Şimdi Ara

HYUNDAİ BİLGİ PLATFORMU (44. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.077
Cevap
1
Favori
89.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARACINIZIN ÖMRÜNÜ DEVİR BELİRLİYOR

    Hava ve yol şartlarına göre otomobilin devirli kullanılması, hem sürüş güvenliği hemde motor ömrü açısından büyük önem taşıyor. Vites değiştirme kuralları, hava ve yol şartlarına göre değişkenlik gösteriyor.Nasılki otomobilin şehir içi trafikte birinci viteste 5 bin devirde kullanılması yanlışsa, yokuş çıkarkende 2 bin devirde vites büyütmek efektif değildir.
    Karlı ve kaygan bir zeminde motorun maksimum devirlerinin kullanılmaması gerekiyor. Bu durumlarda ancak yüksek vites düşük devir aracın patinaj yapmadan yokuş çıkmasını sağlar.Aracınıza ve motorunuzun performansına alışınca vites değiştirme devirlerini en ekonomik biçimde değiştirmeyede alışmalısınız.
    Düz ve kaygan olmayan bir yolda aracınızın viteslerini 3 bin devir dolaylarında büyüttüğünüzde sorunsuzca ilerliyor ve devir kaybettiğinde de bir vites ufaltarak motoru rahatlatabiliyorsanız bu en uygun kullanım şeklidir. bu vites değiştirme devirleri veya devirli devirsiz kullanım şekilleride tercih edilen aracın motor gücü ve kapasitesine bağlı olarak ciddi farklılıklar gösterebilir.
    Ancak bu farklı kullanım özelliklerinin hayata geçirilmesinde motoru zorlamadan kullanım taktiklerinide kullanıcının tespit etmesi gereklidir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    quote:

    Orjinalden alıntı: auceylan

    Merhaba Emekli Jandarma ve Legion90;

    Öncelikle cevaplarınız ve yardımlarınız için çok teşekkürler.

    Aslında uzun zamandır forumu takip ediyordum arada sırada da katılıyordur,dolayısıyla emekli jandarma yani mevlüt abi:),westbam bahir ve Leigon90 Emre hepinizi gıyaben tanıyorum.

    2 ay önce aldığım aracım hakkında size biraz daha bilgi vermek istiyorum,dolayısıyla sorunumu belki daha kolay çözebilirim.
    Araç 2000 model 1.5 lgs 72000 kmde hyundai güvenlik paketli,klimalı,otomatik antenli falan yani hyundai accentin full modeli ve araç gerçekten çok temiz ve bu anlamda gerçekten çok memnunum.
    Ancak yakıt konusunda ne yazık ki aynı memnuniyet sözkonusu değil.

    Yakıtı tüketimi neden fazladır düşünüyorum ve forumdan okuduklarımdan aşağıdaki noktalar dikkatimi çekti.
    Yorumlarınızı bekliyorum

    -Aracı hafta içi gündüz kullanmıyorum sadece akşamları 2-3 km lik yakın mesafeler için kullanıyorum,bu da motor ısısı ve yakıt tüketimi açısından önemli diye okudum

    -Malum kış olması sebebiyle araç buğu yaptığı için klimayı (1. kademe) ve arka cam rezistansını sık kullanıyorum

    -Ayrıca bakım parçalarını değiştirmem gerektiğini de düşünüyorum,bunların değişimi de % 10 luk dir tüketim azalması sağlar sanırım

    Ancak bunlar bir yana kafamı kurcalayın başka bir şey sözkonusu o da,debriyaja bastığımda hava sesi ile

    yay sesi karışımı bir ses geliyor bazen bu da debriyaj balatasısını bittiği anlamına mı geliyor?

    veya ne anlama geliyor? Eğer balata bittiyse veya en azından ayarsızlık durumu olabilir ve sözkonusu ise

    yakıtı tüketimi artabilir mi?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.

    Selamlar

    Ugur CEYLAN


    Uğur arkadaşım daha öncede yazdığım gibi benim arabamda seninkinin aynısı.Senin yazdığın gibi arabayı kısa mesafelerde kullanırken motor tam ısınmamış oluyor. Arabayı kışın ilk çalıştırdığında otomatik Jikle devreye giriyor ve sen bu kısa mesafelerde kullandığın için biraz fazla yakıt harcıyor. Debriyaj konusuna gelince Servise bir göster derim. Çünki Debriyaj baskı balatayı zamanında değiştirmessen, ileride daha büyük sorunlar çıkarabilir.


