Şimdi Ara

HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
3
Favori
31.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Ya bir de 128 bg dizel olduğu için adamın bastıkça basası geliyor. Bu performansa şehir içi 6-7 litre az bile. Araba öyle bir kaçıyorki önüme gelene makas atsım geliyor, klima full açık olmasına rağmen 6,7 litree gösteriyordu dürüstçe söylüyorum ankara şehir trafiğinde. 100 bg lik araba 5,5-6 litre yakıyorsa klima kapalı, bu i30'un 128 gb klima açık performanslı ortalama 6,5 yakması efsane bir şey. Dizel otomatiği keşke yarı otomatik olsaymış. O zaman bu kadar laf yemezdi milletten. Ama 6 vitesli tam otomatiğin konforu da konfordur yani.

    Performansı bana anlattığınız gibi gelmemişti. 128 bg gibi hissettirmiyordu. Aracınızda chip uygulaması vs. var mı?

    Sürüş dinamiklerine alışmadığınız için, bende ilk başda dedim bu ne ya diye. Maksmum torku 1900 devriden sonra verdiği için siz 1500 de falan sürmüşsünüzdür. Turbo çalışmayınca da bu araba güçsüz demişsinizdir. Motor ve turbo ömrü uzun olsun diye tork aralığını 1900 devire vermişler.




  • zaten çok yakan bir araba yaptıracaksın chip 150 hp olacak yardıra yardıra gideceksin en azından hakkını verir
  • Sürdüğüm devir araligini nereden biliyorsunuz? :)) 2 kez kullanma fırsatım oldu, birisi 15 dk, birisi yarım saat. Limitlerini de zorladım, sakın de kullandim. Bende mı bir sorun var diye arkadasa da kullandırdım ancak 128 bg.i hissedemedim. Manuel'i kullanma fırsatım olmadı, kendi düşüncem manuelin, gücünün hakkını vereceği yönünde. Ancak çok güzel bir arac, kazasiz belasiz kullanmak nasip olsun..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Sürdüğüm devir araligini nereden biliyorsunuz? :)) 2 kez kullanma fırsatım oldu, birisi 15 dk, birisi yarım saat. Limitlerini de zorladım, sakın de kullandim. Bende mı bir sorun var diye arkadasa da kullandırdım ancak 128 bg.i hissedemedim. Manuel'i kullanma fırsatım olmadı, kendi düşüncem manuelin, gücünün hakkını vereceği yönünde. Ancak çok güzel bir arac, kazasiz belasiz kullanmak nasip olsun..

    Ben 3 ayda alıştım sürmeye. Maksimum beygiri 4000 devirde veriyor. Yani devirli bir araba. Neden bu kadar çok eleştirildiğini anlamadım. Resmen düşmanları var bu arabanın. Özellikle renault ve volkswagen sahipleri. Gerçi burada yazanların araç sahibinden çok araç satıcısı olduğunu düşünüyorum. Rekabet ortamında her tür pisliği yapıyorlar.




  • Kullanım İstanbul içi.

    Bence otomatik arac kullanımı iyi bilinmediginden fazla yakıyorlar.
    Tork konvertorlu sanzumanlı oldugu icin birden yuklenmemeli yada sık sık gaz verip kesmemek lazım.

    https://store.donanimhaber.com/de/2d/05/de2d05309e3654cbb6b0f61b80887edf.jpg HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI
     HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autolover

    Kullanım İstanbul içi.

    Bence otomatik arac kullanımı iyi bilinmediginden fazla yakıyorlar.
    Tork konvertorlu sanzumanlı oldugu icin birden yuklenmemeli yada sık sık gaz verip kesmemek lazım.

    https://store.donanimhaber.com/de/2d/05/de2d05309e3654cbb6b0f61b80887edf.jpg HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI
     HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI

    Ortalama hız ???




  • 41 km. kullanım performanslı.
    Hic ecomod acilmadi.(sadece deneme icin arac alindiginda denendi) .
  • Ben test sürüşü yaptığımda 10 litre gördüm.

    Bu ne ya böyle demiştim.

    Ama şunuda ekliyim, benzinli ve tork konvertörlü 128 Hp bir araç olsaydı 12-13 litreden aşağı yakmazdı. Hatta 14 leri bile bulabilir.

    Onun için gene o konuda avantajlı ama, piyasada pek çok yarı otomatik felan varken bu aracın bu kadar tüketip gitmemesi çok sırıtıyor.

    0-100'ü 11.7 saniye civarıydı.

    İ30 genel olarak güzel araç ama işte bu şanzıman baltalıyor malesef. Çift kavramalar çok iyi ama sorun çıkarsa diye millet tırsıyor. Tek kavramadanda tepiyor diye şikayet var.

    Şahsen tercihim tek kavrama dan yana oldu.

