Şimdi Ara

iç aks körüğü yırtığının tehlikesi varmı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
61.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 97 model feliciam var. bugün aracı kanala çektim altını kontrol etmek için. iç aks körüklerinde çok ufak yırtık oluşmuş... şu an doğuda olduğum için değiştirme durumum zor... hafta sonu 750 km uzun yola gideceğim ve gittiğim yer büyükşehir olduğu için orda değiştirmek istiyorum... bu uzun yolda iç aks körükleri bana sorun çıkarırmı?

    körüğün resmi aşağıda...

     iç aks körüğü yırtığının tehlikesi varmı?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İç Aks Körüğü Yırtığının Tehlikeleri

    İç aks körükleri, tekerleklerinizi ve akslarınızı kir, su ve diğer zararlılardan koruyan kauçuk veya plastikten yapılmış koruyuculardır. Bu körükler yırtıldığında veya hasar gördüğünde, bir dizi ciddi soruna yol açabilir:

    • Yağ Kaçağı: Aks körükleri hasar gördüğünde veya yırtıldığında, aks yağı sızabilir. Bu yağ kaçağı, yağ seviyenizin düşmesine ve akslarınızın düzgün şekilde yağlanmamasına neden olabilir.
    • Aks Hasarı: Yağ kaçağı uzun süre devam ederse, akslarınız aşırı ısınabilir ve hasar görebilir. Bu durum, pahalı onarımlara yol açabilir.
    • Güvenlik Riskleri: Yağ kaçağı, yol yüzeyini kayganlaştırarak aracınızın kontrolünü kaybetmenize neden olabilir. Bu, özellikle yağmurlu veya karlı koşullarda tehlikelidir.

    İç Aks Körüklerinin Yırtılma Nedenleri

    İç aks körükleri bir dizi nedenden dolayı yırtılabilir veya hasar görebilir:

    • Aşınma ve Yıpranma: Aks körükleri zamanla aşınabilir ve yıpranabilir.
    • Taş ve Çakıl Darbeleri: Taşlar ve çakıllar, sürüş sırasında aks körüklerine çarpabilir ve bunlara zarar verebilir.
    • Yüksek ve Alçak Sıcaklıklar: Aşırı sıcaklıklar aks körüklerinin malzemesine zarar verebilir ve yırtılmalarına neden olabilir.
    • Kimyasallar: Yollarda kullanılan bazı kimyasallar da aks körüklerine zarar verebilir.

    İç Aks Körüğü Yırtığı Belirtileri

    İç aks körüğü yırtığı olan araçlarda aşağıdaki belirtiler görülebilir:

    • Aks Körüğünden Gelen Yağ: Aksın etrafında veya tekerleğin yakınında yağ sızıntısı görebilirsiniz.
    • Yağ Düşüklüğü: Aracınızın yağ seviyesi normale göre daha düşük olabilir.
    • Takırtı Sesleri: Hasarlı bir aks körüğü sürüş sırasında takırtı seslerine neden olabilir.

    İç aks körüğünüzde yırtık veya hasar olduğundan şüpheleniyorsanız, aracınızı en kısa sürede bir tamirciye götürmeniz önemlidir. Aks yağı seviyenizin düşük olması, aracınıza ciddi hasarlar verebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kısa vadede bir sorun olmaz. Ama birkaç ay öyle gezerseniz aks körüğünün içindeki gres yağı yoldaki kiri çamuru toplayarak aks kafalarına zarar verebilir. Aks körüğünü alırken takım olarak almaya dikkat edin. Yanlızca körüğü değiştirmek fayda etmiyor, kendi kelepçesi, gres yağı vs hepsi birlikte olsun.
  • bizim eski reno 19 da aynı problemden dolayı yağ eksiltip motor yatak sarmış, yolda kalmıştık (samsun-denizli arası yolculukta). işte nedeni aynı körükteki yırtıktı. şanzıman dişlileri de değişmişti... yani önemli bence. ustalar daha ii bilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drkrex

    bizim eski reno 19 da aynı problemden dolayı yağ eksiltip motor yatak sarmış, yolda kalmıştık (samsun-denizli arası yolculukta). işte nedeni aynı körükteki yırtıktı. şanzıman dişlileri de değişmişti... yani önemli bence. ustalar daha ii bilir..


    Aks körüğüyle motorun ne alakası var azizim. Yanlış yere baktınız herhalde.
  • şehir icinde kısa mesafelerde sorun cıkartmaz ama 750 km soru işaretleri bırakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Kısa vadede bir sorun olmaz. Ama birkaç ay öyle gezerseniz aks körüğünün içindeki gres yağı yoldaki kiri çamuru toplayarak aks kafalarına zarar verebilir. Aks körüğünü alırken takım olarak almaya dikkat edin. Yanlızca körüğü değiştirmek fayda etmiyor, kendi kelepçesi, gres yağı vs hepsi birlikte olsun.


