Şimdi Ara

Hundai airbagler sorunlumu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Daha öncede rastlamıştım i30 larda ve diğerlerinde de önden darbe almış takla açmış hundailerde airbagler açılmamış bu kroniz sorunmu.?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-calisir-durumda-genesis-coupe-2-0t-74612329/detay
    yukarıdaki ilanı incelerseniz böyle bir çarpmada airbag açılmaması mümkün değilgibi ama airbagler sağlam diyo..



  • hundaiciler sus pus oldu 22 görüntüleme sıfır yorum arkadaşlar kazada airbagi açılan varmı rastgelede olsun bi yazın kontrol ettcek halimiz yokya..
  • Hyundai Assan açıklama yaptı..Sürücü en önemli emniyet ekipmanı olan EMNİYET KEMERİNİ TAKMAMIŞ..Daha öncede tartışıldı..Ayrıca bir arkadaşımız 2005 elantrası ile kaza geçirmiş 4 hava yastığından 3 ü açılmış..Kronik sorun falan değil..Kimsenin SUS PUS olduğu yok tamammı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: satanofoz

    hundaiciler sus pus oldu 22 görüntüleme sıfır yorum arkadaşlar kazada airbagi açılan varmı rastgelede olsun bi yazın kontrol ettcek halimiz yokya..

    Hyundaiciler derken...buna ancak otomobil cahilleri inanır, otomobil konusun da bilgisi olan herkez bilir'ki emniyet kemeri takılı değilse HY açılmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: satanofoz

    hundaiciler sus pus oldu 22 görüntüleme sıfır yorum arkadaşlar kazada airbagi açılan varmı rastgelede olsun bi yazın kontrol ettcek halimiz yokya..

    Hyundaiciler derken...buna ancak otomobil cahilleri inanır, otomobil konusun da bilgisi olan herkez bilir'ki emniyet kemeri takılı değilse HY açılmaz...

    Geçen aralıkta eski patronum doblo( ara fiat bu arada) ile kaza yaptı emniyet kemeri takılı değildi ama hava yastığı açıldı. adan ölümden döndü sadece kolu yaralandı. hundaide hy yi emniyet kemerine mi bağlamışlar.. hy emniyet kemersizde açılır. Cahiller işte ancak buna inanır (kim inanır kadir inanır )


    x forumdan alıntıdır:
    Arkadaşımın yazısını aynen aktarıyorum:

    10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi... size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...

    y forumdan alıntıdır:

    Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.

    Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.

    Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:

    a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:

    Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.

    Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.

    Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.

    Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.

    b) Perde ve yan hava yastıkları:

    Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.

    Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.

    Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.

    Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.

    Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.

    görüldüğü gibi en son çare emniyet kemerine sarılmışlar .... Cahiller işte ancak buna inanır (kim inanır kadir inanır ) (dejavu oldu )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi satanofoz -- 15 Şubat 2012; 23:19:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: satanofoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: satanofoz

    hundaiciler sus pus oldu 22 görüntüleme sıfır yorum arkadaşlar kazada airbagi açılan varmı rastgelede olsun bi yazın kontrol ettcek halimiz yokya..

    Hyundaiciler derken...buna ancak otomobil cahilleri inanır, otomobil konusun da bilgisi olan herkez bilir'ki emniyet kemeri takılı değilse HY açılmaz...

    Geçen aralıkta eski patronum doblo( ara fiat bu arada) ile kaza yaptı emniyet kemeri takılı değildi ama hava yastığı açıldı. adan ölümden döndü sadece kolu yaralandı. hundaide hy yi emniyet kemerine mi bağlamışlar.. hy emniyet kemersizde açılır. Cahiller işte ancak buna inanır (kim inanır kadir inanır )


    x forumdan alıntıdır:
    Arkadaşımın yazısını aynen aktarıyorum:

    10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre boyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi... size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...

    y forumdan alıntıdır:

    Son günlerde “Hava Yastıkları Açılmayan i30” başlıklı yazışmalar bazı sosyal paylaşım sitelerine konu olmuştur. Öncelikle, olayda hayatını kaybeden araç sahibine Allah’tan rahmet, acılı ailesine ve tüm sevenlerine baş sağlığı dileriz.

