Artık tüm petrol firmaları aynı ürünü satıyor diye biliyorum. Katkı vs. yok. Ama Shell kullanıyordum, memnundum. |
HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (485. sayfa)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Ben de 50000 km kadar shell kullandım ve yakıt tüketimini düşüremedim, şehir içi çekiş sıkıntısı bir türlü geçmedi .
Şans eseri Opet ten almak zorunda kaldım ,belki aldığım istasyonun yakıtı kalitelidir ama hem çekiş arttı hem de daha düşük yakıt tüketimi oldu .Bunu şehir içinde ölçmek zor ancak uzun yolda sabit hız ve araçta hep aynı kişi sayısı ile denedim ve bariz bir yakıt tasarrufu gözlemledim .
Belki aynı gözlemleri farklı kişiler de gözlemler ise burada haberdar etsinler .
Diğer firmaların da yakıtları hakkında kullanıcılar yorumlarını merak ediyorum .
Özellikle TOTAL için hyundai tamircim öneride bulundu.
Not. Bir firmanın yakıtı için net konuşabilmek için hep aynı istasyondan alıp , belki aynı numaralı pompa (yer altı tankları farklı olabiliyor) dan alıp uzun yolda cruise kontrol ile ve aynı yolda deneme yapmak lazımdır. Yoksa sonuçlar yanıltıcı olabiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Eylül 2024; 12:30:21 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Günaydın ;) tamirciniz Totalden yakıt almanızı mı tavsiye etti? Ben aracı aldığımdan beri Total alıyorum. Bir problem yaşamadım şimdiye kadar. Bir değişiklik yapsam mı diye düşünüyordum açıkçası.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
Ben de 50000 km kadar shell kullandım ve yakıt tüketimini düşüremedim, şehir içi çekiş sıkıntısı bir türlü geçmedi .
Şans eseri Opet ten almak zorunda kaldım ,belki aldığım istasyonun yakıtı kalitelidir ama hem çekiş arttı hem de daha düşük yakıt tüketimi oldu .Bunu şehir içinde ölçmek zor ancak uzun yolda sabit hız ve araçta hep aynı kişi sayısı ile denedim ve bariz bir yakıt tasarrufu gözlemledim .
Belki aynı gözlemleri farklı kişiler de gözlemler ise burada haberdar etsinler .
Diğer firmaların da yakıtları hakkında kullanıcılar yorumlarını merak ediyorum .
Özellikle TOTAL için hyundai tamircim öneride bulundu.
Not. Bir firmanın yakıtı için net konuşabilmek için hep aynı istasyondan alıp , belki aynı numaralı pompa (yer altı tankları farklı olabiliyor) dan alıp uzun yolda cruise kontrol ile ve aynı yolda deneme yapmak lazımdır. Yoksa sonuçlar yanıltıcı olabiliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
evet tamirci kendince test etmiş Total en iyisi dedi ama ne derece doğru bilemiyorum. Arabaya göre de değişebilir diye forumdaki kullanıcıların da görüşünü almak istedim .
peki total çekiş açısından performans veriyor mu ,şehir içi hızlanmalarda bu durum önem arz ediyor .Birde uzun yolda ortalama ToTal tüketiminiz ne kadar acaba ?
T-gti için
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Anladım. Yalnız ben dizel kullanıyorum o yüzden yapacağım yorum size göre olmayacaktır. Ankara şehir içi sıkışık trafikte 4x4 Elite Plus ile 7.2 Lt, uzun yolda 110 km hız ile 5.4 Lt yakıt tüketiyor aracım. Bu arada lastik ölçülerim de 235x55x19 yani yanak kısmından büyütmüştüm lastikleri. Bu durum da yakıtı olumsuz etkiliyor olabilir belki ama ben çok önemsemiyorum. 2 tonluk bir araç için başarılı çünkü. Çekiş konusunda hiç sorunum yok. Araç dizel olunca belli bir devir aralığında 320 tork değeri var. Bu da bana yetiyor. Benzinli gibi uçup kaçmıyor ama keyifli yine de.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
evet tamirci kendince test etmiş Total en iyisi dedi ama ne derece doğru bilemiyorum. Arabaya göre de değişebilir diye forumdaki kullanıcıların da görüşünü almak istedim .
peki total çekiş açısından performans veriyor mu ,şehir içi hızlanmalarda bu durum önem arz ediyor .Birde uzun yolda ortalama ToTal tüketiminiz ne kadar acaba ?
T-gti için
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
dizel tabiiki az tüketiyor benzinli aracımız sizin değerrin em az 3 litre yukarısını tüketmekte .Bu nedenle sormuştum ,benzin kalitesi çok farkettiriyor .
