Elektrikli araç işini çok sevmeme rağmen uzun yolda nerede şarj edeceğim, şarjı yetecek mi, yettirmek için 100km hızı aşmayayım falan diye panik olmak istemem. Avrupa'da orada burada olsam çoktan almıştım ama hala ülkemizde soru işaretleri... Asıl merkez ve doğu Avrupa'da olursanız elektrikli araç mali olarak anlamını yitiriyor 2024 başından beri. ilk satın alım teşvikleri geri çekildi (yol teşvikleri revize edilerek devam ediyor), 60bin€ verip aldığın araç 1 sene sonra okutayım desen 35bin€ (aynı aracın benzinlisini alsaydın 45k€ örneğin) şarj altyapısı çok eski ve çok kötü yenileniyor olmasına rağmen, yüz tane ayrı eski püskü firma var, çoğu yerde şarj bile başlatamıyorsunuz, en önemlisi elektrik şarj bedeli bizimle kıyaslanamaycak kadar pahalı. öyle ki shell'in ve bazı petrollerin DC şarjlarında benzinden daha pahalıya geliyor. Ha coğrafya olarak uyumlu diyorsanız ok. birbirine yakın dip dibe şehirler, düşük rakım farkları ve en azından şarj cihazlarına erişim olarak iyi. Ancak Türkiye emin olun, altyapı ve mevcut teşvikler olarak kesinlikle daha iyi Avrupa'dan. |
Hybrid-Elektrikli-Benzinli-Dizel Tartışması (2. sayfa)





-
-
Mild hibritlerin cok kucuk.bir kismi elektrikle harekete izin veriyor ve cok dusuk hizlarda ve duz zeminlerde.
Yani mild hibritler elektrikle ilerleyemiyor desek dogrubir genelleme yapmis oluruz.
Tam hibritler 60-70 km suratlerde bataryaları nispetinde elektrikle gidebiliyorlar.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben zaten bataryanın güncel kalacağını söylemedim, tabi ki 8 sene sonraki araçlara göre demode kalacak.
Benim söylemek istediğim 8 sene sonra batarya değiştirme zorunluluğu olmayacak.
MG4 demiştiniz, onun LFP bataryalı modelinden örnek verelim. EVDatabase'e göre en düşük menzili kışın uzun yolda veriyor (210km)
Yani siz bu aracı alıp en kötü senaryoda yani kışın sadece uzun yolda kullansanız ve hep 0-100 şarj etseniz (20-80'e uymadan)
3000 şarj döngüsü ile 630.000km yol yaparsınız. Ve bataryanız %90 üstü kapasitede olur.
Diğer sıkıntılar tabi ki baki. 7-8 yıl sonra muhtemelen 400-500kw hızlar ortalama sayılacak. Kimse de 5 kat yavaş şarj olan bir aracı almak istemeyecek. Ama siz işyerinden şarj edeceğinizi söylemişsiniz. İsterse megawatt şarj hızı olsun, AC'den alabileceğiniz maksimum 22kw olacak. Dolayısıyla bu araçla yılda 1-2 kez uzun yola çıkacaksanız, ya da ikinci araçsa DC'den yavaş şarj olmasının size eksisi nedir?
-
Elektrikli araç kullanırsanız bu endişelerinizin çoğunun yersiz olduğunu göreceksiniz hocam. Öncelikle şarj istasyonları bugün itibariyle dahi gayet yeterli, her geçen gün de hızla yeni istasyonlar kuruluyor. Burada en büyük sorun çok fazla farklı istasyon olması. Hepsinin tek tek programını indirip üyelik oluşturup araç ve kart tanımı yapmak cidden sıkıntı. Zamanla bu uygulamaları ortak kullanılabileceği bir platform kesinlikle oluşturulmalı. Diğer sorun istasyon firmalarının kafalarına göre fiyat belirlemesi. Bugün Astor firması 9 Liradan hızlı şarj hizmeti verirken başka firmalarda 11-13 hatta yanlış hatırlamıyorsam Shell 15 liradan satıyor aynı elektriği. En önemli 2 sorun budur.
