Şimdi Ara

Hyundai era VGT turbo motoru??

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
18.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar hyundai era ile ilgileniyorum
    Fakat arkadaşım dizellerde olasi bir turbo arızasında kötü bir durumla karşılacagımı söyledi.
    Bende yetkili servise turbo motorunun ücretini sordum
    Ne kadar tahmin edebilirmisiniz?

    Turboşarj – turboşarj contaları işçilik ve kdv dahil 2,150,00 tl tutuyor.

    Bu yüzden bugun itibariyle dizel almaktan vazgeciyorum.

    1.6 era bakıyorum kullanan var mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.MARX -- 9 Mayıs 2009; 11:06:01 >



  • Hyundai'nin araçları 100 bin km/ve ya 5 yıl garantilidir.Yeni nesil araçlar elektonik sistemlerle donatılmıştır ve sorun yaratma ve fiyat pahalılığı gibi ihtimaller her marka ve motorda mevcuttur.

    Daha detaylı bilgi için sizi takıma bekleriz.İmzamı tıklamanız yeterli.
  • Hocam haklısınız ama eranın turbo motoru kronik sorunu

    Farzedelim 2007 model 50.000 km bir arac aldım.
    50 bin km sonra?

    100 binden sonra turbo motor arızalanacak korkusuyla gezmek pek hoş olmasa gerek.
  • Bu bilgiyi nereden aldınız bilmiyorum ama CRDİ VGT motor tüm Hyundai ve Kia modellerinde (SantaFe,Matrix,Era,İ30Sonata,Cee'd,Cerato,Sorento vs) kullanılmaktadır. Dolayısıyla kendini ispat etmiş bir ünitedir. Ben bu motorda turbo kronik sorundur diye bir şey duymadım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: K.MARX
    Hocam haklısınız ama eranın turbo motoru kronik sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 10 Mayıs 2009; 11:07:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VoLKaN067

    Bu bilgiyi nereden aldınız bilmiyorum ama CRDİ VGT motor tüm Hyundai ve Kia modellerinde (SantaFe,Matrix,Era,İ30Sonata,Cee'd,Cerato,Sorento vs) kullanılmaktadır. Dolayısıyla kendini ispat etmiş bir ünitedir. Ben bu motorda turbo kronik sorundur diye bir şey duymadım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: K.MARX
    Hocam haklısınız ama eranın turbo motoru kronik sorunu





    Ben de ilk defa duyuyorum,bunun kronik sorun olduğunu kim dediyse hata etmiş.Turbo kullanımla ilgili sıkıntı çıkarır.Kullanmasını bilmezseniz 10 bin km. de de patlatırsınız.
  • Turbo her dizel motorda patlamaya hazır bomba gibidir.

    Kronik bir sorun değildir ama 100bin den sonra alınacak her aracın turbosunda sıkıntı olma olasılığı vardır...

    Edit:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 10 Mayıs 2009; 14:21:51 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    Turob her dizle motorda patlamaya hazır bomba gibidir.

    Kronik bir sorun değildir ama 100bin den sonra alınacak her aracın turbosunda sıkıntı olma olasılığı vardır...


    +1
    motor sorunlu denilirken motor arızası değil turbo arızası denmek istenmiştir
  • Turbo arizalari her markada olabilir. Bu yuzden euro dizel kullanilmasi ve hep ayni firmadan alinmasi tavsiye ediliyor. Ben her zaman opetten aliyorum.
    Ayrica dizel araci ilk calistirmada ve stop etmede gerekli kurallari uygularsaniz kolay kolay problem cikmaz. Stop etmeden yaklasik 40 sn kadar beklemek gerekiyor. Turboda, motor stop ettiginde de bir sure donmeye devam ettigi icin yagsiz kalma ve asinma riski olusur. Bu yuzden araci stop etmeden once en az 40 sn rolantide beklemeli sonra stop etmelisiniz. Genelde bunu bircok dizel kullanici bilmez. Bir arkadasim sifir aldigi Punto 1i3 multijette yakittan dolayi turbo bozuldu. Garanti kapsaminda degistirdiler. Ticari arac kullananlar ozellikle hic dikkat etmemesine ragmen cok fazla problem yasamazlar.

    Dizel araclarda triger kayisi yok. Zincir var.
    Benzinli araclarda en korkulan problem triger kayis kopmasi. Kopma durumundapistonlar egildigi icin aracin markasina gore 2000-3000 TL civarinda masraf riski benzilide de var. Sonucta her ikisinde de risk var.



    quote:

    Orjinalden alıntı: K.MARX

    Hocam haklısınız ama eranın turbo motoru kronik sorunu

    Farzedelim 2007 model 50.000 km bir arac aldım.
    50 bin km sonra?

    100 binden sonra turbo motor arızalanacak korkusuyla gezmek pek hoş olmasa gerek.





