Şimdi Ara

i30 mu peugeot 308 mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
6.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Musab5833RIIET

    bir de i30 ile peugeot 308 arasında 200 kg a yakın fark var..
    biri 1390 diğeri 1200 kg civarı zannedersem..
    Hafiflik yakıtta ve kıvraklıkta iyidir ama yol tutma,emniyet ve ani frenlerde sıkıntı çıkarmaz mı arkadaşlar?

    bu 2 araç arasında motor ve şanzıman kombinasyonu 308 den yana.
  • 308 tutuldu ama i30 daha kaliteli daha sağlam ve daha donanımlı bir araç gibi duruyor. Bakınca öyle hissettiriyor. Gerçek kullanıcı yorumları önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Musab5833RIIET M kullanıcısına yanıt
    Limitlerinde kullanmış birisi olarak 308in iyi yol tuttuğunu söyleyebilirim. Benim lastiklerim bridgestone t001. Ne frenaj ne de virajlarda hiç sıkıntı yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlla bu 2 seçenek alınacak ise 308 sahibi olarak tercihim i30 olurdu. Motoru çok başarılı i30un, şanzımanı da iyi denebilir. Makyajlı kasa olduğuna göre 136 HP ve DCT şanzıman ikilisi mevcut.

    Fakat 308 Allure olsaydı ibre 308'e kayardı. Active donanım önceki kasada gayet dolu idi ama bu kasada aksine boş.
    308'de motor şanzıman ikilisi sınıfının en iyilerinden ama allure'a göre activin önemli eksikleri : Full led farlar, Koltuklar, Jantlar, kaş şeklindeki gündüz ledleri, krom cam çıtaları, katlanır aynalar, elektrikli el freni vs vs... Yani net +10 bin daha imkan varsa verilir allure için.


    Edit: Viraj ve yol tutuş üzerine ekleme yapayım. 308'in limitleri gayet yüksek. Örneğin otobanda 150 kmh ile verdiği güven i30'un 120 ile verdiği kadar var. Direksiyon tepkileri çok keskin. Ama yol bir dağ yolu ise ve viraj içinde tümsekler, bozukluklar varsa arkanın torsiyon olması kaynaklı olarak anlık olarak arkadan kötü sinyaller alıyorsunuz. Araç bütün olarak kıçını bir tarafa atıyor gibi his verse de önemli bir problem olmuyor. Bu bozuk satıhlı yollarda direksiyonu keskin olmasa da i30 bağımsız arka süspansiyondan dolayı 308'in verdiği tedirginliği vermiyor. Öte yandan viraja giriş hızınız 308'de her zaman daha fazla oluyor direksiyonun verdiği güvenden dolayı.

    Bunların dışında 308'in hafif olması çok büyük avantaj. Özellikle ani yön değiştirmelerde ve ani frenlerde yığılma yapmıyor. i30'da ise bi yığılma oluyor. Şasede esneme hissettiriyor. 308 daha rijid. Ha 136'lık crdi'yi 308'e koysalardı blueHdi falan dinlemez alırdım o başka :) Hatta o kasada daha az bile yakardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 23 Temmuz 2017; 22:21:13 >




  • 308 active kullanıcısıyım. Lastiklerim efficent grip yol tutuş konusunda hiç bir problem yaşamadım. Yüksek hızlarda bile aracım beni korkutmadı hiç. Yolun demir ızgaralarla kesildiği menfez geçişlerinde bende aynı şeyi hissediyorum. Araç savuruyormuş gibi oluyor ama toparlıyor. Onunda sebebi süspansiyonların yumuşak olması diye düşünüyorum. Trim sesleri kulliyen yalandır iftiradır. Yok öyle birşey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88


    quote:

    Orijinalden alıntı: Musab5833RIIET

    e şimdi ne yaptınız siz değerli kardeşim;
    yol tutuşunda sıkıntı var ve 120 üzerinde tehlike var dersen almak isteyeni de vazgeçirirsin :)

    İroni bir tarafa verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

    Arkadaşın dediği şey tam olarak kopma değil .Virajda köprü Birlesim yerlerinin üzerinden geçerken alışılmadık bir sebeple aracın arkası yatay eksende sanki kayiyormuscasina bir his veriyor fakat milim yerinden oynamıyor.Eger kaysaydı sabit hizda sabit açılı virajda aracın burnu içeriye doğru yonlenirdi.Yabancı lastik inceleme sitelerinde bu durumun otomobilin orjinal Goodyear efficient grip (performance değil) lastiginden olabileceğini farkettim.



