Şimdi Ara

ils olmayan havaalanına nasıl incem lütfen yardım edin...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ils inmeyi az çok öğrendim ama mesela süleyman demirel havaalanında ils yok ben buraya inmek ve pisti hizalamak için ne gibi bir yol izlemeliyim radio frekansına bi şey yazcakmıyım nasıl yapıldığını anlatırsanız sevinirim ...şimdiden teşekkürler....



  • Biriniz İls Kulanmayı
    Bilmez Biriniz Online Uçamaz
    Biriniz Online Uçar Otopilotu Bilmez
    Bunedir Bu Bölümde Yüzlerde Konu Açılıyor Yeter Bukadar Pilot Artık Fazlası Devlete Zarar Sen Bırak Bu İşi Bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx

    Biriniz İls Kulanmayı
    Bilmez Biriniz Online Uçamaz
    Biriniz Online Uçar Otopilotu Bilmez
    Bunedir Bu Bölümde Yüzlerde Konu Açılıyor Yeter Bukadar Pilot Artık Fazlası Devlete Zarar Sen Bırak Bu İşi Bence
    bumu yardım edişin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laconte775775

    bumu yardım edişin

    Alıntıları Göster
    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım

    Alıntıları Göster
    hiç bir frekans girmen gerekmiyor ama görerek yaklaşman lazım ancak kuleyle itribat halinde ol yonunu ve uzaklık çok öneml,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultraslan53

    hiç bir frekans girmen gerekmiyor ama görerek yaklaşman lazım ancak kuleyle itribat halinde ol yonunu ve uzaklık çok öneml,

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ultraslan53

    hiç bir frekans girmen gerekmiyor ama görerek yaklaşman lazım ancak kuleyle itribat halinde ol yonunu ve uzaklık çok öneml,

    yanılıyorsun vor frekansı girmesi lazım vor(vor/dme) yaklaşması için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım

    Alıntıları Göster
    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zathura93

    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım


    Alıntıları Göster
    vor dme e de görerek yaklaşmadır manuel olarak ucak kontrol edilir sisli ve yağışlı havalarda kullanılması zordur ayrıca yuksek yan rüzgardada manuel inmek daha kolaydır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultraslan53

    vor dme e de görerek yaklaşmadır manuel olarak ucak kontrol edilir sisli ve yağışlı havalarda kullanılması zordur ayrıca yuksek yan rüzgardada manuel inmek daha kolaydır

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ultraslan53

    vor dme e de görerek yaklaşmadır manuel olarak ucak kontrol edilir sisli ve yağışlı havalarda kullanılması zordur ayrıca yuksek yan rüzgardada manuel inmek daha kolaydır

    VOR/DME zaten manuel olarak iniyorsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultraslan53

    vor dme e de görerek yaklaşmadır manuel olarak ucak kontrol edilir sisli ve yağışlı havalarda kullanılması zordur ayrıca yuksek yan rüzgardada manuel inmek daha kolaydır

    Alıntıları Göster
    Şu tanımı biraz düzeltelim, VOR, VOR-DME, NDB yaklaşmaları "aletli yaklaşma" sınıfında olup düşük hassasiyetlidir, yani pistle görsel teması yüksek bir irtifada sağlamak gerekir. Tabii ki de ilgili VOR'un ya da NDB'nin frekansının, yaklaşma course'unun doğru girilmesi gerekir. Ama bunlarda elbette ILS gibi autoland (oto pilotla iniş) mümkün değil, yaklaşmanın en önemli kısmı (son yaklaşma ve iniş) pilot kontrolünde gerçekleşir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Şu tanımı biraz düzeltelim, VOR, VOR-DME, NDB yaklaşmaları "aletli yaklaşma" sınıfında olup düşük hassasiyetlidir, yani pistle görsel teması yüksek bir irtifada sağlamak gerekir. Tabii ki de ilgili VOR'un ya da NDB'nin frekansının, yaklaşma course'unun doğru girilmesi gerekir. Ama bunlarda elbette ILS gibi autoland (oto pilotla iniş) mümkün değil, yaklaşmanın en önemli kısmı (son yaklaşma ve iniş) pilot kontrolünde gerçekleşir.

