İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) (87. sayfa)
-
-
elinize sağlık nasıl bi sorun vardı neden değişim yaptınız....
-
Teşekkürler Araç ın geç ısındığını fark ettim hararet göstergesini takibe aldım ve fanları hararet 85 c leri hiç görmüyordu 35 /45 c lerde geziyordu saat ve km olarakda takip ettim şehir içinde dur kalk ile 35c lerde idi artık emin oldum son bi teste araç çalışırken derece ile ölçtüm motor ısısı 45/55c lerde iken radyatör de aynı ısıda idi termostat açık kalmıştı biraz zor oldu ama değiştirdim umarım faydalı olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tam aracı satmak niyetinde iken 220.000 km bakımı zamanı geldi Araç 1997 Maxima 2.0 V6 SE versiyonu. Satacak bile olsam bakımını yapıp o şekilde teslim ederim hiç bir zaman sattığım araçları kötü durumda teslim etmedim etmem de ve bunun herkes tarafından yapılması gereken bir uygulama olduğunu düşünüyorum.
Aracın yağı, hava filtresi, yağ filtresi değişti, tüm sıvıları kontrol edilip tamamlandı, ön salıncaklar değişti, rot ayarı yapıldı, kayışlar ve bujiler kontrol edildi hepsinin tertemiz ve neredeyse yeni gibi gözüktükleri görüldü.
Bu sefer marka olarak netten okuduğum olumlu yorumlar ve şiddetli tavsiyeler üzerine "Liqui Moly" yağ tercih ettim. Markanın iddiası yüksek km yapmış motorlarda yağlarının kullanılması ile yağ eksiltme ve yağ yakma gibi durumların olmamasının yanı sıra araçta düşük devirlerde olabilecek kararsızlıkları azaltıp sessizleştirdiği yönündeydi.
Ve gerçekten ben bugüne kadar böyle performansa doğrudan etki eden bir yağ kullanmadım. Dediklerinin hepsi oldu gibi. Yağ eksiltme durumu zaten yoktu aracımda, sessizdi şimdi daha sessiz oldu Lpg ile kullanıyorum ve alt devirlerde zaman zaman yaşanan kararsızlık şu anda yok. Maşallah diyelim aman olmasın zaten:)
Kesinlikle ve şiddetle bu yağı tavsiye ederim. LIQUI MOLY 10-40 TAM SENTETİK tercih ettim ben siz 5-30 da kullanabilirsiniz tabi.
-
-
Motor yağı: mineral mi, sentetik mi yoksa tamamen sentetik mi?
Motor yağları kabaca iki kategoriye ayrılabilir: mineral bazlı ve sentetik yağlar. Günümüz otomobillerinin performans ihtiyacını karşılayamadığı için mineral bazlı madeni yağlar gittikçe daha az kullanılmaktadır.
Sentetik yağlar daha iyi yağlardır. Bununla birlikte, mineral yağı sentetik yağla karıştırarak yarı sentetik yağ üretilmektedir. Sentetik yağların üretilmesinin iki farklı yolu vardır. Bu yöntemlerden biri ile sonunda PAO yağı denilen bir yağ elde edilir. Bu, 1970'lerde piyasaya çıktığı şekliyle klasik sentetik yağdır. Kimyasal olarak çok saftır ve bu nedenle çok etkilidir, ancak aynı zamanda üretimi de çok pahalıdır. Diğer yaklaşımla, motor yağı hidro-kraking ile üretilir, bu nedenle bu yağlara teknik jargonda HC yağları da denir. HC yağları daha moderndir ve 1990'larda ortaya çıkmıştır, ve tüm modern motorlar için mümkün olan en iyi performansı verebilmektedirler. Bu durumda, PAO yağı mı yoksa HC yağı mı kullanılmalı sorusu söz konusu olabilir. Maalesef, genellikle, yağ üreticileri kullanıcıya bu seçimi yapma şansı vermezler. Günümüzde hemen hemen tüm yağ gelişimi, HC yağları temelinde gerçekleşmekte ve motor için istenen yağ özelliklerinin çoğu yalnızca HC yağları ile karşılanmaktadır. Peki, kullanıcı ne tür bir sentetik yağ aldığını nasıl anlayabilir? Bu o kadar kolay değildir. Çünkü, burada yağ üreticilerinin hepsi açıklamalarını tek tip terimlerle yapmamaktadırlar. Örneğin ABD'de hem PAO yağları hem de HC yağları tamamen sentetik olarak tanımlanabilir, ancak Almanya'da yalnızca PAO yağları sentetik olarak adlandırılabilir.
