Şimdi Ara

HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY) (497. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
9.941
Cevap
238
Favori
1.056.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 494495496497498
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • barsoy kullanıcısına yanıt
    iletmiş olduğunuz linkte benim araç yok maalesef

    2017 ,4x4 ,T-gdi ,benzin

    otomatik şanzıman olarak göndermiş olduğunuz sayfa sanırım DCT değil ,tam otomatik tork konvertörlü olan tipinden, 6 litre yağ alması DCT için çok büyük bir miktar.

    Araştırmanız ve emeğiniz için tekrar teşekkürker



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ocak 2025; 1:15:44 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Harun_PNR H kullanıcısına yanıt

    4x2

    Sifir tasarruf amaciyla bu deger. Bu agirliktaki bir arac icin fena bir veri degil bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabami seviyorum., son uc arabami ilk muayene vakti gelmeden sattim bu da buyuk bi ihtimalle aynisi olur fakat hibrit aklimizi da celmiyor degil. Prime plus u verip hibriti almaya deger mi?
    Veya 3 yil sonra xc60 filan mi baksak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tla776 -- 25 Ocak 2025; 1:32:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barsoy kullanıcısına yanıt
    1.9 litre dişli yağı olmalı ,internette DCT yağı için bu miktar verilmiş olmalı .Bu yağ dişli yağıdır

    Değişim süresi ise diğer dişli kutuları ile aynı olmalı 120K veya 96 ay

    HYUNDAI TUCSON (2015 VE SONRASI) ANA KONU (DRIVE YOUR WAY)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Ocak 2025; 11:15:26 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Nicomedia66 N kullanıcısına yanıt

    Bende kavrama değişimi yaptırmıştım ancak bu parçalar bu adda yazmıyordu. Set değişimi falan kesinlikle yazmıyordu. Akşam bakacağım bir servis raporuna

  • HeredotEngin kullanıcısına yanıt

    Sadece kavrama degisimi degil araci test ettikten sonra bulduklari sorunlar duzeltmek yapilan islemler diyelim hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2019 Dizel Tucson aracım "üre sistemini kontrol et" mesajı verdi. Uzun süre ekranı kapladı. Stop ettim tekrar çalıştırdım gitmedi ancak bir müddet sonra kendiliğinden kayboldu. Fakat bugün yine çıktı aynı uyarı.


    Add-blue sistemi yarıya kadar dolu yani üre eksik değil. Birde bugün sağ altta sarı çekiç şeklindeki motor arıza ışığıda yandı. Ama araç çekiş gidiş sorunsuz. Hiç başına gelen oldu mu böyle bir sorun? çaresi nedir acaba?

  • fiat2001brava F kullanıcısına yanıt
    Bende benzinlisi var, dizel olup bu sorunu yaşayan arkadaşlar şunu söylüyor.
    Aracı sport moda alın, Manuele geçin 80-90 km hızla 4. Vites 20 dakika sürün büyük ihtimalle geçecektir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MSefa23 kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler ama sanırım o dediğiniz çözüm Dizel Partikül Filtresi(DPF) 'nin tıkanması durumunda yapılıyor. Bu üre sistemi internetten araştırdım çok bişi bulamadım ama sanırım baya tuzlu bi masraf açacak gibi :(

  • fiat2001brava F kullanıcısına yanıt
    Face gruplarında aynı çözüm yazılıyor hocam, tucson gruplarında var mısınız?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • MSefa23 kullanıcısına yanıt

    Evet 2 tane Tucson grubuna üyeyim. Dediğiniz gibi aslında oradakilerde pek bilgi sahibi değil.

  • Add Blue sorunu neden oluyor bilmiyorum , ama başladımı kurtulamıyorsun, sürekli uyarı vs vs komple iptal ettirmek şart oluyor , yazılım ile iptal oluyor , garanti dışı kalır mı motoru ve yürüyeni etkilemiyor bozmaması lazım. Amacı egsoz emisyonunu düşürmek ama sürücüye ızdırap oluyor.

  • fiat2001brava F kullanıcısına yanıt
    ad blue sistem arızaları ile ilgili internette ustaların birçok açıklamaları var ,yani özetle arıza tek bir nedenden olmadığını anlıyorum

    özetle kabaca arızayı ikiye ayırmak lazım.

    Mekanik sistem, yani üre pompası ,üre sistemi iletim hattı problemleri ,hat üzeri soğuk hava dolayısıyla üre donması ile oluşan arıza uyarıları

    ikinci kısın ise sistemdeki sensörler arızası ,şamandıra sensörü vb

    ilk kısım arızası uyarısında ilk akla gelen soğuk hava dolayısyla hat üzerinde bir donma durumu var mıdır ,sorusudur .Çünkü üre viskositesi yağ gibi karşılaştığında pompası zorlandığı için uyarı çıkıyor olabilir .Gerçi deposunda ısıtıcı var deniyor ancak bu da arızalı olabilir veya ilk çalıştırmada sıkıntı yaratıyor olabilir.

    Bunu teoride nasıl anlayabiliriz ,gözlem yaparak tabiiki yazın arıza ısığı yanması başka ,kışın sabah soğukta ısıtırken araç tam ısınmadan verilen arızlalar gibi parametreleri gözlemlemek lazım .

    Sensör arızası ayrı bir bölüm ve illa ki laptop ile bakılması lazım arıza kodu vb şeylere

    Özetle maalesef teknoloji ilerledikçe ve sensörler çoğalınca ve araç eskime koşullatında her teknolojik sistemin kendi içşnde arızası oluyor ve sürücünün de pek yapacağı birşey kalmıyor .Bu nedenle arızadan bıkanlar diş çekimi gibi sistemi iptal ettirerek devam ediyorlar.