Bizim araçların benzinlisi maalesef şehir içinde pek kullanım zevki veremiyor .Basınca iyi hızlanıyor ama bu sefer de turbo devreye girince ,yakıt tüketimi uçuyor maalesef
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benzinliler yakıyor ama çok daha keyifli. Verimli bir yanma için gerekli olan şeylerden birisi de filtre. Filtre muhakkak tam geçirgen ve temiz olsun. Arada tersten hava tutmak gerek, filtreyi çıkarıp.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
dizel tabiiki az tüketiyor benzinli aracımız sizin değerrin em az 3 litre yukarısını tüketmekte .Bu nedenle sormuştum ,benzin kalitesi çok farkettiriyor .
Bizim araçların benzinlisi maalesef şehir içinde pek kullanım zevki veremiyor .Basınca iyi hızlanıyor ama bu sefer de turbo devreye girince ,yakıt tüketimi uçuyor maalesef
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hava filltresi temiz ,çünkü maksimum 10000 kmde yağ ile birlikte değiştiriliyor.
Ama siz filtre deyince aklıma geldi ,yakıt filtresi hiç değiştirilmedi !Benzinli araçlarda yakıt filtresi depo içinde olduğu için hep ötelendi ! ama bir dahaki bakıma onu değiştirteyim bakalım ,fark edecek mi .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar herkese merhabalar,
2020 Model Dizel Otomatik 4x4 Elite Plus kullanıcısıyım. 4 Lastiğimin de değişmesi gerekiyor. İzmir'de yaşadığım ve karlı yerlere seyahat etmediğim için kışlık lastik ihtiyacım yok. 4 Mevsim lastikler hakkında bir bilgimde yok. Standart Yaz lastiği alayım diyorum.
Araç klasik 25/45/19 ölçüsünde ve üzerinde Continental lastikler mevcut. Ben Michelin düşünüyorum. (2024 Model olacak, lastik etiketleri A A A olacak veya bazı kısımlar B olabilir öyle takıntılarım vardır benim herhalde 40 bin TL gidecek artık yapacak bir şey yok)
Aracı genelde agresifi, devirli (spor modda) ve hızlı kullanırım, dizel olmasına rağmen ortalama tüketimim belki de bu yüzden 8 lt / 100 km düzeylerinde (şehir içi ağırlıklı kullanırım) ve açıkçası yakıt değerine pek takılan biri değilim. Genelde minimum 3-4 kişi olur araçta (sanırım hız ve ağırlık içinde ayrı kodlar oluyor V-Y/XL vb. gibi lastikte ve uygun olanı almak gerekiyor)
Genel özeti geçtikten sonra gelelim asıl soruya; Hiç bilmediğim bir konu ile ilgili desteğinizi rica ediyorum. Bu lastik ebatları ile ilgili hiç bir bilgiye sahip değilim, biraz araştırdım vb. ama pekte anlamadım açıkçası :)
-Michelin Pilot 4 SUV lastiklerine baktığımda 245 50 19 (A yakıt B yağmur B ses etiket) veya 235 55 19 (C yakıt A yağmur B ses etiket) ölçüleri var.
-Orjinal ölçü olan 245 45 19 alsam'da Primacy 3 lastiği var (B yakıt A yağmur A ses etiket)
-Birde yine orjinal ölçülerde ve etikette hepsi A olan Hankook ION evo lastiği var.
Lastiklerin ölçüsünü 45'ten 50 ye çıkartınca janttan taşmamı yapacak yada atıyorum içerideki davlumbaza mı sürtecek, yola daha çok sürtüneceği için konfor mu artacak, yada ne bileyim 245 olan ölçüyü 235 yada 255'e çıkarsak ne olacak vb. vb..
Atıyorum Pilot 5 ya da Primacy 4 vb. daha mı iyidir. Hepsinde de farklı ölçüler var.
Yazdığım kullanım şartlarında siz neyi tavsiye edersiniz.
Şimdiden teşekkürler.
-
genel bilgilendirme için yazıyorum ,araç lastik yanak kalınlığını artırmak süspansiyonu yumuşatılması hissini doğurur.Mesela çukur veya tümsek geçişlerinizde yumuşaklık ve konfor sağlar .
eksi noktası ise spor kullanım ,slalom veya sert viraj dönüşlerinde ise yol tutuşunu zayıflatır .
sakin kullanım için yanak kalınlığı nı artırmak ,konfor ve yumuşaklık sağlar .
sert kullanım ani direksiyon harekerini sevenler için ise ince yanak güvenlik açısından daha fazla önem arz eder .
Buna göre yanak kalınlığına karar veriniz.
Markalar hakkında kullanıcılar yorum yaparlar ise daha uygun cevap bulabilirsiniz .