    Bende bildiğim kadarıyla bişeyler açıklamaya çalışayım. Aracı 2-3 kmlik kullanmak için çalıştırdığında motor henüz yeni ısınmışken sen istediğin yere gitmiş oluyorsun böylece motor soğuk oluyor ve yakıt tüketimi fazla oluyor Mevlüd Abi nin dediği gibi. Periyodik bakımda değişen parçalarla mutlaka yakıt tasarrufu sağlanacaktır hatta %10 un üzerine çıkabilir. Bahsettiğiniz sorun sanırsam baskı balatanın bittiği anlamına gelir fakat yakıt tüketimini artırır mı bilemiyorum. Arka cam rezistansını açmak , farları açmak , radyoyu yüksek sesle dinlemek vs herhangi bi yakıt tüketimi artışı sağlamaz. Saygılar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: auceylan

    Merhaba Emekli Jandarma ve Legion90;

    Öncelikle cevaplarınız ve yardımlarınız için çok teşekkürler.

    Aslında uzun zamandır forumu takip ediyordum arada sırada da katılıyordur,dolayısıyla emekli jandarma yani mevlüt abi:),westbam bahir ve Leigon90 Emre hepinizi gıyaben tanıyorum.

    2 ay önce aldığım aracım hakkında size biraz daha bilgi vermek istiyorum,dolayısıyla sorunumu belki daha kolay çözebilirim.
    Araç 2000 model 1.5 lgs 72000 kmde hyundai güvenlik paketli,klimalı,otomatik antenli falan yani hyundai accentin full modeli ve araç gerçekten çok temiz ve bu anlamda gerçekten çok memnunum.
    Ancak yakıt konusunda ne yazık ki aynı memnuniyet sözkonusu değil.

    Yakıtı tüketimi neden fazladır düşünüyorum ve forumdan okuduklarımdan aşağıdaki noktalar dikkatimi çekti.
    Yorumlarınızı bekliyorum

    -Aracı hafta içi gündüz kullanmıyorum sadece akşamları 2-3 km lik yakın mesafeler için kullanıyorum,bu da motor ısısı ve yakıt tüketimi açısından önemli diye okudum

    -Malum kış olması sebebiyle araç buğu yaptığı için klimayı (1. kademe) ve arka cam rezistansını sık kullanıyorum

    -Ayrıca bakım parçalarını değiştirmem gerektiğini de düşünüyorum,bunların değişimi de % 10 luk dir tüketim azalması sağlar sanırım

    Ancak bunlar bir yana kafamı kurcalayın başka bir şey sözkonusu o da,debriyaja bastığımda hava sesi ile

    yay sesi karışımı bir ses geliyor bazen bu da debriyaj balatasısını bittiği anlamına mı geliyor?

    veya ne anlama geliyor? Eğer balata bittiyse veya en azından ayarsızlık durumu olabilir ve sözkonusu ise

    yakıtı tüketimi artabilir mi?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.

    Selamlar

    Ugur CEYLAN






    eğer 3000devirde 5inci viteste 110 yada 120 km hızla seyrediyorsanız balata bitmemiştir klima ve arka cam rezistansı yakıt tüketimini artırır ve debriyaj sorunu ise hyundailer hidrolik debriyajdır ve bir merkez vasıtası ile şanzumana iletilmektedir sorun iki sebep olabilir ya debriyaj yağı eksik buda yağı pompaladığınız zaman merkez yağsız kalıyor ses yapıyor yada oring takımı arızalı yada merkez arızalı pedal yumuşak değilse iki sebepten yine kaynaklanabilir yağsız kalmış olabilir yada baskı setinin yaylarında sorun olabilir bence ilk aşamada debriyaj yağını kontrol ettirmeniz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: final fantasy


    quote:

    Orjinalden alıntı: auceylan

    Merhaba Emekli Jandarma ve Legion90;

    Öncelikle cevaplarınız ve yardımlarınız için çok teşekkürler.

    Aslında uzun zamandır forumu takip ediyordum arada sırada da katılıyordur,dolayısıyla emekli jandarma yani mevlüt abi:),westbam bahir ve Leigon90 Emre hepinizi gıyaben tanıyorum.

