21/8/2007 - Degismesi Gereken SIVILAR Kategori: Super Bilgiler Araçların çalışma unsurlarında önemli görevleri olan yağ, antifriz, gaz, asit ve su gibi araç bünyesinde bulunan sıvılar kaputun altında kendilerine ait haznelere sahipler. Eksildiği zaman tamamlanan yada bakımı yapılan bu sıvıların bakım zaman aralıkları değişkenlik göstermektedir. Araç ve sürücüsü için hayati önem arz eden bu sıvıların kullanma kılavuzu yada talimatnamesine göre belirtilen bakımlarının yapılması gerekmektedir.
Bahsi geçen kılavuzda depoların litre hacimlerinden hangi sıvının doldurulması gerektiğine, sıvıların kalitesinden işlevine pek çok bilgi sunulmaktadır.
Aracımızın ünitelerinde yer alan belli başlı sıvılar: Motor yağı Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur. Yağın kullanma kılavuzuna göre bakımı yapılır.
Motor yağları hakkında merak ettiğiniz herşey.
Şanzıman yağı 40.000 ile 60.000 kilometrede yada 2 yılda bir değiştirilmesi önerilen şanzıman yağının tavsiye edilen bakım / değişim oranları araçların el kitabında mevcuttur.
Otomatik şanzıman bakımı.
Direksiyon hidroliği Hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan hidrolik yağı çoğunlukla sorun çıkarmayan sıvıların başından gelir. Her ne kadar sızıntı olasılığı düşük olsada periyodik bakımlarda servis tarafından kontrol edilmeli ve eksikse tamamlanmalıdır.
Fren Hidroliği Özellikle havanın uzun süreli sıcak olduğu yerlerde eskiyen hidrolik yağı kaynama yapabileceğinden ortalama 1.5 yılda bir kez değiştirilmesi gerekmektedir. Sızıntı bile olmasa zamanla fren pistonları ile balataların sıkışması sonucu oluşturduğu boşluğa dolduğundan kendi kendine azalır.
Klima gazı Uzman ve bilgili kişiler haricinde açılmaması gereken ve motor kaput kilidinin arka kısmında bulunan alüminyum borular üzerindeki kapaklardan dolumu yapılan klima gazı kesinlikle yetkili servis tarafından ve uzman kişilerce doldurulmalıdır. Yılda 1 kere kontrolü gereken klima gazının 2 yılda 1 değiştirilmesi öngörülmektedir.
Antifriz Radyatörün paslanması ve soğuk havalarda suyun donmasını engellemek için radyatör suyuna ilave edilen antifriz yılda 1 sefer kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.
Cam Suyu Deterjan katkılı suyun konması camların temizliği açısından daha olumlu olduğundan saf su yerine katkılı su kullanılması tavsiye edilen Cam Suyu bittikçe eklenerek doldurulmalıdır
21/8/2007 - Degismesi Gereken SIVILAR Kategori: Super Bilgiler Araçların çalışma unsurlarında önemli görevleri olan yağ, antifriz, gaz, asit ve su gibi araç bünyesinde bulunan sıvılar kaputun altında kendilerine ait haznelere sahipler. Eksildiği zaman tamamlanan yada bakımı yapılan bu sıvıların bakım zaman aralıkları değişkenlik göstermektedir. Araç ve sürücüsü için hayati önem arz eden bu sıvıların kullanma kılavuzu yada talimatnamesine göre belirtilen bakımlarının yapılması gerekmektedir.
Bahsi geçen kılavuzda depoların litre hacimlerinden hangi sıvının doldurulması gerektiğine, sıvıların kalitesinden işlevine pek çok bilgi sunulmaktadır.
Aracımızın ünitelerinde yer alan belli başlı sıvılar: Motor yağı Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur. Yağın kullanma kılavuzuna göre bakımı yapılır.
Motor yağları hakkında merak ettiğiniz herşey.
Şanzıman yağı 40.000 ile 60.000 kilometrede yada 2 yılda bir değiştirilmesi önerilen şanzıman yağının tavsiye edilen bakım / değişim oranları araçların el kitabında mevcuttur.
Otomatik şanzıman bakımı.
Direksiyon hidroliği Hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan hidrolik yağı çoğunlukla sorun çıkarmayan sıvıların başından gelir. Her ne kadar sızıntı olasılığı düşük olsada periyodik bakımlarda servis tarafından kontrol edilmeli ve eksikse tamamlanmalıdır.
Fren Hidroliği Özellikle havanın uzun süreli sıcak olduğu yerlerde eskiyen hidrolik yağı kaynama yapabileceğinden ortalama 1.5 yılda bir kez değiştirilmesi gerekmektedir. Sızıntı bile olmasa zamanla fren pistonları ile balataların sıkışması sonucu oluşturduğu boşluğa dolduğundan kendi kendine azalır.
Klima gazı Uzman ve bilgili kişiler haricinde açılmaması gereken ve motor kaput kilidinin arka kısmında bulunan alüminyum borular üzerindeki kapaklardan dolumu yapılan klima gazı kesinlikle yetkili servis tarafından ve uzman kişilerce doldurulmalıdır. Yılda 1 kere kontrolü gereken klima gazının 2 yılda 1 değiştirilmesi öngörülmektedir.
