Selamlar. Hyundai getz kullandım boş alanda. Yani parmak ucuyla bastım ama birden öyle hızlanıyor ki araç kontrol edemiyorum. Debriyaja mı çok basıyorum nedir? Mesela adamları görüyorum çok yavaş gidebiliyorlar ben öyle gidemiyorum Bunun içten bir ayarı yok mu ne bileyim az basınca az gitsin falan. Veya hız limitleyicisi gibi bir şey.
Normaldir , gaza basmak değil öğrenilmesi gereken , gaza hissederek basmak işte onun için bir daha zaman geçecek direksiyon başında . bende ilk direksiyon dersleri alırken ayak bileğimden gazı ayarlayamıyordum , hatta bir ara düşünmüştüm acaba bende ortopedik bir sorun mu var diye sonra kursta araç kullana kullana ayak bileğinden gazı hissederek basmayı öğreniyor insan .
Debriyaja çok basarsan çok hızlanırsın az bas :P
Hani var bunun çözümüde öyle araba öğrenilmez kendin ayarla. Pedal commander alırsan gaza sonuna kadarda bassan az basacaktır tasarruf modunda.
Uza -00-
kullanıcısına yanıt
Onu nasıl yapıcam ki böyle en az kuvvetimi, karıncayı ezmeyecek kadar az basıyorum yine de çok hızlanıyor araba. Bir daha denemem lazım ileride.
Böyle gıdım gıdım ilerlemek istiyorsanız yarım debriyaj yapar, ara ara gaz verirsiniz. Demek istediğiniz bu mu bilmiyorum. Zaten 2-3 hafta sürdükten sonra iyice ayaklar senkronize çalışmaya başlıyor.
Araç dizelse gaza basmadan sadece debriyajla bile kalkar.
Getzin pedalları çok yumuşak ve hassastır ayarlamak biraz zaman alır. Kapalı alanlarda biraz daha tecrübe edin ilerleyen zamanlarda alışırsınız.
Pedal ayarı öyle yapılmış ki, ilk %50'lik kısım aslında %80 yüke tekabül ediyor. Bu durum zaten müşteri avlamakta yapılan en büyük çakallık
Gaza dokunuyorsun gidiyor araç. Vay be diyorsun, gaza dokundum nasıl gidiyor. Sürücüyü şu hisse sevk ediyor: "Demek ki gazı köklesem ne yapacak" . Gazı köklüyorsun, 75 hp gerçeği
Getz eğer vgt ise, beklenmeyecek şekilde yürüyor doğrudur. Çünkü 110 hp.
OrQuN
kullanıcısına yanıt
Dizel olmasına gerek yokki bunun için ?
msansertekin
kullanıcısına yanıt
Telli ve yaylı pedalların gözünü seveyim. Arıza derdi yok, tepki süresi sıfır, basma hissi tatmin edici. Elektronik gaz kelebeğine geçiş yapmanın tek mantıklı açıklaması daha basit hız sabitleme sistemleri yapmak gibi geliyor bana. Başka bir açıklama düşünemiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: nacker
Telli ve yaylı pedalların gözünü seveyim. Arıza derdi yok, tepki süresi sıfır, basma hissi tatmin edici. Elektronik gaz kelebeğine geçiş yapmanın tek mantıklı açıklaması daha basit hız sabitleme sistemleri yapmak gibi geliyor bana. Başka bir açıklama düşünemiyorum.
Elektronik gaz kelebeği olduğu zaman, 0-100'ü 13-14 saniye olan araçlara "gidiyor" hissi verilebiliyor günlük kullanımda
Güçlü araçların öyle bir derdi yok, hatta sakıncalı. Gücü, pedal menziline yayıyorlar komple. 200 hp araç %30 pedalda %60 basmış gibi davransa, şehiriçi kullanamazsın arabayı.
Gaza fazla basıldığında "gitmediği" hissiyatı uyandığı için genelde, böyle bir yöntem seçmişler. He bana göre kısa vadede güzel, fakat uzun vadede araçtan soğutucu etken. %60 pedaldan %100'e geçtiğinde hiçbir şeyin değişmemesi, büyük hayal kırıklığı unsuru.
Turbolu dizel ise normaldir. Kiralık kullanmıştım eskiden uçak gibiydi mübarek.
msansertekin
kullanıcısına yanıt
Valla abim de öyle diyordu clio fenaymış ayağımı yerden kesiyor diyordu. Demek ki hiç otobanda kullanmadı
quote:
Orijinalden alıntı: nacker
Telli ve yaylı pedalların gözünü seveyim. Arıza derdi yok, tepki süresi sıfır, basma hissi tatmin edici. Elektronik gaz kelebeğine geçiş yapmanın tek mantıklı açıklaması daha basit hız sabitleme sistemleri yapmak gibi geliyor bana. Başka bir açıklama düşünemiyorum.
Gaz kelebeği elektronik olduğunda sensörlerden gelen verilerle kelebeğe müdahale ediliyor. Gaz pedalı elektronik olunca olası aksilikte bizim talebimizi kelebeğe olduğu gibi iletmiyor.
Bizim için hissiyat haricinde pek olumsuz yanı yok diye düşünüyorum...