Bu nedenle, Liqui Moly HC yağlarını “Sentez Teknolojisi” etiketi ile satmaktadır. Burada konu olan, SUPER LEICHTLAUF 10W-40 yağını tam sentetik mi, yoksa sentetik karışım bir yağ olarak mı adlandırılması konusunda yine kafa karışıklığı söz konusu olabilmektedir. Ama, burada bildiğimiz bir şey var. O da Almanya'da üretilen bu yağın etiketine %100 sentetik etiketini koyarak satmanıza izin verilmez.
Diğer yağ üreticileri, tam olarak ne anlama geldiği açık olmadığı durumlarda "% 100 sentetik" veya "sentetik karışım", ''yarı sentetik'' gibi terimler kullanmaktadır.
Aslında, kullanıcı açısından belirleyici faktör, hangi yağın daha iyi olduğu tartışması konusu değil, söz konusu yağın, otomobil üreticisinin o model için belirlediği teknik özellikleri karşılamasıdır. Bu, otomobilin kullanıcı kılavuzunda belirtilir. Eğer söz konusu yağ, motor üreticinin önerdiği şartnameyi karşılıyorsa, PAO yağı mı yoksa HC yağı mı olduğu önemli değildir. Bugün, katkı maddeleri giderek daha önemli hale gelmekte ve yağın kendisinin yanı sıra bir motor yağının en önemli bileşeni olarak motor yağı performansının büyük bir bölümünü sağlamaktadır. Bazı çok modern motor yağlarında, baz yağ, katkı maddesi paketleri için sadece bir taşıyıcı sıvısından fazlası değildir.
Günümüzde, bu kapsamda bir değerlendirme yapıldığında, sıra dışı araba kullanımını hariç tutarsak, hangi sentetik yağın daha iyi olduğunun tartışılmasının çok fazla bir anlamı kalmamaktadır.
Benim görüşüm, aşınmış motorlarda öncelikle üreticinin önerisine uyulmalı ve buna ilave olarak eğer bir tercih yapılması söz konusu olduğunda bir tık daha kalın yağın kullanılmasının daha iyi olduğu yönündedir.
Artık 2000 yılından önce üretilmiş olan 4. kuşak maxima özelinde bir değerlendirme yapıldığında, iklimin aşırı sıcak veya aşırı soğuk olduğu yerler hariç, 10W-40 yağın kullanılmasının doğru olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte, aşırı sıcak (>+50 C derece) ortamlarda 20w-50, aşırı soğuk (>-20 C derece) ortamlarda 5w-30 yağ kullanılması daha iyi olabilir.
-
Arkadaşlar 1997 model füme renk düz vites Maxima QX'im satılıktır. Atiker Gold Lpg var üstünde ve ruhsata işli. 235.000 km'de orjinal. Sıfır sıkıntı zımba gibi tertemizdir alan çok memnun kalır ve bu rakamlara böyle bir araç bulmanız neredeyse imkansız gibi bir şey.
İlan linkini aşağıya bırakıyorum a'dan z'ye tüm detaylar ilanda mevcut.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atalayalper -- 1 Temmuz 2021; 16:1:15 >
-
hayırlı satışlar ...
