Şimdi Ara

Hyundai'nin beygir gücü şikesi. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
239
Cevap
0
Favori
20.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anladığım kadarıyla; SAE ölçüm şeklinde motoru zorlayıcı parçalar sökülerek motorun gerçek gücü ölçülüyor.

    DIN ölçüm şeklinde ise motorun kullanıma hazır şekilde ölçümü gerçekleştiriliyor.
  • Mesajım bulunsun.
  • Bu alana reklam verebilirsiniz Bu konu zirveyi oynar şimdiden söyliyim Hyundaiciler konuya bekleniyorsunuz basın açıklamasına lütfen
  • Evet safkan taylar yerini aldı.Son tayda cebine girdi.

    Start verildi ve koşu başladı...
  • Sae ve din arasındaki fark krank gücü/dinamometre gücü gibi birşeymi acaba?
  • Behzat amirim de era kullanıyor laf ettirmem. La.

  • Paylaşım için teşekkürler. Hyundai'lerin dyno'da dökülmesinin sebebi buymuş demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    fordda da hp yerine ps var. bu durum fordda damı geçerli oluyor şimdi.

    ekleme; misal benim kullandığım araç

    1.4L Duratec 96PS Benzinli Euro V 5 İleri Manuel 1388 96/5750 125/4200 Titanium 5K


    şu ana kadar tüm markaların tüm modelleri kataloglarında Ps değerleri verir. Burda bahsedilen sae olayı ps değil.


    trapspeed sea olayı hakkında beni biraz aydınltırmısın


    sae aslında bizim bildiğimiz hp de değil ps de değil. 1975 yılında "Society of Automotive Engineers (SAE)" çıkardığı normlar üzerinden yapılan bir takım hesaplamalardır. Özellikle abd ve uzakdoğu kaynaklı bazı firmalar bu değerler üzerinden hesaplamalar yapmışlar. Daha sonra birleşmiş devletler "Deutsches Institut für Normung (DIN) 70020 " normunu benimsemiş. Bu saatten sonra güç ölçümleri Sae'ye göre yapılan bir çok marka araçlarını tekrar ölçümlendirmek yerine direk aldıkları verileri DIN olarak yazmışlar fakat hileler ortaya çıktıktan sonra veriler düzeltilmiş. Mesela Camry V6'nın 225 hp(sae) olarak ölçülen motoru aslında 210 hp (din) miş. O dönemlerde cadillac,chevroletin bazı motorlarında da bu problem varmış. Günümüzde ise PS (DIN 70020) tüm dünyaca kabul gören birimdir. PS metrik beygir gücüdür yani aklınıza gelebilecek her markanın her modeli kataloglarda PS değerlerini verir.


    cok teşekkür ediyorum trapspeed




  • Vay arkadaş. Doğruysa da yanlışsa da ne kadar çok Hyundai düşmanı varmış :)
  • Harbi harbi inananlar olmuş ya şaka gibi

    Amerika Birleşik Devletleri'nde motor güçleri SAE normuna göre verilir, Avrupa'da ise DIN normuna göre. Bombayı patlatacağını iddia eden arkadaş daha SAE ve DIN normları arasındaki çok basit oranı bile bilmiyor.

    "Yani Hyundai Accent ERA 1.5 CRDİ 110 Hp değil 93 Hp'dir. Ayrıca bunun belgesini de buraya ekleyeceğim." diye sallamış, bir kere 110 PS motor SAE normunda ölçülmüş bile olsa, DIN normuna göre 98.21 PS olur.

    Arkadaşlar inanmadan kapılmadan biraz araştırın lütfen...

