Şimdi Ara

HÜRJET, İspanya Hava Kuvvetleri ihalesine hazırlanıyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • HÜRJET, İspanya Hava Kuvvetleri ihalesine hazırlanıyor!
    Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ), İngiltere'de düzenlenen Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı'nda ürünlerini sergiliyor. GÖKBEY’in ilk kez yurt dışında gösteri uçuşuna sahne olan fuara Türkiye’nin ilk jet motorlu eğitim uçağı HÜRJET getirilmedi. HÜRJET’in getirilmeme nedeni ortaya çıktı.



    TUSAŞ Genel Müdürü Dr. Mehmet Demiroğlu, HÜRJET’in ismi açıklanmayan bir Avrupa ülkesinin ihalesi için ilgili ülkeye gideceğini açıkladı. Bu nedenle İngiltere’deki Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı'na getirilmedi.



    HÜRJET’in Avrupa’da ihaleye katılacağı ülkenin İspanya olduğunu tahmin ediyoruz. Aviation Week’in haberine göre HÜRJET, İspanya Hava Kuvvetleri'nin F-5 uçaklarının yerini alacağı yeni nesil jet eğitim uçağı ihalesi için adaylar arasında yer alıyor. HÜRJET, TSK’nın akrotim gösterilerinde kullandığı F-5 uçaklarının ve jet tekamül eğitimlerinde kullanılan T-38 uçaklarının yerini alması için tasarlandı. HÜRJET, İspanya’nın ihalesi için en gelişmiş özelliklere sahip adaylardan biri olarak gösteriliyor.



    İspanya Hava ve Uzay Kuvvetleri'nin Yeni Nesil Silah Sistemi çalışmalarından sorumlu operasyonel başkan yardımcısı Yarbay Hugo Garcia Galán, geçtiğimiz Mayıs ayında yaptığı açıklamada F-5'in yerini alacak uçaklar için seçeneklerinin HÜRJET, Boeing T-7, Korea Aerospace Industries T-50 ve Leonardo M-346 olduğunu açıklamıştı.



    HÜRJET, İspanya Hava Kuvvetleri ihalesine hazırlanıyor!
    HÜRJET’in 2025 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilmesi hedefleniyor. İspanya Hava Kuvvetleri ise 2030’dan itibaren yeni nesil bir ileri seviye jet eğitim uçağı tedarik etmek istiyor. İspanya, yeni ve gelişmiş özelliklere sahip olacağı için HÜRJET’i tercih edebilir.



    HÜRJET özellikleri neler?



    TUSAŞ (Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ) tarafından geliştirilen HÜRJET, Türkiye’nin ilk jet motorlu uçağı olacak. TSK’nın jet tekamül eğitimlerinde kullandığı T-38 ve akrotim gösterilerinde kullandığı F-5 uçaklarının yerini alması için tasarlandı.



    HÜRJET sınıfına göre gelişmiş tasarım özellikleri, yüksek performansı ve modern teknolojilere sahip kokpiti ile öne çıkacak. HÜRJET, General Electric tarafından üretilen F404 motorundan güç alıyor. General Electric F404 motoru; F-117 Nighthawk, F/A-18 Hornet, F-20 Tigershark ve T-50 Golden Eagle uçaklarında kullanılıyor.



    HÜRJET, 25 Nisan 2023'te ilk uçuşunu yaptı. İlk uçuşunda 26 dakika havada kalarak emniyetli şekilde uçuşunu tamamladı. HÜRJET’in 2025 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edilmesi hedefleniyor. HÜRJET’in TCG Anadolu’dan iniş ve kalkışı için çalışmalar yapılacak. Böylelikle HÜRJET, kısa pistli gemilere inebilecek.



    Ayrıca Bkz.HÜRJET, ABD'nin jet eğitim uçağı ihalesine katılabilir



    HÜRJET Teknik Özellikleri




    • Uzunluk: 13,6 m / 44,6 ft

    • Kanat açıklığı: 9,5 m / 31 ft

    • Yükseklik: 5,1 m / 16,7 ft

    • Kanat Alanı: 35 m2 / 270 ft2

    • İtki: 17.600 lb

    • Servis Tavanı: 13.716 m / 45.000 ft

    • Kesintisiz Dönüş: 5,5 g @ 15.000 ft < 0.9 Mach

    • Tırmanma Oranı: 39.000 fpm

    • Menzil: 2222 km / 1200 nm

    • Yük Kapasitesi: 2721 kg / 6000 lbs

    • Azami Hız: 1,4 Mach

    • G Limitleri: +8g / -3g



    Hürjet'in Öne Çıkan Yetenekleri




    • Yüksek AoA kontrolü

    • Baş Üstü (Head-up) Göstergesi (HUD)

