Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32.944
Cevap
124
Favori
2.809.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende de siyah getz var, ama henüz birşey yapmadım boya korumayla ilgili bende tavsiyeleri okuyorum ama henüz net bir tavsiye göremedim bu konuda (boya koruma)

    şahsen benzinli kullanarak yeni yeni eko olmaya başladığını görüyorum 2500 devir civarlarında değiştiriyorum vites, ama bakalım zamanla daha da iyi anlaşılır hale gelecektir. :)
  • @getz go
    O vapur Bostanlı - Balçova vapuru mu?
    Az senelerim geçmedi İzmir'de vay bee oralarda olmak vardı şimdi.
  • Amortisör nasıl garanti dışı? mekaniğe girmiyor mu?
    toyota'da garantiden iki üç tane amoritsör değiştirdim ben...


    quote:

    Orjinalden alıntı: getz go

    ağır yüke dikkat!! amortisör garanti dışı!!





  • Arkadaşlar dün arabamı teslim aldım. 2006 Hyundai Getz 1.5 crdi. Sanırım 1000km boyunca rodaj süresi var. Teslim alırken teknik servisten biri geldi rodaj boyunca 100kmyi geçmememi ve 3000deviri aşmamamı söyledi.
    Tork verilerine göre en yüksek torku 1900-2500 devir aralığında alıyormuşuz. Anladığım kadarıyla 2500 civarlarında vites değiştirmem uygun sanırım..
    Bu arada arabalar yurtdışından lastiklere fazla hava basılı şekilde geliyormuş. Teslim alırken teknik görevli lastiklerin havalarını kontrol etti ve 30'a indirdi.
    Diğer arkadaşlarında dediği gibi çok olmasada yol sesi geliyor içeriye.. Vitesler kaymak gibi fakat bazen geri vitese takıp daha sonra 1e atarken zor geçiyo.
    Daha önce hiç dizel araba kullanmamıştım. Dizelin sağladığı o yüksek tork gücünü şimdi daha iyi anladım. Hızlanmalarda resmen koltuğa yapıştırıyor adamı.
    Ya bide pek dizel tecrübem olmadığı içinmidir nedir 1den 2ye attığımda bazen silkeletiyorum arabayı..




  • Boya koruma için Ziebart'ı öneririm. Hoş herkes öneriyor ya.

    Neyse ben alır almaz koltuk koruma ve boya koruma yaptırdım. 2 tür boya koruma var.

    1 si ultra. boya üstüne 2. bir kaplama katı yapıyor. çizildiğinde bu kat çiziliyor. boyaya birşey olmuyor. ama çok derin çiziklerde yapacak birşey yok. Yan arabanın kapı sürtmesi gibi yada kedi tırmıklarına karşı birebir. Önden seken taşlara karşı başka bir film kaplaması var. Onu yaptırmazsan sert seken çakıl taşları yine boyayı delebiliyor.

    2.si Diamond gloss. Kuş pisliği ve ağaç reçinesine karşı da garantili. Boyada kesinlikle iz kalmayacağını garanti ediyorlar.

    Ben 1.Yi yaptırdım bizim evin otoparkında ağaç yok diye. ama kuş pisliğini engellemek imkansız. Fakat cila sayesinde su ile çok rahat temizleniyor her türlü pislik, kir, vs...

    Ha tabi boya ve cilanın sağlığı için aracınızı mutlaka fırçasız yıkatın. Naylon fırça kılları boyayı çiziyor. Ziebart yumuşak sünger öneriyor. Şimdilerde sprey sabun sistemi çıktı sünger bile sürmeden temizleniyor gerçi.

    Tamponların sürtülmesi ile çıkan boyaların rötuşu için servislerden alabileceğimiz boya oluyor mu? Eski excellerde oje gibi küçük bir tüp boya oluyordu. Çizilince kendin rötuşluyordun.

    Pazargünü pizza hut kuryesi kırmızıda duramadı arkadan dokundurdu, tamponda küçük bir çizik var da. Biz gözümüz gibi bakıyoruz birşey olmasın diye, eleman arka camdan dalıyordu az kalsın.




