Hyundai i20, Kona modelleri ile yeni gelecek olan Tuscon modelinde 48V elektrikli batarya var. Biraz araştırdım ama Hyundai'de ki bu HYBRİD sistemin ne işe yaradığını tam anlayamadım. Neden derseniz aracı şarj etmiyorsunuz. Araç geri kazanımla kendi kendini şarj ediyor. Kendi kendini şarj ettikten sonra BG gücüne bir katkısı var mı diye bakıyorsunuz, bir katkısı yok. Torka bir katkısı var mı diye bakıyorsunuz, motor devrede iken elektrik sistemi de devreye girdiğinde yaklaşık 50 NM tork artışı oluyormuş. Fiyat olarak baktığınızda şuan İ20 HYBRİD 226 bin ile alınabilecek seviyelerde. Gelelim konunun özetine; Hyundai'nin HYBRİD sistemi ne gibi faydalar sağlıyor neden alınır neden tercih edilir. Harcanan yakıt mı düşüyor, performans mı artıyor, ne oluyor. Bu konularda bilgisi olan var mıdır. Olayın tabi birde eksi yönleri var, mesela Hybrid modelde mecburen stepne kaldırılıyor stepne konulan yere batarya geliyor. Stepne yerine de lastik tamir kiti veriliyor. Bir kaç video izledim ama tam olarak anlayamadım. |
Bildirim