    2 ay önce aldığım aracım hakkında size biraz daha bilgi vermek istiyorum,dolayısıyla sorunumu belki daha kolay çözebilirim.
    Araç 2000 model 1.5 lgs 72000 kmde hyundai güvenlik paketli,klimalı,otomatik antenli falan yani hyundai accentin full modeli ve araç gerçekten çok temiz ve bu anlamda gerçekten çok memnunum.
    Ancak yakıt konusunda ne yazık ki aynı memnuniyet sözkonusu değil.

    Yakıtı tüketimi neden fazladır düşünüyorum ve forumdan okuduklarımdan aşağıdaki noktalar dikkatimi çekti.
    Yorumlarınızı bekliyorum

    -Aracı hafta içi gündüz kullanmıyorum sadece akşamları 2-3 km lik yakın mesafeler için kullanıyorum,bu da motor ısısı ve yakıt tüketimi açısından önemli diye okudum

    -Malum kış olması sebebiyle araç buğu yaptığı için klimayı (1. kademe) ve arka cam rezistansını sık kullanıyorum

    -Ayrıca bakım parçalarını değiştirmem gerektiğini de düşünüyorum,bunların değişimi de % 10 luk dir tüketim azalması sağlar sanırım

    Ancak bunlar bir yana kafamı kurcalayın başka bir şey sözkonusu o da,debriyaja bastığımda hava sesi ile

    yay sesi karışımı bir ses geliyor bazen bu da debriyaj balatasısını bittiği anlamına mı geliyor?

    veya ne anlama geliyor? Eğer balata bittiyse veya en azından ayarsızlık durumu olabilir ve sözkonusu ise

    yakıtı tüketimi artabilir mi?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.

    Selamlar

    Ugur CEYLAN






    eğer 3000devirde 5inci viteste 110 yada 120 km hızla seyrediyorsanız balata bitmemiştir klima ve arka cam rezistansı yakıt tüketimini artırır ve debriyaj sorunu ise hyundailer hidrolik debriyajdır ve bir merkez vasıtası ile şanzumana iletilmektedir sorun iki sebep olabilir ya debriyaj yağı eksik buda yağı pompaladığınız zaman merkez yağsız kalıyor ses yapıyor yada oring takımı arızalı yada merkez arızalı pedal yumuşak değilse iki sebepten yine kaynaklanabilir yağsız kalmış olabilir yada baskı setinin yaylarında sorun olabilir bence ilk aşamada debriyaj yağını kontrol ettirmeniz


    Servis arka cam rezistansı yakıt tüketimi arttırmaz dedi serviste mi bilgi yanlışlığı war..




  • Emre arabayı aldınmı servisten.Yapılan işleri ve üçretlerini yazarsan Malzeme fiyatları hakkında bizim ve arkadaşlarında bilgisi olur.Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.
  • MEVLİT BEY SELAM BİR SORUM OLACAK.BENİM DİZEL GETZDE YAZIN MAZOTTAN KAYNAKLANAN BİR ARIZA YAKLAŞIK 3 AY SORUN YAŞATTI.MOTOR CHECK LAMBASI YANDI SERVİS ÖNCE DEPOYU TEMİZLEMEDİ.FİLTRE DEĞİŞTİRİP LAMBAYI KAPATTI YİNE AYNI OLAY YAŞANDI.EN SONUNDA GEÇEN HAFTA DIŞARDA ÖZEL BİR SERVİSTE DEPOYU TEMİZLETTİM.EGR VALFİNE KADAR TEMİZLENDİ.DEPODAN BİR HAYLİ PİSLİK ÇIKTI.EGR VALFİ KURUM YAPMIŞ.TEMİZLENDİ.DAHA ÖNCE PO DAN VE BP DEN ALIRKEN YAKITI TOTAL DEDİLER TOTALE DÖNDÜM.AMA BU SABAH YİNE AYNI SORUNU YAŞADIM.1 HAFTADIR ÇOK İYİYDİ ARAÇ ÇOK SERİ KIVRAK.USTAMI ARADIM GEL BAKALIM EGRYİ TEMİZLEYELİM KURUM YAPMIŞ OLABİLİR DEDİ.İNTERNETTE BAZI EGR İLE İLGİLİ YAZILARI OKUDUM ÇOĞU ARAÇTA DİZEL YADA BENZİNLİ BAŞBELASI OLMUŞ BU EGR VALFİ.HATTA BİR YAZIDA ÇIKAR AT ARKADAŞIM BOŞU BOŞUNA TEMİZLETCEM DİYE UĞRAŞMA ŞEKLİNDE YAZILAR VAR.ARIZA YAPARSA 200 YTL GİBİ BİR FİYATI VAR.NEDİR BU MAZOTTAN ÇEKTİĞİMİZ.HEM DE HEP EURODİZEL ALIYORUZ AMA.RENO KANGOLARDA SÖKÜYOLARMIŞ BU EGR Yİ ÖZELLİKLE ŞİRKET ARABALARI NORMAL MAZOT ALDIĞI İÇİN EN KÜÇÜK YAKIT KALİTESİZLİĞİNDE TIKANIP MOTOR CHECK LAMBASI ARIZA VERİYOR DİYE....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tweety arda