    Alıntıları Göster
    anladım şimdi oynatıp yapmaya çalışcam teşekkürler hepinize......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx

    Biriniz İls Kulanmayı
    Bilmez Biriniz Online Uçamaz
    Biriniz Online Uçar Otopilotu Bilmez
    Bunedir Bu Bölümde Yüzlerde Konu Açılıyor Yeter Bukadar Pilot Artık Fazlası Devlete Zarar Sen Bırak Bu İşi Bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Biriniz İls Kulanmayı
    Bilmez Biriniz Online Uçamaz
    Biriniz Online Uçar Otopilotu Bilmez
    Bunedir Bu Bölümde Yüzlerde Konu Açılıyor Yeter Bukadar Pilot Artık Fazlası Devlete Zarar Sen Bırak Bu İşi Bence
    />







  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    sana anlatamadım herhalde; adam vor/dme yani manuel inmeyi bilmiyordur..yani pisti nasıl ortalayacagını..senin anlayabilmen için dahada acıyorum; course değerini girmek gerektiğini bilmiyordur...

    AzadArda bu aralar nedense cok agresifsin...her seyi banlayıp duruyorsun!.Yazmadan once bi dusun!

    ornekte istersin sen şimdi: ClubBoeing teki mesajın veya sinan02 nin videosuna yazmıs oldugun o sivri dilli eleştirin veya yazdığımı adamakıllı yorumladan banlamaların...biri seni durdursun artık yahu(!)

    şimdide bu postumu banla...ama şimdiden belirteyim sana cevap vermeyecegim.polemiğe girmek istemiyorum..iyi uçuşlar!

    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda


    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım



    İyi Oku Ondan Sora Konuş Başlığı





  • quote:

    Orijinalden alıntı: zathura93

    sana anlatamadım herhalde; adam vor/dme yani manuel inmeyi bilmiyordur..yani pisti nasıl ortalayacagını..senin anlayabilmen için dahada acıyorum; course değerini girmek gerektiğini bilmiyordur...

    AzadArda bu aralar nedense cok agresifsin...her seyi banlayıp duruyorsun!.Yazmadan once bi dusun!

    ornekte istersin sen şimdi: ClubBoeing teki mesajın veya sinan02 nin videosuna yazmıs oldugun o sivri dilli eleştirin veya yazdığımı adamakıllı yorumladan banlamaların...biri seni durdursun artık yahu(!)

    şimdide bu postumu banla...ama şimdiden belirteyim sana cevap vermeyecegim.polemiğe girmek istemiyorum..iyi uçuşlar!

    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda


    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım



    İyi Oku Ondan Sora Konuş Başlığı



    Alıntıları Göster
    Ben elimden geldiğince ve bilgimin yettiğince anlatıcam

     ils olmayan havaalanına nasıl incem lütfen yardım edin...


    Öncelikle radyomuzun nav1 kısmına vor frekansını girioruz ve nav1 i aktif ediyoruz ve chartta belirtilen course değerini (43) girioyoruz.

    1- tam vor üstüne (8000 feete olmak zorundayız.) gelince sağa 223 başa dönüyoruz ve bu şekilde 12 mil uzaklaşıyoruz (uzaklaşırken 7000 feete alçalıyoruz.) vordan tabi hızızmız 185 kt aşmayacak.
    2- 12 mil gittikten sonra sağa 43 başa dönüoruz ve nav moda alıp vor loc basıyoruz vor a yöneliyor uçak, bu arada 4500 feet e alçalıyoruz
    3- piste 5 mil kala oto pilottan çıkıyoruz (4500 feette olmak zorundayız) ve chartta gösterilen hız-varyo tablosuna göre alçalıp inişimizi gerçekleştiriyoruz tabi pistle göz temasımız olmak zorunda yoksa pas geçiyoruz missed app anlatıcam ama şimdi vaktim yok...

    Ben böyle iniyorum eksiklerim varsa yazarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesil286 -- 7 Nisan 2008; 12:33:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zathura93

    sana anlatamadım herhalde; adam vor/dme yani manuel inmeyi bilmiyordur..yani pisti nasıl ortalayacagını..senin anlayabilmen için dahada acıyorum; course değerini girmek gerektiğini bilmiyordur...

    AzadArda bu aralar nedense cok agresifsin...her seyi banlayıp duruyorsun!.Yazmadan once bi dusun!

    ornekte istersin sen şimdi: ClubBoeing teki mesajın veya sinan02 nin videosuna yazmıs oldugun o sivri dilli eleştirin veya yazdığımı adamakıllı yorumladan banlamaların...biri seni durdursun artık yahu(!)

