Şimdi Ara

Infiniti Q30 (Ana Konu) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
179
Cevap
5
Favori
27.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Açıkçası soracaklarımı yazıyorsunuz zaten. Vaktiniz oldukça takipteyim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz da resim. Benim araç İstinye Bayraktar'dan çıkmadan önce showroom'da...Moonlight White sedefli metalik ve 19' gunmetal jantlar...

    Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 26 Nisan 2018; 14:9:58 >




  • Süspansiyon konforu, yol tutuş, direksiyon hissi;

    Yukarıda izah ettiğim gibi araç 18’ jantlar, 50 yanaklı normal lastikler ile konfor makinası gibi. Benim Sport aracım bile 19’ jantlar, 45 yanaklı lastikler ve run flatler ile geyet iyi konfor sunuyor. Yani bu kombinasyonda bile Q30 C180 Coupe ve 3.20i ed araçlardan daha konforlu bir sürüş sunuyor.

    Yol tutuş konusunda henüz çok kilometre ve farklı yollar yapmadım. Ancak şunu söyleyebilirim ki, yol tutuş ve konfor arasında çok güzel bir dengesi var. Müthiş yol tutan ama en ufak çukurda böbrek taşı düşüren veya çok konforlu olan ama en ufak virajda şehir hatları vapuru gibi yana yatan bir otomobil değil. Yol tutuşta çok iddialı araçlar kullandım. Bu aracı kullanırken virajlarda en ufak bir sıkıntı hissetmiyorum. Ama bir yol tutuş canavarı olduğunu da söylemek mümkün değil tabi, zaten amacı da bu değil. Zaten önden çekişli bir araç ile de sportif keyif bir yere kadar oluyor. Çok sportif sürüş seven kişilerin her zaman arkadan itiş veya arkadan itiş temelli awd sistemleri kullanması daha doğru olacaktır diye düşünüyorum.

    Konfor için ayrıca bir yorum daha yapmak isterim ki benim için çok önemli. Ben otomobilin dışında sportif dizayn ve dokunuşları çok severim. Ama ilerleyen yaş (49) ve artan kilo ile sportif sürüş artık eskisi kadar keyif vermiyor. Bu durum ilginç bir paradox yaratıyor. Dışarıdan çok sportif görünen ama taş düşürmeyen otomobilin ne kadar az bulunduğunu fark ediyorsunuz. Örneğin çok istediğim halde 3.20 aracıma 18 run flat lastikler almamıştım, çünkü 17 ler bile bana ancak dedirtiyordu. Şimdi bunun Q30 ile ne alakası var diyebilirsiniz? BMW’de M Sport, Mercedes’te AMG dış spor kitlerine denk gelen sportif görünümde bir aracı, 235/45/19 tekerlek kombinasyonu ile ve hatta run flat lastikler ile alıp ta bu konfor seviyesini sunabilen var mıdır? Varsa da ben bilmiyorum…

    Direksiyon hissine gelirsek, bu konuda Infiniti’ye özel bir durum yok. Mercedes kullanıcılarının gözünü kapatın, bu Mercedes direksiyonu derler. BMW ve Mazda gibi direksiyon doğal hissiyatı ve tepkileriyle ünlü firmalar kadar hisli değil. Daha doğrusu daha yapay hisli ama onlardan daha hızlı tepkili. Tabi BMW standart 3 serisi direksiyonundan bahsediyorum, opsiyonel spor direksiyondan değil. Virajlardaki komutlarınıza çok hızlı cevaplar veriyor, turu az, tepkisi süratli. Düşük süratlerde Japonlar gibi yumuşacık, ama süratli kullanımda güzelce ağırlaşıyor. Başarılı ama doğaldan ziyade elektronik hissiyatlı aynen Mercedes modelleri gibi…Konforlu direksiyon isteyenler için çok çok iyi…




  • Detaylara gösterilen özen, premium hissi;