    MEVLİT BEY SELAM BİR SORUM OLACAK.BENİM DİZEL GETZDE YAZIN MAZOTTAN KAYNAKLANAN BİR ARIZA YAKLAŞIK 3 AY SORUN YAŞATTI.MOTOR CHECK LAMBASI YANDI SERVİS ÖNCE DEPOYU TEMİZLEMEDİ.FİLTRE DEĞİŞTİRİP LAMBAYI KAPATTI YİNE AYNI OLAY YAŞANDI.EN SONUNDA GEÇEN HAFTA DIŞARDA ÖZEL BİR SERVİSTE DEPOYU TEMİZLETTİM.EGR VALFİNE KADAR TEMİZLENDİ.DEPODAN BİR HAYLİ PİSLİK ÇIKTI.EGR VALFİ KURUM YAPMIŞ.TEMİZLENDİ.DAHA ÖNCE PO DAN VE BP DEN ALIRKEN YAKITI TOTAL DEDİLER TOTALE DÖNDÜM.AMA BU SABAH YİNE AYNI SORUNU YAŞADIM.1 HAFTADIR ÇOK İYİYDİ ARAÇ ÇOK SERİ KIVRAK.USTAMI ARADIM GEL BAKALIM EGRYİ TEMİZLEYELİM KURUM YAPMIŞ OLABİLİR DEDİ.İNTERNETTE BAZI EGR İLE İLGİLİ YAZILARI OKUDUM ÇOĞU ARAÇTA DİZEL YADA BENZİNLİ BAŞBELASI OLMUŞ BU EGR VALFİ.HATTA BİR YAZIDA ÇIKAR AT ARKADAŞIM BOŞU BOŞUNA TEMİZLETCEM DİYE UĞRAŞMA ŞEKLİNDE YAZILAR VAR.ARIZA YAPARSA 200 YTL GİBİ BİR FİYATI VAR.NEDİR BU MAZOTTAN ÇEKTİĞİMİZ.HEM DE HEP EURODİZEL ALIYORUZ AMA.RENO KANGOLARDA SÖKÜYOLARMIŞ BU EGR Yİ ÖZELLİKLE ŞİRKET ARABALARI NORMAL MAZOT ALDIĞI İÇİN EN KÜÇÜK YAKIT KALİTESİZLİĞİNDE TIKANIP MOTOR CHECK LAMBASI ARIZA VERİYOR DİYE....