    Hyundai Assan olarak teknik bakımdan konuyu aydınlatmak amacıyla söz konusu araç incelenmiş ve hava yastıklarının açılması için gerekli olan şartların kaza anında meydana gelmediği tespit edilmiştir.

    Teknik ayrıntılar aşağıda açıklanmaktadır:

    a) Sürücü ve yolcu hava yastığı:

    Aracın ön kısmına (30°’den daha az açıyla) gelen çarpma kuvveti şasi ön kollarındaki sensörler tarafından hava yastığı kontrol modülüne iletilir. Şasi kollarındaki sensörlerden gelen sinyaller ve aracın yavaşlama ivmesi hava yastığı kontrol modülü tarafından değerlendirilerek hava yastıklarının açılıp açılmamasını belirler.

    Söz konusu araçta, resimde de görüldüğü gibi aracın ön kısmında darbe/hasar yoktur. Araçta önden gelen darbe etkisi ile ani bir durma da olmamıştır; çünkü araç takla atmıştır.

    Ön hava yastıklarının açılması için ön şasi kollarına belirli bir açı ile darbe gelmesi ve araçta oluşan yavaşlama ivmesinin, hava yastıklarını patlatma eşiğini geçmesi gerekmektedir.

    Dolayısıyla, söz konusu kazada ön hava yastıklarının açılmasını gerektirecek şartlar oluşmamıştır.

    b) Perde ve yan hava yastıkları:

    Perde ve yan hava yastıkları, sürücü ve yolcu hava yastıklarından bağımsız olarak birlikte çalışmaktadır. Perde ve yan hava yastıklarının açılıp açılmamasını sağlayan sensörler kapı direklerinin (sağ, sol) alt kısmında bulunmaktadır. Araca yandan çarpmalarda, çarpmanın şiddetine göre bu sensörlerden giden sinyaller kontrol modülü tarafından değerlendirilerek o tarafın yan ve perde hava yastığının açılıp açılmamasını belirler.

    Araç incelendiğinde; darbelerin tavan ve üst direk kısımlarında oluştuğu, sensörlerin bulunduğu kapı direklerinin alt kısmında hava yastıklarının açılmasını gerektirecek yanal bir darbe olmadığı görülmüştür.

    Trafik kazası tespit tutanağında belirtildiği şekilde, kazanın toprak/kum zeminde olması darbe şiddetinin azalmasına sebep olmuştur.

    Ayrıca diagnostik cihazı ile araç üzerinde yapılan incelemede hava yastık sisteminin normal çalıştığı ve sensörlere patlatma eşiğinde gelen darbe bilgisi olmadığı da görülmüştür.

    Sonuç olarak, kazanın, oluş şekli itibarıyla araçtaki hava yastıklarını aktive edecek bir biçimde gerçekleşmediği tespit edilmiştir. Ayrıca, maalesef, olay anında araç sürücüsünün en önemli güvenlik ekipmanı olan emniyet kemerini takmadığı da tespit edilmiştir.

    görüldüğü gibi en son çare emniyet kemerine sarılmışlar .... Cahiller işte ancak buna inanır (kim inanır kadir inanır ) (dejavu oldu )

    Alıntıları Göster
    quote:

    hundaide hy yi emniyet kemerine mi bağlamışlar.. hy emniyet kemersizde açılır. Cahiller işte ancak buna inanır (kim inanır kadir inanır )

    Eh siz öle diyosanız öledir, benim bildiğim eskiden beri, HY'ı emniyet kemeri takılı değilken devreye girmez, HY olan yeni nesil bütün otomobiller de bu böledir, sebebi de şudur eğer emniyet kemeriniz takılı değilse kaza anın da hava yastığı açıldığın da darbenin şiddetiyle siz öne geleceğinizden hava yastığı yüzünüzü parçalar, test videosun da görmüştüm, hava yastığının üzerine konan boş yağ varilini 25 metre havaya fırlattı, bu darbenin yüzünüze geldiğini düşünsenize, dolayısıyla hava yastığı açıldığında size gelmemesi için emniyet kemeri sizi tutar'ki öne gelmeyesiniz, artık buna cahiller'mi inanır başkalarımı bilemem...:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 16 Şubat 2012; 2:23:49 >




