Şimdi Ara

Hyundai Mobis yeni holografik ekranını sergiledi: Baş üstü ekranlar seviye atlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hyundai Mobis yeni holografik ekranını sergiledi: Baş üstü ekranlar seviye atlıyor
    Otomobillerde yer alan baş üstü ekranlar (head-up display, HUD) son dönemlerde giderek yaygın biçimde kullanılıyor. Ancak Hyundai Mobis'in CES 2025'te sergilediği yeni holografik ekranı baş üstü ekran deneyimini bir üst seviyeye çıkarıyor.



    Holografik ekran nasıl çalışıyor?



    Hyundai Mobis yeni holografik ekranını sergiledi: Baş üstü ekranlar seviye atlıyor
    Geleneksel yansıtıcı HUD'larin aksine, Hyundai Mobis'in holografik ön cam ekranı (HWD) iki ana bileşenden oluşuyor. Gösterge panelinin altına gizlenmiş bir projektör ve ön camın içine yerleştirilerek dikkatlice ayarlanmış bir dalga boyu hassasiyetine sahip özel bir optik film. Şirket bu filmin 100 mikron ile saç telinden biraz daha kalın olduğunu söylüyor. Bu kombinasyon, HWD'nin çok daha parlak ve renkli görüntüler oluşturmasını sağlıyor. Ek olarak, görüntünün sadece karşıdan bakıldığında görülmesi ve yanlardan bakıldığında normal cam görüntüsünün korunmasını sağlıyor.



    Hyundai Mobis yeni holografik ekranını sergiledi: Baş üstü ekranlar seviye atlıyor
    Hyundai Mobis, Kia EV9 demo aracında, ikisi sürücü ve biri yolcu için üç farklı bölgede görüntü sağlayan teknolojisinin demosunu gerçekleştirdi. Sürücü tarafındaki holografik ekranların biri, hız ve menzil gibi temel bilgileri gösterirken, diğer ekran normal bir bilgi eğlence ekranı gibi ayrıntılı üç boyutlu haritayı cama yansıtılarak gösterebiliyor. Yolcu tarafında da benzer şekilde, aracın camı normal bir ekrana dönüşerek video izlemeye veya oyun oynamaya izin veriyor. Üstelik her bir görüntü sadece karşıdan görülebildiği için diğer tarafta oturanları rahatsız etmiyor.



    Ayrıca Bkz.BMW, Panoramic iDrive sistemini tanıttı: Bütün yeni modellere gelecek



    BMW de CES 2025'te Panoramic iDrive sistemiyle benzer bir teknolojiyi tanıttı. Ancak BMW'nin sistemi, ön camın altında uzanan siyah bir film üzerinde çalıştığı için Hyundai'nin sisteminden farklı. Bununla beraber BMW, sistemini yakında kullanıma sunmaya hazırlanırken, Hyundai'nin teknolojisinin araçlara gelmesi 2027'yi bulacak.



     




    Kaynak:https://www.engadget.com/transportation/a-holographic-windshield-from-hyundai-mobis-is-a-big-upgrade-for-in-car-huds-at-ces-2025-230050196.html?src=rss
    Kaynak:https://www.carscoops.com/2025/01/hyundai-mobis-shows-bmw-how-its-done-with-holographic-heads-up-display/







  • CES fuarından önce Ekim ayında tanıtıldı bu sistem.




    Hyundai Mobis yeni holografik ekranını sergiledi: Baş üstü ekranlar seviye atlıyorUON News EVyoutube
    ...Source: https://insideevs.com/news/738024/hyundai-mobis-zeiss-windshield/ Transcript: Per InsideEVs, Hyundai Mobis has announced a partnership with German optical company Zeiss to develop a "Holographic Windshield Display." This new technology aims to transform the entire windshield into a display, replacing traditional dashboard screens. The system would include menus, entertainment, navigation, and even video calls, all projected on the windshield. The display uses a transparent film on the windshield, with a projector showing different content for the driver and passengers. Hyundai Mobis says this will reduce distractions while offering a more open and unobstructed interior design. Voice and gesture controls are expected to operate the system. Hyundai Mobis and Zeiss aim to bring this technology to mass production by 2027.
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=lxL5FtUmgTw





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 11 Ocak 2025; 15:13:56 >




  • Şimdi bu ekranlar iyi hoş görünüyor da boydan boya cama ekran yansıtmanın sürüş güvenliğine etkisi nasıl olacak acaba? Bir de o zaman normal ekran/gösterge olayı bitecek herhalde yoksa arabalar billboarda dönecek resmen. Ayrıca arkada oturan kişiler için durum nasıl olacak? Ön cama yansıtılan görüntüleri takip edebilecekler mi veya o görüntüler onaları rahatsız mı edecek?