    tweety arda sorduğun sorulara bildiğim kadarıyla cevap vereyim. EGR valfi egzos sistemindeki sıcak havanın bir kısmını silindirlere geri döndüren bir sistemdir... Amacı motor hararetini optimum düzeye en kısa zamanda çıkartmaktır.Ama bu valfin dezavantajı ülkemiz gibi yakıtları euroyakıtlar çıkmış olsa bile kaçak yakıt satışından dolayı arabayı arızalandırır. Ve tamamen avrupa norm'ları için yapılan bir parçadır...
    Kötü yakıt yüzünden bu valf kurum bağlayabiliyor ve araca fazla yakıt tüketimi,siyah duman,çekişten düşme gibi zararlar sağlayabiliyor
    Depodan gelen yakıt yandıktan sonra karışım eğer zengin ise bu yakıt egsozdan dışarı verilmeden önce manifolda tekrar verilir, buda dışarıya yanmamış eksoz gazı atımını önler. Eğer kullandığınız yakıtı farklı farklı yerlerden alıyorsanız ve yakıt kalitesiz ise bu valf kirlenecek ve karşılaştığınız arızaları verecektir. Bundan kurtulmak için öncelikle yakıtına güvendiğiniz bir bayiden yakıt alın. Ve depoda çok az yakıt bırakmayın. Bu hem bu valfin hemde enjektörlerinizin kirlenmesine ve kurumlanmasına sebebiyet verecektir. egr sadece çevre için bir parçadır performansı azaltır yakıt tüketimini artırır. eğer çok çevreci değilseniz sadece iptal ettirseniz yeter.ama iptal ederken söküp atarsanız motor arıza ışığını yakarsanız. arıza ışığını elinde bosch kts-520 olan bir özel servisde halledebilirsiniz. ama egsoz emisyon ölçümünde problem çıkarabilir. Bir diğer zararlı tarafı ise herhangi bir nedenle araç bu valfin çalışmadığını algılarsa aracı kapatabiliyormuş , buda yüksek hızda giderken olursa Allah korusun olmadık şeyler meydana getirebilir. (direksiyon kitlenmesi abs-esr vs devre dışı kalacaktır). Bunun içinde yazılımının silinmesi şart. Benim bildiğim kadarıyla Opel'lerde çok arıza verir. Ama servise sorarsanız onlar bu konuda ne derler.Arabanın garantisini etkilermi bilemiyorum.kendinize iyi bakın sağlıcakla kalın.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90


    quote:

    Orjinalden alıntı: final fantasy


    quote:

    Orjinalden alıntı: auceylan

    Merhaba Emekli Jandarma ve Legion90;

    Öncelikle cevaplarınız ve yardımlarınız için çok teşekkürler.

    Aslında uzun zamandır forumu takip ediyordum arada sırada da katılıyordur,dolayısıyla emekli jandarma yani mevlüt abi:),westbam bahir ve Leigon90 Emre hepinizi gıyaben tanıyorum.

    2 ay önce aldığım aracım hakkında size biraz daha bilgi vermek istiyorum,dolayısıyla sorunumu belki daha kolay çözebilirim.
    Araç 2000 model 1.5 lgs 72000 kmde hyundai güvenlik paketli,klimalı,otomatik antenli falan yani hyundai accentin full modeli ve araç gerçekten çok temiz ve bu anlamda gerçekten çok memnunum.
    Ancak yakıt konusunda ne yazık ki aynı memnuniyet sözkonusu değil.

    Yakıtı tüketimi neden fazladır düşünüyorum ve forumdan okuduklarımdan aşağıdaki noktalar dikkatimi çekti.
    Yorumlarınızı bekliyorum

    -Aracı hafta içi gündüz kullanmıyorum sadece akşamları 2-3 km lik yakın mesafeler için kullanıyorum,bu da motor ısısı ve yakıt tüketimi açısından önemli diye okudum

    -Malum kış olması sebebiyle araç buğu yaptığı için klimayı (1. kademe) ve arka cam rezistansını sık kullanıyorum

    -Ayrıca bakım parçalarını değiştirmem gerektiğini de düşünüyorum,bunların değişimi de % 10 luk dir tüketim azalması sağlar sanırım

    Ancak bunlar bir yana kafamı kurcalayın başka bir şey sözkonusu o da,debriyaja bastığımda hava sesi ile

    yay sesi karışımı bir ses geliyor bazen bu da debriyaj balatasısını bittiği anlamına mı geliyor?

    veya ne anlama geliyor? Eğer balata bittiyse veya en azından ayarsızlık durumu olabilir ve sözkonusu ise

    yakıtı tüketimi artabilir mi?

    Yardımlarınız için tekrar teşekkürler.

