haberin alt kısmındaki YEDEK PARÇA SORUNU kısmını)

    http://www.haberturk.com/haber.asp?id=65095&cat=130&dt=2008/04/03
    Edit:Yazım Hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AhmetSabri -- 3 Nisan 2008; 12:53:31 >



  • anlayamadığım şu yedek parça ithalatına devlet ne diye karışıyoki yaff
  • Paylaşım için teşekkürler arkadaşım.

    Mağduriyetimiz artık, öyle ya da böyle son bulmalı
  • Madem Türkiye'de yedek parçaların o yıl üretilme şartı var o zaman ona göre mal isteyecekler hayret birşey yani. Madem böyle bir şey var ona göre önlemini al. Bence HP tamamen bahane uyduruyor o kadar çok şikayet alıyorlar ki adamlar yetişemiyor ondan sonrada yok yedek parçada falan filan... Bahane bunlar yaaaaaa
  • Up! Herkes bilgilensin.
  • Bu olay hp ye ozgu degil tum markalar icin gecerli degilmi. Bu durumda neden sadece hp de bu sıkıntı yasanıyor. Diger firmalar ilegal mi calısıyor o zaman. Ben anlam veremedim. Toshiba, asus, acer, sony vs vs markalarda bu kadar yogun sekilde parca sikayeti yok. Eski model bile olsa yapıp veriyorlar, onlar nasıl basa cıkıyor ? Yoksa gunah kecisi hp mi secildi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal
    Bu olay hp ye ozgu degil tum markalar icin gecerli degilmi. Bu durumda neden sadece hp de bu sıkıntı yasanıyor. Diger firmalar ilegal mi calısıyor o zaman. Ben anlam veremedim. Toshiba, asus, acer, sony vs vs markalarda bu kadar yogun sekilde parca sikayeti yok. Eski model bile olsa yapıp veriyorlar, onlar nasıl basa cıkıyor ? Yoksa gunah kecisi hp mi secildi.

    "Sadece Hp'de bu sıkıntı yaşanıyor" cümlesine hiç katılmıyorum. Diğer markaların eski model olsa bile hemen çözüm ürettiklerini de zannetmiyorum. Mutlaka hızlı çözüm üretilen durumlar olabilir, ancak genel olduğunu düşünmüyorum.

    Şikayet sayısı, satılan ürün sayısına da bağlıdır. Bir marka 1 milyon adet satıp %5 sorun yaşasa 50 bin sorun yapar, diğer marka 100 bin adet satıp %15 sorun yaşasa 15 bin sorun yapar.

    Bunu bilebilmenin tek yolu da, firmaların istatistiklerine bakmak. Yoksa forumlarda kaç şikayetin gözümüze çarptığı tabi ki bir göstergedir, ancak kesin yoruma kaynak olamaz bence.

    Geçen hafta HP'ye iki dizüstü gitti (ticari seri). Bir tanesi öğlen 12.00'de teslim edildi, aynı gün 15.00'de ekran değişimi yapıldı, ertesi gün 10.00'da teslim alındı. Diğerinin anakartı, hard-diski ve touch-pad'i iki günde değişti (bir gün fatura gönderimi ve garanti takibi dolayısıyla kaybedildi). Şimdi bu bilgiyi okuyup "HP bir iki günde çözüm üretiyormuş" diyemeyiz. Parça olmasaydı yurtdışından beklenecekti. Yukarıda da söylediğim gibi, istatiklere bakmak gerekir. Bu bilgilere de kolay kolay ulaşamayız.




  • Hp de istisnalar oluyor tabi. Bence oda su sekilde oluyor. Ben yaklasık 21 aylık dv4000 serisi laptopum arıza yapınca hp ye verdim. Anakart arızalı dendi ve 30 is gunu doldu baska laptop aldım. Eski makinama o kadar titiz baktımki evden cıkmadı nerdeyse ve ustunde koruyucu jelatin hic cıkmadı. Laptopta cizik, asınma gibi bir sey bulmak imkansız gibi bir seydi. Surekli elektrikte kullandıgımdan pilini ayda bir kere desarj sarj edip kaldırıyordum. Dvd yazıcıda bile toplasanız 20 tane cd yazmamısımdır. Kutusu, kitapları, cd leri, koruyucu jelatinleri, posetleri, kopukleri vs vs hersey sıfır gibi duruyordu. Sıfırdan farksız bir cihaz gibi ambalajında herseyiyle teslim ettim. Simdi bu laptopun her bir parcası cok rahat kullanılır, bu laptoptan cıkan parcalarla kac cihazı onarırlar dusunun. Hp bir dunya arızalı urunu geri alıp, sıfır guncel laptop verdi bu elindekileride bu sekilde degerlendiriyordur diye dusunuyorum. Bu sekilde cozumlenen arızalarda kısa surede oldugundan yazılanlarla tezat bir durum ortaya cıkıyor tabi. Ben hp kadar degisim yada para iadesi yoluna giden baska firma gormedim. Ustelik kronik sorunu olan bu kadar cihaz varken nasıl basa cıkıyorlar anlamakta zor.

    Son olarakta satıs/arıza oranına bakmak lazım tabi. Direkt hp de arıza neden bu kadar fazla demek yanlıs.
    Ama bir gercek var kronik sorun ve hp de bunu duyurdu. Umarım bize verilen yeni dv6000 serisinde bu sorunlara onlem alınmıstırda tekrar gunlerce laptopsuz kalmayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 10 Nisan 2008; 11:48:51 >




  • valla hp ile yaşadığım servis problemi yüzünden birdaha hp marka tırnak makası bile almam detayları anlatmıyım yalancılıkla bile itham edildim o derece yani...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal
    1) Sıfırdan farksız bir cihaz gibi ambalajında herseyiyle teslim ettim. Simdi bu laptopun her bir parcası cok rahat kullanılır, bu laptoptan cıkan parcalarla kac cihazı onarırlar dusunun. Hp bir dunya arızalı urunu geri alıp, sıfır guncel laptop verdi bu elindekileride bu sekilde degerlendiriyordur diye dusunuyorum.