    şimdide bu postumu banla...ama şimdiden belirteyim sana cevap vermeyecegim.polemiğe girmek istemiyorum..iyi uçuşlar!

    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda


    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım



    İyi Oku Ondan Sora Konuş Başlığı



    Alıntıları Göster

    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    sana anlatamadım herhalde; adam vor/dme yani manuel inmeyi bilmiyordur..yani pisti nasıl ortalayacagını..senin anlayabilmen için dahada acıyorum; course değerini girmek gerektiğini bilmiyordur...

    AzadArda bu aralar nedense cok agresifsin...her seyi banlayıp duruyorsun!.Yazmadan once bi dusun!

    ornekte istersin sen şimdi: ClubBoeing teki mesajın veya sinan02 nin videosuna yazmıs oldugun o sivri dilli eleştirin veya yazdığımı adamakıllı yorumladan banlamaların...biri seni durdursun artık yahu(!)

    şimdide bu postumu banla...ama şimdiden belirteyim sana cevap vermeyecegim.polemiğe girmek istemiyorum..iyi uçuşlar!

    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda


    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım



    İyi Oku Ondan Sora Konuş Başlığı




    Haklısın Çok Agresimin Özür Dilerim İyi Uçuşlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx


    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    sana anlatamadım herhalde; adam vor/dme yani manuel inmeyi bilmiyordur..yani pisti nasıl ortalayacagını..senin anlayabilmen için dahada acıyorum; course değerini girmek gerektiğini bilmiyordur...

    AzadArda bu aralar nedense cok agresifsin...her seyi banlayıp duruyorsun!.Yazmadan once bi dusun!

    ornekte istersin sen şimdi: ClubBoeing teki mesajın veya sinan02 nin videosuna yazmıs oldugun o sivri dilli eleştirin veya yazdığımı adamakıllı yorumladan banlamaların...biri seni durdursun artık yahu(!)

    şimdide bu postumu banla...ama şimdiden belirteyim sana cevap vermeyecegim.polemiğe girmek istemiyorum..iyi uçuşlar!

    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda


    quote:

    Orjinalden alıntı: zathura93

    adam Vor/dme yi bilse bu konuyu acmazdı herhalde degilmi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Vor/Dme Yaklaşacaksın Canım



    İyi Oku Ondan Sora Konuş Başlığı




    Haklısın Çok Agresimin Özür Dilerim İyi Uçuşlar


    Alıntıları Göster
    Vay be bizim sinan da ne cevherler varmış . Aferim Sinan hep böyle devam et




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c.alkan

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sinan,

    Genel olarak yaptığın doğru. Ufak tefek hatalar var elbette ama mantığını az çok öğrenmişsin. Tabii diyelim ki VOR üzerine fazla yüksekte geldiysen, pas geçeceksen, nerede olduğunu şaşırırsan neler yapacaksın, uçuşun hangi noktasında inip inmemeye karar vereceksin bütün bunların da cevaplarını bildiğini ya da en azından öğreneceğini umuyorum. Becerebileceğinden de şüphem yok.

    Harita üzerinde pek çok değerli bilgi var, unutmayın oradaki her bir harfin anlamı vardır, hiçbirisi boşuna değil.

    Hatırlatmak gerekir ki tam da örnek verdiğin haritadaki yaklaşma, bir sebepten dolayı onlarca can aldı yakın tarihte. Şakası olan bir konu değil hiç bu tarz yaklaşmalar.

    Sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 7 Nisan 2008; 14:25:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Sinan,

    Genel olarak yaptığın doğru. Ufak tefek hatalar var elbette ama mantığını az çok öğrenmişsin. Tabii diyelim ki VOR üzerine fazla yüksekte geldiysen, pas geçeceksen, nerede olduğunu şaşırırsan neler yapacaksın, uçuşun hangi noktasında inip inmemeye karar vereceksin bütün bunların da cevaplarını bildiğini ya da en azından öğreneceğini umuyorum. Becerebileceğinden de şüphem yok.

    Harita üzerinde pek çok değerli bilgi var, unutmayın oradaki her bir harfin anlamı vardır, hiçbirisi boşuna değil.