  • nasıl bir mantıktır anlamak mümkün değil... tabiki emniyet kemere takılı değilse yeni nesil araçlarda airbag devreye girmez..... hem o hızla kaza yaptığınızda kemer takılı değilse muhtemelen araçtan fırlıyosunuz ve hava yastığı açılsa ne yararı olacakki..... maksat marka karalamak başka bişey değil....
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault Laguna Rxt mi Rxe mi ???
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıcem

    nasıl bir mantıktır anlamak mümkün değil... tabiki emniyet kemere takılı değilse yeni nesil araçlarda airbag devreye girmez..... hem o hızla kaza yaptığınızda kemer takılı değilse muhtemelen araçtan fırlıyosunuz ve hava yastığı açılsa ne yararı olacakki..... maksat marka karalamak başka bişey değil....

    marka karalama falan yok aynı sorun toyota dada var kiadada benim baştaki sorum neydi bi cvp istwdik ne cehaletimiz kaldı ne bilgisizliğimiz .. hyundai günler size toyotalar hatta kialar olmadı tatalar vedahi cherryler daha nediyim ...
  • Facebook'ta bir resim dolaşıyor diyorki i30 10 tane hava yastığı açılmadı araç takla attığı halde.24 metre takla atılmış ve hava yastığı açılmamış tamamda kardeşim.Hava yastıklarının mantığı nedir şiddetli bir darbe ve çarpma anında açılmaktır.Peki takla atarken gövde üstünde araç hiç darbe alıyormu şiddeetli şekilde???Sadece gövdeyle boşlukta takla atıyorsun ve havayastığının açılmasını nasıl beklersin.Sensörler ön tamponlarda-yan çıtalarda-koltuk kenarlarında oluyor genellikle.Buralara çarpma şiddeti uygulanmayınca tabiki açılmaz.O bahsedilen araç 24 metre takla atmış ve resmini gördüm sadece kaportada ezilmeler var.Benim elantranın kullanma klavuzunda diyorki araç takla anında havayastıklarını açmaz sadece çarpmalarda açılır.Hyundai'yi suçlamak çok mantıksızdır.Takla anında hava yastığının açılması sizce ne anlam ifade eder???takla atıyorsun emniyet kemerin bağlı değilse hava yastığı ne fayda versin araç içinde sen yuvarlanıyorsun zaten.




  • Google yazın hava yastığı açılmayan araç diye her marka çıkıyor. Yani bu hyındai de olncamı haber oluyor. Geçen hyundai servisine gittim biri gidip müşteri için koydukları her bilgisayarın hepsinin masaüstüne yapıştırmış o resmi. Yazmış i30 da hava yastıları açılmadı diye. Ben milletin bu acayip girişimlerini anlamıyorum.

    Size detaylı olarak kazalar hakkında tartışalım o zaman. Kazalr neden olur.
    1) yol kusurları
    Nasıl engellenir. Yavaş gidip dikkatlı olup kusurlardan kaçınarak.
    2) Otomobil kusurları (aniden inen tekerlek gibi (benim başıma geldi sibop fırladı lastikçi hatası :)) fren tutmaması vb
    Nasıl engellenir .Yavaş gidip tehlikeye meyden vermeden durarak.
    2) Sürücü hataları
    Nasıl engellenir. Yavaş gidip dikkatlı hata yapıldığı anda düzeltmeye çalılşarak veyahut yavaş gittiğiniz için az darbeye maruz kalarak.

