|
Bildirim
CES fuarından önce Ekim ayında tanıtıldı bu sistem. ![]() ...Source: https://insideevs.com/news/738024/hyundai-mobis-zeiss-windshield/ Transcript: Per InsideEVs, Hyundai Mobis has announced a partnership with German optical company Zeiss to develop a "Holographic Windshield Display." This new technology aims to transform the entire windshield into a display, replacing traditional dashboard screens. The system would include menus, entertainment, navigation, and even video calls, all projected on the windshield.
The display uses a transparent film on the windshield, with a projector showing different content for the driver and passengers. Hyundai Mobis says this will reduce distractions while offering a more open and unobstructed interior design.
Voice and gesture controls are expected to operate the system. Hyundai Mobis and Zeiss aim to bring this technology to mass production by 2027. https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=lxL5FtUmgTw![]() ZEISS and Hyundai Mobis establish strategic partnership https://www.zeiss.com/corporate/en/about-zeiss/present/newsroom/press-releases/2024/microoptics-ces.html< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 11 Ocak 2025; 15:13:56 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YouGotThatRight -- 11 Ocak 2025; 15:59:4 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
2015 c4 grand picasso kullanıyorum. araç arka kamerası sabit. kışın çok kirleniyor. habire elimizle-parmağımızla silmek zorunda kalıyoruz. çocuklar zarar verir, kırar diye çekiniyoruz. bu kamerayı neden daha içeri konumda ya da gizli yada içeri girip çıkabilen bi sistem yapmamışlar acaba diye düşünüyoruz. :) |
Batıda yıllardır tartışılır bu: "Form or function", görünüş mü işlev mi? Pazarlama departmanları işlevden çok görünüşe daha çok önem verirken mühendislik departmanları da daha çok işlevselliğe önem verir ve bu 2 departman arasında bu kavga yıllardır sürer. Bu kavgayı son 20-30 yıldır genellikle pazarlamacılar kazanıyor, patronlar da onları dinliyor daha çok çünkü tüketicinin nabzını pazarlama departmanının tuttuğuna inanılır. İşleri budur çünkü. O yüzden son yıllarda karşımıza sık sık işlevi soru işareti taşıyan ama janjanlı, havalı teknoloji görünümü veren inovasyonlara rastlar olduk. Böyle olunca, mühendis yapmışsa bir bildiği vardır inanışı temelsiz kalıyor. Artık çoğu şeye mühendisler değil pazarlamacılar ve ürün geliştirmeciler karar veriyor. Mühendislere daha az söz düşüyor. Tipik bir örnek vereyim. Tesla sinyal kolunu direksiyondaki tuşlara aldı. Bu bir mühendislik örneği değil, pazarlama örneğidir. Biz farklıyız bizi seçin imajı yaratmak için uydurulmuş bir mühendislik değişikliği. Yine Tesla fiziki tuşları ortada koca bir ekrana taşıyıp görünüşü işlevselliğin önüne taşıdı. Oysa fiziksel tuşlar hem daha kullanışlı hem de sürüş güvenliği açısından daha gerekli. Ararsanız otomotivde böyle çok örnek görürsünüz. Günümüzde kabin içindeki çoğu yenilik gerekli olduğu için değil, farklılık yaratmak için ekleniyor otomobillere. Attığı taş ürküttüğükurbağaya değmeyecek bir sürü ıvır zıvır var artık otomobillerde. Ama müşteri bunu seviyor ve istiyor. Pazarlama departmanları da bunu biliyor ve mühendislere böyle yapacaksınız diye dayatıyor. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 11 Ocak 2025; 19:19:59 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |