Şimdi Ara

HYUNDAİ i30 DİZEL OTOMATİK TAM BİR YAKIT CANAVARI (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
3
Favori
32.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brksvr

    quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    motorları ve şanzımanları sağlam. 5 yıl garanti var. dizel otomatikte en güvenilir seçim hyundai'da. 1 - 1,5 litre fazla yakması problem değil.

    bende otomatik benzinli elantra var. dizeller için atıp tuttuğunuz rakamları ben benzinli araçla yakamıyorum. cruze'da olduğu gibi bir dezenformasyon mevcut.

    Aynen size katılıyorum .. Benim önceki aracım 2011 düz vites cruze'du . Aynı trafik şartlarında sıkışık trafikte 9.0-9.5 Litre benzin tüketimi vardı .Şimdiki araç dizle otomatik daha 1500 km de aynı yolda aynı şartlarda 7.5 litre yakıyor( ortalam hız 30 km ) . Cruze içinde sitelerde karalama ile 12 litre yakıyor falan deniliyordu .

    Şu bir gerçek ki en az tüketimi olan dizel otomatik 1.6 litre olan araçların hiçbiri ortalama hızı 25-30 km civarlarında sıkışık trafikte ve kış aylarına doğru 6.5 yada 7.0 litreden az yakmaz .

    Bazıları internet ortamında , kendilerine göre trafik olduğunu iddia ettikleri ama aslında ortalama hızları yüksek olan durumları bile sıkışık trafik sanıp 5.5 - 6.0 yaktığını iddia ediyorlar . Benim gibi her sabah , haftanın 5 günü günde 40 dk boyunca ortalama hız 28-30 km lerde kullansınlar bakalım o değerlere ulaşacaklar mı ?

    Dogru dezenformasyon cok forumda ama bunun sebebi birazda aracini cok abartan kullanicilar. Mesela sehirici fabrika verisi 9.4 lt civari olan cruze nasil sıkışık trafikte 9-9.5 lt yakar. Zaten ideal ortamlarda test edilen fabrika degerlerini gercekte yakalamak imkansizken, birde yogun trafik yazmaniz garip...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tahminim 8.5'e kadar düşer. rodaj yok diyorlar ama %10 kadar düşüyor. 6 küsürden 6'ya düştüm ben.
    otomatik benzinli i20 bakmıştım geçen sene aynı nedenle vaz geçtim. keşke araştırsaydınız.
    gençler şunu al bunu al diye güzel fikirler veriyorlar ama alırken öyle olmuyor işte.
    yaklaşık 40 bine yaris yerine 2. el cherokee almak isterdim ben de ama araç alırken kalp değil akıl girmeli devreye.
  • RESMEN OHA DİYORUM... BU KADAR OLAMAZ SERVISE GIDIN BENCE
  • Güzel bir kasa, güzel bir motor, rezalet bir şanzıman.
  • 2 tonluk transporterimla 9.2yi anca 17 18 km hız ortalamasıyla yakarım heralde. O da sert kalkışlar yaparsam. Manuel alacaksın bu arabayı. Milletin otomatik hastalığı beni hasta ediyor bide çıkıp oo şöyle şöförüm böyle şöförüm. (Manuel kullanabilip otomatik kullananları dışarıda bırakıyorum )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: homosapieen

    1.33 corollam var istanbuldayim son depo ile 650 km yaptım ortalama hızım 26 ortalama tüketim 7.7:)

    bu araca gore supermis 26kmde oldurur adami

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 astra var bin km şehir içi tek depo ( 210-230 lira ) gidiyor

    başka markalara bakmakta fayda var vw , opel , reno v.s. ..
  • Merhaba,
    Bende yeni I30 ( MANUEL, DIZEL ELITE ) araç aldım ve Kartal'da oturuyorum Daha çok anadolu yakasında gezdim ve 600 km oldu şimdilik şehir içi + otoban 600 km için ortalam 6,2 - 6,5 arası değişti.Şu an 6,5 da.
  • 128 Hp motor ve şanzıman.

    Şanzıman sorunsuz ve konfor olarak çok iyi ama işte gücü törpülüyor.

    Ondan zaten çoğu marka yarı otomatik kullanıyor 1.6'da.

    Ama düz vitesinin hızlanma verileri gayet iyi. Sadece 0-100'e bakmayın. 0-130 ve 0-160 değerleri gayet iyi 128 Hp motorun. Hakkını veriyor.