    Ama lanet ediyorum bu mazot fiyatlarına. Yakıt ucuz olsaydı ve ötv düşük olsaydı giderdim 2.0 lt tam otomatik şanzımanlı araca binerdim.




  • Biz tabikide bu arac yakıtı kokluyor demiyoruz. ama bahsedildigi kadarda yakıtı içmiyor bence. En azından benim açımdan oyle. 5 yıl tam garantisi var, sanzımanda cok sagır bir sanzıman değil.
    Konforuda ideal, tipi guzel..

    Bir tuketici olarak baska ne isteyebiliriz ki..

    Bu arac genelde Golfle kıyaslanıyor:

    Bu donanımlarda bir Golf olsa 60 bin,
    Bununlada bitmiyor : 5 yıl tam garanti verse, servisleri dogru duzgun olsa vs vs. o zaman yine tercihim olurdu tabii. ama su sartlarda Golfe o paralari veremem.
  • Bizim i30 cw 2500 km'ye geldi ve hep İstanbul içinde kullanıldı. Devamlı takip ediyorum, 7,8 ila 8,1 arasında değişiyor tüketim. Oğlum "eco" yu kapattığından 8 lere çıkıyor. Şehir içinde "eco" lu kullanılırsa 8' in altında bir tüketim olur. VW Golf'ü özellikle istemedim:
    1- Dizel gereksiz pahalı, arada 12.000 TL fark var. 2- Benim aradığım özellikler olursa fiyat fırlıyor, daha önce de yazmıştım 78.000 i buluyor! Şimdi kaç acaba? 80.000 i bulmuştur. Üstelik HB ti, benimki ise steyşin vagon ve 528 lt bagajı var. 3- Nisan ayında ağustos için sıra veriyorlardı, test edecek araç bulamamıştık; üstelik mevcut C-Max'imi takasa vereceğimden 4 ay doğru dürüst kullanamayacaktım. 4- DSG hep soru işareti uyandırdı, tüketim farkını göze aldım. 5- 5 yıl garanti ve aracın şıklığı, konforu, güzelliği de cabası... Hiç pişman değilim doğrusu! Bir şey daha var; Doğuş grubunun burnu fazla büyük, ilgi göstermiyorlar, paramı onlara vermek te istemedim diğer yandan. İşin bir ironi tarafı da şu: Aradaki fiyat farkıyla eve 2. el 2-3 yıllık B kategoride bir araba daha alabilirsiniz! Yanlış mı, lütfen açık konuşun? İyi günler dileğiyle...




  • bende dizel otomatik araç ararken i30 lara bakmıştım.
    internette fazla yakıt tüketmesi şikayetlerini görünce vazgeçmiştim.
    bu kadar çok insan şikayet ediyorsa vardır birşeyler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darthskywalker

    Bizim i30 cw 2500 km'ye geldi ve hep İstanbul içinde kullanıldı. Devamlı takip ediyorum, 7,8 ila 8,1 arasında değişiyor tüketim. Oğlum "eco" yu kapattığından 8 lere çıkıyor. Şehir içinde "eco" lu kullanılırsa 8' in altında bir tüketim olur. VW Golf'ü özellikle istemedim:
    1- Dizel gereksiz pahalı, arada 12.000 TL fark var. 2- Benim aradığım özellikler olursa fiyat fırlıyor, daha önce de yazmıştım 78.000 i buluyor! Şimdi kaç acaba? 80.000 i bulmuştur. Üstelik HB ti, benimki ise steyşin vagon ve 528 lt bagajı var. 3- Nisan ayında ağustos için sıra veriyorlardı, test edecek araç bulamamıştık; üstelik mevcut C-Max'imi takasa vereceğimden 4 ay doğru dürüst kullanamayacaktım. 4- DSG hep soru işareti uyandırdı, tüketim farkını göze aldım. 5- 5 yıl garanti ve aracın şıklığı, konforu, güzelliği de cabası... Hiç pişman değilim doğrusu! Bir şey daha var; Doğuş grubunun burnu fazla büyük, ilgi göstermiyorlar, paramı onlara vermek te istemedim diğer yandan. İşin bir ironi tarafı da şu: Aradaki fiyat farkıyla eve 2. el 2-3 yıllık B kategoride bir araba daha alabilirsiniz! Yanlış mı, lütfen açık konuşun? İyi günler dileğiyle...

    Çok doğru, sözlerinizin altına imzamı atarım.