    Aracın boyasına baktığımda ilk fark ettiğim konu, premium otomobillerdeki o meşhur daha kalın cila ve daha derin görüntü hissine sahip olmasıydı. Zaten Infiniti boya teknolojileri üzerine çalışmalarıyla gündeme gelmişti daha önce. Dış mekandaki bu kaliteli boya hissinin yanında ön, yan ve arkasında da bol krom ve lake boya kullanımı ihmal edilmemiş. İhmal edilmemiş demek biraz haksızlık oldu. Birçok farklı araçta plastik olarak bırakılan tüm bölümlerin siyah parlak bizim piano black diye bildiğimiz lake boya ile boyanmış olması, müthiş premium hissi yaratıyor. Örneğin; ön panjur siyah lake ile boyalı, aracın ön sis farlarının üzerindeki küçük plastik kapakçık bile lake boyalı. Yan aynalar, iç kısımları dahil, lake boyalı. Tavan da her iki tarafta bulunan tavan birleştirme noktası çıtaları lake boyalı. Spor arka tampon difüzör içinde bulunan ve araç rengine boyalı olmayan tüm plastik bölüm lake boyalı. SUV ve Crossover araçlarda sık görmeye alıştığımız çamurluk üzeri plastik koruyucular lake boyalı. Kısaca araç dışında tüm plastik parçalar ya aracın rengine ya da siyah parlak lake boya ile boyanmış durumda. Öyle ki, birçok insanın görmeyeceği arka tavan spoylerinin yanlarında bulunan küçük plastik görüntü tamamlamaya yarayan bölümler bile lake boyalı. Yan cam çıtaları krom, ön panjurun çevresi farlara uzanacak kadar krom kaplama, arka farlar arası krom çıta vb çok şık duruyor. Bu kadar detaya özen gösterilirken abartı görünen hiçbir konuya da sebep olmamak büyük başarı ve kaliteli designer lar ile çalışıldığının ve araç planlanırken kardan ziyade, imajın önde tutulduğunun göstergesi. Bu saydıklarımın birçoğu size komik gelebilir. Ama premium otomobillerin bile çoğunda bunların çeşitli paketler altında opsiyonel olduğunu düşünürsek....eh.. Baz model (premium) haricindeki jant dizaynlarını sevdim. Baz model jantı bu kadar özel dış tasarımı olan araçta fazla sıradan durmuş. Sport modelindeki 19 jantlar dizaynları ve renkleri ile harika!

    Aracın içinde de premium hissi için detaylarda yeterince çalışılmış. Kullanılan krom çıtalar, yapay ve gerçek deri döşemeleri, bol alcantara kullanılan sport modeli, ön konsoldaki yapay ve gerçek deri kaplamaları vb. yanında dizayn anlamında da göze hitap eden, dokunulan her yerde kalitenin hissedilmesine yönelik çalışamalar yapılmış. Daha önce dediğim gibi iç mekanda sevmediğim lake kaplama bile orta konsol ve kapılarda o kadar kaliteli uygulanmış ki, ilk defa beğendim.1 yıl sonrasında çizik içinde kalmayan bir lake kaplama da ilk defa gördüm. Vites kolunun ve direksiyon simidinin premium hissi zaten dorukta ve bunu BMW'den gelen birisi olarak söylüyorum.

    Daha önce yazdım ama tekrarlamakta yarar var. Aracın dışının tamamı ve içeride de tavan döşemesi dahil bu kadar özenli ve kaliteli imalatı gördükten sonra kapıların ve ön konsolun alt kısmında kullanılan sert plastikleri görünce insan, bu noktada sanki bir yönetici 'abarttınız arkadaşlar, biraz maliyeti düşürün' demiş gibi bir hisse kapılıyor. Ama sonuçta bu bir C segmenti premium araç. C segmenti gerek Infiniti, gerek Mercedes, gerekse BMW gibi premium markaların giriş seviyesi. Bu sebeple bunu da normal karşılamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 27 Nisan 2018; 11:20:5 >




  • Donanım;

    Bu konuda şöyle haklı bulduğum bir tartışma var. Bazı orta sınıf ve çok daha ucuz araçlarda olan çok sayıda modern konfor, eğlence ve güvenlik donanımı Premium araçlarda opsiyon olabiliyor. Ben bu tartışmaya girmeden sizlere sadece aracın donanım özelliklerinden bahsedeyim, kararı sizler verin.

    2014-2015-2016 yılları içerisinde 2 yıl bir önceki kasa C180 Coupe ile BMW 3.20i ed Luxury Line aracı beraber kullandım. Her ikisi de aldığımda satışta olan en üst donanım paketliydi (C180 Coupe AMG Plus ve 3.20i ed Luxury Line Plus) Her ikisinde de eksik bulduğum ve diğerinden üstün bulduğum donanımlar vardı.