    Bende İ30 almayı düşünmüştüm ciddi ciddi ama tüketim yüzünden gittim C4 aldım. C4 ile 7 litre yakıyorum. Ama genede 9 litre yakmadığım için şükrediyorum.
  • Simdi bu arac bu kadar yakıyorsa hertarafı donanım olsa ne yazar
  • Geçen ay imzamdaki aracı almadan önce ben de çok incelemiştim hem i30 u hem de ceed i.
    Ceed test sürüşü de yaptım, tam otomatik olmasına rağmen 1-2 geçişleri hissetmedim desem yalan olur, ancak tabiki yarı otomatikler kadar değil ancak dsg daha mükemmel.

    Dizel otomatik almak şart olduğundan karşılaştırmalardan çıkan sonuçlar:

    1. Focus ta dizel otm yok, alacaksan benzin otomatik alacaksın LPG takacaksın (60bin tl ver LPG ile uğraş. Olacak iş değil)
    2. Civic için de aynen Focus taki durum geçerli.
    3. 308 kasa değiştirecek, mevcut kasa yaşlandı.
    4. Ceed ve i30 çok yakıyor, şanzıman gücü törpülüyor.
    5. Astra da dizel otm yok. Olsada 1.3 cdti zayıf bir motor.
    6. Renault Megane Dci+EDC güzel bir kombinasyon, tercih edilebilir ancak İcon donanım bence pahalı (C4 e göre)
    7. Golf TDI DSG mükemmel ancak epeyce pahalı (tüm seçeneklere göre)
    8. Leon TDI DSG çok güzel ve keyifli ama nedense ben Seat marka olarak düşünmedim. Tercih edilebilir bir seçenek.
    9. Auris m/m hem motor gücü zayıf, hem de rampalarda mcp ye göre daha kararsız, hem de çok pahalı. CC yok.
    10.Fiat Bravo dualogic güzel bir araç ancak 2.el olarak alınırsa daha mantıklı, sıfırlarının fiyat avantajı olmadığı için c4 daha mantıklı geldi.
    11.Octavia TDI DSG çok güzel ancak bütçeyi aşıyor ve sedan düşünmediğim için bakmadım bile.




  • bravaman kullanıcısına yanıt
    Tespitler güzel olmuş, ben şahsen yaptığınız tespitlerin hepsine katılıyorum...Hatta kafamda oluşan düşüncelerin tamamı siz tarafından dile getirilmiş.(Listede Yazılı araçların bir kısmı almayı düşündüklerim bir kısmı asla almam dediklerim ama markalar arası karşılaştırma yapabilmek için fiyat/performans açısından hepsi ile ilgili araştırma yaptım, yorumları inceledim)
    Yapılacak vergilendirme düzenlemesinin, başta Dizel araçlar olmak üzere nasıl yansıyacağını da benim gibi yeni araç almayı düşünenler için önemle beklenmesi gerekir diye düşünüyorum.
    Klasik olacak ama benzin ile dizel arasındaki fiyat makası iyice kapandı.Sizinde bildiğiniz gibi tek avantajının dizel araçların tüketim değerlerinin benzinliye göre biraz daha düşük olması.Ben bu konuda iyice ikileme düşmeye başladım.Sonuç olarak ülkemizde sıfır araç almak ve kullanmak orta gelirli vatandaşlar için lüks olma yolunda hızla ilerliyor.




  • RoLaN R kullanıcısına yanıt
    +1907 nokta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seprico

    Tespitler güzel olmuş, ben şahsen yaptığınız tespitlerin hepsine katılıyorum...Hatta kafamda oluşan düşüncelerin tamamı siz tarafından dile getirilmiş.(Listede Yazılı araçların bir kısmı almayı düşündüklerim bir kısmı asla almam dediklerim ama markalar arası karşılaştırma yapabilmek için fiyat/performans açısından hepsi ile ilgili araştırma yaptım, yorumları inceledim)
    Yapılacak vergilendirme düzenlemesinin, başta Dizel araçlar olmak üzere nasıl yansıyacağını da benim gibi yeni araç almayı düşünenler için önemle beklenmesi gerekir diye düşünüyorum.
    Klasik olacak ama benzin ile dizel arasındaki fiyat makası iyice kapandı.Sizinde bildiğiniz gibi tek avantajının dizel araçların tüketim değerlerinin benzinliye göre biraz daha düşük olması.Ben bu konuda iyice ikileme düşmeye başladım.Sonuç olarak ülkemizde sıfır araç almak ve kullanmak orta gelirli vatandaşlar için lüks olma yolunda hızla ilerliyor.


    vergi olayi tam bir supriz. dizel otomatikleri benzinli otomatiklerle yakin fiyata bile getirebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Hyunda satış temsilcisi küçük bir hesap yapmıştı bana dizelşn çok yakmasıyla ilgili;

    Çift kavramalı ve robotize şanzımanların belli bir kilometreden sonra çok büyük ihtimal arıza vereceğini, tamir masrafının yapılan km ye bölümü sonucunda km başına 10 kuruş gibi bir maliyet olduğunu oysa bu değerin hyundai tam otomatiğinin 2 lt fazla yakmasını bile tolore ettiğini söylemişti...



