Şimdi Ara

Qashqai Otomatik Vites Tecrübeleriniz , Yaşanılan Sorunlar ve Çözümleri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
13.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkesin ağzında bir şey :
    Nissan Qashqai "Otomatik çabuk arıza yapıyor. Tamiri pahalı." diye.
    Ama ne arızası var, nasıl arıza yaptı, tamir ne oldu söyleyen yok. Bu işin aslı ne?


    Arıza varsa özellikle hangi kasa hangi yıl, motor, modelde arıza yapıyor.

    J11 makyajlı kasa dizel 1,6 otomatik CVT olanlar nasıl?

    Benim 2018 Qashqai 1,6 dCİ x-Tronic (CVT) Tekna Plus var. Sorun şu an için yok. Ama dedikodular korkutuyor. Garanti bitiminde başımız ağrımasın.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Nissan Qashqai Otomatik Şanzıman Deneyimleri, Sorunları ve Çözümleri

    Nissan Qashqai otomatik şanzıman, pürüzsüz ve verimli sürüş deneyimi sunmasıyla bilinmektedir. Ancak bazı sürücüler zaman zaman sorunlarla karşılaşabilmektedir.

    Nissan Qashqai Otomatik Şanzıman Sorunu Belirtileri

    • Vites değiştirirken takılma veya sarsıntı
    • Vitese geçmeme veya geç tepki verme
    • Aşırı ısınma uyarı ışığının yanması
    • Kayma veya titreşim

    Yaygın Nissan Qashqai Otomatik Şanzıman Sorunları

    • Solenoid arızası: Vites değişiminden sorumlu solenoidler arızalandığında, vites değiştirme sorunlarına neden olabilir.
    • Hidrolik sistem sorunları: Hidrolik sıvısı kaçağı veya kontaminasyonu, şanzıman performansını olumsuz etkileyebilir.
    • Debriyaj sorunları: Debriyajın aşınması veya hasar görmesi, kaymaya ve diğer sorunlara yol açabilir.
    • Tork konvertörü sorunları: Tork konvertöründeki arızalar, şanzıman sıvısının dolaşımını engelleyerek performans sorunlarına neden olabilir.

    Nissan Qashqai Otomatik Şanzıman Sorunlarının Çözümleri

    Şanzıman sorunlarının çözümü, sorunun kaynağına bağlıdır. Bazı yaygın çözümler şunlardır:

    • Solenoid değişimi: Arızalı solenoidler değiştirilmelidir.
    • Hidrolik sistem onarımı: Hidrolik sıvı kaçağı onarılmalı veya kontaminasyon temizlenmelidir.
    • Debriyaj değişimi: Aşınmış veya hasarlı debriyajlar değiştirilmelidir.
    • Tork konvertörü değişimi: Arızalı tork konvertörleri değiştirilmelidir.

    Bakım ve Önleme

    Düzenli bakım, Nissan Qashqai otomatik şanzımanının sorunsuz çalışmasını sağlamaya yardımcı olur. Aşağıdaki bakım önerilerini uygulamalısın:

    • Şanzıman sıvısını üreticinin önerdiği aralıklarla değiştirmelisin.
    • Şanzıman filtresini düzenli olarak temizlemelisin veya değiştirmelisin.
    • Şanzımanı aşırı ısınmaya karşı korumalısın.
    • Herhangi bir sorun belirtisi fark edersen, derhal bir yetkili servise başvurmalısın.

    Düzenli bakım ve onarımlarla Nissan Qashqai otomatik şanzımanının problemsiz bir şekilde uzun yıllar hizmet vermesi sağlanabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tamiri pahalı değil tamiri yok komple değişir evet cvt sistemi çok yüksek kronik bozulursa (yuksek torka gelmez zaten Nissan qq de dct ( çift kavrama ) var artık cvt yok 

  • Nasıl tamiri yok?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark1923

    Nasıl tamiri yok?

    Cvt baskibalata değil ki sistem bozulursa komple değişir serviste garantin yoksa 30_40 binlerden başlar bayağı değişen de oldu garantiden 1.2 benzinli de düşük tork'ta tuttuklari için nispeten daha sorunsuz ama dizelde yüksek tork var 320 sanırım cvt fazla torka fazla basmaya gelmezzz Ha şunu soyliyim toyota,honda,mitsu Lee sorunsuz ama Nissan mimli bu konuda dediğim gibi dctye geçti Nissan qq ve xtrailde 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 2 Şubat 2021; 16:15:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Cvt baskibalata değil ki sistem bozulursa komple değişir serviste garantin yoksa 30_40 binlerden başlar bayağı değişen de oldu garantiden 1.2 benzinli de düşük tork'ta tuttuklari için nispeten daha sorunsuz ama dizelde yüksek tork var 320 sanırım cvt fazla torka fazla basmaya gelmezzz Ha şunu soyliyim toyota,honda,mitsu Lee sorunsuz ama Nissan mimli bu konuda dediğim gibi dctye geçti Nissan qq ve xtrailde 



    Alıntıları Göster
    CVT şanzıman arızası durumunda içi açılıp, gereken parçalar sökülüp onarılıp geri toplanmaz mı? Eski şanzıman çöp, yeni şanzıman tak. Ülkemizde servis haricinde bu işi yapan yoktur , sanmam.