Antifriz Radyatörün paslanması ve soğuk havalarda suyun donmasını engellemek için radyatör suyuna ilave edilen antifriz yılda 1 sefer kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.
Cam Suyu Deterjan katkılı suyun konması camların temizliği açısından daha olumlu olduğundan saf su yerine katkılı su kullanılması tavsiye edilen Cam Suyu bittikçe eklenerek doldurulmalıdır
Bahri ilk önce verdiğin bilgiler için çok teşekkürler , Güzel bilgiler derleyip,toplayıp yazmışsın ellerine sağlık.
quote:
Orjinalden alıntı: westbam bir sorum olacak araçlardaki şanzıman yagı değişimi kac km de bir oluyor
Benim arabanın Kullanma kitabında (Kataloğunda) Şanzıman yağının Km. olarak;30,60,90,120 Km olarak belirlemiş, Ay olarakda;36,72,108,ve 144 ay olarak belirlemiş. Ayrıca Şanzıman yağının konrol edilmesi ile ilgili yazdığı bilgiler: Düz şanzımanda yalnızca Tavsiye edilen yağ API GL-4 SAE75W-90W kullanınız. Yağ kapasitesi 2,15 litredir. Şanzıman yağının seviyesi daima motor ılık yada soğuk iken kontrol edilmelidir.Yağ değiştirilirken veya eksik kısım tamamlanırken uygun seviyesine gelinceye kadar azar azar ekleyiniz.Gereğinden fazla doldurmayınız. Benim bildiklerim bunlar, kendine iyi bak kardeşim sağlıcakla kal.
Bu aralar fazla giremiyom abilerim. Şimdiden tüm İslam aleminin Kurban Bayramı mübarek olsun. İnşallah ailenizle mutlu mesud günler geçirirsiniz. Saygılar..
ARKADAŞLAR HERKESE HAYIRLI MUTLU SAĞLIK HUZUR DOLU BAYRAMLAR DİLİYORUM.BU BAYRAMDA İNŞALLAH YOLLAR YİNE KAN GÖLÜNE DÖNMEZ....SAĞLICAKLA KALIN.....YOLA ÇIKACAKLARA: ACELE GİDEN ECELE GİDER UNUTMAYIN....
Foruma katılan bütün Arkadaşların Mübarek Kurban Bayramını kutlar sağlık ve mutluluk dolu günler geçirmelerini yüce allahtan dilerim.Sağlıcakla kalın.
Arkadaşlar bayramınız mübarek olsun. 96 1.5 gls ov aracım var araç benzinde gaza basıldığı zaman 1500 devire kadar bir tekleme var 1500 deviri geçtikden veya araç lpg geçtikden sonra sorun kalmıyor sıcak soğuk motor fark etmiyor benzinde yapıyor lpg ye geçer geçmez sorun kalmıyor aracın buji buji kablosu bobin rolanti düzenleme motoru benzin enjektörleri benzin filtresi kontrol edildi ayrıyeten motor soğukken çok kolay sıcakken biraz daha geç çalışıyor motor iyice ısınınca performans da düşüyor gibi tekleme sorunu başına gelen oldumu?saygılar
Tüm hyundaici arkadaşların mübarek kurban bayramını kutlarım!
21/8/2007 - Degismesi Gereken SIVILAR Kategori: Super Bilgiler Araçların çalışma unsurlarında önemli görevleri olan yağ, antifriz, gaz, asit ve su gibi araç bünyesinde bulunan sıvılar kaputun altında kendilerine ait haznelere sahipler. Eksildiği zaman tamamlanan yada bakımı yapılan bu sıvıların bakım zaman aralıkları değişkenlik göstermektedir. Araç ve sürücüsü için hayati önem arz eden bu sıvıların kullanma kılavuzu yada talimatnamesine göre belirtilen bakımlarının yapılması gerekmektedir.
Bahsi geçen kılavuzda depoların litre hacimlerinden hangi sıvının doldurulması gerektiğine, sıvıların kalitesinden işlevine pek çok bilgi sunulmaktadır.
Aracımızın ünitelerinde yer alan belli başlı sıvılar: Motor yağı Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur. Yağın kullanma kılavuzuna göre bakımı yapılır.
Motor yağları hakkında merak ettiğiniz herşey.
Şanzıman yağı 40.000 ile 60.000 kilometrede yada 2 yılda bir değiştirilmesi önerilen şanzıman yağının tavsiye edilen bakım / değişim oranları araçların el kitabında mevcuttur.
Otomatik şanzıman bakımı.
Direksiyon hidroliği Hidrolik direksiyon sistemlerinde kullanılan hidrolik yağı çoğunlukla sorun çıkarmayan sıvıların başından gelir. Her ne kadar sızıntı olasılığı düşük olsada periyodik bakımlarda servis tarafından kontrol edilmeli ve eksikse tamamlanmalıdır.