-
Çok teşekkürler. Dün bir kaç başka marka araç kullandım şu teknolojik olan ve her yerinden ekran düğme fışkıranlardan sonra kendi aracımı kullandım ulan dedim yapma etme çünkü bu aracın linear güç patlaması, yol tutuşu, sessizliği mümkün değil ne C segmentinde ne de D segmentinde olsun. Eşim hızı çok sevmez ve uzun yolda çoğunlukla bir şeyler okur veya telefonda bir şeylere bakar. Kadrana bakmadığı zamanlar anlayamıyor 170-180 ile gittiğimizi :) Araç hızı hiç belli etmediği gibi yere adeta yapışıyor.
-
Merhaba
halen satılık olan araç var mı? ilan fiyat bilgisi paylaşabilir misiniz?
Bir de illaki yazılmıştır ama çok yoğun çalıştığımdan okuyabilecek kadar zamanım yok inanın affınıza sığınarak bu araçlarda dikkat edilmesi gereken noktalar / kronik sayılabilecek sorunlar neler?
3.0 olanları tavsiye eder misiniz? Bu cüsseye 3.0 daha uygun gibi bence
-
benim araç halen satılık !!! aküsü bitmesin diye arada bir turlayıp kapalı otoparka koyuyorum ... satılınca buradan satıldı mesajını atarım sizin nezdinizde ilgililere duyurulur...
kronik olarak krank keçesinden ve üst külbitor kapaklardan yağ sızıntısı yapar bu araçlar genelde onun haricindeki arızalar bakımsızlıktan ve kullanıcının bilgisizliğinden kaynaklanır....
herkese selamlar....
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kıllıoğlu -- 15 Eylül 2021; 12:25:51 >
-
Bilgilendirme amaçlı bir paylaşım yapmak istedim... Bundan 2 sene önce aracımın triger zincir setini voyer marka yerli malı bir kit ile değişim yapmıştım zincir aksamında veya dişlilerinde bir hata yok fakat gergiler tekrar takılı kalıp ses yapmaya başlayınca bende uluslararası gönderim yapan bir siteden amerikan malı bi set getirtip aracıma taktım yine 18 parça tam set.... şuan zincir setide yağıda filitreside yeni ...
Bu açıklamayı yapma sebebim ilanı kendi grubumuzda da yayınlamış olmam sonucu bazı arkadaşlar yorum yapmış arabanın farları sararmış zincir seti yerli malı falan diye zaten bunu forumda ben paylaştım yoksa nerden bilecekler .. evet ben görsele pek önem vermiyorum önemli olan yolda bırakmasın işimi tam görsün beni rezil etmesin... ama anadolu insanımız hep görüntüye bakıp ruha bakmadıkları için aracımı değersizleştirmişler...
Tabi bu bilgiler sadece buraya özgü grubun bilgisi olmayacak sadece bu sayfayı ziyaret edenler bilecek...
Yaptığım son çalışmadan bir kaç görsel ve bizi takip edenlere selam!!!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kıllıoğlu -- 22 Kasım 2021; 11:32:48 >
-
Ellerinize sağlık üstat
-
teşekkür ederim :))))
-
-
Maşallah.. herkes yapamaz. Eline sağlık. 👍👌
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Üstad 5 yıldır Maxima kullanıcısının. Motor Beyini öldü. Elektronik ciler yapamıyor. Kapanmış diyorlar. 98 otomatik sunroof ısıtma koltuk hariç full modelini kullanıyorum. Yardımcı olabilir misin ? Motor beyni E7 kodlu..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bu konuda herhangi bir malumatım yok malesef...bulamazsanız çıkma arayışına girin derim....
-
Bu arada bizi buradan takip eden arkadaşlara duyurum facebook grubumuz 19.12.2021 tarihinde kapatılacaktır. Başka gruplarda yer almayacağız(şahsım adına)
kişisel paylaşımlarımı ve edindiğim tecrübelerimi buradan paylaşmaya devam edeceğim oldukça...
herkese selamlar......
-
Arkadaşlar selamın aleykum geçenlerde 97 model INFINITI aldim aracı çok beğenerek aldim ama araçda bir sorun var çözemedim araç yolda giderken stop ediyor zor çalışıyor ve gün geçtik çe stop etmesi ve zor çalışması artıyor bi gibi bi durum başına gelen oldu mu veya sorun sizce neyden dolayı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X