Diğer dediğiniz şeyler emin olun çok basit şeyler. Bende Standart Menzil Togg var. 1 yıldır bende. 2 kere Sakarya-Ordu-Bayrburt yapıp geldim. 2 kere de Sakarya-Antalya yaptım geldim. Bayram yoğunluğunda ve bedava şarj imkanı olduğunda bile büyük problem veya sıra yaşamadım. Voltla ve vb bir kaç program ile rota oluşturup rota üzerindeki nerede nasıl şarj edeceğinizi çok basit oluşturuyorsunuz. Üstelik istasyonun boş olup olmadığını da görebiliyorsunuz. Ben en son Ramazan Bayramı'nda Antalya'ya giderken dediğin gibi bedava şarj olmasına rağmen sorun yaşamadım. İstasyona 5 dakika kala boş olup olmadığına bakıp duruma göre diğer istasyona gittim.
1 yıldır yol masrafım belki '0' liradır. Togg birlikte kazan kampanyasından 10bin bakiye kazanımı, Gel-Dol firmasının 1 ay sınırsız ücretsiz şarj hediyesi, Beefull'un hemen hemen her özel günde kw ücretinin 1 liraya çekmesi, Trugo'nun her bayramda bedava şarj vermesi ile birlikte ciddi anlamda şehirler arası bedava gezdiğim oldu. Normal zamanda da evden şarj imkanım ile kilometrede 35 kuruş civarı bi harcamam oldu. Togg'un verdiği bakiyeyi düşünce 1 yılda inanın ulaşıma para verdim mi vermedim mi anlamadım. Eski aracımla haftada 500 lira yakarken şimdi 50 lira harcıyorum. Bu bile başlı başına çok büyük artı.
Ama şu var elektrikli araçlar artıyor. Sorun istasyon yetersizliğinden ziyade azalan kampanyalar ve elektriğe gelen zamlar olacak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Güzel tartışma güzel bilgiler, ufak ufak cevap vereyim kendimce;
Evet hocam daha ziyade söylediğim son satırda bahsettiğiniz durum. Örneğin arkadaşım phev kullanıyor, şehiriçinde şurada burada güzel teşvikler güzel sistemler var diyor, örneğin Taksim gibi yere elektrik ve phev araçlar girip ücretsiz park edip ücretsiz şarj oluyor diyor, kendisi İspanya'da... Benzinli araçlara bu imkan yok örneğin... Gibi gibi...
Aynen hocam biliyorum, o yüzden Phev araçlar daha çok hoşuma gidiyor bu anlamda. Mild'lerin de tüketime katkı, ufak hareketlerde elektrikli gidiş ve hızlanma taleplerinde benzinli motor ve şanzımandan önce davranıp anlık hissiyatları güzelleştirmesi gibi işlerini seviyorum, onu demek istemiştim.
Hocam zaten genelimizdeki sıkıntı "önyargılar". Elektrikli araçlar hakkında aslında kullanmayıp en az önyargıya sahip olan da benimdir herhalde, en azından bulunduğum arkadaş eş dost çevresinde falan
Birçok tanıdık, akraba, arkadaş falan "işte yok öyle mi yapacağım, yok istasyon mu arayacağım, bilmemne mi planlayacağım" derdinde. Yoksa giderim uzun yol, ona göre planlarım çok dert değil. Tesla kullanmak sahip olmak isterim mesela.
Togg da çok merak ettiğim bir otomobil mesela, bu anlamda nasıl durumlar? bu vesileyle onu da sorayım çok konu dışı olmazsa.
Buradaki konusunda da ara ara okuyorum, örneğin 1.4 versiyonlar sıkıntılı olabiliyor diyorlar, bunun yanında 1.5 olursa sorunlar çok büyük ölçüde çözülmüş vaziyette falan deniliyor. Sonra başka bi grupta okuyorum, adam 1.5 versiyona sahip ama sorunlar devam ediyor falan filan... Böyle olunca da Tesla alır geçerim moduna giriyorum mesela. Tabi Tesla'da böyle bir kredi imkanı yok o da ayrı konu, TOGG da bu anlamda çok ilgimi çekiyor
Bizdeki bu rota planlama ve istasyon işlerine çok güvenemiyorum, illa ki geliştirmeler oluyor ancak mesela ABD'deki gibi bir rota planlama, gazlama durumlarına göre önceki istasyona planlamayı çekmesi, buna göre rezervasyon yapması ve bunun gibi işleri ayarlama modelleri %100 sağlıklı çalışıyor mu emin olamıyorum.
