Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (487. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.974
Cevap
242
Favori
1.060.506
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nadeto kullanıcısına yanıt
    E Power larda bazı kronik sorunlar var diye hatırlıyorum, iyi araştırın, bence tucson

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadeto

    Slm arkadaşlar yeni model bir araba almayı düşünüyorum son olarak makyajlı Tucson Plug Hibrit veya Makyajlı Nissan Qashqai E-Power arasından birini almaya karar verdim. Hangisini tavsiye edersiniz ve niçin ?
    E power benim de radarımdaydı geçen sene. Şanzıman falan yok araçta. En azından bizim bildiğimiz bir şanzıman yok. Bu aslında iyi birşey. En azından güç kaybı az. Tork da güzel. Fakat araştırırken kullanıcıların güç hatası, jeneratör arızası, güç kesintisi vs gibi arızaları yaşadıklarını gördüm. Belki şimdi yazılımla falan çözmüşlerdir. Tucson Elite Plus aldıktan sonra, Nissan gündemimden çıktı çünkü. Güya Qashqai koca C suv araç ama bagaj da yok araçta. Zaten Tucson, Qashqaiden daha uzun. En tepe modelini almayınca da malzeme kalitesi yetersiz. Kapıları falan beğenmedim. Bana iyi hissettirmedi. Koltuklar polyester kumaştı makyajsız kasada. Koltukların arkasından bakınca döşemeleri döşemecide diktirilmiş kılıf gibi. Bu söylediklerim makyajsız kasa için. Makyajlı kasayı incelemedim ama araç aslınsa Renault Kadjar. Ya da Renault Kadjar aslında Nissan Qashqai ;) temelde aynı araçlar. Bu arada sizin için önemli mi bilmiyorum ama arka kapı camları tam inmiyor. Bir kısmı görünür kalıyor. Tavan zaten açılmıyor tıpkı Kadjardaki gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erim Aktuğ -- 24 Ekim 2024; 8:37:54 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Aslında yakın bir zamanda 135.000 bakımına da girdi araç yetkili serviste söyledim bu durumu bir şey olmadığını söylediler ama hyundai servisinden pek memnun değilim zaten en azından istanbul özelinde. izmirdeyken daha ilgiliydi servis kesinlikle. İnternette bilgisayara bağlayıp şanzıman durumunu görüntüleme bir yüzde verme gibi bir durum gördüm bunu da servise sordum yok öyle bir şey dediler pek inandırıcı da gelmedi zaten. Genel olarak çok büyük bir sıkıntım da yok hani bir güvensizlik de vermiyor. Herhalde ciddi bir durum olsa daha sıkıntılı tepki verirdi değil mi?

  • dede06 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam. Ben de bunu sormayı düşünüyordum. 2018 model araçta 45.000 bakımında fiyat çok fark eder mi acaba?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dream Machine kullanıcısına yanıt

    2018 model araç teknik olarak 2024 yılında 6.bakıma yani 90 bin bakımına girer. her bakımda yapılan işlemler farklı olabiliyor. bu sorunun cevabını servis verir.

    ayrıca garantisi biten araçlara ve 3 yaş üstüne ilave indirimler de oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dede06 -- 24 Ekim 2024; 11:43:42 >
  • jvcjvc kullanıcısına yanıt
    evet ciddi problem oldupunda dct şanzıman ,baskı balata bitmesi gibi arıza verir .Silkeleme yapar ,araba bağırır ama gitmez ,özetle motor güç üretir ama tekerlere aktarılmaz .

    Belirteceğim konudan emin değilim ama servise bu konuyu sorabilrseniz biz de bilgilenmiş oluruz .

    Bizim araçlardaki dct şanzıman yağlı olan tip mi ,yoksa kuru olan tip midir .

    Kuru tipin bakını yok aşınınca komple balata takımı değiltiriliyor ,ancak yağlı tipte içindeki yağ değiştiriliyorsa değiştirilmeli ve eksik şanzıman yağı varsa tamamlatılmalıdır .Böylelikle vites geçişleri daha seri olur

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Selamlar, Dizel yeni kasa elite plus düşünüyorum, ancak bu güç ve tork hususlarında beni aydınlatabilecek olan varsa çok makbule geçer. 2023 teki hybrid model veya benzinliye göre avantajı dezavantajı ne olur? 4x4 bir araç için dizelde diğer alternatiflere göre bir rahatsızlık hissedilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indie