    Otomobilin surus limitleri kesinlikle yuksek .On taraf oldukca keskin.Nötr denilen bir sasi süspansiyon ayarina sahip



    Trim sesi mevzusu da ne yok diyebilirim ne de çok .İkisinin arasinda bir yerde



    10000 izlenimlerim bu sekilde

    Alıntıladığım arkadaşın dediği şekilde demek istemiştim. Hafif kayıyormuş hissi oluşuyor.



    Ki zaten araç yüklüyken otoyolda 130-140'ı geçiyorsanız canınız da malınız da sizin için önemli değildir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İ30 makyajlı kasasıda iyi. Fakat orta ekran ve aracın ağırlığı önemli bir eksik. Yol tutuşu 308 'e göre kötü. Ağırlıktan dolayı arka taraf vurabiliyor.
    Allure 308 bulmaya çalışın kafanız rahat olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kavurma verin lan ! -- 24 Temmuz 2017; 14:41:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 308 hakkında bir şey söyleyemem ama ilandaki araçla birebir aynı i30 um var 2015 ten beri beraberiz :)
    sormak istediğiniz bir şey olursa yardımcı olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    308e bulaşma bence,2 ay sonra trim seslerinden duramazsın

    Ekim'den beri 308'e biniyorum. 17" jantı var ve Sakarya'nın köstebek yuvası yollarında kullanıyorum. En ufak bir trim sesi yok. Bilgi sahibi olmadan, tecrübe etmeden fikir sahibi olmak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88


    quote:

    Orijinalden alıntı: Musab5833RIIET

    e şimdi ne yaptınız siz değerli kardeşim;
    yol tutuşunda sıkıntı var ve 120 üzerinde tehlike var dersen almak isteyeni de vazgeçirirsin :)

    İroni bir tarafa verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

    Arkadaşın dediği şey tam olarak kopma değil .Virajda köprü Birlesim yerlerinin üzerinden geçerken alışılmadık bir sebeple aracın arkası yatay eksende sanki kayiyormuscasina bir his veriyor fakat milim yerinden oynamıyor.Eger kaysaydı sabit hizda sabit açılı virajda aracın burnu içeriye doğru yonlenirdi.Yabancı lastik inceleme sitelerinde bu durumun otomobilin orjinal Goodyear efficient grip (performance değil) lastiginden olabileceğini farkettim.



    Otomobilin surus limitleri kesinlikle yuksek .On taraf oldukca keskin.Nötr denilen bir sasi süspansiyon ayarina sahip



    Trim sesi mevzusu da ne yok diyebilirim ne de çok .İkisinin arasinda bir yerde



    10000 izlenimlerim bu sekilde

    Bahsettiğiniz durumu ben de yaşadım, çok iyi biliyorum. Hızlı virajlarda tümsek geçerken arkanın sanki yatay eksende bırakıyormuş gibi, yalpa hissi.

    Sebebi kesinlikle lastikler. Aracı ilk aldığımda lastikler bitik durumdaydı, bu durumu ilk yaşadığımda çok garipsemiştim. Fakat lastikleri yenileyince ortadan kalktı.

    70.000 km'dir biniyorum, bir daha hiç yaşamadım. Aracın sürüşü gayet keskin ve stabil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Temmuz 2017; 16:20:21 >




  • Konuya gelince, iki aracı da uzun süre kullandım sayılır.

    i30 Elite 1 haftalığına kiralamıştım.

    308 ise kendi aracım, 2 yıldır biniyorum fakat Allure donanım. İkame araç olarak Active de kullandım, az buçuk Active'leri de biliyorum.