    2) Ben hp kadar degisim yada para iadesi yoluna giden baska firma gormedim. Ustelik kronik sorunu olan bu kadar cihaz varken nasıl basa cıkıyorlar anlamakta zor.

    1) HP'nin tamirlerde ikinci el parça kullanmasına ben hiç ihtimal vermiyorum. Hatta yıllar önce bir HP yetkili servisindeki teknisyen bana "cihazınıza tamir görmüş anakart takıldı ve PS2 arızası olabilir, normaldir" gibi saçma bir açıklama yapmıştı. Ben de hemen HP'yi aradım ve durumu bildirdim. "Kesinlikle HP ikinci el, çıkma vb. parça kullanmaz" dediler ve bilgisayarımı servise isteyip hemen yeni anakart taktılar.

    Anladığım kadarıyla yetkili servis sıfır anakart alıp, kendisi tamir edilen kart takmış. Bu olayın peşini bırakmamıştım. Kısa süre sonra da o servis artık HP yetkili servisi değildi. Sadece benim olayım dolayısıyla değildir, herhalde benzer sorunlara sebep olmuştur bu servis. O günden sonra hiçbir HP cihazı yetkili servislere (anlaşmalı servisler) cihaz göndermedim, hep HP Okmeydanı Onarım Merkezi'ne gönderdim.

    2) Bunların hepsi hesap kitap. Cihazların arıza çıkarma oranlarını biliyorlardır ve kullanılan parça kalitesini ve fiyatını buna göre belirliyorlardır. Zaten HP gibi her yıl milyonlarca dizüstü satan bir firma için parça maliyetlerinin çok düşük olduğunu söylemeye gerek yok herhalde.


    Bu arada, daha önce yazmıştım ama küçük bir not. Ben HP'den 2003'te aldığım laptop'ı 2005 iade ettim ve yeni HP bilgisayar aldım o parayla. Sonra bu laptop'ı da 2007'e iade ettim ve yeni bir HP aldım yine gelen parayla. Şimdi aynı parayla aldığım ve son alımda kurdan dolayı 500 Usd kâra geçtiğim üçüncü HP dizüstü bilgisayar kullanıyorum.

    Bu laptop'ta batarya, adaptör, ekran değişti ve 14-15 aylık. Ancak batarya ve adaptörü cihazı servise istemeden DHL ile gönderdikleri için ve ekran değişimini aynı gün yaptıkları için, ileride başka arızalar çıkarırsa bu cihazı iade etmeye gönlüm el vermez :)




  • signore hp servisle ilgili sorun yaşamayan şanslı azınlıktan birisin. ama yazdıklarından şu anlam da çıkıyor aldığın bütün hp lerde sorun çıkmış, inşallah birdaha sorun yaşamazsın ama servisle ilgili çaresizlik ve haksızlık olması çok sinir bozucu boyutlarda olabiliyor benim yaşadığım gibi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: antidote
    signore hp servisle ilgili sorun yaşamayan şanslı azınlıktan birisin. ama yazdıklarından şu anlam da çıkıyor aldığın bütün hp lerde sorun çıkmış, inşallah birdaha sorun yaşamazsın ama servisle ilgili çaresizlik ve haksızlık olması çok sinir bozucu boyutlarda olabiliyor benim yaşadığım gibi.

    Evet, HP'lerin sorun çıkarma yüzdelerinin fazla olduğunu biliyorum. Ancak ilgilendikleri için gidip yine HP alıyorum. Sorun çıktığında karşımda kurumsal bir muhattap bulmak işlem takibi açısından da kolay oluyor. Bu arada, benim cihazımın da serviste 3-4 hafta kaldığı oldu. O durumlarda da 15 iş günü sonra yedek cihaz temin ediyorlar.

    Şirkette bir de Dell Inspiron 5150 laptop vardı, 2 sene boyunca hiç arıza vermedi. Bir kere adaptöründe temassızlık vardı, Dell servisi sadece adaptör için bir hafta cihazı serviste yatırdı. Gerekçeleri ise "başka arıza varsa, onu saklayıp arıza sayısından değişim yapmaya çalışabilirsiniz" idi. Bu cevaba çok içerlemiştim. Ancak Dell cihazları çok sağlam oluyor, bunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Ayrıca Sony ve Toshiba'nın da özellikle üst serilerinin kaliteli olduğunu düşünüyorum. Ancak onların da fiyatları çok yüksek :(

    Tabi yukarıda yazdıklarım sadece benim tecrübe ettiklerim. Yoksa HP servislerinden çok şikayet edenler olabileceği gibi, Dell servisinden çok memnunum diyenler de olacaktır.




  • Servis kaliteside cok onemli. Bir dunya rakamlar verip aylarca taksit odedigimiz cihaz daha yolun basında iken arıza yapabilir servise girer gayet olagan. Ama uzerine titredigimiz bu cihazlar servisten cıktıgında vidaları sıkılmamıs, kenarları tam oturmamıs hatta cizilmis sekilde elimize ulasabiliyor. Bu sekilde teslim edilen cihazın icini nasıl toplamıslardır ayrı mesele. Yani kendi urunleri gibi ozen gostermeleri lazım.
  • forum.donanimhaber.com/register.asp

    16. madde...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.