    • Kaska Monteli Gösterge (Koşullu)

    • Tam Otorite, Dijital Kontrollü Uçuş Sistemi

    • Gelişmiş İnsan Makine Arayüzü, F-35 ve MMU için Asgari Alışma Zamanı

    • Intra & Inter Veri Linki

    • Gece Görüşüne Uyumlu (AJT, LIFT)

    • Havada Yakıt İkmali (AJT için Kuru, LCA için Sıvı)

    • Rahat İdare

    • Gömülü Taktik Eğitimi ve Canlı Sanal Yapıcı Eğitim Sistemleri

    • Otonom Operasyonlar için APU

    • Hava-Hava, Hava-Yer Atış Kabiliyeti









  • İspanya - İtalya ve Türkiye ortak üretimde yoğunlaşmalı. Tarihsel bağları da düşünürsek çok ortak yanımız olan, bir birini en çok anlayacak ülkeleriz.

  • Hürjetten bir tane mi varda bir yerde varken diğerinde olamıyor ?

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt
    Evet şu an 1 tane prototip var.

  • Motoru olmayan ve nasıl bir motoru olacağı belli olmayan hürjet mi ihaleye çıkıyor?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • theJuDGe_41 kullanıcısına yanıt

    İnşallah çoğaltırlar ne diyeyim.

  • Ahmet DOĞAN kullanıcısına yanıt

    F404 Turbofan motoru var. Hatta bir kaç gün önce TEI ile GE Aerospace anlaşmaya vardı F404 turbofan motorlarının montaj ve bakımlarının Türkiye'de yapılması için.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • italya ispanya zaten sınır uçak çekici ile götürülür..HÜRJET, İspanya Hava Kuvvetleri ihalesine hazırlanıyor! 

  • Leonardo M-346 ihaleyi ceketini koyup alır, fakat bu tarz ihalelere girmek önemli, çok detaylı şartnameler gönderiliyor, burada teknik olarak çok fazla ister ve detay bulunuyor, geliştirme süreci için mükemmel bir açık kaynak.

  • Zor çok zor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • haklısın çok zor ama inşallah biz zoru başaracağız

  • İspanya'ya satmak önemli bir adım. Konuşulan dillere ve etki ettiği coğrafyaya bakınca önemini anlarsınız. Yanında Portekiz'e satsak tadından yenmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diğer ihaledeki uçakların motor üreticileri hangi ülke bir araştır istersen, ayrıca GE ile TEI üretim anlaşmasını imzaladı bile.

  • bu dünyadan işimiz amerikaya kalmış.

    amerika yol verirse yürüyeceğiz. hop dur orda derse yapacak bişey yok..motor olarak kökten bağlamış bizi. motor geliştirmek öyle kolay iş değil..100 yıllık türkiye cumhuriyeti devleti 80 yılını yatarak geçirmiş. hiçbir girişim ilerleme yok hiçbir proje geliştirme araştırma yok taaki 2000 yılına kadar..akp erdoğanın 15 yılı zaten devlet içindeki bürokrasi,ve fetöcülerle mücadeleyle geçti..20 senede savunma sanayinin yerli üretimi yüzde 20 den 85 lere çıkarılması bütük başarı sayılır..çünkü pekçok projeyi devletin içindeki bürokrasi engelliyor takoz koymasına rağmen bu seviyeye gelindi....Tayyip Erdoğan dan sonra gelecek liderin işi biraz daha kolay..devletin içindeki virüsler azaldı

  • Farz edin ihaleyi aldık. ABD motor için izin vermedi. Ge yapacak birşey yok dedi. Ne olacak ? Adamlar dur bi 10 yıl bekle yeni motor mu yapacağız diyeceğiz. Pakistana yaptığımız gibi...

  • Yeni bir haber geldi, Habere göre ispanya Hürjet almaya karar vermiş. inşallah gerçekleşir. https://www.donanimhaber.com/ispanya-eski-f-5-ucaklarini-turk-yapimi-hurjet-ile-degistirecek--180230

  • Pancar motorları seri bağlanarak motor sorunu halledilebilir.

    Karamsar olmamak lazım.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    İspanya basınının haberleri diyor. Resmi bir açıklama yapılmadı henüz. İşi zor umarım kazanır ihaleyi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • biri de ortak üretime yoğunlaşmalıyız demiş, niçin know how veriyoruz, niçin sadece motor için mi motoru ts 1400 tf 6000 ve iha motorları yapan ülke onu da pek ala yapabilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.