< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 4 Ekim 2015; 12:37:00 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 4 Ekim 2015; 12:37:00 > |
Merhaba,
Uzun zamandır aracımda düşük devirler de LPG'de iken tekleme sorunu yaşamaktaydım. @kıllıoğlu Hocamın yönlendirmesi ve mesajlarla destek vermesi üzerine Atiker Fast sistem olan LPG kitim için bağlantı kablosu aldım ve ayarlarımı kendim yapmaya başladım. Sonuç olarak defalarca 20-30 tl ayar parası ödediğim tüm lpg ciyim diyen servislere bir çizik çektim. Anladım ki bu işi bilmiyorlar ya da 20-30 tl hak edilmeyen parayı almak daha kolaylarına geliyor. Size de tavsiyem LPG kablonuzu alın ve ayarlarınızı kendiniz yapın.http://www.mscsi.net/destek/ bu site de her türlü bilgiyi bulabilirsiniz. Ben sayelerinde çok şey öğrendim. Allah razı olsun hem onlardan hem de kıllıoğlu Hocamdan. LPG ayarlarım ile birlikte ilk sayfa ve mesajda belirtilen 3 tırnak bujiden de alıp değişimi yaptım. C.Canky hocama ve diğer tüm katkı yapan arkadaşlara da teşekkür ediyorum. Allah razı olsun. Sonuç şu ki tüm tekleme sorunum ortadan kalktı, ilk gaza basarken 1 saniyeden az durup sonra gazı alıyordu ki bu da dur kalkta çok büyük sıkıntı idi, bu sorunda tamamen çözüldü Elhamdulillah... Peki ne yaptım; daha önce yine buradan öğrendiğim kadarı ile kelebek ve iac valf temizliğini yapmıştım. Yine kelebeği söktüm kelebek konum sensörünün 2 yıldız vidası var o biraz gevşemişti, oradan hava alıyor olabilir düşüncesi ile vidaları iyice sıkılaştırdım. Kelebeğe gelen altta ki basınç borularından biri kelebeğe bağlandığı noktada kirden tıkanmıştı temizledim. Bu işlemler ilk gaza basma anında ki donukluğu ortadan kaldırdı Elhamdulillah. 3 tırnaklı buji; Ngk BKUR6ET-10'dan sipariş verdim ancak değiştirmek için buji anahtarına ihtiyaç duydum ve 16mm'lik bir buji anahtarını ne yazık ki bulamadım. Bu sebeple aliexpress'ten sipariş ettim. Bujilerin değişimi ile birlikte LPG kablomu da alıp aşağıda ki ayarları yaptım. ve tüm tekleme sorunum ortadan kalktı. Yokuş yukarı 5. viteste hızımı 50 km'ye kadar düşürüp, vites azaltmadan hızlanma gibi denemeler yaptım sonuç süper. Atiker Fast sistemde basınç düzenleme tablosu var. Bu tablo sayesinde basınçta oluşabilecek değişiklikler verdiğiniz değere göre LPG ECU tarafından düzenlenmekte. Daha açık belirtirsem; Mesela, 1,10 bar basınç ile yaptığınız kalibrasyon sonrasında eğer basıncım 1,20 olursa LPG'yi %5 azalt, 1,30 olursa %10 azalt veya 1 olursa %5 arttır, 0,90 olursa %10 arttır şeklinde. Benim gaza basmam ve gazdan ayağımı bir anda çekmem ile basınç dalgalanmaları oluyordu bununda zengin ya da fakir karışıma sebep olduğunu düşünüyorum. İlgili sitede bu konu hakkında geniş ve güzel bilgiler mevcut. Belki bir başka arkadaşın işine yarar, fikir uyandırır düşüncesi ile paylaşmak istedim. Tekrar tüm emeği geçen arkadaşlara teşekkür ediyorum. |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 16 Şubat 2014; 10:24:28 > |
|
|