    Örneğin C180’deki Coupe tarzı sportif tutuşlu koltuklar çok hoşuma gidiyordu ama koltuk döşeme kalitesi, özellikle de yarı yapay deri kısmın (Artico) kalitesini beğenmiyordum. BMW’deki Dakota gerçek deri döşeme dokusu, konforu, rengi (taba) ile çok hoştu ama standart Luxury koltukları dümdüz ve neredeyse hiç yan desteği olmayan koltuklardı, virajlarda yoruyordu.

    Mercedes’teki akıllı ışık sistemi, yani viraja duyarlı karşıdan gelene duyarlı bi-xenon far sistemi çok başarılıydı. BMW’de klasik Bi-xenon far sistemi vardı, başka bir özellik yoktu.

    BMW’de en sevdiğim donanımlar elektrikli hafızalı koltuk ve Harman Kardon ses sistemi mevcuttu. Mercedes’te ise Audio 20 ses sistemi beni tatmin etmiyor, koltuklar ise yarı elektrikliydi. Buna karşılık Mercedes’te anahtarsız giriş, çalıştırma ve kilitleme varken , BMW’de sadece düğmeli çalıştırma vardı.

    Yani ikisindeki donanımları bir araca toplama hissiyatı yaratıyorlardı bana. Buna rağmen de günümüzün modern birçok donanımı yine eksik kalabilirdi.

    Gelelim Infiniti’ye. Infiniti Q30 Premium C sınıfı baz alındığında donanım seviyesi olarak oldukça iyi diyebilirim. Bu donanım listesine broşürlerden ulaşabilirsiniz ama bir takım detayları buradan vermek te iyi olacaktır. Çünkü Türkiye’ye distribütör tarafından getirilen araçların genellikle broşürdeki seviyelerden daha donanımlı olduğunu gözlemledim. Belki ilk gelen birkaç parti hariç olabilir bu söylediğimden.

    Almak istediğim ve aralarında kaldığım 2 versiyon oldu. Premium Tech Cafe Teak Theme ve Sport. Sonuçta Sport versiyonu aldım, özellikle dış görünüm olarak ta bu tercihi yaptığım için memnunum.

    Benim aracımdaki başlıca donanımlar; (Gerçekte bunlardan bazıları standart, bazıları opsiyoneldir. Aşağıdaki donanımlar benim aracımda bulunanlardır. Gerçek donanım listesi için distribütör veya satış uzmanları ile görüşmek daha doğru olacaktır.)

    - Büyük cam tavan (elektrikli perdeli, açılmayan sabit cam tavan)
    - 7 ileri DCT otomatik şanzıman (eco, spor, manuel kullanım modları)
    - Çift taraflı otomatik klima
    - Coupe tarzı spor ön ve arka koltuklar. Yarı yapay deri yarı alcantara döşemeli
    - Ön koltuk ısıtıcıları ve ön koltuk elektrikli bel destek ayarı
    - Alcantara tavan, kapı içleri, kol dayama ve ön konsol kaplamaları
    - Bose 11 hoparlörlü ses sistemi
    - 7’ ekran ve in touch sistemi (bluetooth bağlantı, cep telefonu ile entegrasyon ile facebook vb kullanma, ses aktivasyonu ile mesaj vb Türkçe okuma…)
    - Navigasyon (gayet iyi çalışıyor)
    - Orta konsolda 2 usb
    - Lastik basınç göstergesi
    - Nappa deri kaplı altı düz spor direksiyon
    - Joystick vites kumandası
    - Arka park sensörü (niye bilmiyorum ön park sensörü Premium Tech’te varken Sport’ta yok)
    - Ve yine niye bilmiyorum Sport donanımda geri görüş kamerası yok. Ancak yetkili serviste geri görüş kamerasını mantıklı bir fiyata taktırdım. Gayet te iyi çalışıyor, memnunum.
    - 19’ gunmetal jantlar, 235/45/19 run flat lastikler
    - Spor ön ve arka tampon, yan marşbiyeler
    - Siyah lake boyalı yan aynalar (Premium donanımda gümüş gri boyalı)
    - Tamamen LED arka far grubu
    - Tamamen LED ön far grubu (gündüz farı, kısa, uzun, sis farları dahil)
    - Viraja duyarlı ön farlar
    - Otomatik uzun/kısa far fonksiyonu
    - Start stop sistemi
    - Şerit takip uyarısı
    - Ultrasonic alarm
    - Elektronik el freni
    - Yokuş kalkış desteği
    - Güvenlik kalkanı (ön çarpışma uyarı ve durma)
    - Otomatik kararan aynalar
    - Isıtmalı cam suyu fıskiyeleri
    - Siyah kare çift eksoz çıkışı (Premium’da krom)
    - Yağmur/far sensörleri

