Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA ANA KONU (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.080
Cevap
68
Favori
818.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yukarda ki video da aracın motor adı m16 gdi olarak görünüyor.Zaten m16 gibi araba aynı hızlada satılacaktır ülkemizde.Geniş, uzun, "SEDAN", parça bol, tam bizlik işte.Bu shifttronic vites yarı otamatik şanzıman galiba hani çift kavrama gelecekti, bunu üzüldüm.Bir de mercekli fan koysalarmış daha şık görünürmüş tahminen .Her şeye rağmen beyaz avante rulez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyunrai

    Evet bende NİSAN ayında TR'de olacağını duydum. Ama sadece 1.6 GDI benzinli motorla ve shiftronic şanzımanla satışa sunulacakmış. Manuel şanzıman için henüz bir bilgi yokmuş....
    Ben manuel vites umarım gelir diye diliyorum.
     HYUNDAI ELANTRA ANA KONU



    Araç o donanım seçeneği ile bana göre rakipleri olan Lancer ve Cıvıc arasında bir fiyata satılacaktır
    Honda Cıvıc Elegance Otm. 48.000 TL
    Mıtsu Lancer Invıte Otm 43.700 TL

    Avante 1.6 GDI Shiftronic in fiyatı da ortalama olarak 43 - 46 Bin TL arasında olur. Yabancı sitelerde GDI motoru çok övüyorlar. Yakıt tüketimi olarak makul ölçülerde tüketim sergiliyormuş. Bakalım 140 Hp lik bu motor ülkemiz şartlarında da o beğenilen yakıt tüketimini gösterecek mi ?




  • 1.6 GDI motor hazli hazırda Kia Sportage ve Hyundai ix35'de var. Bunlarla ilgili forumda başlıklar var, çok dikkatli okumadım ama yakıt tüketimlerinin makul olduğundan bahsediliyorduki bu araçlar SUV...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote


    quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote


    quote:

    Orijinalden alıntı: hamza_007

    bu araç türkiye'ye normalde makul bir fiyata girecektir fakat avrupalı rakipleri karşısında gümrük birliği gibi büyük bir engeli var yoksa uzak doğu araçları hakettikleri fiyatlarla geliyorlar fluence linea gibi yerli üretimler de Mazda honda Hyundai gibi firmaları zora sokuyor buna rağmen uygun fiyata veya benzer fiyatlara araç satabiliyorlar
    bu yüzden baz donanımları biraz kalbur üstü oluyor yada yüksek fiyatlı(donanımı iyiyse) cee'd gibi baz donanımı iyi uygun fiyatlı araçları da var bunlardaki durum ise gümrük birliğinden sıyrılmaları(çünkü kia cee'd slovekya da üretiliyor)

    uzun lafın kısası bu araç 34.500 ile 46.700 tl gibi bir fiyat aralığında olacağı kanısındayım baz donanımı kalbur üstü olursa Cerato örneği gibi 31.900-45.700 arasında değişebilir(sahsi kanaatim)

    iyi forumlar saygılar...


    Benzinli otomatik modelini kastediyorsunuz sanırım.Dizel otomatik 52 bin tl olur demedi demeyin(sunroof,cruise control takıldığını hesap ediyorum)

    50 bin + fiyata Avante gelirse Passat 1.6TDI beleş gibi 60 bin civarına...




    Üstat doğru söylüyorsunuz da 60 bin tl'ya alacağınız passat boşbeleş oluyor.Ben bir direksiyon 2 pedal satılan arabaya sırf ismi cismi güvenliği nedeniyle kalkıp o parayı vermem.O kadar para vericek olursam giderim citroen c5 alırım keyifle binerim.Donanımlı bir passat için 90 bin tl gözden çıkarmak lazım.Ki o paraya da passat yerine gider jeep alırım.Şu ana kadar yazdıklarımdan çıkardığım sonuç ben asla passat almam şeklinde.