  • Arkadaşlar aracım Yeni İ30 2013 dizel otomatik ve aracim daha 2000 km ye gelmedi. .Yakit konusunda her sabah izmir de sahil trafigine giriyorum ve yaklasik 30-40 dk agirlikli dur kalk trafikte ve eko modu acik halde gidiyorum. Ortalam hizi 25-35 arasi oluyor . Aracı ilk aldığımda tuketim bu sartlarda 8.2 civarlarindaydi ama km 2000 lere yaklasinca suan son 368 km dir neredeyse tamami sehir ici ve dur kalk 7.5 de ve degismiyor . Yani diğer akranlarindan 1-1.2 litre fazla yakiyor .Şanzıman tam otomatik olsun kafam rahat olsun diyenler bu degerleri göze alir . Tabi kullanmin seklim cok yumuşak ani hizlanma ve kalkis yapmiyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brksvr -- 4 Kasım 2013; 10:14:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    babamda benzinli otomatik Accent vardı ,arabayla sadece benzinliğin içinde tur atabiliyordu.

    Ağzımdaki çayı monitöre püskürttüm.
  • Çok güzel ve mantıkı yazılar okudum..Klavyenize sağlık..Otomatik şanzumanlı otomobil her zaman manuelden fazla yakıyor..Atı alıyorsan yemini suyunu vereceksin....Derler...Asla marka fanatiği olmaya gerek yok..Sonuçta otomobil insanlara hizmet etmek için üretilen bir makine...Bütçenize, işinize, kullanım miktarınıza uygun olnaı seçin..Boş yere okkalı paralar ödemeyin..GÖSTERİŞ BUDALASI İNSAN ÇOK ZAMAN REZİL RÜSVA OLUYOR...Sonu perişanlık oluyor.""..Alçaklarda otur gözet kendini sakın yükseklerden uçucu olma...""...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 4 Kasım 2013; 10:24:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brksvr

    Arkadaşlar aracım Yeni İ30 2013 dizel otomatik ve aracim daha 2000 km ye gelmedi. .Yakit konusunda her sabah izmir de sahil trafigine giriyorum ve yaklasik 30-40 dk agirlikli dur kalk trafikte ve eko modu acik halde gidiyorum. Ortalam hizi 25-35 arasi oluyor . Aracı ilk aldığımda tuketim bu sartlarda 8.2 civarlarindaydi ama km 2000 lere yaklasinca suan son 368 km dir neredeyse tamami sehir ici ve dur kalk 7.5 de ve degismiyor . Yani diğer akranlarindan 1-1.2 litre fazla yakiyor .Şanzıman tam otomatik olsun kafam rahat olsun diyenler bu degerleri göze alir . Tabi kullanmin seklim cok yumuşak ani hizlanma ve kalkis yapmiyorum .

    Ayrıca sehir disi yakit tuketimim izmir -Cesme arası gidiş dönüş 98 km ortalama hiz ile yaklasik 160 km yaptim. Hiz sabitleyici acik 4.9 ortalama sagladi bence gayet makul değerler ve ozaman aracim daha 800 km civarındaydi. Lafin kisasi uzun yolda yakit değeri,sürekli kıyaslanan modellerle neredeyse eşit duruma geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    babamda benzinli otomatik Accent vardı ,arabayla sadece benzinliğin içinde tur atabiliyordu.

    Ağzımdaki çayı monitöre püskürttüm.

    hiç söyleme sabah sabah süperdi abartı falan değil bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    babamda benzinli otomatik Accent vardı ,arabayla sadece benzinliğin içinde tur atabiliyordu.

    Ağzımdaki çayı monitöre püskürttüm.

    Mandalina yerken okudum. Az kalsın boğuluyordum...




    Burada benzin istasyonu sahibi bir adam var. Eşeği boyayıp babasına satar...O derece yani. 5.2 Grand Cherokee almış. Bana diyor ki ''LPG'de 45kr yakıyor''. 1.7 Lada Niva'm bile daha fazla yakıyordur eminim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Almadan önce hiç araştırmadığınız belli oldu. Hyundai kia grubunun dizelleri, özellikle dizel otomatikleri çok yakıyor. Arabaları ağır, vitesi de eski tip, dizel motorla pek uyumlu olmayan şanzuman olunca çok yakıyor.
    Hyundai kia hızlı büyümek için böyle şeyler yapıyorlar ama ters tepecek. Yakında çok yakıyor diye ikinci elleri de iyice dibe vuracak. Olan hyundai kia alana olacak.


  • 20 km ortalama hızla c4 6,2 6,3 yakarken i30 8,5 yakıyordu. güzergah aynı ışıklar 5m migros arası antalya'da.

    her güzelin bir kusuru var i30'un da kusuru bu. almadan önce bakmak lazım.

    şu anda piyasada alacağınız her dizel otomatik aracın bir kusuru var.

    çift kavramaların patlama riski yüksek, tamir fiyatları felaket
    tek kavramalar konforlu değil arada manuel müdahale ister
    tam otomatikler dizel araç gibi yakmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 5 Kasım 2013; 20:10:16 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.