    Mantığa gel

    Ya arıza yapmazsa?
    Ya da hyundai de arıza yaparsa?
    Ya da arıza yaptı diyelim garantiden onarılırsa?
    Ya da arıza yapmadan aracı satarsanız?

    Bu ihtimaller bitmez. O yüzden. GEÇİNİZ.




  • araç güzel tmm ancak yakıtı ebatına göre fazla akıl var nizam var.. bende 1.6 tonluk c4 picasso var 5 kişilik 4 kişi ile ortalama 5 litre yakmıyor uzun yolda 4 civarı bu aracın en fazla 5litre yakması gerekiyor sonuçta 1.2 tonluk bi kasası var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyazıt Çakır

    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Hyunda satış temsilcisi küçük bir hesap yapmıştı bana dizelşn çok yakmasıyla ilgili;

    Çift kavramalı ve robotize şanzımanların belli bir kilometreden sonra çok büyük ihtimal arıza vereceğini, tamir masrafının yapılan km ye bölümü sonucunda km başına 10 kuruş gibi bir maliyet olduğunu oysa bu değerin hyundai tam otomatiğinin 2 lt fazla yakmasını bile tolore ettiğini söylemişti...



    Mantığa gel

    Ya arıza yapmazsa?
    Ya da hyundai de arıza yaparsa?
    Ya da arıza yaptı diyelim garantiden onarılırsa?
    Ya da arıza yapmadan aracı satarsanız?

    Bu ihtimaller bitmez. O yüzden. GEÇİNİZ.

    Yazarken ve konuşurken tarz çok önemlidir dostum, ben sizin kahveden arkadaşınız değilim, alıntı yaptığınız mesajdaki mantık bana ait değil, kaldı ki otomatik hyundai alın da demedim...

    Sizin gibi bir kaç kişi daha var bu forumda yazdıklarını okuyunca ''la havle çektiğim"...

    Ha bu arada unutmadan; yarı otomatik yada robotize şanzımanlar genelde baskı balata arızası verirler, bu da hiç bir markada garanti kapsamına girmez...

    Selametle...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Beyazıt Çakır

    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Hyunda satış temsilcisi küçük bir hesap yapmıştı bana dizelşn çok yakmasıyla ilgili;

    Çift kavramalı ve robotize şanzımanların belli bir kilometreden sonra çok büyük ihtimal arıza vereceğini, tamir masrafının yapılan km ye bölümü sonucunda km başına 10 kuruş gibi bir maliyet olduğunu oysa bu değerin hyundai tam otomatiğinin 2 lt fazla yakmasını bile tolore ettiğini söylemişti...



    Mantığa gel

    Ya arıza yapmazsa?
    Ya da hyundai de arıza yaparsa?
    Ya da arıza yaptı diyelim garantiden onarılırsa?
    Ya da arıza yapmadan aracı satarsanız?

    Bu ihtimaller bitmez. O yüzden. GEÇİNİZ.

    Yazarken ve konuşurken tarz çok önemlidir dostum, ben sizin kahveden arkadaşınız değilim, alıntı yaptığınız mesajdaki mantık bana ait değil, kaldı ki otomatik hyundai alın da demedim...

    Sizin gibi bir kaç kişi daha var bu forumda yazdıklarını okuyunca ''la havle çektiğim"...

    Ha bu arada unutmadan; yarı otomatik yada robotize şanzımanlar genelde baskı balata arızası verirler, bu da hiç bir markada garanti kapsamına girmez...

    Selametle...

    Alıntı yaptığım mesajdaki fikir size ait değilse neden üslubu üstünüze alındınız?




  • iniyesta kullanıcısına yanıt
    80 bin km, bakımları düzensiz, ortalama istanbul şehir içi 7.5lt. 2009 i30 style plus crdi otm. Şanzıman sorunsuz 4 ileri, bir daha otm. hyundai alır mıyım...kesinlikle...neden mi? Otm. şanzımanı otm. şanzıman gibi kullanabiliyorsun. uzun süreli duruşlarda boşa al, aracı kaldırırken gaz ver, araç tam durmadan R'den D'ye alma, şanzıman ısındı sağa çek gibi dertleri yok....
  • Şanzıman kötü olunca yakıt artıyor maalesef
    Bu araç düz alınmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.