    Not:Deepnote'un kendi yorumudur.Deepnote eleştiriyi tolere edebilir ama küfrü kaldıramaz.Saygılarımla


    kardeş full donanım passat 1.6 TDI 75.900 nerde 90??
    doğuş otonun fiyatlandırma politikası tamamen kazığa oturtma amacı güttüğünden fiyatları bu kadar fahiş...
    savunmak için demiyorum ama Passat yıllarca sınıfının lideri en beğenilen aracı olarak yıllarca tutuldu hala da öyle..1 direk-2 pedal lafını haketmiyor..
    C5 ise Passata göre epey geride..dışardan görünen heybeti içine girdiğinizde balon olup patlıyor...

    64 bin liraya orta donanımlı passat dizel varken Hyundainin C segment aracı 52K filan etmez..




  • Gelecek olan Avante/Elantra'nın motor ve donanım özelliklerinde hem de 15.000 TL fazla vererek Passat alabiliyorsanız buyrun alın, zira sizi tutan yok...
  • 1,6 gdı otomatik yakıt tüketimi ş.içi 7,5- 8.0 arası olsa çok iyi olur dahada düşüğüne hayır demeyiz.yanılmıyorsam kia ve hyundai ix35 de şehir içi 8,2 gibi bir değer var
  • Yurt dışı kataloglarda ELANTRA 1.6 GDI yakıt tüketimleri şöyle verilmiş:

    6 ileri manuel = (17,5)km/lt YANİ : Ort (5,7 lt/km)
    6 ileri Sftrnc = (16.5)km/lt YANİ : Ort( 6.0 lt/km)

    Gayet güzel görünüyo.. Hatta manuelin tüketim değerleri Yeni Jetta 1.2 TSI'a rakip olur bence...
     HYUNDAI ELANTRA ANA KONU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hyunrai -- 1 Şubat 2011; 20:43:24 >
  • güzel araba tasarımına bittim çok güzel opel in insignia da yapmaya çalıştığını hyundai yapmış ama gel gelelim çok övülen motoruna 1.6 sözde aşırı beslemeli motor rezalet olmuş örnek vermem gerekirse

    opel insignia 1.6 turbo 180 ps hadi o çok yakıyo
    vw jetta 1.2 TSI 105 (dikkat 1.2) vw de yok ama seat aynı motora DSG seçeneğide sunuyor
    seat ibiza cupra 1.4 TSI 180 ps hemde DSG (hadi çok sportif)
    vw golf 1.4 TSI 160 ps hemde DSG seceneği var ayrıca yılın motoru ödülüne layık görülmüş
    peugeot 308 1.6 THP 156 ps hadi oda çok yakıyo
    renault 1.4 TCE az yakan ve iyi giden bi araba
    opel corsa OPC 1.6 turbo 200 ps neyine yetmiyor 200 ps

    bu örneklere bakarak övülen motorun okadarda iyi olmadığı aşikar bir gerçek ama tasarımını beğendim iç mekandada bi değişiklik yapılmalı çok dandik görünüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barq41

    güzel araba tasarımına bittim çok güzel opel in insignia da yapmaya çalıştığını hyundai yapmış ama gel gelelim çok övülen motoruna 1.6 sözde aşırı beslemeli motor rezalet olmuş örnek vermem gerekirse

    opel insignia 1.6 turbo 180 ps hadi o çok yakıyo
    vw jetta 1.2 TSI 105 (dikkat 1.2) vw de yok ama seat aynı motora DSG seçeneğide sunuyor
    seat ibiza cupra 1.4 TSI 180 ps hemde DSG (hadi çok sportif)
    vw golf 1.4 TSI 160 ps hemde DSG seceneği var ayrıca yılın motoru ödülüne layık görülmüş
    peugeot 308 1.6 THP 156 ps hadi oda çok yakıyo
    renault 1.4 TCE az yakan ve iyi giden bi araba
    opel corsa OPC 1.6 turbo 200 ps neyine yetmiyor 200 ps

    bu örneklere bakarak övülen motorun okadarda iyi olmadığı aşikar bir gerçek ama tasarımını beğendim iç mekandada bi değişiklik yapılmalı çok dandik görünüyor



    yalnız yanlış biliyorsunuz.
    bu motor da turbo, kompressor gibi aşırı besleme yok'tur.
    doğal emişli atmosferik bir motor'dur.
    bu yüzden 1.6 140hp çok güzel bir rakam.