    Premium Tech modellerde bunlara ek olarak;
    - Anahtarsız giriş ve çalıştırma
    - Ambiyans aydınlatma
    - Elektrikli ve hafızalı ön koltuklar
    - Hafızalı anahtar
    - Nappa gerçek deri döşeme (Sport’taki alcantara/yapay deri kombinasyonu yerine)
    - Konforlu standart koltuklar (Sport’taki spor koltuklar yerine)
    - 235/50/18 normal lastik ve jantlar (Sport’taki 235/45/19 run flat lastikler yerine)
    gibi bazı donanımlar var.

    Ama yukarıda dediğim gibi, distribütör tarafından getirilen araçlarda normalde standart olmayan (opsiyon olan) bazı donanımların da bulunduğu araçlar var. Ve hatta şu ana kadar edindiğim izlenim genel olarak araçların broşürde yer alandan daha donanımlı olduğu şeklinde.

    Örneğin benim aracımda broşürde opsiyon görülen Bose ses sistemi + Cam Tavan + Navigasyon mevcut.

    Infiniti Q30 modellerinde opsiyon olarak alınabilecek ve hatta ithal edilmiş bazı modellerin üstünde getirilmiş benim araçta olmayan başka modern donanımlar da bulabilirsiniz. Örneğin;

    - Adaptif hız sabitleme sistemi
    - 360 derece çevre görüş kamera sistemi
    - Otomatik park fonksiyonu ve hareketli nesne algılama vb…

    Donanım kısmı ile ilgili söyleyebileceğim son sözler;

    Klasik Premium otomobillerdeki gibi, Q30’da da birçok dizayn paketi ve opsiyonel tek tek veya paket donanımlar var. Yine Premiumlarda sık görüldüğü gibi, neredeyse gelen araçların hiçbirinin donanımları birbiri ile birebir aynı değil. Çünkü standart harici üzerlerinde bazı ekstralar da gelmiş. Bu sebeple en doğrusu niyet edenlerin broşüre bakmakla birlikte satış uzmanından bilgi almasıdır.

    Sonuç olarak ben aracımda elektrikli hafızalı koltuklar ve anahtarsız giriş çalıştırma da olsun isterdim. Diğer olmayan donanımlar çok ilgimi çeken ya da kullandığım şeyler değil. Ama göreceğiniz gibi, bu araçta her seviyedeki donanım asla yetersiz olarak adlandırılamaz.




  • Herhalde en önemli soru, alınır mı alınmaz mı?

    Salt otomobil olarak değerlendiriyorsanız, bu fiyatlara BMW 1 serisi, A sınıfı, A3, CLA, GLA, X1, Q3 vb araçlar alınıyorsa, Infiniti Q30 da alınır. Onlardan fazlası olabilir, eksiği yoktur bence. Üstelik otoparkta, gittiğiniz yerlerde pişti olmak gibi bir durum da çok zor. Tüm kullanımınız boyunca daha fazla size özel ve sıra dışı hissettirdiği de kesin. Bu da önemli bir alım kriteri.

    Yolda ve otoparkta çok dikkat çekiyor. İnsanlar genellikle İnfiniti olduğunu anlamıyor ama anladıktan sonra da motoru büyüktür, çok yakar, vergisi çoktur gibi mırıldanıyorlar. Motorun 1.6 Mercedes motoru olduğunu öğrenince şaşırıyor ve böyle bir otomobili mi vardı bu markanın sorusunu takiben bir sürü soru geliyor.

