|
Hyundai, tekerleklerin bağımsız hareket edebildiği Uni Wheel teknolojisini tanıttı



-
-
Günlük hayatta kullandığımız ve uzun yıllardır değişmeyen aletlerin bir anda böyle değiştiğini görmek sevindirici. İlerleme hissiyatı yaratıyor.
-
Hareketli aks yapmadılar hiç. Tekerler ileri geri hareket edebilse araçlar acayip konforlu olur. Mesela düşük hızlarda düz gidişlerde sol tekerler 4cm ileride sağ tekerler geride. Tümseğe iki teker aynı anda çarpınca konforu çok bozuyor. Önce biri sonra diğeri girse mesela darbeyi çok daha iyi absorbe edebilirler gibi geliyor bana. Ani yük binişleri, vuruntuları olmaz.
Çok mu şey istiyorum? @SuperVeloceJota
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 29 Kasım 2023; 13:10:9 > -
Adamlar elektrikli 4 Çeker sistemini icat etmiş. Bu sayede gerçek elektrikli SUV araçlar üretilebilir belki gerekli verimlilik sağlanırsa.
-
Güzel bir tasarıma benziyor, elektrikli araçların tasarımı her geçen gün daha basit ve efektif bir hale bürünüyor.
-
O ufacık iç mekanizma olmamış, dağılır hemen bir tümsekte, kullanışlı değil, mekanizma demek sürtünme ve aşınma demek, enerji ve tork kaybı demek, anca fabrika içi forklift benzeri hafif araçlarda belki denenir.
Zaten elektrikli araçlarda tekerlekler bağımsız kontrol edilebiliyor, gereksiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yimmasabi -- 29 Kasım 2023; 13:47:18 >
-
su anki elektrikli araclar hala icten yanmali arac formundalar ama elektrik motorlari ile acilan ekstra hacim ve bu haberdeki gibi yeniliklerle cok daha kullanisli araba tasarimlarinin baskin hale gelmesi yakindir. ozellikle icinde yatak olabilen bir arac harika olur. otonom surus varken uzun yolda rahat rahat uyuyarak yol almak buyuk konfor olur. uzun yola gidecekken gece arabada yat uyu arac kendi gitsin, koca bir gunu kendine kazan.
-
Elektrikli araçta dört çeker çok kolay şanzıman olmadığı için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet :) zaten bir çok süspansiyon tipi sabit akslar dışında hafif beşik hareketi yapar.. özellikle tam bağımsız multilink arka akslar her çukurda hafif geri kayıp geri gelirler. yola daha az çarparlar yani. iyi dizayn bir süspansiyon ve özellikle çok kaliteli burç dizaynı-mühendisliği bunları çözeceği için ayrı ayrı davranan pahalı-komplike bir sisteme pek gerek yok.
-
Ön askın 50cm kadar gerisine hareketli minicik bir teker koyulsa, uçakların ön tekeri gibi, aynı mantık. 50km hızın altında ön aksı desteklese, yüksek hızlarda gizlense. Konfora çok büyük artısı olmaz mı? Yine mi çok şey istiyorum?
Bağımsız da olsa kaliteli de olsa tümseklerde konfor bozuluyor. Bmw 5 serisi, e serisi vs kalitesiz mi? Ama rahatsız ediyor tümseklerde. Bu dediklerim olsa pamuk gibi geçer gider. Darbeyi süspansiyonlar yardımlaşarak atlatır ama ön arka olunca küt küt karoseri etkiliyor.
-
-
Konfora katkısı olacak bir çok abartılı mühendislik çözümü yapılabilir de, bunun maliyeti, tamiri, dayanıklılığı nasıl olacak.. yani otomotivde herşeyi aşırı kompleks hale getirmek her zaman, her sınıf araç için doğru bir yaklaşım değil, önemli olan sade ve az kompleks çözümlerle ama iyi mühendislikle optimum sonuca ulaşabilmek.
bu yüzden basit japon arabaları onlarca yıldır dayanıklılık, onarım kolaylığı, onarım maliyeti vb konularda zirvede.
Kötü süspansiyonlu Bmw 5 serisi görmedim doğrusu. makyajsız F10lar çok iyi değil bide çok büyük jantlı, Msport e60lar belki. E39un, G30un harika süspansiyonu. Merc w212 de öyle, harika bence.
Air seçilmemiş W213ler cidden iyi değil. neden bilmiyorum orasını.
diğer konu evet, Bmw 5 serisi de E serisi milyon satan, kalite ön planda olsa da maliyetin de çok ön planda olduğu araçlar. Rolls, Bentley falan olacak ancak, onlarında sürüşleri muhteşem seviyelerde zaten.. Citroen vardı bu işe büyük kafa patlatan, onlarda en yukarıda yazdığım sebepler yüzünden bıraktılar hydractive süspansiyonları.
-
Zorlu yol koşullarına dayanabilen gerçek 4 Çeker demek istemiştim.
-
Hakikaten güzel gelişme, ancak o küçücük dişliler dandik yollara girince sorun yaratmaz mı, tehilike büyümez mi acaba,
-
Bu dediğiniz elektrikli araçlarda her türlü daha kolay şanzıman olmadığı için. Gerekirse dört aksa da motor koyarsın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Videoyu izleyene kadar 4 tekerin farklı hızlarda dönmesi yada farklı açılarda hareket etmesini anlatacak sanmıştım. Manevra kabiliyeti olarak hem ön hem arka tekerlerin dönebilmesini sağlayabilirler aslında böyle bir yapı ile tüm araçlarda araç park vs çok daha pratik olabilir.
-
Düz mantıkla kolay görünüyor ancak hala gerçek bir SUV üretemediklerine göre düz mantıktaki kolaylığı kısıtlayan bazı sorunlar var diye düşünmek lazım gelir. Dört tekerdeki ayrı motora vites kademelerinin her tekerin bulunduğu koşula uygun şekilde senkronizasyonun çok da kolay olmadığını düşünüyorum. her bir teker bağımsız, kafasına göre çalışacaksa tabi ki ilkokul bebeleri de böyle bir sistem tasarlayabilir.
-
Ayvayı yedik şimdiden hayal edebiliyorum ıslak uni wheel saglam abi i20 deki kuru uni wheel miş
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bahsettiğiniz şey işin yazılımsal kısmı oluyor.
Demek istediğim şey şu. İçten yanmalı motorda motordan çıkan gücü şanzımana, oradan diferansiyele yönlendirip hangi tekerin ne kadar güce ihtiyacı var hangi durumda hangi açıda ne kadar tork iletilmesi lazım bunu başardılarsa bunu yapmak elektrikli araçta daha kolay olur. Çok fazla artısı var. Tek yerden güç çıkışı yok içten yanmalı gibi. Şanzıman yok. Alt devirden itibaren yüksek tork var. Yapı olarak da araziye daha uygun çünkü ağırlık merkezi çok aşağıda. Arazi yeteneği için geriye bir tek yazılım kısmı kalıyor. Onu da yapsınlar bir zahmet.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok dayanıksız gözüküyor iki gün sonra bozulur bu
En Beğenilen Yanıtlar

Günlük hayatta kullandığımız ve uzun yıllardır değişmeyen aletlerin bir anda böyle değiştiğini görmek sevindirici. İlerleme hissiyatı yaratıyor.
|
Benzer içerikler
- whatsapp sohbet balonu rengi değiştirme iphone
- ? anlamı
- konumsal ses nedir
- whatsapp"ta engellendiğini nasıl anlarsın
- instagramdan nasıl para kazanılır
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X