    Şimdi bu iki araç arasında 308 Allure olsa idi 308 derdim ama Active olunca pek içim el vermiyor. Active donanımda iç mekan biraz vasat kalıyor maalesef, iç mekanda Allure'daki detaylar ince dokunuşlar aracın havasını çok değiştiriyor. Dışta ise farlar en büyük fark, 16" jantlar ve büyük geniş yüzeyli halojenlerle çok da şık bir görüntüsü olmuyor 308'in, Allure'daki içi siyah daha dar ve kısık LED'Ler çok daha albenili duruyor (far-tampon şekilleri ve tasarımları tamamen farklıdır).

    i30'a gelince, donanım olarak çok zengin, iç mekan genişliğinde de başarılı bir model. Konfor-sertlik olarak çok da farkları yok birbirlerinden, hatta i30 biraz daha patırtılı diyebilirim süspansiyon olarak. Benim için en büyük eksisi 90'lı yıllardan kalma bir görüntü veren hesap makinesi tarzında teyp-klima ekranları. Ciddi manada çağdışı bir görüntüsü var. Bazı şeylerde kullanışsızlık söz konusu, cruise controlün kullanımı, yol bilgisayarı ekranının tek satır bilgi vermesi, anlık tüketimin sayı olarak değil de anlaşılmaz bir grafikle gösterilmeye çalışılması gibi. Dört kollu direksiyon tasarımını da pek sevdiğimi söyleyemem, bu da kişiden kişiye değişir.

    308 düşünüyorsanız Allure almaya çalışın. Aksi takdirde i30 Elite derim ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 24 Temmuz 2017; 16:38:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nirvana333

    308e bulaşma bence,2 ay sonra trim seslerinden duramazsın

    Alakası yok!



    308 aldım ve sattım kısa zaman dşyelim, ama 70.000km ve 40.000km de olan 2 arkadaşımın aracında tık yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    İ30' un donanım dışında artısı yok 308 e göre. 308, şanzıman sağlamlığı, hafiflik, sürüş keyfi, malzeme kalitesi gibi konularda daha iyi. Ayrıca daha az yakar.

    Usta sana cruze i sattirip bir 308 alalim yeni kasa ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle Hyundai İ30
  • Allure veya Cep olsa 308 gayet keyifli oluyor. Mesela kızım ne zaman arabaya binse baba camı (tavan) aç diyor :) i30 kullanmadım ama 16 bin km oldu 308 kullanıyorum. Maşallah ben gayet memnunum. Virajlı yollarda çok keyifli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Conqueror26 -- 25 Temmuz 2017; 8:3:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balikcibili


    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    İ30' un donanım dışında artısı yok 308 e göre. 308, şanzıman sağlamlığı, hafiflik, sürüş keyfi, malzeme kalitesi gibi konularda daha iyi. Ayrıca daha az yakar.

    Usta sana cruze i sattirip bir 308 alalim yeni kasa ?

    Yaklaşık 2 ay önce dizel otomatik 308 style için 86 bin teklif almıştım, sonrasında test sürüşü falan da yaptım araç gayet iyi ama benim aracı sattıktan sonra üstüne yaklaşık 47-48 bin eklemem gerekecek, pek işime gelmedi açıkçası. O kadar para verdikten sonra üstüne 4-5 daha koyar, 2. el temiz 1.6 dizel otomatik insignia bakarım. En azından verdiğim farka değecek üst sınıf araç almış olurum diye düşündüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 25 Temmuz 2017; 9:12:25 >




  • Arada 10 bine yakın fark var ilanlarda neden 308 allure alınmıyor kesinlikle allure 308. İ30 çabuk eskiyecek yüze sahip ve çift kavrama. Ayrıca oldukça ağır 308 heö az yakar hem ani hızlanmalarda daha seri hissettirir eat6 japon aisin (bmw zf) aynı şanzıman.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çözüm 308 Allure görünüyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kore malı tavsiye etmem



    Fransız malı tavsiye etmem



    Hele PSA MALI hiç tavsiye etmem



    Kalite Yok

    Yol tutuş kötü

    Malzeme kalitesi kötü

    Motor kötü

    Şanzıman kötü



    Yaramaz

    Alınmaz

    Binilmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.