    Sanırım en önemli engel, ikinci el ve satış sonrası hizmetler endişesidir. Benim de doğal olarak endişelerim bunlardı. Aracın ikinci el ilan ve satış durumlarını bir süre takip ettim. Elbette sıfır satış adetleri çok az, buna bağlı olarak ikinci elde sunumu ve satışı da az, bu gerçek. Infiniti İstinye merkezinde yaptığım görüşmelerde aracın sıfır satışı kadar ikinci eline de önem verildiğini gördüm.

    Ve en sonunda klişeyi kırıp, bu markayı ve sıra dışılığı denemeye karar verdim. Az kilometre yaptığım ve dizel sevmediğim için tercihim benzinliydi. (üstelik performansı da ciddi yüksek) 2018 sıfırları henüz gelmemişti ben karar verdiğimde. Ben de İstinye Bayraktar’dan 2016 model, boyasız, 9.000 kilometrede Sport donanımlı aracımı almaya karar verdim. Üstelik bu durumda ikinci elde de kaybın daha limitli olması da cabası.

    Eğer büyük şehirlerde yaşıyorsanız, otomobili keyif için kullanıyorsanız, hafta içi kullanacağınız şirket aracınız veya ikinci aracınız varsa, farklı, heyecanlı, sıra dışı bir araç istiyorsanız, her gün yollarda gördüğünüz onlarca, yüzlercesinden farklı bir Premium peşindeyseniz, Infiniti Q30 bakmanız gereken az sayıda seçenekten birisidir.

    İkinci el konusunda veya servis konusunda ise en iyisi gidip kendinizin satış ve servis uzmanlarıyla görüşmeniz, bilgi almanızdır. Ancak ben şahsen büyük ve kalabalık servisler yerine, butik markaların (Infiniti gibi) verdiği daha sıcak, kişiye özel hizmetleri daha çok beğeniyorum. Aracımı kabulde teslim edip, hiç görmediğim ve tanışmadığım bir teknisyenin bakımını yapmasındansa, aracı görebildiğim, ustasını tanıdığım, onun da beni tanıdığı, hassasiyetlerimi bildiği servisler bana daha fazla güven aşılamıştır her zaman. Infiniti İstinye servisini de bekleme odasında kahvemi yudumlarken aracımı liftte izleyebildiğim, usta ile selamlaşıp, konuşabildiğim, merak ettiklerimi direk sorabildiğim, kabul memuru arkadaşımızın ilgi alakası ile şımarttığı ortam açısından ben beğendim. Evet küçük ama sıcak ve kişiyeözel…

    Ben hayatım boyunca otomobil tercihlerimde zaman zaman kitleleri takip etmek yönünde de, sıra dışı nadir araçlar ile farklı olmak yönünde de tercihlerde bulundum. Bu sefer yine farklı olmayı tercih ettim. Şu an için gayet memnunum kararımdan.

    Nadir bulunan bir araç olduğu için merak edenlere bir kaynak oluşturmaya çalıştım. Umarım okumaya değer olmuştur ve aracı takip edenlere yararlı olur…




  • Bu da karar aşamasında arada kaldığım Premium Tech Theme donanımlı dışı Kestane Bronz (kahve) içi Cafe Teak Nappa deri döşemeli araç...ben kararımdan memnunum ama bu da çok hoş bir kombinasyondu...Infiniti Q30 (Ana Konu)
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Araç hakkında bizi aydınlattığınız için sonsuz teşekkürler:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Nisan 2021; 18:11:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Faydalı olduğuma sevindim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 16 Mayıs 2018; 12:52:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Bu da karar aşamasında arada kaldığım Premium Tech Theme donanımlı dışı Kestane Bronz (kahve) içi Cafe Teak Nappa deri döşemeli araç...ben kararımdan memnunum ama bu da çok hoş bir kombinasyondu...Infiniti Q30 (Ana Konu)
    Hayırlı uğurlu olsun hocam. Bu araca ben de bakmaya başladım babam araba arıyo yıl sonu gibu alıcak, Ordu da yaşıyo da en yakın bayii Ankarada, aracı nissan - mercedes servisine goturme imkanı var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ResenİcraEdenAvukat R kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, sağ olun.