    Honda USA sitesindeki motor gücü değerleri de SAE normuna göre, bak sen şu Hondanın yaptığına

    http://automobiles.honda.com/accord-sedan/specifications.aspx

    Şu belgeleri de merakla bekliyorum açıkçası




  • vay be eğer doğruysa dhdeki era klubu ortak dava açsın hyundai ye cepleri para ve uzatılmış garanti görsün diyorum sae tekerlekten ölçülen hp dın ise aracın yola yansıttıgı hp diye kulaktan dolma bi bilgiye sahibim ne kadar doğru bilemem araştırmak lazım

    düzeltme : temprada sae değerleri kullanıyordu die hatırlıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alp_Tigin -- 27 Ağustos 2011; 1:39:22 >
  • sizin dışınızda hiç bir üreticinin fark edemediği ve itiraz etmediği bir üç kağıdı ortaya çıkardığınız için sizi tebrik ederim. bunu diğer otomotiv üreticilerine de bir şekilde ulaştırın, sevinsinler garipler...


    bu arada, SAE bile olsa 1.6 208 hp motor, DIN normuna göre 205 beygir yapıyor. gerçekten de arada inanılmaz bir fark var. hyundai bu fark aldatmacasıyla acayip büyük bir atılım yaptığı için öyle göstermiştir bize. vay adiler vay... bu adamları hemen şike soruşturmasına dahil etmek lazım aslında...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 27 Ağustos 2011; 1:46:24 >
  • Kozmik odayı hazırlayın hemen
  • Kayıp beygirlerin hesabı sorulacak

     Hyundai'nin beygir gücü şikesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alp_Tigin

    vay be eğer doğruysa dhdeki era klubu ortak dava açsın hyundai ye cepleri para ve uzatılmış garanti görsün diyorum sae tekerlekten ölçülen hp dın ise aracın yola yansıttıgı hp diye kulaktan dolma bi bilgiye sahibim ne kadar doğru bilemem araştırmak lazım

    düzeltme : temprada sae değerleri kullanıyordu die hatırlıyorum


    Evet Tempra ve Tipo 1.6 104 beygir görünürken(ruhsatta), motoru aslında 90 beygir falandı sanırım.

    Doğru çıkarsa tam bir hayal kırıklığı yaratır Hyundai piyasada...

    Konuyu açan arkadaş emek vermiş, teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alp_Tigin

    vay be eğer doğruysa dhdeki era klubu ortak dava açsın hyundai ye cepleri para ve uzatılmış garanti görsün diyorum sae tekerlekten ölçülen hp dın ise aracın yola yansıttıgı hp diye kulaktan dolma bi bilgiye sahibim ne kadar doğru bilemem araştırmak lazım

    düzeltme : temprada sae değerleri kullanıyordu die hatırlıyorum


    hayır beygir güçleri krank milinden ölçülür. Tekelere gelen güç ise whp olarak adlandırılır ve oldukça düşüktür. Mesela impreza STi 300 beygir gücüne sahiptir ama tekerlere 230 beygir gücü verebilir.
  • böyle mübarek bir gecede epey sevap kazandınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montana_35

    Kayıp beygirlerin hesabı sorulacak

     Hyundai'nin beygir gücü şikesi.







  • ilginç konu, emeğinize sağlık..
    garibime giden merak ettiğim bir konu olarak,neden Hyundai'nin daha pahalı modellerindeki motorlar daha düşük ps'ye sahip.Örneğin İX20 benzinli 1.4 modeli 90 ps ,dizellerde ise mode 77ps ,prime 90ps ile fiyat listesinde.

    http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=fiyatlistesi

    i20 modelinde de 1.4 cvvt motor 100ps olarak mevcut..dohc- cvvt (96-100) farkı falan kabul.ancak dizellerde 75ps ve 90ps güç üretimi var. buna karşılık getz de 1.4 97 ps, crdi 90ps, vgt 110 ps.

    getz era torpillimidir ...mantığı nedir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alp_Tigin

    vay be eğer doğruysa dhdeki era klubu ortak dava açsın hyundai ye cepleri para ve uzatılmış garanti görsün diyorum sae tekerlekten ölçülen hp dın ise aracın yola yansıttıgı hp diye kulaktan dolma bi bilgiye sahibim ne kadar doğru bilemem araştırmak lazım

    düzeltme : temprada sae değerleri kullanıyordu die hatırlıyorum


    hayır beygir güçleri krank milinden ölçülür. Tekelere gelen güç ise whp olarak adlandırılır ve oldukça düşüktür. Mesela impreza STi 300 beygir gücüne sahiptir ama tekerlere 230 beygir gücü verebilir.


    imprezada bukadar kayıp olmasının nedeni 4 çeker sistemi. normal fwd araçlarda bu kayıp %10 civarında.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.