  • üzgünüm evet atmosferikmiş ama ne yani bir kore geleneği falan mı hadi mercedes turbo kullanmıyo tarih meselesi,amerikan arabalrı süperchlger bu da kore geleğimi aşırı beslemeli araçlarla rekabetedebileceğini düşünmüyorum kimse 1.4 180 ps yerine 1.6 140 kullanmaz kaldıki kaputun altından bihaber bi milletiz bir çoğumuz hafta sonu kaputu açan cinsten değiliz bizim için motorda önemli olan 2 şey vardır 1. yakıtı 2. hava atmak için sahip olduğu beygir okadar

    ayrıca araştırdım bu hyundainin kia nın fln SUV larda kullandığı 1.6 130 pslik motorun 10 ps arttırılmış hali ama bence buda bi övünme gerekçesi değil

    1.4 122ps ile 1.4 180 ps arasındaki fark ne biliyormusunuz ??
    yazılım evet ufak bi oynamayla 58 ps arttırılmış

    kesinlikle kore arabalarına karşı ön yargılı değilim i10 da sınıfında virajlarda tekerlekli kutuya dönmeyen az sayıdaki araçlardan biri ama bence bu motor yeterince iyi değil

    şahsen ben aracım yok turbolu yok atmosferik falan anlamm alırken verdiğim para aldığım güç ve yakıt a bakarım




  • tercih meselesi ama turbolu arabalara sıcak bakmıyorum.
    motor ömrü atmosferiklere nazaran daha kısa.
    ayrıca turbo beslemeli bir motoru daha dikkatli kullanmak gerekiyor.
    eğer dikkat edilmezse turbo arızası olası.

    mevzuya gelecek olursak kia sportage ve hyundai ix35 de kullanılan bu motor 1.6 gdi 135hp.
    yeni elantra ve yeni accent'te ise karşımıza 140hp olarak çıkıcağı gündemde.
    bu gamma serisi motorun en önemli özelliği yakıt tüketiminin daha az olması.
    performans konusunda ise diğer atmosferik motorlardan daha iyi olacağı kesin...
  • Gdi teknolojisi yeni bir teknoloji. Burada amac motorun dizel gibi az yakması ama benzinli gibi performansli olması.gdi diye aratırsanız güzel açıklamalar var internette.

    Yukarıda saydığınız asiri beslemeli motorlar çok güzelde çokda fazla benzin yakıyorlar. Turkiye şartları için çokda kullanışlı değil bu benzin fiyatlarıyla...
  • hyundai konusunda ön yargılı değilim ancak neden atmosferik sorusuda aklıma gelmiyor değil

    vw gibi global bir marka neden turbo tercih etti ??

    mercedes neden kompresör kullanıyor ??

    madem atmosferik motor daha iyi bunlar bunu farkedemedimi saçma geldi bana

    ayrıca çok basit bir çalışma prensibi var turbonun örneğin astra 1.3 cdtı 1700 devirin altında raç normal 1.3 e kalıyor ancak 1700 ü geçince turbo daha fazla hava emmesini sağlayarak aracın yakıt hava oranında iyileşme sağlıyor yani aynı ateş yakarmış gibi nekadar oksijen okadar ateş buda o şekilde çalışıyor

    ayrıca turbonun ömrü az olur falan denilsede sorun o değil sorun sıkıştırma oranı araç turbosuz güç üretebilmek için kendini zorluyor ve turbo devreye girenekadar can çekişiyor

    ayrıca turbo çok yakar falan demeyin bildiğin üzere oksijende yanıcı bir gazdır benzinin içine oksijen karıştırıp yanmayı destekliyor benzin aynı ama elde edilen güç fazla oluyor.