    Selamlar

    Ugur CEYLAN






    eğer 3000devirde 5inci viteste 110 yada 120 km hızla seyrediyorsanız balata bitmemiştir klima ve arka cam rezistansı yakıt tüketimini artırır ve debriyaj sorunu ise hyundailer hidrolik debriyajdır ve bir merkez vasıtası ile şanzumana iletilmektedir sorun iki sebep olabilir ya debriyaj yağı eksik buda yağı pompaladığınız zaman merkez yağsız kalıyor ses yapıyor yada oring takımı arızalı yada merkez arızalı pedal yumuşak değilse iki sebepten yine kaynaklanabilir yağsız kalmış olabilir yada baskı setinin yaylarında sorun olabilir bence ilk aşamada debriyaj yağını kontrol ettirmeniz


    Servis arka cam rezistansı yakıt tüketimi arttırmaz dedi serviste mi bilgi yanlışlığı war..








    peki cam rezistansına elektrik uzaydanmı geliyor sonuçta dinamoya yük biner dinamoya binen yük motora binen yük demek olduğuna göre tüketime etkisi vardır haa şuda bir gerçek accentlerde arka cam rezistansına düğmeye bastığınızda 20 dakika arka cam 10 dakika sonra ısıtmalı aynaların devresini kesip düğmeyi off yapıyor bilginize yada aracı stop edip tekrar çalıştırdığınızda yine devre kesiliyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Emekli Jandarma

    Emre arabayı aldınmı servisten.Yapılan işleri ve üçretlerini yazarsan Malzeme fiyatları hakkında bizim ve arkadaşlarında bilgisi olur.Allah kazasız belasız binmek nasip etsin.


    Arabayı almadım abi servisten cuma günü kısmetse.. Alınca yazarım ne war ne yok..
  • MEVLİT BEY DEĞERLİ YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER....
  • herkese iyi günler müsait olduğum zamanlarda forumu takip ediyorum. yazılarınızı okuyorum paylaşımcı arkadaşlara çok teşekkürler. Çok faydalı bilgiler var. Bu arada bende de 98 accent gls var.
  • AMORTİSÖR ARIZALARI VE BELİRTİLERİ:

    Sürücüler, araçlarını amörtisörlerin zaman içinde bozulmasına ve bunun getirdiği yol tutuş kaybına uyum sağlayarak kullanır. Genelde kötü durumdaki amörtisörlerle araç kullandıklarının farkına varmazlar.Ani fren yapıldığında otomobilin ön tarafı her zamankine göre daha çok öne yığılıyorsa ve yan rüzgarlardan etkileniyorsa amortisörlerde problem var demektir.

    Kötü durumdaki amortisörler,aracın helezon,direksiyon kutusu,şaft istavrozu,diferansiyel,lastikler,kauçuk burçlar,dişli kutusu,aks bilyaları,süspansiyon,rot gibi parçalardaki aşınmayı artırır.Gevşek amortisör bağlantıları ses yapar.

    BOZUK AMORTİSÖRÜN OTOMOBİL ÜZERİNDEKİ BELİRTİLERİ:

    1. Direksiyon sertleşir,
    2.Süspansiyon yumuşar,
    3.Yol tutuş zayıflar,
    4.Islak zeminde kayar,
    5.Direksiyon titrer,
    6.Gece görüşünde olumsuzluk oluşur,
    7.Lastikler aşınır,
    8.Kullanımı zorlaştırır,
    9.Frenler zayıflar.




  • Mevlüd abi bilgiler için teşekkürler. Bugün servis aradı. Havadan dolayı astar kurumamış araba henüz hazır değil salı vericez dediler tmm dedik bakalım şimdi salıyı bekliyoruz. Bu arada tüm öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun..
  • arkadaslar bir ay once ekimin 10 unda sıfır getz aldım once aracın sag on tarafından ses geldi servise gittim fren kleperlerinin pimlerine teflon sarıldı sesi kestiler ardından bir hafta sonra direksiyon kutusundan dangur dungur ses gelmeye basladı onun icin gittim onarım yaptılar o ses de kesildi anlayacagınız ben de aracı aldım alalı servisteyim bu konuları internetten arastırdım biraz ve bu arızaların aracın kronik arızası oldugunu ogrendim fakat artık arabadan ne ses gelse uyuz oluyorum...
    simdi size soracagım bir soru var ben bu arabayı ilk aldıgım zaman 5. viteste 2000 devirde seyrederken arac 100-110 arası hız ile gidiyordu fakat simdi aynı sartlar altında (yol ve iklim kosulları degismeden) arac 5. viteste 2000 devirde tam 90 ile gidiyor. durumun bole olması beni tekrar dusundurmeye basladı araba aracın biyerlerinde bir sorun mu ortaya cıktı tekrar diye... bilgisi olanlar yardımcı olabilirler ise cok memnun olurum...
  • Merhaba Arkadaşlar biz 2005 model accent admire 1,5 crdi bir araç aldık ama merak ettiğim birşey var direksiyonun solunda bir ayar var 0,1,2,3 diye numaralandırılmış değerleri var acaba nedir bu ben tam olarak çözemedim ama far ayarı gibi bişey heralde cevap bekliyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chelick