Adam anlatıyor mesela, istasyon boş, gidiyorum, bozukmuş diyor. Şimdi uzun yolda buna güvenip nasıl iş yapayım. Tabi ki çok ekstrem durum bu ama hibritim olsa basar giderim..
Ya da atıyorum istasyon buldun gittin, malın biri şarj cihazının önüne park etmiş, hadiiii şimdi bilmemne mi edersin sabaha mı bırakırsın, bizde millet saygısız, terbiyesiz. İstasyona gidersin, malın biri bekler, dur ben şarj edeceğim diye, senin rezervasyonun vardır, kavga edersin falan filan, bir sürü saçmalık ekleniyor bizim coğrafyada
Ha nedir, %100 elektrik hala kullanabilirim, senede 10 bin km'nin %99'unu şehiriçi yapıyoruz zaten, senede 2-3 defa tatil rotası... Gittiğin rotada da 1-2 alışır, nerede ne yapacağını bilirsin. Yine de ufak çaplı macera işte biraz
Yani bendeki asıl dert araca ve/veya elektrik kullanımına alışmaktan ziyade bu tip aksaklıklar, yaşanabilecek saçmalıklar. İlla ki çözümü var, illa ki başka bir strateji geliştirebiliriz kullanıcı olarak. İşte şimdilik bu ufak tefek soru işaretlerini Phev benden atıyor, tam istediğim işleri yapıyor, bu tip bağımlılıkları da gideriyor. Bir sonraki aracım phev olsun istiyorum şimdilik. Bakalım şu ortamda yapabilecek miyim
-
Hocam bahsettiğiniz şeyler nadir de olsa insanın başına gelebilecek şeyler. Gittiniz bir istasyona biri şarj etti, hiç beklemeye gerek yok çok çok absürt bir yerde değilseniz 20-30 en fazla 50 km çevresinde bir istasyon vardır. Belki bir tık pahalı şarj edersiniz belki biraz yavaş şarj edersiniz ama edersiniz. Ben ilk uzun yolculuğumda batarya 30'un altına düşünce tedirgin olup istasyona gidebilecek miyim diye endişe ediyordum. Zaten uzun yolda bi iki kere gittiğiniz rotada nerede ne istasyon var çözüyorsunuz. Şimdi bataryamı özelikle %10'lara kadar düşürmeye çalışıyorum. Ne kadar düşük batarya olursa şarj hızı o kadar artıyor çünkü. Aynı şekilde 50'lerden itibaren hız düşüyor. Ben uzun yolda yemek molası vs vermemişsem %60-70 yapıp devam ediyorum. Çünkü orada beklesem şarj hızı çok düşüp bekleme süremi arttıracak. Bunun yerine bi şarj mola daha vermeyi tercih ediyorum.
Gelelim Togg konusuna. Fiyatına ve faizsiz kredi imkanına göre şuan alınabilecek en iyi araba bence. Araba donanım olarak gerçekten çok güzel. Geçenlerde telegram grubunda Togg'un alt takım, bağlantı parçaları vs paylaşıldı. Bir de Byd Atto 3 paylaşıldı. İnanılmaz bir kalite farkı vardı. Togg'un en büyük sorunu yönetim zihniyeti. Bu arabaya yazık ediyorlar. Arabada belli başlı sorunlar var kullanıcılar bu sorunları servis ve servis çalışanlarından daha iyi biliyor. Benim aracım şanslı kısımdaydı. Klasik ESA dahil olmak üzere hemen hemen hiç sorun yaşamadım. Ama telegram grublarında çok mağduriyet yaşayan arakdaşlar var. İster istemez insanı tedirgin ediyor. 1.4 yazılımı ile 1.5 yazılımı bana kalırsa otonom sürüş özellikleri hariç pek bir şey farkettirmedi. Hala ESA alan arkadaşlar var. Bunun çözümünü bulamıyor net olarak Togg. Ama saçma sapan olası hataları engellemek için birşeylerden kısıyorlar. Togg Uzun Menzil araçların DC istasyonlarda şarj hızı 150 kw ları desteklerken son zamanlarda net olmasa da sınırlama getirildi. Bir çok arkadaş 80-90 kw ile şarj edebiliyor. Bizim araçlar ise nedeni bile belli olmadığı bir sebepten şarj hızı 90 kw'a sınırlı.