    Hatırlatmak gerekir ki tam da örnek verdiğin haritadaki yaklaşma, bir sebepten dolayı onlarca can aldı yakın tarihte. Şakası olan bir konu değil hiç bu tarz yaklaşmalar.

    Sevgiler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Sinan,

    Genel olarak yaptığın doğru. Ufak tefek hatalar var elbette ama mantığını az çok öğrenmişsin. Tabii diyelim ki VOR üzerine fazla yüksekte geldiysen, pas geçeceksen, nerede olduğunu şaşırırsan neler yapacaksın, uçuşun hangi noktasında inip inmemeye karar vereceksin bütün bunların da cevaplarını bildiğini ya da en azından öğreneceğini umuyorum. Becerebileceğinden de şüphem yok.

    Harita üzerinde pek çok değerli bilgi var, unutmayın oradaki her bir harfin anlamı vardır, hiçbirisi boşuna değil.

    Hatırlatmak gerekir ki tam da örnek verdiğin haritadaki yaklaşma, bir sebepten dolayı onlarca can aldı yakın tarihte. Şakası olan bir konu değil hiç bu tarz yaklaşmalar.

    Sevgiler.

    Evet bildiğim kadarıyla pilot headingi 30 derece farkla girmiş ve direk dağlara inmiş hocam bir sorum olacaktı ben circle to land mantığını anlayamadım yani nasıl yapılıt chartlarda pek irşeyde göremedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yesil286 -- 7 Nisan 2008; 16:47:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaaxxx

    Biriniz İls Kulanmayı
    Bilmez Biriniz Online Uçamaz
    Biriniz Online Uçar Otopilotu Bilmez
    Bunedir Bu Bölümde Yüzlerde Konu Açılıyor Yeter Bukadar Pilot Artık Fazlası Devlete Zarar Sen Bırak Bu İşi Bence
    quote:

    Orjinalden alıntı: AzadArda

    Biriniz İls Kulanmayı
    Bilmez Biriniz Online Uçamaz
    Biriniz Online Uçar Otopilotu Bilmez
    Bunedir Bu Bölümde Yüzlerde Konu Açılıyor Yeter Bukadar Pilot Artık Fazlası Devlete Zarar Sen Bırak Bu İşi Bence
    />



    hocam nası bırak dersin ya sen sorarak öğrenmedinmi vor/dme ineceksin doğru söyleluyolar ama görerekte inebilirsin ben şahsen hep görerek iniyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: laconte775775

    arkadaşlar ils inmeyi az çok öğrendim ama mesela süleyman demirel havaalanında ils yok ben buraya inmek ve pisti hizalamak için ne gibi bir yol izlemeliyim radio frekansına bi şey yazcakmıyım nasıl yapıldığını anlatırsanız sevinirim ...şimdiden teşekkürler....




    ILS olmayan pistlere görerek (visual olarak) iniş yapabilirsin kuleyle daima irtibat içinde olmalısın.İniş izni istedikten sonra iniş yapacağın pistin yönünü ve uzaklığını bilmen gerekiyor bunu öğrenmenin en basit yolu da kuleyle (ATC) konuşmaktır. Kuleye pistin yönü gibisinden sorduğunda sana örneğin: Yeşilköy runaway 36R saat 12 yönünde 12 mil ileride diye söyler sen dümdüz gidersin saat 12 yönüne doğru ve uzaklığa göre alçalmalısın ne fazla nede az alçalmalısın çok alçalırsan burnu düzelt alçakta ve 180 knot altındaysan sakın burnu kaldırma yine alçalırsın... piste yaklaşınca kule sana bir soru daha sorcak sen onu onayla ve işine bak... mesela sana runaway 36R 15 miles 10 a`clock (15 mil saat 10 yönünde ) derse sen uçakla saat 10 yönüne dönceksin ne kadar döncem dersen GPS`ten bakçaksın pistin karşısına gelecek şekilde... tekrardan emin olmak için tekrar kuleye sor pistin konumunu iniş yapana kadar pistin konumunu istediğin kadar sorabilirsin. Eğer bu anlatılanlar karışık geldiyse visual yani görsel olarak in .... Sorun olursa mesaj atarsın..
    Fs ile ilgili bilgi için msn g_r_1@windowslive.com

    bu arada sen joystikle mi klavyeyle mi yoksa home cockpitle mi uçuyorsun_? meraktan sordum ...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.