    Selamlar, Dizel yeni kasa elite plus düşünüyorum, ancak bu güç ve tork hususlarında beni aydınlatabilecek olan varsa çok makbule geçer. 2023 teki hybrid model veya benzinliye göre avantajı dezavantajı ne olur? 4x4 bir araç için dizelde diğer alternatiflere göre bir rahatsızlık hissedilir mi?
    Tarzınızı bilmediğim için nasıl başlasam bilemedim. Kendimden yola çıkayım en iyisi. Tucson Elite Plus'ı tercih etmemdeki ilk motivasyonum 4x4 bir araç olmasıydı. Eski kafalı gibi görünüyoruz ama ben dizeli seviyorum. Hafif hırıltılı çalışıyor bu hoşuma gidiyor. Eski dizeller gibi şakırtılı değil. Çok ilginç gelecek ama dizelin emisyon değerleri benzinliden az. 136 Hp bir gücümüz var ama asıl ilgilendiğim 320 tork oldu. Sonuçta araç 4x4 ve birazda ağır. Bu yüzden tork (Döndürme gücü) önemli. Tucson'un sürüşü tam bir SUV karakterinde. T roc, Ateca gibi suvumsu değil. Ağırbaşlı kullanımda şehir içi hızlarda performansı gayet iyi. Kalkması, durması, viraj alması güzel. 0-150 hız bandı tatmin eder. 180 hp lik Benzinli N line daha performanslı. 2 saniye kadar daha erken çıkıyor 100 km hıza, son hızı da daha yüksek. Ama o da kullanım tarzınıza göre fazla harcayabilir benzini. Crdi güzel bir motor. Biraz ilgiyle beraber hiç sorun çıkarmayacaktır. Elite Plus tam bir donanım aracı. Ne isterseniz var. Şerit ortalama, dur kalk ozellikli adaptif hız sabitleyici, koltuk ısıtmalar, soğutmalar. Tam bir paket. Böyle bir paket başka markalarda vardır illaki ama ben, 4x4 olup da bu donanımı olan araç bulamadım. Bulduğum da 3 milyonu geçiyordu zaten. Lastikleri 235x55x19 Michelin Pilot Sport 4 ile değiştirdim. 50 yanak kesiti 55 oldu. Güzel Türkiye'mizin yollarında milletin diş sıkarak geçtiği yerlerden pıtır pıtır geçiyorum. Aracım böylece 1.5 cm daha yükseklik kazandı, tabi konfor da. Aracım şu an 11 bin km de. Ad Blue sıvısını aldığımda doldurmuştum. Şu an yarısına geldi. Yani bir depo Ad blue 15-20 bin km gidiyor diyebilirim. Hangi şehirde ikamet ediyorsunuz?

    Eklemeyi unuttum. Sportage'ye de bakıp test etmiştim. Kurulum ve parçalar tamamen ortak. Ama servis ve Türkiye'deki marka algısı için Hyundai daha iyi bir seçenek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erim Aktuğ -- 26 Ekim 2024; 13:26:1 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Detaylı anlatımınız için çok çok teşekkürler hocam, bugün bayideyken mesajınızı okudum, bazı tereddütlerimi giderdi, elite plus ecotronic gri modeli için kapora verdik. Benzinlisi 100k daha uygundu ama renk konusunda bir tek beyaz vardı tercih etmedik. İstanbul'da ikamet ediyorum, yılda 1-2 kez tatile uzun yola gideriz. İnşallah doğru bir karar vermişizdir. Ppf kaplama konusunda da danışayım size komple kaplamayı tavsiye eder misiniz?


    Tekrar teşekkürler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indie

    Detaylı anlatımınız için çok çok teşekkürler hocam, bugün bayideyken mesajınızı okudum, bazı tereddütlerimi giderdi, elite plus ecotronic gri modeli için kapora verdik. Benzinlisi 100k daha uygundu ama renk konusunda bir tek beyaz vardı tercih etmedik. İstanbul'da ikamet ediyorum, yılda 1-2 kez tatile uzun yola gideriz. İnşallah doğru bir karar vermişizdir. Ppf kaplama konusunda da danışayım size komple kaplamayı tavsiye eder misiniz?


    Tekrar teşekkürler.

    İstanbul'da çok sıkışık trafikte kalıyor musunuz? Bazı kullanıcılar, bulundukları bölge itibarıyla dizel partikül filtresinin tıkandığından şikayet edebiliyorlar. Araç çok kısa mesafelerde yani 5-10 km civarı kullanımlarda filtreyi temizlemekte zorlanabiliyor. Umarın çok sıkışık bir bölgede değilsinizdir. Dediğim gibi araç, ara ara otomatik olarak rejenerasyon yani dpf temizliği yapacak. Bu temizliğin sağlıklı olmasının yolu da aracın akıcı sürüşe ihtiyaç duyması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erim Aktuğ -- 26 Ekim 2024; 19:43:44 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Mutlaka kalıyoruz, ama bu problemi okumuştum. Bu rejenerasyonun tamamlanması için ne kadar aralıksız kullanmak gerekir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Indie kullanıcısına yanıt

    50 kilometre tavsiye ediliyor. Pratikte biraz zor. Ama araç, 'sürmeye devam edin' şeklinde uyarı veriyor zaten.