Standart Menzil araçlara ADA ve ACC olamayacak dediler mesela. Neden olamayacağının bilgisi yok. İşi yapan önde tek bir kamera tüm araçlarda var. Bir kaç arkadaş yükletmeyi başardı. Ben de güncelleme zamanı kavga dövüş bastırıp yüklettirdim bir şekilde. Ama benden sonra yükletemeyen bir çok arkadaş oldu. Neden neye göre yükleniyor veya yüklenmiyor bilgi yok. Ben de ADA ve ACC aktif olduktan sonra servise gittim. Servisteki çalışanlar nasıl yüklendi yüklenemez diyorlardı hala. Bu çalışan ve yönetim anlayışı ile Togg'un işi zor.
Yine başa dönecek olursak ben geçen sene Mayıs ayında2015 model 308 aracımı satıp faizsiz 800bin krediyle aldım bu arabayı. Bu imkan olmasa sıfır araç alabilecek gücüm yoktu. Bunu da unutmamak gerekiyor :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
dizel arabam var ama alınmaz özellikle şehir içi kullanılacaksa hiç alınmaz araç kendine gelene kadar yol bitiyor bu da sağlıklı bir durum değil, herşeyi geçtim kışın araba ısınana kadar donuyorsun
-
2 hafta önce1 milyon 50 bine sıfır urban paket Egea Cross aldık.
kendimce yorum yapayım.
araba fiyatları çok yükseldi. avrupa'da da böyle. bizde bir de üstüne çok yüksek vergiler var. kademeli ötv çıktığı dönemde corolla, civic, megane gibi araçlar bile en düşük kademede iken şu an en ucuz araçlarda bile %80 ötv var.
ben mühendisim, gelirim kötü değil, çok şükür aileden kalan ev de var, kira da istemiyoruz. fakat tüm bunlara rağmen ben insanların nasıl bikaç milyonluk araçlar aldığını anlamıyorum. çalışmaya başladığım 1 yıl para biriktirdim, 1 yıllık kredi çekip kendime 7 yıllık pejo 206 almıştım. şu an yeni mezun adamın 1 yıl para biriktirip araba alması zor gibi bence.
neyse sadede gelelim. elektrikli araçların pillerinin biteceğini düşünmüyorum. zaten 500 bin km sonra içten yanmalı aracın da perti çıkıyor. ancak şehirlerarası çok giden için elektrikli araç hala sorun.
ayrıca benim gibi arabayı a noktasından b noktasına giden biri için elektrikli araçlar %10 ötv'ye rağmen hala pahalı. yakıt ve bakım masrafını hesap etsen bile yine pahalı.
1.4 Egea Cross bana fazlasıyla yeter, aracın kendi fiyatından çok vergi var. ancak 1 milyona orta paket, 440lt bagajı olan bir araba aldım. daha ne olsun. 2 milyona satılan elektrikli araç elbette daha kaliteli ve yakıt ucuza geliyor ama elektrik bedava olsa bile bana uymaz..
çünkü biz farkında olmasak bile araç değeri günden güne düşüyor. (biz kur arttığı için yükseliyor zannediyor ancak öyle değil)
ben yılda 10 bin km yapan biriyim. benim için ne kadar uygun fiyatlı ise o kadar mantıklı.
