Şimdi Ara

İbre-Kadran Sapmaları Hakkında (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
3
Favori
17.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şöyle bir anım var ;

    E-5 te gidiyoruz. Bizim araç Fiat GrandePunto.
    İbremiz 110 km gösteriyor..
    Sol taraftan Citroen C4 geçiyor. ( kadran ortada ya yandan rahatlıkla görüyoruz )
    Adam bizi sollarken kadranına baktım 106 yazıyor
  • Opel Corsa D'de, Navitech'in verisine gore, ibre 100 km/h'yi gosterirken, gercek hiz 94 km/h olarak gorunuyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 34birkaN61

    Şöyle bir anım var ;

    E-5 te gidiyoruz. Bizim araç Fiat GrandePunto.
    İbremiz 110 km gösteriyor..
    Sol taraftan Citroen C4 geçiyor. ( kadran ortada ya yandan rahatlıkla görüyoruz )
    Adam bizi sollarken kadranına baktım 106 yazıyor





    şöyle bir anımı da ben paylaşayım,2 sene önceydi galiba,ankara yakınlarında bi yokuşun sonunda polis abilerimiz bizi durdurmuş,radar 126 km ile düştünüz vs vs. ancak ben o yokuşta 120 km'yi geçtiğimden bile şüpheleniyorken 126 ile radara düşmüşüm. bizimki de fazla mı gösteriyor şimdi babam gitmiş bakmıştı resme üstelik




  • bende opel antara kadran 100 gösterirken navigasyon 95-96 gösteriyor
    kadranda 90 sabit ile gps 86 gösteriyor

    araç üreticileri bunu bilerek yapıyor sanırım (hız sabitleyici olmadığını düşünerek) radar olan bölgelerde ayağımızın ayarı ile hız göstergesi ve yol takibi sırasında biraz esneklik sağlanması açısından vs
  • eski kasa fiesta focus1 fordun bazı modellerinde km sayacının ordaki kodları değiştirip hıza dijital olarak bakılabiliyor.. Ordan ne kadar sapma yaptığını görebilirsiniz
  • Ben de 2002 civic'i ölçmüştüm, kadran 100 gösterirken gps 97 gösteriyordu. Benim eski fordda o kadar sapma vardıki, kadran 130 gösterirken gps 100 gösteriyordu. Ölçtüğüm eski fordlarda sapmalar hep yüksek oluyor. örneğin 98 explorer'da kadran 100 iken gps 90 gösteriyordu.

    Gps ile hız ölçümü yapan veya yapacak olan arkadaşlara şunu hatırlatmak isterim; hız ölçümü virajsız düz bir yolda yapmak ve bir süre sabit hızda gitmek gerekir.
  • vwlerde gps'e gerek yok hızınızı sabitleyin sonrada yol bilgisayarından ortalama hızı açın ve resetleyin ,sapma belli oluyor gps ile de aynı değerler elde ettim ben, şimdi madem gerçek değerleri araç ölçebiliyor neden kadrana yansıtmıyor , güvenlik açıklaması çok saçma bence yani 120 yerine 115 arasında güvenlik açısından bir fark yok bence, bu arada radarlar için önemli bir sorun var kafamda , ben sapmayı hesaplayıp ona göre gidiyorum 100le giderken 95 oluyo mesela ama bir gün ceza yermiyim bilemem
  • arkdaşlar benim n95 telefonum garmin programı var
    peki araçtaki navigasyonla telefondaki navigasyon arasında bir fark olur mu?
    yani hata payı açısından fark olur mu yoksa doğru sonucu verir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whoscartman

    arkdaşlar benim n95 telefonum garmin programı var
    peki araçtaki navigasyonla telefondaki navigasyon arasında bir fark olur mu?
    yani hata payı açısından fark olur mu yoksa doğru sonucu verir mi?


    farketmez
    2-3 uydu buluyorsa kaliteli sinyal alıyorsa doğru sonuç verir.
  • civiclerde radyo konsolunda hız gösterme özelliği var.birkaç tuşa bastıktan sonra tabi.tünel önündeki hız göstergesi ile o aynı değeri gösterirken kadranda 4-5km daha fazla gösteriyor.gps ile de aynı gösteriyor.
    kadran saptırmasındaki tek amaç hızlı gidiyoruz zannettirmek bence.öyle olmasa aynı arabanın iki farklı yerindeki kadran neden birbirini tutmasın ama demi
  • Kadran saptırmasındaki amaç? Arkadaşlar bunda bir başka sebep var. Amaçtan ziyade, bu kadranların hassasiyeti ile alakalı... Hele hızlandıkça artan sapmanın sebebi bu. Aletlerin işleyişinden kaynaklanıyor, yoksa emin olun makul maliyet tutturulsa %1-0 hataya sahip kadranlar kullanırdık. Ama bunun araç başına mesela 500 dolar maliyeti olacaksa mümkün değil...
  • Kadranların gerçek hızdan daha düşük göstermesinin 2 ana nedeni var:

    1- Avrupa Komisyonunun (European Commission) araç üreticileri için bunu bir zorununluluk olarak belirlemesi.

    quote:

    4.4. The speed indicated must never be less than the true speed.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31975L0443:en:NOT


    Hiç bir aracın hız kadranı gerçek hızdan düşüğünü gösteremez.
    Kadranlar fabrikasyon olarak buna göre kalibre edilir.
    Hız arttıkça bu kalibrasyondan dolayı gerçek hız ile kadaran hızı arasındaki fark da büyür.