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Öncelikle verdiğiniz bilgilendirme için teşekkür ederim.
yanak kalınlığı dediğiniz hangisi oluyor..
orjinal ölçüler 245 45 19
19 olan jant. 245 olan lastik tabanı, 45 olanda yanak kalınlığı oluyor sanırım doğrumu?
yanak kalınlığını 45 te bıraksak yada düşürsek spor kullanıma fayda sağlayacak, 50-55e çeksek konfora fayda sağlayacak doğrumu?
peki lastik tabanını 235'a çekmek veya 250-255 yapmanın artıları eksileri nedir?
ve bu işin ideali nedir? hani hem spor kullanımda üzmesin, hem de konforu etkilemesin yada arttırsın diye ne yapılabilir. Orjinal ölçülerden mi devam etmek gerekir. Ya da tabanda 245 orjinali koruyup, sadece yanak kalınlığı 50-55 yapmak yeterli olur mu ufak bir konfor artışı için ve spor kullanımı da etkliemeden
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wosswoss -- 2 Ekim 2024; 15:0:59 > -
evet 45 dediğiniz yanak göstergesi oluyor .Uzun uzun yazmak yerine bir link vereyim
lastikdeki ikinci hane yanak kalınlığı için yüzdesel oranı verir .
mesela 245 mm lastik yere basım ölçüsünün 45 dendiği zaman yüzde 45 anlamına gelir .
245 x 0.45 = yanak kalınlığıdır .
Bu nedenle taban ölçüsü büyüdüğünde yüzdesel oran sabit kalsa da yanak kalınlığı artar
mesela atıyorum
250 x %45
245 x %45
ölçülerinde ikinci hane sabit kalmasına rağmen 250 mm lastiğin yanak kalınlığı diğerine göre daha fazla olacaktır .
Bunun tersine taban alanı aynı olmasına rağmen, ikinci hane büyük ise yüzdesel oran nedeniyle çarpım sonucu büyük olarak ikinci hane baz alınır .Basit matematik işte
https://www.makinaegitimi.com/arac-lastiginin-uzerindeki-yazilarin-anlami/
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
quote:
peki lastik tabanını 235'a çekmek veya 250-255 yapmanın artıları eksileri nedir?
lastik taban alanı genişlemesi kuru zeminde kalkışta patinajı engeller ,aynı zamanda frenleme esnasında sürtünme alanı büyük olacağı için daha iyi frenleme performansı verir.Bunlar artıları
Eksileri ise yerle sürtünme yüzeyi fazla olacağı için yakıt tüketimi artmasını bekleriz .Küçük dokunmalar da bunu anlamak zordıır ama büyük değişiklerde direk fark edilir
Bir nokyayı ifade etmem gerekiyor ,sadece bu değerler sürtünme için kesin sonuç vermez .Çünkü lastiğin hamuru aslında yere tutunmada en önemli parametredir .Bu nedenle A markası B markasına göre fark atar .Herşey aynı olsa bile lastik hamuru yumuşak olan yere daha iyi tutunur .
Ama lastikte bir şey artı oldupunda mutlaka eksi bir yönğ de vardır .O da yumuşak hamur km olarak daha çabuk aşınır ,erken değişim gerekebilir .Konular basit ama değişkenler oldukça fazladır
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Ekim 2024; 16:35:15 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
-
Ucar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tucson icin daha yorum yapamam ama. Daha onceki arabalar i20, i20. Bayondu.
Shellden benzin aldigimda araba daha gurultulu calisiyordu.
Yillardir petrol ofisinden aliyorum ozel cabam olmasa da ayni bayi ve cogunlukla ayni pompa oluyor. Ben memnunum.
Araci teslim alirken bayinin dedigi ise. Bilindik marlalar oldugu surece nerden alirsan al farketmez olduguydu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bahsettiğiniz araçlardan sadece Tucson kullandığım için yorumum t-gti için olacak ,
Kesinlikle litre bazında ve güç anlamında fark oluyor ama hangisi daha iyi söylemek için uzun süre aynı petrol markasını izlemek gerekiyor.
Benim tespitim shell, opetten hem daha fazla yaktırıyor hem de ilk kalkışlardaki güç opette daha fazla oluyor ama diğer markaları da denemek lazım ,belki bu şekilde kullanıcılarımızın da tespiti olduğu için burada yapmalarını istedim .
T-gti için konuşuyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Ekim 2024; 10:36:38 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
1.4 atmosferik hepsi. Shell kesinlikle daha gurultuluydu. 1.6 benzinli tucsonda daha 2.000 km oldu hep ayni benzinciden aldim. Totali bir merak ediyorum. Biraz onu deneyecrgim.
On yan camlari arkalar ile uyumlu olacak sekilde film yaptirmak istiyorum. Istanbul anadolu yakasinda bunu duzgun yapacak bir yer bilen var mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba 2024 comfort paket makyajlı kasa ile aranıza katıldım. Autohold herhangi bir güncelleme yapmamama rağmen bende sürekli açık kalıyor. (Kontak kapansa bile)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
kullandıkca bilgilendirmelerinizi bekliyoruz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X