Telli araçlarda spor, ekonomi modu gibi şeylerin de uygulanması daha zor olur diye düşünüyorum...
sarkihalindekal
kullanıcısına yanıt
Spor veya ekonomi modu gaz kelebeğinin daha fazla açılmasını sağlamıyor ki ama. Tek yaptığı gaz pedalının oranlarını değiştirmek. 20 basınca kelebeği 30 açıyor, veya ekonomi modunda 30 da bassanız 20'yi geçmiyor gibi. Bu açıdan telli araçta pedala alıştıktan sonra spor-ekonomi moduna falan çok gerek kalmıyor, sağ ayak halledebiliyor hepsini. Zaten ekonomi-sporun asıl olayı şanzımanda bitiyor diye biliyorum.
Evet motor gaza basma miktarınızı olası bir arıza durumunda kontrol edemiyor. Ama bu sefer normal kullanımda araya bozulma ihtimali olan elektronik bir parça giriyor. İşler dijital yürüdüğünden biraz gecikme oluyor vs. Şahsen telliyi her zaman tercih ederim elektroniğe.
Sadece oran değil aradaki iletişim de hızlanıyor. Telli araçta mekanizmaya müdahale etmeden aynı etkiyi almak güç. Karbüratörlü aracımızda gaz teli gergi yaylarını değiştirdiğimizde gaz tepkisi iyileşirdi.
Manuel araçlarda da ekonomi ve spor modu var. Şanzımana da etki eden sistemler benim bildiğim egzotik ve supersporlarda var. Binek otomobillerde gaz tepkisi ile işler yürüyor.
Telli pedalın daha iyi iletişim olanağı sağladığına katılıyorum ama artık elektronik pedalın da öyle onarımı zor olduğunu düşünmüyorum. Sadece belki yolda bırakırsa sorun olur. Telli de ise arabasını bilen bir sürücü için avantaj olabilir...
Aslında bi ürün ne kadar elektronik yada dijitalse bi o kadar sorunu da beraberinde getiriyor. Geçen seneler bi ara yolda giderken arabayı bişey tutup bırakıyordu sanki. Komple ağır bakımdan çıkalı 1 hafta falan olmuştu, neden olur neden yapar derken 2 hafta kadar sonra beyine arıza düştü. P0122 gaz kelebek konum sensörü düşük sinyal dedi de değiştirdim parçayı. Karbüratörlü olsa o kadar inciği boncuğu olmayaktı ama karbüratör devri de bitti artık.
quote:
Orijinalden alıntı: anaconda41
Aslında bi ürün ne kadar elektronik yada dijitalse bi o kadar sorunu da beraberinde getiriyor. Geçen seneler bi ara yolda giderken arabayı bişey tutup bırakıyordu sanki. Komple ağır bakımdan çıkalı 1 hafta falan olmuştu, neden olur neden yapar derken 2 hafta kadar sonra beyine arıza düştü. P0122 gaz kelebek konum sensörü düşük sinyal dedi de değiştirdim parçayı. Karbüratörlü olsa o kadar inciği boncuğu olmayaktı ama karbüratör devri de bitti artık.
Karbüratörlü de çok uğraştırır. İyi ayar ister, sık ayar ister. Ben şahsen bu devirde karbüratörlü araç istemem. Karbüratörlü aracımız vardı. Yakıt tüketimi, performans, gaz tepkisi herşey ama herşey ayarlayan ustanın maharetine kalıyordu. Bazen muhteşem oluyordu bazen vasat. Nerdeyse 6 ayda bir ayar yaptırıyorduk.
Bir yere kadar elektronik olmalı yoksa atmosferik dizelci olmamız icap eder:)
yokuş yukarı olmaması şartıyla 1. viteste gaza basmasanız bile gider 900 devir civarında. parmak ucuyla basınca pedala ne kadar bastığımı açıkçası anlamıyorum ben, baş parmağın bitimi ve ayak ortası değecek pedala sizin problem de büyük ihtimalle ayağınızı fazla geriye koyduğunuz için ayak havada kala kala uyuşuyor fazla basıyor pedala
nacker
kullanıcısına yanıt
Önemli avantajlarından biri telli gaz pedalının aksine bir failsafe mekanizması olabilmesi. Ecu motorun durumuna bakar ve sürücünün gaz emrini işleme koyar. Eğer bir aksilik varsa, fazla gaz motora zarar verecek veya durumu kötüye götürecekse gazı limitler, sürücünün elinden konrolü alır, çoğu araçtaki meşhur "araç güvenli modda" 60'ı geçmiyor 3000 devri geçmiyor gibi şikayetler, ecu'nun sürücünün gaz emrini motorun sağlığı açısından uygulamamasından ibaret. Bunu ateşlemeyi keserek yapmaktansa gaz açıklığını limit değere ayarlayarak yapabilmek çok daha pürüzsüz bir işlem.
Diğeri de modern araçlardaki elektronik sistemler ile koordine olabilmesi. ESC'si, adaptif cruise, hill assist vb bir çok sistemle birlikte çalışabiliyor.
Birde son dönemde eski elektronik kelebekler gibi pek gecikme yok, benim Mazda'ya şaşkınım açıkcası, doğrusallığı telli kadar iyi değil tabiki ama tepki süresi olarak hemen hiçbir fark göremedim, yapmış adamlar. Çoğu modern araçta hala gecikme var, bilerek de yapabiliyorlar bunu. Fakat sistemin ilk dönemlerini biliyorum gerçekten berbattı, 1sn sonra cevap alıyordun bazı araçlardan.