    Bizim ustalar onu bir şekilde tamir etmeye çalışır.
    CVT için tork kısmında haklısınız ama 1,6 dCİ için bu tork az bile gelir . Zira 1,7 dCİ hatta 2.0 lt üzeri dizel motorlarda bile CVT kullanılıyor. Ha 3.0 lt Ecobost turbo motor bir Mustang için dediğiniz geçerli. CVT bu şekilde bir motora olmaz. Ama dünya geneli düşünürsek 1,6 dizel epeyce küçük hacimli bir motordur. 8 silindir 12 silindir neredeyse bir tır motoru gibi binek araç motorlarlarin yanında 2.0 lt 4 silindir bir dizel motor bile epey düşük kalacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky_lark1923 -- 2 Şubat 2021; 16:44:11 >




  • Bu arada az önce İngiltere Nissan sitesine baktım. Hâlâ x-Trail 1,7 dCİ 150 beygir olan araç 4x4 ya da 4x2 versiyonları x-Tronic yani CVT olarak satılıyor. Aynı araç benzinli motorları ise Dct ile satılıyor. Yani daha fazla tork üretenler hala CVT.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark1923

    CVT şanzıman arızası durumunda içi açılıp, gereken parçalar sökülüp onarılıp geri toplanmaz mı? Eski şanzıman çöp, yeni şanzıman tak. Ülkemizde servis haricinde bu işi yapan yoktur , sanmam.

    Bizim ustalar onu bir şekilde tamir etmeye çalışır.
    CVT için tork kısmında haklısınız ama 1,6 dCİ için bu tork az bile gelir . Zira 1,7 dCİ hatta 2.0 lt üzeri dizel motorlarda bile CVT kullanılıyor. Ha 3.0 lt Ecobost turbo motor bir Mustang için dediğiniz geçerli. CVT bu şekilde bir motora olmaz. Ama dünya geneli düşünürsek 1,6 dizel epeyce küçük hacimli bir motordur. 8 silindir 12 silindir neredeyse bir tır motoru gibi binek araç motorlarlarin yanında 2.0 lt 4 silindir bir dizel motor bile epey düşük kalacaktır.

    Alıntıları Göster

    Ben servise çok gider gelirim servis baş teknisyeninden duydugum cvt tamir edilmez bana inanmazsınız siz gidin sorun.Ben bu yuzd n manuel biniyorum alırsam Toyota veya honda cvt alırım insallah hayirli gunler





  • Servisler bir çok şeyi tamir etmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark1923

    Servisler bir çok şeyi tamir etmiyor.

    Dışarda illaki bu işle uğraşanlar vardır ama şanzımanın yapısı itibariyle tamiri zor demek istedim aracınız kaç km de garantiniz varsa sorun yok keyifle binin illaki bozulacak diye bı kaide yok.Ama forumda hep derim :Hem sol ayağım cennete hem de ekonomik ve sorunsuzluk pek olmuyo. Keyifli sürüşler takmayın kafaniza

  • Benim eskiden 97 Opel Astra hb vardı. Benzin göstergesi arıza yapmıştı. Depodaki benzin miktarı göstergesi çalışmıyordu. Benzin az kaldığında sarı ışık yanıyordu ama depo full mi çeyrek mi belli olmuyordu. Servise sordum. Hız göstergesi paneli değişecek dedi. Fiyat sordum. Yurt dışından gelecek, elimizde yok. Fiyat o zaman belli olur dedi. Bir kaç ustaya gösterdim. Tamir olmaz dedi. En sonunda radyo TV tamircisi bir usta vardı. Sen gösterge panelinini oto elektrikçiye söktür bana getir dedi. Bende kadranlari söktürüp götürdüm. 10-15 dakika bir iki lehim bir iki devre elemanı , sorun çözüldü. O zaman parası ile neredeyse bedavaya sorun çözüldü. Arabayı ondan sonra 2 yıla yakın kullandık. Satana kadar sıfır sorunla çalıştı.
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Ben de bu yüzden arızalar olursa nasıl çözüm olur bilmek istiyorum. Tecrübe paylaşımı için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark1923

    Ben de bu yüzden arızalar olursa nasıl çözüm olur bilmek istiyorum. Tecrübe paylaşımı için.

    Burda illaki şanzıman sorunu yaşayan varsa cvp yazarlar . 

  • 20 bin km de kuzenim cvt şanzımanı garantiden değiştiği günden beri soğuk kaldım qasqai ye
    Ha sonra da bir dünya sorun çıktı, cam tavan 2 kez değişti vb vb.
    Tam bir hüsran
  • asbengu A kullanıcısına yanıt
    Araç kaç modeldi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sky_lark1923

    Araç kaç modeldi?

    Cvplar gelmeye başladı modelle alakası yok sakin benimki 2018 benimki yeni deyip rahatlama yani alayı aynı yapida Fikir vermesi acisindan şikayet vara bakabilirsin bol miktarda farklı yıl model araçlarda bu sıkıntıyı yaşayan var okuyabilirsin.Yurt dışı aracın üretildiği İngiltere(ingilizce varsa) bu tarz forumlar var bakabilirsin 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defiant82 -- 7 Şubat 2021; 10:55:46 >
  • sky_lark1923 S kullanıcısına yanıt
    2018 dizel otm
  • Nissan yine CVT'ye geçmiş. 2021 Qashqai de
  • 2019 ustu dct sanzimanlar cok sorunlu, arabada devir oynamasi var, servis bile cozum bulamiyor sanziman arizali degisim karari veriyor, garanti bitti 160bin tl masraf var dediler, disarda sanayi sanayi geziyorum ama kimse bakmak bile istemiyor dct sanzimana, bazi edc tamircileri yapariz ama tutmazsa degisim diyorlar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.