Dostlar geçen sene eve aldığım 24btu vestel doğa flora klima var garanti kapsamında. Geçen sene temmuz ayında takıldı ve 2019 da performansından çok memnun kalmıştım ev girişine koridora taktırdığım için tüm evi soğutabiliyordum.
- Bu sene 5 gün önce klimayı ilk defa çalıştırdım ve soğuk moduna aldım, serinletmediğini farkettim.
- 2 gün boyunca klimayı soğutma modunda çeşitli fan kademeleri ve derecelerde klimayı çalıştırarak soğutmaya çalıştım, klimanın soğuk üflememesinin devam etmesi üzerine telefon aracılığı ile servis kaydı oluşturdum. (Enteresan bir şekilde bu 5 gün içinde farklı zamanlarda 10 defa yarımşar saat çalıştırmama rağmen sadece 2 keresinde ve gecikmeli soğutma yaptı ve onda da gözlem sonrası dış üniteye giden borularda terleme olduğunu farkettim.)
- Servis bugün geldi, klimayı 18 derecede fanı da yüksek açtı, kapağı kaldırdı filtrelerden birini çıkardı 2-3 dakika geçtikten sonra dijital termometre ile çıkardığı filtrenin altındaki radyatöre tuttu ve 14-15 dereceyi gördü. Ardından altta havanın geldiği yerdeki plastik kısıma dijital termometre yi tuttu 10-11 felan gördü.
-Sorun yok soğutma yapıyor bu klima dediler şikayetimi sordular ben de anlattım durumu. Onlar da kapatalım bi 5 dakika sonra açalım dediler tam o sırada elektrik gitti. Onlar denerken buram buram soğuk vermiyordu ama soğuk üflüyordu. Hatta servis elemanlarından birisi dijital termometrenin 9 derece gösterirken fotoğrafını çekmiş.
-Keyfiyetimden çağırmadımın üzerini vurgulayarak söyledim. Gazdan olsa hiçbir şekilde soğuk hava üflemeyeceğini söylediler. Elektriğe yüklendiyseniz kompresör kalkışa geçmemiş olabilir dedi. Böyle bir durumun olmadığını belirttim.
- Sorun şu ki Servisteki arkadaşlar gelip klimayı sadece 5 dakika çalıştırabildiler sonra elektrikler kesildi.
- Enteresan olan servis gitti, elektrik geldi şu an klima 22 derecede soğuk üflüyor ama geçen seneki performansıyla yine alakası yok.
- Bugün klimanın filtrelerinin kirli olduğunu farketmem üzerine 2 kere yıkama kurutma işlemi yaptım ve klimanın verdiği soğuk havanın etkisinin arttığını gördüm.
- Ardından ekteki fotoğraftaki gibi buzlanma olduğunu farkettim ve Vestel Whatsapp iletişim hattına bunun normal olup olmadığını sordum iletişim hattı ise servis kaydı açmak istedi. "Normal veya değil bu bilgiyi bizler bilemeyiz. Teknik olarak kontrol edilebilir" denildi.
Fotoğraftaki gibi bir buzlanma normal midir? Tekrar söylüyorum ki klimanın geçen sene ilk aldığım performansı ile şuanki halinin uzaktan yakından alakası yok.
Montaj nereye yapıldı hocam tavanla arasındaki mesafe nedir? Bende de 24000 btu bir vestel kliması vardı benzer şeyleri aldıktan sonra 1 ay içinde yaşadım. Servisle didiştim durdum, en son tüketici hakem heyetine başvurdum seve seve geldiler aldılar paramı geri yatırdılar. Samsung 12000 btu aldım iddia ediyorum vestel 24 000 den kat ve kat daha kuvvetli....
Montaj evin giriş kapısının tam üzerine yapıldı, tavanla arasındaki mesafe kitapçıkta 30 cm yazmasına rağmen montaj mesafesi tavana 20 cm vardır. Şuan evde olmadığım için ölçemiyorum.
Üstad geçen sene bu klimayı kullanmamış olsam söylediğine hak verebilirdim belki ama klimanın geçen seneki halini arıyorum ben.
Dostlar Vestel yetkili servis geldi sorunum çözüldü, buraya bilgilendirme amaçlı yazıyorum.
Öncelikle özel mesajla devamlı destek aldığım ve yardımını esirgemeyen klima5505'e teşekkür ediyorum.
Sorun şuymuş;
ilk montajda klimanın iç üniteden giden borunun dış üniteye bağlantı noktasındaki parçayı tam sıkıştıramamışlar yavaş yavaş gaz eksiltmiş o noktadan. Gaz eksilttiğini de boruları gizleyen plastik kapağı söker sökmez anladı, gaz kaçağı olduğunda yağ lekesi gibi bir leke atıyormuş kaçak noktasından. Vestel yetkili servisi geldi ve gazı tamamen boşalttıktan sonra yeni gaz bastı.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme