Şimdi Ara

İade ve değişim 14. gün içinde yapılabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fatura tarihi 24.09.2022 19.30


    İade edeceğim tarih 08.10.2022 13.00-14.00


    Bu 14 gün hesabı tam 24 saate göre mi yapılıyor? Alınan gün sayılıyor mu? Bunları net bir şekilde bilen var mıdır?




  • Yasal olarak yapılması gerekiyor fakat işletme muhtemelen kabul etmeyecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,


    Online üzerinden satın aldıysanız kargonun elinize ulaştığı tarihten itibaren 14 günlük süreç başlar.


    Mağazadan satın alınan ürünlerde kutu açıldığında iade hakkı söz konusu değildir.


    Ayıplı-kusurlu ürün ise servis tarafından verilen rapor doğrultusunda iade/değişim gerçekleşir.

    Ancak ürünün etiketinde belirtilmeyen, eksik belirtilen yada satın aldığınız ürün ile örtüşmeyen bilgiler ver ise hatalı satıştan dolayı iade alımı gerçekleşebilir.

  • R0ME kullanıcısına yanıt

    Mağazadan aldım. Servis raporu için bu 14 günü sordum hocam. Rapor için servise 14. gün vereceğim.


    S21 FE kullanıyorum. Sorunu da Telephoto kameranın lensini kenarın oldukça küçük bir nesne var. Artık toz gibi mi desem yoksa plastik çatlağımsı bir şey mi desem bilemedin. Tek diyeceğim bariz var ama çok çok küçük. Bu durum hakkında tecrübeniz var mıdır?

  • Tekrar merhaba,


    Ürün zaten telefon olduğu için, sim kart takıldığı anda garantisi başlıyor, dolayısıyla direkt olarak mağaza üzerinden iade gerçekleşmiyor.


    Bazı elektronik marketler telefon, notebook gibi ürünleri, müşteri satın aldıktan sonra müşterinin yanında açarak kontrol etmekte.


    Böyle bir durum yaşandıysa ve kontrol esnasında görmediyseniz geçmiş olsun; hele bir de telefonun lensinin içerisinde değil de, dışarısında oluşan bir durumsa ''kullanıcı hatası'' olarak mağaza dönüş yapar, servise gönderir; servis de muhtemelen ''kullanıcı kaynaklı fiziksel yıpranma'' diye ücretli onarım sunar.


    Lens içerisinde olan bir durum ise de bu defa mağaza; ''2 hafta geçmiş, yeni mi gördünüz?'' der, mağaza üzerinden işlem yapılmaz ürün yine servise gider.


    Eğer ki lens içerisinde oluşan bir durum söz konusuysa DOA (Defective On Arrival) kapsamı içerisinde mağaza üzerinden birebir değişim yada iade isteği ile servise gönderebilirsiniz yada direkt olarak servise giderek iade yada bire bir değişim için rapor alırsınız.

    Bu rapora istinaden de ürünü almış olduğunuz elektronik marketten işlem gerçekleşir.





  • Anladım hocam. Ürünü ben açtım mağazada açmadım. Lensin içinde problem. Çok küçük ama kesinlikle içten bir şey. O zaman servis raporu bekleyeceğim bakalım nasıl sonuçlanacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bugün verdim servise. Vermeden önce birkaç fotoğraf çektim. Burada paylaşayım. Herkesin yorumunu ve varsa buna benzer tecrübeleri paylaşmasını bekliyorum.



    İade ve değişim 14. gün içinde yapılabilir mi?


    Diğer kameralardaki ve kırmızı ile işaretlediğim yer harici izler vs. tozdur. İşaretli yer dıştan hiçbir fiziksel hasara sahip değil. Tamamen içten bir şey. Servis de görmemezlikten geliyor ama bakalım ne olacak.





  • @R0ME Hocam fikriniz nedir bu fotoğrafa göre? Onarım istemiyorum, iade talebi diye zar zor not düştü Samsung servisi. Umarım açıp düzeltip bir şey yokmuş demezler.

  • cellat_006 kullanıcısına yanıt

    Net bir şey söylemek açıkçası zor, zaten cihazı açsa tahminimce bu kadar temiz kapatamaz da.İade ve değişim 14. gün içinde yapılabilir mi? 