Fren Hidroliği Özellikle havanın uzun süreli sıcak olduğu yerlerde eskiyen hidrolik yağı kaynama yapabileceğinden ortalama 1.5 yılda bir kez değiştirilmesi gerekmektedir. Sızıntı bile olmasa zamanla fren pistonları ile balataların sıkışması sonucu oluşturduğu boşluğa dolduğundan kendi kendine azalır.
Klima gazı Uzman ve bilgili kişiler haricinde açılmaması gereken ve motor kaput kilidinin arka kısmında bulunan alüminyum borular üzerindeki kapaklardan dolumu yapılan klima gazı kesinlikle yetkili servis tarafından ve uzman kişilerce doldurulmalıdır. Yılda 1 kere kontrolü gereken klima gazının 2 yılda 1 değiştirilmesi öngörülmektedir.
Antifriz Radyatörün paslanması ve soğuk havalarda suyun donmasını engellemek için radyatör suyuna ilave edilen antifriz yılda 1 sefer kontrol edilmeli ve gerekiyorsa değiştirilmelidir.
Cam Suyu Deterjan katkılı suyun konması camların temizliği açısından daha olumlu olduğundan saf su yerine katkılı su kullanılması tavsiye edilen Cam Suyu bittikçe eklenerek doldurulmalıdır
Bahri ilk önce verdiğin bilgiler için çok teşekkürler , Güzel bilgiler derleyip,toplayıp yazmışsın ellerine sağlık.
rica ederim abicim kendi soruma kendim cevaplamış oldum gibi ama bu araç kullanım klavuzu olayınada bakayım bizimkinde ne yazıyor acaba
benim arabanın saati kafayı yedi saat kafasına göre yanıp sönüyor. bi yerlerde temassızlık var galiba
acaba bunu düzeltmek için komple göğüs mü sökülür yoksa daha basit bi yöntemi var mıdır
quote:
Orjinalden alıntı: hihtiyar
benim arabanın saati kafayı yedi saat kafasına göre yanıp sönüyor. bi yerlerde temassızlık var galiba
acaba bunu düzeltmek için komple göğüs mü sökülür yoksa daha basit bi yöntemi var mıdır
Sen Arabayı Servise yada İyi bir Oto elektikçisine götür, konsolu sökmeden saatin olduğu yer var ortada tam onun altında saatin vidaları var, vidaları söktükten sonra saat oradan çıkıyor kabloları geçmeli soketli olduğu için kolay sökülüyor. Ama İşin ehli bilen birine yaptırman lazım. Sen kendin yapamazsın.
quote:
Orjinalden alıntı: hihtiyar
benim arabanın saati kafayı yedi saat kafasına göre yanıp sönüyor. bi yerlerde temassızlık var galiba
acaba bunu düzeltmek için komple göğüs mü sökülür yoksa daha basit bi yöntemi var mıdır
benim de yakıt bilgi ekranında aynı sorun oldu kitlenmişti serviste kadranı açtı bağlantı soketlerini çıkarıp oksit giderici sprey sıktılar düzeldi şuan problemde yok
size gerçekten samimi olan bir firmanın aracı hakında bilgi verirken yazdığı yazıyı gönderiyorum aracın test verileri nelere bağlıymış resme bakın
quote:
Orjinalden alıntı: westbam
size gerçekten samimi olan bir firmanın aracı hakında bilgi verirken yazdığı yazıyı gönderiyorum aracın test verileri nelere bağlıymış resme bakın
zaten aracın test verilerini yakalamak oldukça zor. hep tek başına arabaya bineceksin(kız arkadaşın yoksa yanında ne anladım ben o işten) hep camların kapalı olacak(insan bunalır yawww) hava hep uygun olacak kar-buz-soguk olmayacak(başka bir arzunuz)
quote:
Orjinalden alıntı: wf1x
quote:
Orjinalden alıntı: westbam
size gerçekten samimi olan bir firmanın aracı hakında bilgi verirken yazdığı yazıyı gönderiyorum aracın test verileri nelere bağlıymış resme bakın
zaten aracın test verilerini yakalamak oldukça zor. hep tek başına arabaya bineceksin(kız arkadaşın yoksa yanında ne anladım ben o işten) hep camların kapalı olacak(insan bunalır yawww) hava hep uygun olacak kar-buz-soguk olmayacak(başka bir arzunuz)
buda bir müşteri isteği haklısın tabi
Abilerim nasılsınız? En sonunda tekrar döndüm aranıza. Size bi sorum olacak. Abim internette egsantirik hava filtresi sipariş etmiş. Bu filtre nedir nereye takılır bi zararı var mıdır? Diğer adı krank filtresi sanırsam. Bu filtreyi açıklayabilir misiniz lütfen..
quote:
Orjinalden alıntı: legion90
Abilerim nasılsınız? En sonunda tekrar döndüm aranıza. Size bi sorum olacak. Abim internette egsantirik hava filtresi sipariş etmiş. Bu filtre nedir nereye takılır bi zararı var mıdır? Diğer adı krank filtresi sanırsam. Bu filtreyi açıklayabilir misiniz lütfen..
emrecim ben ilk defa duydum modifiye filtrelerinden felanmı acaba