    +1 .. söylenecek birşey kalmamış
  • :). valla usta değilim. ama problem aynıydı. karter sağlamdı. o körükten yağ kaçırıp şanzıman dişlileri dağılmıştı. motoru açıp dişlileri değiştirdiler. uzun yol sakat olur kısacası.
  • körük dediğin ne kadar olabilirki golf ün 21 tl takımı kelepçe yağ dahil onun kaçırdığı yağı temizletmek için yıkamaya 50 veririsin sonra kokuda yapar yinede yaptırmaz iseniz hiç bişey olmaz acelesi yok sonraki bakımda takılır deişirken gres temizlenip yenileniyor takarken (yağ çok eksilmemişse)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oner35 -- 31 Mart 2011; 19:21:54 >
  • Yağıyla beraber 10tl o körükler.
    Bi ustaya yaptır taş çatlasa 20 ister.
    Bence yola çıkmadan yaptırın.
    Bu arada araç o halde muayeneden geçemiyor eklemiş olalım
  • Benim eski arabam olan Megane 2 im vardı, aynı şekilde sol iç aks körüğü yırtılmış ve ben tesadüfi gördüm, yağı - kelepçesi lastik körüğü hepsi dahil geçen yıl 20TL aldım, bence hiç zararı olmasa bile motoru gres yağının kirletmesine değmez.
  • zaten 750 km yol gidip kayseriye varınca yaptıracam bu işi.... ama bu yol sürecinde sorun çıkarırmı o tedirgin ediyor beni...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby

    zaten 750 km yol gidip kayseriye varınca yaptıracam bu işi.... ama bu yol sürecinde sorun çıkarırmı o tedirgin ediyor beni...

    aks körükleri yırtık olursa mafsal-lale toz alır erken aşınır.başka hiçbir sorun çıkarmaz.aks körüğünün yırtık olmasından dolayı HİÇBİR yerden yağ boşalmaz."sağır duymaz uydurur"misali yok motor yağı boşalır,şanzıman yağı boşalır gibi komik şeylere inanmayın...
    şanzıman yağı şanzıman çıkış keçelerinden çıkar.tapadan çıkar.pek ender kapaktan atar(havalandırma tıkalı olursa)vs.vs.
    birde körüklerin motor ve motor yağıyla akrabalığı bile yoktur.dert etmeyim.yırtık körük lastiği ile o kilometreyi yapabilirsiniz amma mutlaka değiştirin.....
  • By körüklerin (İng. BELLOWS, Alm. BALG) 3 önemli işlevi var.

    1. İÇİNDEKİNİ DIŞARIYA KARŞI KORUMAK
    2. DIŞARIDAKİNİ İÇİNDE KARŞI KORUMAK
    3. 6 YÖNDE ← → ↔ ↑ ↓ ↨ HAREKET SAĞLAMASI

    Dışarıdaki toz-su-kir-pislik-çamurun içeriye girmesini, içerideki gres ve yağın temiz kalması, dirsek, bilyanın kirlenmemesi ve tüm bu dirsek hareket sisteminin sorunsuz çalışmasını sağlamak için bu körükler elzemdir fakat ömürlüdür ve kalitelisini almak ve taktırmakta fayda var.

     iç aks körüğü yırtığının tehlikesi varmı?




  • bizde körük yırtığını umursamadık ustaya götürdük aracı tamam dedi değiştirdi ama her 5-10 km den sonra taktığı körükler çıkmaya başladı 2-3 defadan sonra umursamadık 1,5 yıl sonra vuruntular oluşmaya başladı şimdi değişmeye kalksam 1750 tl masraf var öle kullanıyoruz ama körük takılı. ummadığın taş baş yarar
  • evet resimdeki KREMAYER dişlisinin körüğüde çok önemli...toz alırsa zamanla direksiyonda boşluklar oluşmaya başlar...

    goro1982
    o körüklerin çıkmaması için kelepçeleri var....nasıl bir ustaya gittiniz ilginç gerçekten....ve doğal sonuç tezahür etmiş.aks takımı komple su koyvermiş.sese tahammül edebilirseniz gidebildiği kadar gidin hayati tehlikesi yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Yağıyla beraber 10tl o körükler.
    Bi ustaya yaptır taş çatlasa 20 ister.
    Bence yola çıkmadan yaptırın.
    Bu arada araç o halde muayeneden geçemiyor eklemiş olalım

    +1
    Körük ucuzdur ancak dişlilerde aşınmaya sebep olursa maliyet çok yükselir, yola çıkmadan halletmekte fayda var...


    quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982

    bizde körük yırtığını umursamadık ustaya götürdük aracı tamam dedi değiştirdi ama her 5-10 km den sonra taktığı körükler çıkmaya başladı 2-3 defadan sonra umursamadık 1,5 yıl sonra vuruntular oluşmaya başladı şimdi değişmeye kalksam 1750 tl masraf var öle kullanıyoruz ama körük takılı. ummadığın taş baş yarar

    1750 çok büyük rakam, sadece körük sorunundan en fazla komple bir aks değişir, başka ne yapılacakmış?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fox913 -- 1 Nisan 2011; 14:30:37 >




  • işte o aks başa butür mali belaları açıyor.ücret aracına göre değişir.o rakamı katlayanda olur ucuzuda.onu araç marka ve kalitesi belirler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.