  • Elinize sağlık gayet güzel açıklamışsınız.
    quote:

    Orjinalden alıntı: blue1972

    Turbo arizalari her markada olabilir. Bu yuzden euro dizel kullanilmasi ve hep ayni firmadan alinmasi tavsiye ediliyor. Ben her zaman opetten aliyorum.
    Ayrica dizel araci ilk calistirmada ve stop etmede gerekli kurallari uygularsaniz kolay kolay problem cikmaz. Stop etmeden yaklasik 40 sn kadar beklemek gerekiyor. Turboda, motor stop ettiginde de bir sure donmeye devam ettigi icin yagsiz kalma ve asinma riski olusur. Bu yuzden araci stop etmeden once en az 40 sn rolantide beklemeli sonra stop etmelisiniz. Genelde bunu bircok dizel kullanici bilmez. Bir arkadasim sifir aldigi Punto 1i3 multijette yakittan dolayi turbo bozuldu. Garanti kapsaminda degistirdiler. Ticari arac kullananlar ozellikle hic dikkat etmemesine ragmen cok fazla problem yasamazlar.

    Dizel araclarda triger kayisi yok. Zincir var.
    Benzinli araclarda en korkulan problem triger kayis kopmasi. Kopma durumundapistonlar egildigi icin aracin markasina gore 2000-3000 TL civarinda masraf riski benzilide de var. Sonucta her ikisinde de risk var.



    quote:

    Orjinalden alıntı: K.MARX

    Hocam haklısınız ama eranın turbo motoru kronik sorunu

    Farzedelim 2007 model 50.000 km bir arac aldım.
    50 bin km sonra?

    100 binden sonra turbo motor arızalanacak korkusuyla gezmek pek hoş olmasa gerek.







  • triger kayısı ile turbo arızasının ne alakası var şimdiye kadar kaç kişi triger kayısını koparmış ne alaka..

    Turboyu 10 km bile bozabilirsin ama trigeri koparamassın benzinli motorlara hakaret etmeyelim.

    İnsanımız turbo dizel kullanmayı bilmiyor. kaç kişi aracı çalıştırınca 60sn bekliyor yada stop edince 60sn bekleyip stop ediyor....
  • Ben de kullanılan yakıtla turbonun bir alakası olduğunu düşünmüyorum. Yakıt mazot pompasını ve enjektörleri bozabilir ama turbo ile direkt olarak alakası yok. Triger kayışı koparsa da benzinli araçlarda da dizellerde de (turbo olsun olmasın) sibop diye tabir edilen valve'ları eğer ve kullanılmaz hale getirir. Turbunun bozulmasının en büyük etkenleri turbo milinin araç çalıştırma sırasında ve stop edilirken beklenmemesinden kaynaklanan kesilme durumudur. Bir de eğer motorda bir problem varsa buradan turboya kaçacak bir parça da turboyu bozabilir. Unutmadan artık benzinli araçların bile bir kısmı turbolu üretilmeye başlandı. Bknz: TSİ, T-JET vb.

    2. el dizel araç alırken öncelikle şunları göz önüne alın.
    -Araç nasıl kullanılmış? (Bekleme kuralına uyulmuş mu)
    -Araç kaç kişi tarafından kullanılmış?
    -Mümkünse kullanan kişi ile (direksiyonda araç kullanıcısı olmak üzere) bir test sürüşüne çıkılmalı. (Arabayı çalıştırır çalıştırmaz gaza yüklenip devir yükseltiyorsa kaçınız...)
    -Araç yılda ortalama kaç km yapmış, ve servis kayıtlarında motorla ilgili önemli bir değişen parçası var mı aracın. (Enjektörler, turbo, pistonlar vb...)
    -Aracın garanti süresi devam ediyorsa garanti deldirme gibi bir sorunu var mı?
    Vb...

    Ekleme: Ayrıca turbo tamiri mümkün olmayan bir parça değildir. Ve fiyatları markadan markaa değişmekle beraber 700 ila 2500 TL arasında değişmektedir. Ki yanlış hatırlamıyorsam eraların turbosu 1000-1200 TL arasında olmalı... Conta ve işçilik masrafı biraz abartılı olmuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neowho -- 20 Mayıs 2009; 23:19:41 >




  • Bence dizeli böyle temizlikte kullanmış bir adam arabasını eş dost harcinde vermez.
    Hor kullanmış dizel alıpta başa belada alınmaz.

    Sanırım en mantıklı 0 dizel araclara yönelmek.
  • anlamadığım birşey var müşteri geliyor ben telefon alıcağım diyor daha almadan satsam kaça alırsın diyor bende satmak için alacaksanız çeyrek altın alın diyorum. dizel araç narin araçtır düşük devirde gazı köklesen enjektör gider pompa gider risk her markada her araçta vardır özenli kullanım ve bakımla risk düşer bu yüzden aracı almaktan vazgeçmek yada 100000 km yi geçtikten sonra korkuyla binerim gibi paronayaları bırakın arkadaşlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.MARX

    Bence dizeli böyle temizlikte kullanmış bir adam arabasını eş dost harcinde vermez.
    Hor kullanmış dizel alıpta başa belada alınmaz.

    Sanırım en mantıklı 0 dizel araclara yönelmek.


    +1 hocam
  • Arkadaşlar selamın aleyküm.
    Aracım 2010 model fakat 50binde, turbo ötüyor, bir kaç kişiden garantinin 100bine kadar devam ettiğini ve turboyu gatantiden değişilebileceğini duydum. Doğru mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.