    Artık paşamızın keyfi ne kadar isterse o kadar gezdiriyorsunuz aracı.

  • Bu dizel partikül sorunu hyundai.ye mi özel sadece? Ben 11 yıl citroen c4 picasso kullandım hiç bir sorun yaşamadım. Bir de kavrama sorunu var heralde o da kronik 40bin km.de değişen bile varmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barsoy

    Bu dizel partikül sorunu hyundai.ye mi özel sadece? Ben 11 yıl citroen c4 picasso kullandım hiç bir sorun yaşamadım. Bir de kavrama sorunu var heralde o da kronik 40bin km.de değişen bile varmış.
    C4 eski bir model Euro 4 motor büyük ihtimalle. Tucsonlar o kadar filtre ediyor ki, emisyon değeri benzinli araçlardan bile daha düşük. Tucsonlar Euro 6D normlarını karşılıyor. Bu da çok sıkı bir norm. Çok sağlam filtre uyguluyor araç. Aracımda sıfır koku var. Önceki aracım benzinliydi. Onda bile koku gelirdi ilk çalıştırma da ama Tucson da bırakın dumanı, mazot kokusu bile gelmez

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Herhalde ondan öyle, ben picasoyu 180binde satrım hiç sorun yaşamadım 11 yıl. Şimdi emisyon zorunluluğu nedeniyle bu kadar sıkıntılar çıkıyorsa 500bin fazla verip dizel almanın mantığı yok bence. Özellikle dizel sevenler başka tabi, ben yakıt tasarrufu için onca para ödeyip dizel alanlardan bahaediyorum Bir de n-line benzinli alıp tüp taktıranlar var onları hiç anlamıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuscon ile ilgili yorumlrınızı tam araç bakarken gördüm tusconda trim sesi kapı fitil gıcırtısı varmı diyer aklımdan geçenlere siz cevap vermişsiniz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalyoncu1

    Tuscon ile ilgili yorumlrınızı tam araç bakarken gördüm tusconda trim sesi kapı fitil gıcırtısı varmı diyer aklımdan geçenlere siz cevap vermişsiniz.

    Üretim kalitesi ve işçilik çok çok güzel. Bu konuda sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum. Trim sesi vb. sesler yok aracımda.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Hocam şu lastik konusunu biraz açar mısınız neden değiştirdiniz? Avantajları nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Indie kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun.

    kaça geldi araç ve hangi bayiden aldınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hyundai DCT konusunda youtube üzerinden videolara bakarken çok önemli bir parçası olan "actuator " ayarlaması video suna denk geldim .
    sizlerin de konuyla ilgisi olduğu için aşağıda linkini veriyorum .

    Teknik olarak bu parça vitesleri attıran klasik debriyajın görevini üstlenen bir parçadır .Yani özetle aracın vitesini otomatik yapan parça budur .DCT birçok parçadan oluşur ,dişli kutusu , baskı balata seti ve bunların vitesini attıran actuator parçası vardır .

    işte bizlerin ara sıra arabanın beyni sulandı zamanında vites atmıyor dediğimiz parça budur .ECU dan gelen sinyali otomatik olarak baslı balata setinw ileten parçadır ve milimetrik olarak da hassas ayarı vardır .

    Bizleri ilgilendiren kısmı zaman baskı balata milimetrik olarak aşındığında aslında bu parçadaki ayar sayesinde baskı balata dibine kadar bu ayar ile kullanılabilir .

    Bir bakıma klâsik debriyajı olan araçların debrijaj kavrama noktasının ayarı gibi düşünüyorum. Bazen klâsik debriyaj dibte kavrar ve basit bir ayar ile yükseltilebilir .

    işte bizim araçlarda bu işi yapmak bayağı ekipman ,ustalık ve zaman gerektirdiği bu video ile anlaşılabilir ve gerçekten uzun ömürlü bir DCT kullanımı bize sağlayabilir .Bilginiz olsun ve ayar gerektirirse nasıl yapılacağını da videoya bakarak anlayınız .


    Automotive Diagnosis: Cars Repair &Training Guidesyoutube
    How to Adjust the 7 Speed DCT Clutch Actuator - Hyundai and KIA Dual Clutch Transmission
    https://www.youtube.com/watch?si=QZBfY6c5Lsstx4Rf&v=x3kuM4vkD3E&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Ekim 2024; 12:52:35 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.