    Bana söylermisiniz gaza alabildiğine basıp kaza yapan hangi adam arabadan sağ çıkmış. Mercedes bmw ile yarış yapıp alkollü araba kullanıp 200 km ile vuruyorlar bir yere sonu ölüm. Siz 65 kilometre ile murat 131 de bile kaza yapsanız sağ çıkarsınız. Yapılan testleri düşük hızda yapmaları bakımından)
    Ha şu var o hızda iyi olan yüksek hızda daha güvenli olur diyeceksiniz. Ama şunu unutuyorsunuz. Beynin ve kemiklerin dayanabileceği bir darbe sınırı vardır. Valla sağlıkçıyım zamanında derselerden hatırıyorum. beyniniz örnek 3000 kg gibi bir darbeye maruz kalırsa kafanızın kırılmasına gerek kalmıyor beyniniz aktivetisini kaybediyor. Sİz hem 150 ,ile kaza yapacaksınız hemde kafanıza bir tokat bir taş gibi çarpan airbag den sizi kurtarmasını umacaksınız.

    Hayatınız ile kumar oynayacağınıza hız limitlerine uyun kaza yapmayın arkadaş. Adamlar yarış otolarına gösteri araçlarına çelik panel takıp darbeye dayanıklı giysiler giyip kask takıyorlar. Genede kaza olunca adam öldümü diyip milletin yüreği ağzına geliyor hatta ölenller oluyor. Siz şu araç güvenli bu güvensiz tartışamsı yapıyorsunuz.




  • Arkadaş VW Golf ile önünde giden araca çarpmış, sonra takla atmış ve airbag'ler açılmamış;

    http://forum.donanimhaber.com/m_38376268/tm.htm

    Araca dikkatli bakarsanız airbag sensörlerinin hiçbirini tetikleyecek darbe olmadığını göreceksiniz. Bu "kaza yaptım airbag'ler açılmadı" hikayelerinin çoğunda durum budur, airbag kafasına göre açılmaz, ancak airbag sensörlerinin tetiklenirse açılır. Ön sensörler şasi bağlantıları hizasındadır, bu araç önündeki araca sağ çamurluğu ile çarpmış olduğu için sensörü ıskalamış. Aracın yanındaki airbag sensörleri de iki kapı arasındaki B dikmesindedir. Araç takla attığı halde B dikmelerinde hasar yok, sensörler yine ıskalanmış. Dolayısı ile airbag'lerin hiçbiri açılmamış.

    Ayrıca birçok iyi otomobilde emniyet kemeri bağlı olmadığında airbag'lerin açılmasını engelleyen sistemler bulunur, çünkü emniyet kemeri bağlı değilse hızla öne fırlayan kazazede için korkunç bir süratle açılan airbag'in kendisi ölümcül bir silaha dönüşür. Ön hava yastıkları küçük çocuklar için de ölümcül olabilir.

    Siz bakmayın cahil cühelanın Hyundai markasını karalamak için yazdıklarına. Zaten airbag'i de, airbag sensörünü de Hyundai yapmıyor, birçok marka aynı üreticiden alıp kullanıyor bunları otomobillerinde. Hyundai'daki ABS sensörü de Bosch markadır, BMW'deki de Bosch markadır. Muhtemelen ikisindeki airbag sensörü de, airbag'ler de aynı markadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: satanofoz

    Daha öncede rastlamıştım i30 larda ve diğerlerinde de önden darbe almış takla açmış hundailerde airbagler açılmamış bu kroniz sorunmu.?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-calisir-durumda-genesis-coupe-2-0t-74612329/detay
    yukarıdaki ilanı incelerseniz böyle bir çarpmada airbag açılmaması mümkün değilgibi ama airbagler sağlam diyo..

    soruyu sorarkenki bilgisiz ama öğrenmek isteyen arkadaş ilerleyen mesajlarda fanatikiğin doruklarına çıkıyor yalnız :)




  • arkadaşler selamlar. hyundai genesis coupe nasıldır. tavsiye edermisiniz? allah korusun bir kaza anında airbag falan açılır mı?? fikirlerinize başvurmak istedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cas1984

    arkadaşler selamlar. hyundai genesis coupe nasıldır. tavsiye edermisiniz? allah korusun bir kaza anında airbag falan açılır mı?? fikirlerinize başvurmak istedim

    hocam 200bin verdin arabayı aldın, kaza yaptın , kaza yaptığın anda airbaglerin açılması mı kaldı soru işareti olarak aklında :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.