hibritleri de mantıklı bulmuyorum. çünkü fiyatları yüksek. yakıt tasarrufu konusunda iyi olsa da fiyat farkını karşılamıyor bence.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fenomenon -- 14 Nisan 2025; 17:10:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Açıkcası direkt bir eksisi var diyemeyiz. Eski sayılacak araçlardan örnek vermiştim yine oradan devam edebilirim. BMW i3'den örnek verelim. 2014 model bir i3 şu anda orijinal menzili 190km. Ama 150bin kilometre yapmış bir tanesi 130km anca yapabiliyor. Buradaki batarya performansı %68 oluyor. Mesela 2018 model bir i3'den devam edelim 200bin kilometrede pil sağlığı %90 çıkıyor ama menzili 359km yerine 220km yapabiliyor. Bu da neredeyse %61 gibi bir batarya performansı veriyor bize. Bir diğer araç 2017 model bir Zoe 250bin kilometrede motoru bozulabiliyor. Motor da garanti kapsamında olmuyor haliyle batarya gibi değil sonuçta. 300bin gibi bir meblağ ile değişimi yapılıp 2 yıl da garanti veriyorlar. Bu da en iyi durum 50bin kilometrede de bozulan var 150binde de. Tüm bunlar olurken bu araçların yüzüne bakan olmayacak. Nedeni açık, motor arızası verebilir, batarya arızası verebilir. Bunlar olursa büyük paralar ödenmek zorunda çünkü başka şansları olmayacak insanların. Diğer seçeneklerde durum böyle değil.
3 silindirli benzinli motorun da sorunları var tabi tek taraflı yorum yapmamak lazım. Bir çok araç var sarı sitede garantiden motoru değişen, 50bin-60bin kilometreyi daha geçmemiş araç dolu. Maalesef sorunlu motorlar olabiliyor.
Bir diğer yazdığım dizel hafif ticari bir aracın da genel sıkıntısı turbo ve enjektörler. Dizel bir araç kullandığım için sorunlarını yaşadım.
Hybrid araçlar bana mantıklı geliyor genel olarak değer kaybının çok daha az olması, teknolojik olarak belirli bir standart olması ve 10 sene sonra da hybrid çok gelişse de bundan ne kadar ileride olur diye düşündüğümde çok da fazla ileride olmaz diye düşünüyorum. Bunlar benim düşüncelerim ve mantıklı gelenler bunlar. Herkes çok yararlı yazılarla katkıda bulunmuş, teşekkürler.
Bir diğer seçenek atmosferik benzinli. Onun da yakıt masrafının çok olduğunu düşünüyorum. Onu hesaplamaya katmadım ama biraz yokuşlu bir şehir içi yolculuğunda 8lt altını görmek pek mümkün olmuyor. En büyük kalem de tüketim verisi olduğu için onu hiç hesaba katmamıştım.
-
2 milyona boş paket honda hrv hibrit mi alırsınız yoksa 1.9'a mini countryman, tesla model y mi alırsınız ?
2 milyona boş paket toyota corolla hibrit mi alırsınız yoksa 1.85'e 200 beygir leon fr phev mi alırsınız ?
1.5 milyona boş paket toyota yaris hibrit mi alırsınız yoksa 1.3'e full paket elektrikli corsa mı ?
2 milyona boş paket corolla cross hibrit mi alırsınız yoksa 2.1 milyona full paket 326 beygir xdrive bmw 230 mu alırsınız ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli arac kullanma imkani olan icin tabii ki elektrikli arac daha mantikli vergisel avantajı sebebi ile.
Ama otv oranlari yukseldiginde elektrikliler hibrid ve klasik motorlu araclardan pahali olduğunda cogu kisi hibridi tercih edecektir.
Zaten hibrid araclarin otv tesvikine sokulmamasi kulliyen sacmalik.
Amac yakit bağımlılığıni azaltip emisyonlari azaltmayi tesvik degilmi?
Hibrid lerde bu amaca hizmet ediyor ama nedendir bilinmez sifir tesvik.
Hele phevlere tesvik verilip tam hibridlere tesvik verilmemesi tamamen mantiksiz. Sirf pili biraZ büyük diye vergisi cok daha az. Onunda benzinli motoru var tam hibridinde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 14 Nisan 2025; 23:40:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hibrite teşviği yapacak toyota türkiye vardı, onlara da ötv muafiyeti verdiler işte, herkesin gönlünü hoş ettiler. Bu saatten sonra ötv muafiyetsiz toyota alınmaz. Honda fabrikayı kapatmasa o da yararlanırdı ucundan :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anlattığın birçok sebeplerden herhangibir tanesinden veya birçoğundan durum
bende corolla cross ailesine katıldım
resmen fiyat fayda performans ürünü cihazlar.