    Komisyon kararı gereğince motorlu taşıtlar hız göstergesi ekipmanı ile ilgili 75/443/EEC komisyon direktifi ve bu direktifin değişikliğe uğramış 97/39/EC direktifine göre, hiçbir hız göstergesi gerçek araç hızından daha düşük bir değer gösteremez.
    Bu direktifte hız göstergesi ile aracın gerçek hızı arasında bir eşitlik verilmiştir. Bu eşitliğe göre; hız göstergesi (V1) ile aracın gerçek hızı (V2) arasındaki fark 0’a eşit yada daha büyük ve bu fark aracın gerçek hızının onda birinin 4 km/h ile toplamından daha küçük ya da eşit olarak verilmiştir.

    0 ≤ v1 - v2 ≤ V2/10 + 4km/h

    Bu formüle göre 180 km/s gösterge hızına sahip olan aracın gerçek taşıt hızı 160 km/s olabilir.





    2- Otomobil üreticilerinin kendilerini yasal olarak koruma altına alma düşüncesi.

    Kadranda gerçek hızınızdan daha düşük bir hızı okursanız, yani, siz farkında olmadan kadaranın size gösterdiğinden daha hızlı gidiyorsanız, başınıza gelecek her türlü olaydan dolayı (kaza, trafik cezaları vs) üretici firmayı dava edebilirdiniz. "Ben 100 km ile giderken gerçek hızım 110 km imiş, beni yanıltarak tehlikeye attılar" diye davalar açılabilirdi.

    Bu gibi davalarla yüzyüze gelmemek için ve durumu garantiye almak için firmalar, kadaranları her zaman gerçek hızdan daha fazla göstermesini sağlayacak şekilde ayarlarlar.
    90 sonrasında %3-4 gibi farklarla başlayıp hız yükdeldikçe %10'ların üstüne çıkabilir bu fark.

    En doğru hızı, ihmal edilebilecek bir hata payıyla GPS cihazlarıı gösterir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 6 Haziran 2010; 22:07:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Kendi aracım da 180 ile giderken GPS te 176 olarak gorunuyor. Araç BMW



    Vay bee aracımı son kullandıgım gün

    sevgililer günüydü... Mesajı da o tarıhte atmısım zaten..

    Kadir hocam alan patlamıs bu arada :)
  • arkadaşlar kadranlar doğru olupta gps geç kalıyor olmasın
  • Benim Megane HB dizelim var. İphonemde Tomtom var. Yanlış hatırlamıyorsam, KM ibrem 100 iken, GPS de 95'i gösteriyordu. Yarın tekrar deneyip yazarım...
  • bunun böle olduğu zaten belliydi, 1.4 clio ile 210 km yapanlar falan hehe , ben hep aracımı 100 km de kullanırım radar görüncede yavaşlamam daha hiç girmedim , bence güvenlikten ziyade kullanıcıyı gazlamak için yapılan bir durum ,
  • Bir kaç aracın daha bilgisi geçmiş elime onlarıda ekleyelim.

    Golf Tsi 160 HP
     İbre-Kadran Sapmaları Hakkında

    Görülen/Gerçek

    80/75
    100/94
    120/113
    130/122
    140/131
    160/150

    Mercedes E250CGI
     İbre-Kadran Sapmaları Hakkında


    Görülen/Gerçek
    80/77
    100/97
    120/117
    130/127
    140/137
    160/157
    180/177

    E 250 çok iyi kalibre edilmiş. Demek ki istenilirse tam değer, yüksek hızlarda hata artmaksızın elde edilebiliyor.

    C3 Picasso
     İbre-Kadran Sapmaları Hakkında

    Görülen/Gerçek
    80/75
    100/94
    120/113
    130/123
    140/133
    160/152




  • Jetta'da her hızda sabit %10 sapma var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    C3 Picasso

    Görülen/Gerçek
    80/75
    100/94
    120/113
    130/123
    140/133
    160/152



    Elektronik kadranlardada mı sapma oluyor yani :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    C3 Picasso

    Görülen/Gerçek
    80/75
    100/94
    120/113
    130/123
    140/133
    160/152



    Elektronik kadranlardada mı sapma oluyor yani :)

    Önemli olan veriyi nereden aldığı ve nasıl programlandığı olsa gerek.
    Verilerin hemen tamamı aynı yayının verileri. Ölçüm cihazı vs. değişken faktörü olduğunu sanmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.