    Merhaba Arkadaşlar biz 2005 model accent admire 1,5 crdi bir araç aldık ama merak ettiğim birşey var direksiyonun solunda bir ayar var 0,1,2,3 diye numaralandırılmış değerleri var acaba nedir bu ben tam olarak çözemedim ama far ayarı gibi bişey heralde cevap bekliyorum...


    Far yükseklik ayarı. 0 ideal olan numaradır. Aracınızın önü ne kadar yükselirse rakamı da o kadar büyütmelisiniz....
  • Arkadaşlar kış servis kampanyası başlamış, hediyeler falanda varmış yazısı aşağıda. Saygılarımla...


    Hyundai’nin, 26 Kasım – 15 Aralık 2007 tarihleri arasında geçerli olacak servis kampanyası dahilinde tüm periyodik bakım parçalarıyla birlikte debriyaj, fren ve egzoz sistemi bakımında koşulsuz yüzde 25 indirim uygulanıyor. Ayrıca tüm bakım işçiliklerinde de yüzde 25 indirim, Hyundai kullanıcılarına özel olarak sunuluyor. Bunun dışında Hyundai Yetkili Servisleri’ne gelen tüm Hyundai araçlara 20 kontrol noktasından oluşan ücretsiz check-up yapılırken tampon rötüşü, akü kontrolü ve dış yıkama hizmetlerinden de ücret alınmıyor.


    Ücretsiz check-up’ta yağ seviyeleri, motor ayarları, kayışlar, silecek, akü, ısıtma, aydınlatma, yakıt, ateşleme sistemleri, antifriz ve yürüyen aksam kontrolleri yapılırken ücretsiz boya kontrolünde de tamponlarda oluşan çizikler giderilecek.


    Kış Servis Kampanyası’nın sunduğu avantajlar bu kadarla da kalmıyor. Kampanya dahilinde bakım yaptıran Hyundai kullanıcılarına çeşitli hediyeler ve cazip indirimler de veriliyor. “2007 Kış Servis Kampanyası” dahilinde bakım için Hyundai Yetkili Servisleri’nde 200 YTL üstünde ödeme yapan herkese, 120 saat ömrü bulunan OSRAM DOT-IT lamba hediye ediliyor.



    Hyundai bu avantajlı kampanyadan tüm müşterilerinin yararlanmaları için araç sahiplerini tüm Türkiye genelinde 50’den fazla ilde faaliyet gösteren 95 adet Hyundai Yetkili Servisi’ne bekliyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: legion90


    quote:

    Orjinalden alıntı: chelick

    Merhaba Arkadaşlar biz 2005 model accent admire 1,5 crdi bir araç aldık ama merak ettiğim birşey var direksiyonun solunda bir ayar var 0,1,2,3 diye numaralandırılmış değerleri var acaba nedir bu ben tam olarak çözemedim ama far ayarı gibi bişey heralde cevap bekliyorum...


    Far yükseklik ayarı. 0 ideal olan numaradır. Aracınızın önü ne kadar yükselirse rakamı da o kadar büyütmelisiniz....

    Teşekkür ederim
  • Yeterince temizlenmeyen araçlar, sağlığınızı tehdit edebilir

    Otomobille seyahat etmeyi tercih ediyor ve sigara içmekte ısrar ediyorsanız klimanızın temizliğine daha da fazla özen göstermelisiniz.

    Sigara katranı ve mikroorganizmaların yerleştiği klimalar solunum yolu hastalıklarına zemin hazırlıyor. Sigaranın bir diğer önemli etkisi ise astımı tetiklemesi. Otomobilin havalandırma sistemini temizlemek, dezenfekte ettirmek bakteri ve virüslerin üremesini önleyeceği gibi kötü kokuları da bertaraf edecektir.