-
Phev konusunu da maliyetlerini yazmak lazım. Hem elektrikli araç kadar bataryalı hem de benzinli motor sorunları birlikte birleşmiş bir modeli yazmak istememiştim demek ki onun da alıcısı oldukça fazla. Bagajı öldüren, elektrikli tüketimi muadillerine göre yüksek, bir de benzinli motoru da olan bir model. İlginç yani kısaca.
Fiyat olarak karşılaştırmalar yapılıyor ama yukarıda belirttiğim yıllar sonraki satış fiyatlarına etkisi ve "satılabilirlik" ihtimalinin sıfıra yaklaşmasını anlatmaya çalıştım ama sanırım anlaşılmadım.
-
Phev konusunda hakkınız var. sıfır km alıp kullanırken sorun yok hele ki %30 bandına giren bir model ise (230e talep patlaması ortada) ama kullanılmış araçları 8-9 sene sonra kim isteyecek (sonuçta hem içten yanmalı otomobil, hem elektrikli otomobil tek kasada birleşmiş) ayrı bir muamma. çok kompleks ve ileri yaşta alımda herkesi ürkütecek bir çözüm. geri dönüşümü falan apayrı bir sıkıntı oraya girmeyelim zaten de. şu an her şey toz pembe, ben de o tarz bir otomobil istesem 230e alır geçerim 3-4 sene biner yollarım :)
Bu yollardan Avrupa seneler önce geçti, baktılar ki millet vergiden kaçmak için Phev alıp şarja takmadan kullanıyor, önce 2025te 4 kademeli bir vergi, sonra 2027'de neredeyse Phev'leri vergisini normal hybrid'lerin bile üzerine çıkaracak bir sistem getiriyorlar.
https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/europe/features/official-new-co2-tests-bring-higher-taxes-phevs?a=JMA06&t%5B0%5D=PHEVs&t%5B1%5D=Emissions&t%5B2%5D=Electrification%3B%20CO2%20target&curl=1
Çevrecilik ve ara çözümde şu an normal klasik Toyota-Honda tipi hybrid'in eline su dökmek mümkün değil. bir de Peugeot'un şehir için hafif bir motor kapalı kullanıma imkan veren, düşük maliyetli ve küçük pilli 1.2 mild-hybrid sistemi de gerçekten çok iyi bir ara çözüm. ama bu araçların da bizim ülkemizde bir vergi avantajı yok. bu kadar karmaşık ve çeşitli güç paketlerinin oluştuğu bir pazarda çok iyi yetişmiş ve yetkin vergilendirme ekibi lazım ki o da bizim ülke gibi gibi "1600 motor üstü çok yakar ondan çok vergi alak" kafasını aşamamış bir ülkede pek olacak bir iş değil.
-
Valla ben de aynı durumdayım. Haziranda evin ikinci aracını yenileyeceğim. Şimdi bütçe hazır olsa 230e alır geçerdim, ama hazirana durum ne olur bilinmez. Diğer araç c200 allterrain, şehir içinde min 10 l yakıyor. O nedenle şehir içinde az yakacak, gerekirse uzun yola da çıkacak ve uzun vadede beni üzmeyecek suv/crossover tarzı bir araç lazım...düşündüğüm araçlar ya fişli ya da ful hibrit. Evde şarj imkanım olsa elektrikli alıp geçerdim ama maalesef şu an için yok...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkes 230 için kalmamis veya gelmeyecek diyor konusunda, yoksa bence de cok mantikli aracti alanlara hayirli olsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 15 Nisan 2025; 11:23:40 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Elektrikli araç henüz alınmaz daha çok erken.
Şarj istasyonlarının çoğalması ve pil teknolojilerinin gelişmesini beklemek lazım.
Ancak evin 2.aracı olarak elektrikli araç alınır o da müstakil evin garajında şarj istasyonun olursa güzel olur.
Bunun haricinde yılda 25bin km den fazla yol yapıyorsan dizel yoksa turbo benzinli.
Benim görüşüm bu şekilde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Plug in hyrbit demek hem elektrikli hem de benzinli derdiyle uğraşmak demek.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X