  • bende kafasızlığıma sözde yumuşak fırça ile yıkatıodum bugün güneş altında baktım ki kaputun üstünde çizikler var fırçadan kaynaklanan ama derin çizikler değil belliki, ama gözüme takılıo belli yani bunlara verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir... ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roy -- 30 Kasım 2005, 16:22:38 >
  • Bugün beni otomaxdan (yada otowax) aradılar, aldığım firma ile anlaşmalılarmış, koltuk koruma hizmetini 21 gün içinde bedavaya yapıyorlarmış.. Tabi bu sırada diğer paralı ama indirimli hizmetlerinden bahsettiler... Araçlar deniz aşırı ülkelerden getirildiği için mumlanıyormuş, aracı aldığım firma bunu %40-45 oranında temizleyebiliyormuş, ama diğer çoğunluğu araçta kalıyormuş. bunun çıkarılmasının öneminden bahsettiler. Boya koruma yaparken bunun tamamiyle temizlenmiş olması gerektiğinden söz ettiler... Ama bu mumun kısa süre içinde temizlenmesi gerekiyormuş, bir müddetsonra çıkarılamayabilirmiş... boya koruma mumun üzerine yapıldığında potluklar yaratıyormş.. ve mum yüzünden arabanın renginin gerçek rengini göstermediğini söylediler... Baya bi anlattılar işte, mum temizleme, boya koruma, yol sesi izolasyonu ve bir iki şey daha vardı 650 civarı bi mevla çıktı... sizler ne diyorsunuz, şuan açıkcası pek bu parayı veremiyeceğim... Biraz zaman geçmeli, ama bu mum olayının arabadan çıkarılamama durumu kafama takıldı bu sefer de.... Hadi diğer hizmetler başka zaman yapılır da, bu mum temizleme ve boya koruma şart ilk başta... Zaten koltuk koruma onların hediyesiymiş hiçbirşey yaptırmasam bile...

    Bu arada yukarda anlattığım yakıt göstergesi olayı hakkında bir yorumu, veya bilgisi olan var mı?

    quote:

    Ama bu gün bişey oldu çözemedim doğrusu, ankarada 40 km'lik bir yol gittim, bir süre uzun yol şeklindeydi, şehir içine girmeden.... İlk yola çıktığımda benzinliğe gitmem için kalan km 324 idi, 40 km'den sonra 320 oldu... Onu gideceğim km olarak biliyorum, herneyse sonra aşağı ayrancıdan oran sitesine gittim, ankarayı bilenler bilir, bu yol sürekli yokuştur... Özellikle hoşdere kısmı. Neredeyse 2-3 saniyede 1 km düştü, düşe düşe 267'ye kadar indi, aha dedim depo delindi heralde Sizce dur-kalkların artmasından ve yokuşun uzun olmasından mı kaynaklandı bu, yada takıldı bir süre, yoksa ilk başlarda böyle şeylerin olması normal mi? Hoş bana pek normal gibi gelmedi ama, yok allah muhafaza, güvenip yola çıkarız birden düşer böyle topluca... Bu olay olunca aklıma hemen bir zamanlar telsim kontörlü hat çıktığında konuşup konuşup "aa.. hiç kontörüm düşmemiş, ne güzel hadi Necla'yı da arayayım" diyip de ilerki bir zaman o görüşmelerinize ait tüm kontörün bir anda düşmesi geldi





    Araçta geri geri park ederken baya bi zorlanıyorum açıkcası, aslında hemen giriyorum ama arkayı ve yanı tam göremiyorum aracın kesitlerinden dolayı... Devir olayına daha alışamadım, 2000 de falan değiştiriyorum bazen, ama bugün yarın onda da alışırım...

    bu arada ben VBG_Designer, ufak bi nick değişikliği oldu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DiveMaster -- 3 Aralık 2005, 16:00:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: royartar

    bende kafasızlığıma sözde yumuşak fırça ile yıkatıodum bugün güneş altında baktım ki kaputun üstünde çizikler var fırçadan kaynaklanan ama derin çizikler değil belliki, ama gözüme takılıo belli yani bunlara verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir... ?


    ne kadar etkilidir bilemiyorum hiç denemedim ama etraftan çizik kapama konusunda oldukça etkili olduğunu duyuyorum, hani bu TV Shoplarda araçların derin çiziklerinde bile sanki hiç çizilmemiş gibi görünmesini sağlayan pastel gibi boya kalemleri tanıtıyorlardı, bunlardan bulabilirsen o çizikleri örtebilirsin sanırım...

    Birde stac Italy adında çizik giderici var, aynı zamanda pasta ve cila, 7-8 YTL civarı hepsibuaradada bulabilirsin... ama dedim ya bu ürünleri kullanmak ne kadar sağlıklı bilemiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DiveMaster -- 30 Kasım 2005, 18:37:40 >





  • !!!!! ARKADAŞLAR MERHABALA !!!


    SATILIK GETZ 1.5 CRDİ

    HAVA YASTIĞI
    ABS
    2006 MODEL
    5OOO KM DE
    CD MP3 ÇALAR
    2005 EYLÜL AYINDA ALINDI
    BEYAZ RENK
    ELAZIĞ MERKEZDE
    ÖĞRETMENDEN
    SİGARA İÇİLMEMİŞ

    ilgilenen arkadaşlar bana meylden ulaşsınlar;

    enverekinci@yahoo.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gakkosh -- 1 Aralık 2005, 9:55:12 >
  • arkadaşlar hyundai nin yeni kampanyasına bi göz atın isterseniz
  • buda benim düldül :)

  • Senin düldül süper duruyo.Zaten bin pişman oldum siyah almadığıma çok güzel duruyo namussuzda.
    quote:

    Orjinalden alıntı: royartar

    buda benim düldül :)