    tekrar belirtmek istiyorum hyundaiye karşı bir garezim yada ön yargım yok hatta i10 benc sınıfının en iyi otomobili virajlarda tenekeye dönüşmeyen sınıfındaki en iyi otomobil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barq41
    1.4 122ps ile 1.4 180 ps arasındaki fark ne biliyormusunuz ??
    yazılım evet ufak bi oynamayla 58 ps arttırılmış


    122 ps ile 180 ps tsi motorlar arasındaki tek fark yazılım değil.Herşeyden önce 122 ps motorda sadece turbo varken, 180 ps motorda hem turbo hem de supercharger var.

    Turbo motorlar her zaman daha riskli, bunu da kabul etmek lazım. Turbolu bir araç alabilirim ama riskli olduğunu kabul etmemek "yanlı" bir tavır olur.

    Eğer 1.4 TSI 140 bg ile 1.6 GDI 140 bg arasında bir tercih yapmam gerekirse ben de atmosferik 1.6 GDI'ı tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 3 Şubat 2011; 23:33:28 >
  • motor ömrü açısından gdı ın daha iyi olduğu kesin hatta vw nin tsı motorlarında sorun yaşadığı söylentileride gerçekçi olmaya başladı ama hyundai de bu gdı ın turbolu versiyonunu hazırlıyor özellikle yeni coupesi veloster için e komşuda pişen elantrayada düşer heralde
  • Açıkçası çok beğendim, fiyatı da oldukça uygun olacak gibi.
  • autocar da atmosferik civic ile turbolu lineyı karşılaştırdılar gerçekten kabul etmek lazım turbo koltuğa çiviliyor insanı ha risklimi evet 1.2 TSI lardaki basıncı tam hatırlamıyorum ama dudam uçuklamıştı katırlıyorum

    bu gdı yada baktım mitsubihi carismada falan kullanıyordu bu teknolojiyi ama sonuç yine yakıt hava karışımında bitiyor

    dikme emme boruları=turbo,tek farkları basınç
  • Bakın Kore'de adam 18.2km/L ortalama tutturrmuş. Yani demek oluyor ki 5.5 lt/km
    Bu motoru sabırsızlıkla bekliyorum.
  • Hyundai de mutlaka kısa zamanda turbolu motorları kullanacaktır, tahminim şu an test aşamasında oldukları. Sonuçta bu rekabete katılmaları şart. Şu anda GDI motor çıkarmaları TSI benzeri bir motor çıkarmayacakları anlamına gelmiyor diye düşünüyorum...

    Özet olarak şimdilik atmosferik motorları GDI'ya çevirmeleri olumlu bir gelişme... Ancak turbo kullanan motor seçenekleri de bir an önce eklense, rekabet gücü iyice artar. Kaldı ki farkındaysanız 1.4 TSI 160-170 bg modellerin fiyatları uçuk düzeyde, motor hakkında "turbolu motorlar varken kimse bunu almaz" demeden bunu da göz önünde bulundurmak lazım...

    Elantra (Avante) için, Kia Ceed SW'a benzer fiyatlarda satılırsa "kapış kapış" gider diyorum. Örneğin, 1.6 dizel, 90bg, 6 havayastığı + abs, manuel klima, yol bilg., mp3 çalar, direksiyondan kumanda vb temel donanımları içeren baz bir model getirir ve 35-36 gibi avantajlı bir fiyatla sunarlarsa, açık ara C segmentinin lideri olurlar. Yok baz donanım modelin fiyatını 40'lardan başlatırlarsa o zaman sıradan satış rakamlarına hazır olsunlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 4 Şubat 2011; 13:56:35 >




  • hyundai sonata'da kullanmaya başladı turbo motoru 2.0T 274HP aynı motor kia optimada'da kullanılıyor
    inşallah güzel bir 1.6 turbo motor'da geliştirirler
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.