    Mevsim itibariyle solunum yoluyla bulaşan hastalıklar kol geziyor. Solunum yoluyla bulaşan enfeksiyonlardan korunmada ilk ve en önemli adım sigaradan uzak durmak.

    Özellikle havaların soğuk olduğu mevsimlerde, otomobiller daha da az havalandığı için sigara içildiğinde kokusu uzun zaman gitmiyor. Astımlılar için çok önemli bir kriz etkeni oluyor.

    Yine saatlerce içinde kapalı kaldığınız aracınızda astım veya alerjinizi tetikleyecek başka alerjenler bulunabilir. Nitekim son yıllarda yapılan araştırmalar araçların astımlılar için önemli bir tehlike yaratabileceğini gösteriyor. Aynen evlerimizde olduğu gibi araçlarınızda da bulunan çeşitli alerjen ve maddeler, astım krizlerine ortam hazırlayabiliyor.

    BURNUNUZ AKIYORSA ÇEVREDE ALERJEN OLABİLİR

    Otomobilinize bindiğinizde burnunuz akmaya, hapşırmaya başlıyorsanız, gözleriniz yanıyor, kaşınıyor, sulanıyorsa ya da öksürük krizine yakalanıp nefes darlığı çekiyorsanız, göğsünüz sıkışıyorsa aklınıza alerji gelsin.

    Araçlara yerleşip, astımlılarda sorun yaratabilecek alerjenlerin başında akarlar ve küfler geliyor. Bunlar, sadece evlerde değil, araç koltuklarında da üreyebiliyor. Evcil hayvanlara, özellikle de kedilere ait alerjenler de araçlarda yıllarca kalabiliyor. Mevsim baharsa, polenleri yani çiçek tozlarını da hesaba katın.

    Otomobillerde alerjenlerden başka irritanlar, yani solunum yollarını tahriş edebilen çeşitli maddeler bulunabilir. Bunların en önemlisi formaldehit. Formaldehit, deri koltuklarda, araç halılarında ve arka aynaların hazırlanmasında kullanılıyor. Araçların egzozt dumanındaki çeşitli petrokimyasal maddeler ve etanol de birçok astımlıda krizleri tetikleyebiliyor. Ayrıca kullanılan parfüm ve deodorantlar da küçük, sıkışık mekanlarda sorun yaratabiliyor.

    BUNLARI UNUTMAYIN

    Otomobilinizin bakımını düzenli olarak yaptırın.

    Egzozt ve yakıt sistemlerinden herhangi bir kaçak olmamasına dikkat edin.

    Aracınıza binmeden 10 dakika önce klima ya da kaloriferi bütün camları araladıktan sonra açın. Havalandırma sistemleri her türlü alerjenin depolanabileceği yerler.

    Aracınızda kumaş yerine deri koltukları tercih edin. Varsa, koltuk kılıflarını belirli aralıklarla yıkamayı unutmayın.

    Egzozt dumanlarından daha az etkilenmeniz için mümkünse trafiğin daha az yoğun olduğu saatlerde, yani sabah erken ya da gece geç saatlerde yola çıkın.

    Otomobilinizin iç temizliğini ihmal etmeyin, nemli bez ve emiş gücü yüksek süpürgelerle yapılmasını sağlayın.

    Aracınızın kaputunun altında fazla miktarda alerjen ve irritan madde birikebileceğini unutmayın. Buranın temiz olmasına özen gösterin.

    Polen mevsiminde aracınızın camlarını kapalı tutun ve klimanızda polen fitresi kullanın.

    Aracınızda sigara içilmesine izin vermeyin. Araç kiralıyorsanız, sigara içilmemiş araçları tercih edin.

    Aracınıza kedi, köpek gibi tüy bırakan hayvanları almamaya özen gösterin.

    Astım krizinde kullanmanız gereken ilaçları aracınızda da bulundurun.
    ( Hürriyet Gazetesi'nden Alıntı Yapılmıştır.)




  • Mevlüd abi bilgiler için çok teşekkürler. Bilgilerde mümkünse Deri kotukları tercih edin diyor bunun sebebi ne acaba daha mı az bakteri barındırıyor. ben bildim bileli deri koltuklar fazla revaçta değildir..
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.