Şimdi Ara

İlk aile nasıl oluşmuş? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
4.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: homo_sapiens
    ............
    Dini bilgilerimiz ise Hz. Adem ile Havvanın dünyaya gönderilmeleri birbirlerini bulmaları,çocuklarının olması(ikiz),Kabilin kendi ikizini istemesi bu yüzden Habili öldürmesi,ilk cinayetin işlenmesi,bir karganın başka bir kargayı gömmesi ve kabilin de habili gömmesi ilk mezarın oluşması gibi olaylar.

    Bu konudaki bilgileriniz,yorumlarınızı ve alıntılarınızı bekliyorum.
    .........

    ilk aile mi; yoksa ilk aileler mi? Benim dini bilgilerim de şöyle:
    Kuran metninde "Havva","dünyaya gönderilme","İkiz çocukların birbiriyle evlenmesi" yoktur. Bunlar rivayet ve yorum zincirlerinde yer almıştır.
    Âdem peygamber ilk insan değil, Kuran'da adıyla geçen ilk peygamberdir.
    Arapça "Ebu"kelimesi =Türkçe "baba, amca, ata" anlamlarına gelmektedir.
    Arapça "ebu"(baba)sözcüğü mecaz anlamlarda da kullanılmaktadır. Nitekim "Atatürk" anlamsal olarak Arapça'ya "Ebul-Etrâk"(Türklerin babası/Türklerin atası)şeklinde çevrilmektedir. "Atatürk çocukları" ya da "Ben Atatürk çocuğuyum" gibi ifadeler de mecaz anlamlarıyla kullanılmaktadır.
    Âdem babamız, Âdemoğulları ifadelerini bu sebeple öz baba, öz çocuklar anlamında anlamıyorum. İnsanlığa ilk olarak yol göstermiş bir peygamber olarak anlıyorum. "ata"
    Kuranda ayrıca "İsrailoğulları"diye bir kavim geçer.Burda da anlatılmak istenen bu kavim İsrâil(Yakup) adındaki peygamberden türedi anlamında değildir.
    Arapça harflerde büyük-küçük karakter yoktur.
    "Âdem" hem özel ad oluyor, hem de "âdem" şeklinde cins ad olarak anlaşılabilmektedir.
    Bu nedenden dolayı Âdem (Özel ad)Peygamber, Rabbe âsî olmadı.
    Rabbe âsî olup şeytana(yalancıya) aldanan "âdem"(Cins ad) idi.
    Âdem” /“âdem” hem özel.hem de cins ad
    1. anlam: Âdem: (özel isim)
    2. anlam: âdem=(cins isim) insan; insan türü
    “âdemoğlu=insanoğlu=âdem=insan ”
    3. anlam: âdem (cins isim) = adam,erkek kişi
    âdem ve zevci= adam(erkek) ve karşıt cinsi(kadın) : her iki cins:erkek ve kadın
    Arapça’nın özelliği ve o zamanki toplum yapısı göz önüne alındığında kadın ayrıca zikredilmezse sadece erkek anlaşılıyordu.
    Bu sebeple Kuranda “Mümin erkekler ve Mümin kadınlar” şeklinde ifadeler vardır.
    Arapça nın bu özelliği nedeniyle “âdem ve zevci” ifadesi ile“ adam ve karşıt cinsi” ;yani “erkek ve kadın” anlaşılmaktadır. “O ikisi” şeklindeki ifadelerde “o iki cins”; erkekler ve kadınlar” şeklinde anlamaya engel bir durum yoktur.
    Sebe’ Suresi 15.ve 16.ayetlerdeki “cennet” ifadeleri “dünyadaki bahçelikler” anlamındadır. âdem kıssasındaki “cennet” sözcükleri de Sebe suresi 15. ve 16.ayetlerdeki “cennet” sözcükleri gibidir.
    âdem kıssasıyla anlatılan özellikle Hz. Muhammed zamanındaki Cahiliyye Arabistanında puta (putlar genelde ağaçtan yapılırdı)tapanlar, birey meleklere tapanlardı. öyle birey melekler hayal ederler ve onlara taparlardı, onlara Allah'ın kızları derlerdi.Örneğin onların Lat,Uzza,Menat adında tapındıkları üç kız melekleri vardı. Kuran -âdem kıssası ile-evrendeki güç/kuvvet/enerjilerin(melek) insana secde ettiğini vurgulayarak, insana şöyle bir ders veriyor:Ey insan sen doğada gözlemlediin bu güç/kuvvet/enerjilere boyun eğme, bunlar sana boyun eğmiş durumda, onların karşısında eziklik çekme, onlara tapınma...Anlatmak istediğim âdem kıssası ile anlatılan âdem (insan); yani insan türüdür. Bunun ilk insan ile ilgisi veya Kuran'ın, insanlara "ilk insan"inancı dayatması yoktur. aksine Kuran ayetlerinde yaratılışı gözlemlememiz istenmektedir. Bu incelemeyi gözlem yapanlara (bilim adamlarına) bırakmaktadır.Kuran hazır bilgi sunmamaktadır.
    Allah yaratıcıdır. Yarattı mı çeşit çeşit, rengarenk yaratıyor... Bitkiler...hayvanlar...insanlar....Üstelik insan sosyal bir varlıktır....
    Kardeş evliliği ve tüm insanların bu kardeşlerden türemesi felsefesi hem insan türüne, hem de Allah'ın yaratıcılık özelliği ile, hem de gözlemlerimize ters düşmektedir.
    NETİCE İTİBARİYLE KURAN METNİNDE "İKİZ KARDEŞLERİN BİRBİRİYLE EVLENMESİ VE İNSAN TÜRÜNÜN BÖYLE OLUŞTUĞU"ŞEKLİNDE BİR İFADE YOKTUR.
    Habil-Kabil kıssasında anlatılan ise İmamet ve biat meselesidir.
    İmam Hüseyin'in Yezid'e biat etmeyip Kerbelâ'da şehit edilmesi gibi bir olay tarihin bir kesitinde de Habil-Kabil arasında yaşanmıştır. Habil, Kabil'e biat için elini uzatmamıştır.Yani Habil, Kabil'i imam tanımamıştır.Kabil ise Habile elini uzatmıştır.Yani Kabil Habil'i öldürmeyi kastedmiştir. "Tarih tekerrürden ibarettir" gibi bir ders veriliyor bu kıssada. Benzeri bir hatanın tekrarlanmaması isteniyor...Şimdi bu olay kız meselesine çeviren yorumcu Kuran'ı incelerken aklına ne eserse öyle çevirebilir mi?
    Ayet metninde ve diğer ayet metinlerinde geçmeyen bir ifadeyi ve olayı birçok kişi Kuran'da var sanıyor. Bunu açıklığa kavuşturmak istedim.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.