  • ama bakımı zor çizikler olmuş fırçadan falan artık onlara da dikkat etmek falan lazım açık renk de o kadar belli olmuyor ama pişman diilim arabamı sefiorum :) zaten son dakika da almıştım yoksa buz mavisi yada gri arasındaydım sonuncu siyahı aldım :) satış danışmanı sayesinde :)
  • Salı günü 2006 getz dizel satın aldım. Arabadan gayet memnunum fakat geri vitese zor geçiyor. 1. vitesten geri vitese geçerken iki kez debriyaja basmadan geçirmek hemen hemen imkansız gibi. Aynı durumu yaşayan arkadaşlar varmı?
    Bir de 1.vitesten 2ye geçtiğimde araba silkeleniyor ara sıra.. Dizelde ilk tecrübem, daha önce sürekli benzinli kullanmıştım. Acaba gaz ayarınımı yapamıyorum.. daha fazlamı gaza yüklenmem gerek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi exantrick -- 2 Aralık 2005, 16:16:10 >
  • bende 1.3 benzinli var, bu silkelenme olayı konusunda birşey diyemem şahsen bende olmuyor ama geri vites tipik bi problem, aslında problem diil onun ince bi açıklaması var ama tam bilmiyorum kısacası geri vitese zor geçmesi normal hepsinde öyle geçmedimi boşa al tekrar tak olur... sana özgü bir problem değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: exantrick

    Salı günü 2006 getz dizel satın aldım. Arabadan gayet memnunum fakat geri vitese zor geçiyor. 1. vitesten geri vitese geçerken iki kez debriyaja basmadan geçirmek hemen hemen imkansız gibi. Aynı durumu yaşayan arkadaşlar varmı?
    Bir de 1.vitesten 2ye geçtiğimde araba silkeleniyor ara sıra.. Dizelde ilk tecrübem, daha önce sürekli benzinli kullanmıştım. Acaba gaz ayarınımı yapamıyorum.. daha fazlamı gaza yüklenmem gerek..


    Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

    Evet geri vitese biraz zor geçiyor ama zamanla alışırsın.Alışana kadar bende cok zorlanıyordum :)
    Vites kolunu iyice saga cekerek geçirirsen rahat geçiyor bende.

    2.viteste arabanın silkelenmesi ise : 2.viteste devir 1500 altında ise gaza basınca motor titreşime giriyor. Bu arabayı ilk aldıgımda daha bariz oluyordu, ama arabada km arttıkça bu silkelenme durumu azaldı biraz.
    Silkelenmemesi için 1. viteste 2500 devire getirirsen vites buyutunce 2000 devire duser(2.viteste) araba silkelenmez.

    Sana tavsiyem 2000 devir altındayken hızlanmaya çalışma, 2000 devirde araba rahatlıyor zaten, daha kolay devirleniyor motor.

    Arabayı yeni aldıgın için zaten ilk 1000 km de fazla devirli ve devirsiz kullanmamaya çalışsan iyi olur.(ilk 1000km de; genelde 2000- 3000 devir arası kullanmaya çalış)




  • Selamlar. Bende de 2005 model 1.3 benzinli getz var. Benim merak ettiğim konu yakıtı. 20 milyonluk 95 oktan kurşunsuz ile 100-110 km gidiyorum. Normal mi acaba ? Genel olarak memnunum. 10.000 bakımına girdim Ekim ayında 120 YTL ödedim. 2005 model Corsa var arkadaşımda. ilk bakımı için 280 YTL vermiş. Bu açıdan bayağı iyi.. Parçası gerçekten pahalımı ? Yani opel e ya da wolkswagen e göre ? Kazasız yolculuklar herkese..
  • Dediğim gibi 20 milyonluk benzin ile ortalama 100 km gidiyorum. 100 km de 7,8 Litre yakıyor yani.. Diğer arkadaşların benzinli 1.3 getz leri nasıl acaba ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mr_yasar

    Dediğim gibi 20 milyonluk benzin ile ortalama 100 km gidiyorum. 100 km de 7,8 Litre yakıyor yani.. Diğer arkadaşların benzinli 1.3 getz leri nasıl acaba ?


    Bence tuketim degerin benzinli model için gayet makul. Eskiden forumda benzinli getz kullanan arkadaslardan bazılar sehiriçi 9-10 litreye kadar cıktıgını yazmışlardı. 7-8 litre lik tuketim degeri bence benzinli getz için ideal

    Bende dizel getz var tabi. Ankarada 5-5,5 litre arası yakıyor.
  • emin olun atmıyorum ben 20 milyonluk benzinle 200 civarı gittiğimi hatırlıyorum... 20 milyona 2 kere kayış dağına gidip geliyorum rahat rahat tarabyadan buda 95 km falan her bir gidiş dönüş 2 kere olsa 190 km.. alla alla 1.3 benzinli bide bendeki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roy -- 3 Aralık 2005, 17:59:21 >
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.