    Şimdi diyebilirsiniz ki o kadar mühendislik vs boşa mı yapılıyor? Aynen bazen boşa yapılıyor. Örnek c estate 360 kamera.. araç 25 kmha düşünce geri kamera gizlendiği yerde çıkıyor bagaj kapağında ve kendini gösteriyor, hız 38 kmha ulaşınca geri kaçıp gizleniyor. Şehir içinde bu o kadar sık oluyor ki ortaya çıkarken/gizlenirken çıkan tak-tuk acayip rahatsız ediyor. Araç sw ya da hb olunca ses direk içeride. Bir de geri kamera ileri giderken neden açılır diye de düşünmüyor değil insan. Diyelim ki açılması lazım etrafı görsün diye o zaman kamerayı koruma adı altında neden saklıyorsun, bırak dursun diğer araçlarda olduğu gibi ortada. Sorduğumuzda üstün alman mühendisliği öyle uygun görmüş diyor servisler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 11 Ocak 2025; 15:59:4 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    2015 c4 grand picasso kullanıyorum. araç arka kamerası sabit.

    kışın çok kirleniyor. habire elimizle-parmağımızla silmek zorunda kalıyoruz.

    çocuklar zarar verir, kırar diye çekiniyoruz.

    bu kamerayı neden daha içeri konumda ya da gizli yada içeri girip çıkabilen bi sistem yapmamışlar acaba diye düşünüyoruz. :)

  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt

    Batıda yıllardır tartışılır bu: "Form or function", görünüş mü işlev mi? Pazarlama departmanları işlevden çok görünüşe daha çok önem verirken mühendislik departmanları da daha çok işlevselliğe önem verir ve bu 2 departman arasında bu kavga yıllardır sürer. Bu kavgayı son 20-30 yıldır genellikle pazarlamacılar kazanıyor, patronlar da onları dinliyor daha çok çünkü tüketicinin nabzını pazarlama departmanının tuttuğuna inanılır. İşleri budur çünkü. O yüzden son yıllarda karşımıza sık sık işlevi soru işareti taşıyan ama janjanlı, havalı teknoloji görünümü veren inovasyonlara rastlar olduk.


    Böyle olunca, mühendis yapmışsa bir bildiği vardır inanışı temelsiz kalıyor. Artık çoğu şeye mühendisler değil pazarlamacılar ve ürün geliştirmeciler karar veriyor. Mühendislere daha az söz düşüyor.

    Tipik bir örnek vereyim. Tesla sinyal kolunu direksiyondaki tuşlara aldı. Bu bir mühendislik örneği değil, pazarlama örneğidir. Biz farklıyız bizi seçin imajı yaratmak için uydurulmuş bir mühendislik değişikliği. Yine Tesla fiziki tuşları ortada koca bir ekrana taşıyıp görünüşü işlevselliğin önüne taşıdı. Oysa fiziksel tuşlar hem daha kullanışlı hem de sürüş güvenliği açısından daha gerekli.


    Ararsanız otomotivde böyle çok örnek görürsünüz. Günümüzde kabin içindeki çoğu yenilik gerekli olduğu için değil, farklılık yaratmak için ekleniyor otomobillere. Attığı taş ürküttüğükurbağaya değmeyecek bir sürü ıvır zıvır var artık otomobillerde. Ama müşteri bunu seviyor ve istiyor. Pazarlama departmanları da bunu biliyor ve mühendislere böyle yapacaksınız diye dayatıyor.





  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Hiç mi oyun oynamadınız , bu tür sistemler yıllardır araba oyunlarında oynarken kullanılıyor ve sadece yardımcı oluyor. Ben açıkçası kapatıyorum genelde bu tür şeyleri fazla kolay olduğu için oyun açarsam ve bu teknoloji çok uzun zamandır var oyunlarda!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 11 Ocak 2025; 19:19:59 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tobepeople kullanıcısına yanıt
    Yok pek oynamadım valla. En son oynadığım oyun 25 küsür sene evvel laserage idi...
    Ama oyun ekranı ile gerçek trafiğin bi tık farklı olabileceğini düşünmekteyim...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • YouGotThatRight kullanıcısına yanıt
    Granturismo serilerinde de simülasyon oyunudur kendisi ve o yıllarda da vardı sanıyorum bir kaç oyunda daha. Mesela ben Need for speed 2000 oynarken de yol yardımı vardı ,kapatırdım. Yolda yeşil bir şerit çeker fren yerlerinde de kırmızı şerit olurdu. Bu bazı oyunlarda çok daha gelişmiş tabii ki GTA da , Forza da vs.. Gerçek hayatta da ben yardımı olur diyorum, hatta göremediğimiz açıları da görebiliriz özellikle kamyon gibi araçlarda ve kör noktaları!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.