AMAÇ: Bu bir geleneksel ALMAYIN başlıklı, mantıktan uzak bir paylaşım değildir. Amacım Huawei Türkiye'den ürün alacakların, kanuni 14 günlük cayma hakkını kullanamayacağı konusunda uyarmak. Değilse benim gibi günlerce uğraşmak zorunda kalırsınız. KONU: GittiGidiyor üzerinden Huawei Türkiye satıcısından Huawei Band 6 akıllı bileklik aldım ve ekran koruyucusunu dahi sökmeden iade ettim. Ancak iadeyi Huawei Türkiye "kutusu yok, hijyen ürünü v. s." gibi asılsız sebeplerle reddetti. Nasıl kutu yok diye ısrar edince "kutu açılmış ve hijen" dediler. Ürünü tekrar iadeye gönderdim ancak iadeyi yine onaylamadılar. Hepsiburada, N11 vs gibi birçok web sitesinde tüketicilerin ürün alıp, kullanıp, cayma hakkını kullanarak iade ettiğini çokça görüyoruz. Olması gereken de bu. -mış, -muş içerikli üçüncü şahıs beyanlarını geçelim, arkadaşım başka bir markadan akıllı bileklik aldı, birkaç gün kullanmasına rağmen beğenmedi ve iade etti. Zaten Mesafeli Satışlar Yönetmeliği de bunu bildiriyor. Keza ben Laptop aldım, beğenmedim, ertesi gün iade ettim. Ofisteki arkadaşlar ile Huawei Türkiye gibi bir dünya devinin Türkiye distribütörü olarak bu tutumunu hayretle karşılıyoruz. Uluslararası bir şirketin, "satılan mal geri alınmaz" yazısı asan küçük esnaf gibi hareket etmesini acaba genel merkez nasıl karşılıyor merak ediyoruz? Yada aynı şeyi Almanya'da yapabilirler miydi? SONUÇ: Eğer internetten ürün alıp, kanuni olarak 14 günlük cayma hakkımı kullanırım diye düşünüyor iseniz, Huawei Türkiye bu konuda sizi yanıltacaktır. Şayet Huawei Türkiye'den ürün alırsanız, bırakın cayma hakkını, kutu içinden defolu/arızalı/hasarlı bir ürün çıksa dahi, "kutu açıldı", "hijyen" diye iade edemeyeceksiniz. Kısaca buna razı olarak alışveriş yapın. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 15 Haziran 2021; 14:46:13 > |
Bildirim