    Kullanımı engelleyen, çektiğiniz fotoğrafta bozukluk yapan bir şey söz konusu değilse çok uğraşmayın derim; 10 telefon alıp-açsanız 4'ünde benzeri durumlar görülebilir çünkü.

  • R0ME kullanıcısına yanıt

    Hocam iade kabul edilmiş, servis IBAN bilgisi istedi ve verdim. Ancak sonradan aklıma geldi o anda sormayı unuttum. Ben bu ürünü eski cihazımı vererek kampanya ile almıştım. Faturada 13.599 TL cihaz ve 1500 TL EASY CEP destek+ 500 TL cihaz bedeli olarak toplam 2000 TL iskonto görünmekte. Yani benim cihaz için verdiğim tutar nakit 11.599 TL ve buna ek olarak eski cihazım.


    Sorum şu: Bana hangi fiyatı iade edecekler? Diyelim ki verdiğim cihaz bedelini karşılamazlarsa ben eski cihazımı geri alabilir miyim? Bu tür iadeler nasıl oluyor hiçbir bilgim yok.

  • cellat_006 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Servis direkt olarak faturada yer alan ürün tutarını iade eder diye tahmin ediyorum.

    Aradaki fark için satın alım yaptığınız mağaza ile görüşmeniz gerekmekte.


    Yada size DOA raporunu teslim ederler, ürünü aldığınız mağazadan tüm iade işlemlerini gerçekleştirirsiniz.

  • R0ME kullanıcısına yanıt
    İade ve değişim 14. gün içinde yapılabilir mi?

    Hocam fatura bu şekilde. Ödeme işi çok karışık bir şekilde oldu. Burada böyle ancak gerçekten ödenen ve nasıl ödendiği farklı. Mağaza insiyatif alabiliyor ve bedellerle kendi işilerine gelecek şekilde istediği gibi oynayabiliyorlar. Ben S21 FE+ kaskoya toplam 12.499 TL ödedim. Ek olarak da eski telefonumu verdim.


    Serviste de bu fatura var. İade kabul ediliği için kaskoyu iptal etme hakkım da var değil mi? Sonuçta IMEI de iptal oluyor ki olmasa bile telefonum yok ve servis raporu var. Umarım pazartesi günü iyi bir sonuca ulaşabilirim.





  • @R0ME Hocam ürün ücreti yattı ancak eski telefonumu alamadım ve servis saatlerce uğraşmama rağmen raporu vermedi. Samsung müşteri hizmetleri de belge vermiyoruz diyor. Tüketici hakem heyetine ben hangi belge ile başvuracağım? Banka dekontu bile vermiyorlar. İadenin yapıldığını ve ürünün kusurlu olduğunu sadece ben ve benimle konuşan temsilci biliyor. Resmî bir makama bunu kanıtlayacak bir belgem yok.

  • cellat_006 kullanıcısına yanıt

    Servis 13.599 TL olarak mı ödeme-iade yaptı, yoksa daha aşağı tutarı mı?


    Eski telefonunuz zaten Samsung servisini alakadar eden bir durum/ürün değil. Ürünü satın almış olduğunuz elektronik firması, eski telefonunuzu çoktan anlaşmalı olduğu geri alım yapan firmaya yollamıştır bile.


    Siz, ürünü satın almış olduğunuz elektronik market ile görüştünüz mü?


    Hepsini geçtim, elinizde hiç belge olmasa bile size yatırılan tutar, hesap dökümünüz delil teşkil eder; Ama öncelikle elektronik marketin müşteri hizmetleri ile görüşmenizi tavsiye ederim.

  • Bana 11.599 TL yattı Mağaza ile görüştüm dediginiz gibi telefon gitmiş ve yapacak bir şey olmadığını söylüyorlar. THH ile bir umut var mıdır?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cellat_006 kullanıcısına yanıt

    Buyback sözleşmenizi dikkatle inceleyin, bu gibi durumlara karşı herhangi bir madde var mı?

    Gerçi olsa bile THH üzerinden sizin lehinize sonuç çıkar, belki 2 yıl sürer ama çok yüksek ihtimalle kazanırsınız.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.