    önerim ,arızayı gözlemleyin ve garanti kapsamında ise servisinize danışınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 27 Ocak 2025; 19:0:11 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • vezir kullanıcısına yanıt

    Detaylı cevap için teşekkürler. Dediğiniz gibi öncelikle 1. sebepten yola çıkarak şu ürünü sipariş ettim;


    Tunap 987 Scr Sistem Etken Madde 250 ml Fiyatı - Taksit Seçenekleri


    bu ürünü ve depodaki Adblue markasından (Shell) farklı bir marka adblue ekleyeceğim. Arızayı bilgisayara bağlayıp sildirip bakalım sorunun çözülüp çözülmediğini anlayacakmışız 30-40km içinde.


    Eğer arıza tekrar yanarsa bu defa Tunap 987 ürününden biraz daha ekleyip ikinci defa arızayı sildirip tekrar deneyecekmişiz.


    sonuçta ikinci defada da arıza ışığı yanarsa yapacak bişi yokmuş anladığım.


    Geriye tek çare 45bin TL verip komple ÜRE SİSTEMİNİ değiştirmek yada 5 ila 9 bin TL arası ödeyip Üre sistemini devre dışı bıkacakmışız.


    Tüm Peugeot larda illa bu sorun oluyormuş, ama bizim TUCSON larda o kadar yaygın olmamakla birlikte oluyor sonuçta.


    Neyse bakalım duruma göre güncellerim burayı ki başka sorun yaşayanlara bi rehber olsun.





  • Selamlar, 2 gün önce sıfır km elite plus benzinli aracımı teslim aldım. Navigasyon güncellemesi yapmak istiyorum USB belleğe dosyaları indirdim ama henüz güncellemedim. Daha önce bu işlemi yapanlar varsa dikkat etmem gereken noktalar nedir acaba?

  • fiat2001brava F kullanıcısına yanıt
    evvet deneyerek bulunan sonuç aslında diğer kullanıcılara da bir yol gösterici olabilir .ADBLUE sıkıntıları olmuş ki temizleme veya sorunu gideren ürünler de piyasaya çıkmış .

    Acaba hangi iklim kuşağında yer alıyorsunuz,aracınız eksi 10 dereceleri görüyor mu. Sıkıntı bundan kaynaklı ise çözümü de bulunur ,iptale gerek kalmaz .

    Eğer soğuk nedeniyle scr sistem borulama sistemi içinde aksaklık olabilir .Kışın silecek su püskürtme sistemimizin hortumlarındak donma gibi benzer sorun gibi de olabilir.

    Adım adım ilerleyerek olasılıkları elemek gerekli ama ne yapsanız boş olursa ,yazın da aynı sıkıntılar olursa iptal o zaman düşünülmelidir .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt

    Eksi dereceler yok sadece +1 derece ile +3 derece en düşük sıcaklıklar. Ancak son 1 ay da önceki gibi uzun yol yapmadan daha sık şehiriçi kısa mesefe kullandım. Normalde çok ilgili olmaması lazım ama geçen yıllara göre tek farklı tek durum bu.


    Tanıdığım yakınım, arkadaşım diyeceğim bir usta yok. Olsaydı beraber Üre sistemi sökülüp sensörler, nox , borular , depo vs. artık ne varsa tek tek bakardık. Ama bu şansım olmadığı için en fazla üstte yazdığım gibi yapıp halletmeye çalışacağım.


    Ama bu avrupalılar bazen cidden işin bokunu çıkartıyorlar. Attıkları kuş ürküttükleri kurbağaya değmiyor. Allah için bu sistem ve sart-stop sisteminden elde edeceğiniz partikül yayılımı kazancına değer mi????


    İşte bu tip saçma salak bürokratik zorlamalar sonunda elektrik teknolojisini kaçırdınız ve çinliler harbiden yakalı ve geçti sizi. Şimdi oturup düşünsünler bakalım ne pok yiyecekler.





  • Arkadaşlar merhaba
    Tucson 2017 model style paket aracımın direksiyonda bulunan tuşları ara ara çalışmıyordu şimdi ise sol ses kısmı tamamen çalışmıyor. bilgisi olan yardım edebilrse sevinirim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • fiat2001brava F kullanıcısına yanıt
    quote:

    Ama bu avrupalılar bazen cidden işin bokunu çıkartıyorlar. Attıkları kuş ürküttükleri kurbağaya değmiyor. Allah için bu sistem ve sart-stop sisteminden elde edeceğiniz partikül yayılımı kazancına değer mi????


    evet bu konuda çok haklısınız, Euro 6 emisyon dayatmaları yüzünden kompleks arıza çıkaracak sistemleri dizel araca ekleyerek araçların bakım masraflarını yükselttiler.Bilinçli eksiltme konusu ile de alakalı olabilir çünkü dizel yerine benzinli araç kullanılsa idi böyle bir üre sistemine gerek kalmaz idi.

    Dizelin öncüsü Almanya ve yakın arkadaşlarıdır .Yoksa dizel çok eski bir teknoloji 19.yüzyıldan kalma ,teknoloji hızla devşiriyor her ülke kendi geleceğini hazırlarken buna dikkat ediyor .Düşünsenize çin gibi kalabalık bir ülke komple dizele yönelse nasıl bir felaket olurdu .Zaten rekor hava kirlilikleri Çin kalabalık şehirlerinde yaşandıktan sonra adamlar Alman teknolojisi yerine EV araçlara yöneldiler .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Araç serviste, sorunu önce şanzıman robotundan olduğu tespit edildi ama ondan kaynaklı değilmiş sanırım. Sol AKS kaynaklı sorun tespit edilmiş bunun değişimi sağlanacak. Umarım kalıcı çözüm bulabiliriz

  • 
Sayfa: önceki 494495496497498
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.