    Her ne kadar araç Nissan'ın premium markası Infiniti'ye ait olsa da, bu modelde Mercedes Benz etkisi çok fazla. Özellikle bakımların çoğunu ilgilendiren önemli mekanik aksamlar, motor ve şanzıman hepsi Mercedes Benz yapımı. Yani bence Nissan servislerinin yapacağı bir şey zaten yok. Mercedes Benz servisleri de bu araç için yetkili servis konumunda değiller. Bakım yapmaya talip olacaklarını da sanmıyorum.

    Yani şu an için benim bildiğim sadece İstanbul, Ankara ve İzmir Bayraktar Oto servisleri bu araç için yetkili servis konumunda.
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Merhaba, bu da benim Infiniti Q30 sport aracım. Aracı 6 ay önce bende İstinye Bayraktar'dan aldım. Çok uzun süredir takip ediyodum en sonunda almaya karar verdim.

    Saydığınız donanımlardan sadece navigasyon yok bende o da olsaydı iyi olucaktı.

    Güvenlik kalkanı olarak belirttiğiniz donanım bende de mevcut ancak frenleme özelliğini hiç yapmadı, ayarlarda da aktif görünüyor acaba devreye girmesi için bir kriteri var mıdır?

    Ön park sensörü araçta mutlaka olmalıydı, bu segment için eksik sayılır. Ben de serviste geri görüş kamerası taktırmayı düşünüyorum. Mmenunusunuz ve fiyatı ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

    Bu arada ben de aracın resimlerini paylaşıyorum..

    Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Donanım;

    Bu konuda şöyle haklı bulduğum bir tartışma var. Bazı orta sınıf ve çok daha ucuz araçlarda olan çok sayıda modern konfor, eğlence ve güvenlik donanımı Premium araçlarda opsiyon olabiliyor. Ben bu tartışmaya girmeden sizlere sadece aracın donanım özelliklerinden bahsedeyim, kararı sizler verin.

    2014-2015-2016 yılları içerisinde 2 yıl bir önceki kasa C180 Coupe ile BMW 3.20i ed Luxury Line aracı beraber kullandım. Her ikisi de aldığımda satışta olan en üst donanım paketliydi (C180 Coupe AMG Plus ve 3.20i ed Luxury Line Plus) Her ikisinde de eksik bulduğum ve diğerinden üstün bulduğum donanımlar vardı.

    Örneğin C180’deki Coupe tarzı sportif tutuşlu koltuklar çok hoşuma gidiyordu ama koltuk döşeme kalitesi, özellikle de yarı yapay deri kısmın (Artico) kalitesini beğenmiyordum. BMW’deki Dakota gerçek deri döşeme dokusu, konforu, rengi (taba) ile çok hoştu ama standart Luxury koltukları dümdüz ve neredeyse hiç yan desteği olmayan koltuklardı, virajlarda yoruyordu.

    Mercedes’teki akıllı ışık sistemi, yani viraja duyarlı karşıdan gelene duyarlı bi-xenon far sistemi çok başarılıydı. BMW’de klasik Bi-xenon far sistemi vardı, başka bir özellik yoktu.

    BMW’de en sevdiğim donanımlar elektrikli hafızalı koltuk ve Harman Kardon ses sistemi mevcuttu. Mercedes’te ise Audio 20 ses sistemi beni tatmin etmiyor, koltuklar ise yarı elektrikliydi. Buna karşılık Mercedes’te anahtarsız giriş, çalıştırma ve kilitleme varken , BMW’de sadece düğmeli çalıştırma vardı.

    Yani ikisindeki donanımları bir araca toplama hissiyatı yaratıyorlardı bana. Buna rağmen de günümüzün modern birçok donanımı yine eksik kalabilirdi.

    Gelelim Infiniti’ye. Infiniti Q30 Premium C sınıfı baz alındığında donanım seviyesi olarak oldukça iyi diyebilirim. Bu donanım listesine broşürlerden ulaşabilirsiniz ama bir takım detayları buradan vermek te iyi olacaktır. Çünkü Türkiye’ye distribütör tarafından getirilen araçların genellikle broşürdeki seviyelerden daha donanımlı olduğunu gözlemledim. Belki ilk gelen birkaç parti hariç olabilir bu söylediğimden.

    Almak istediğim ve aralarında kaldığım 2 versiyon oldu. Premium Tech Cafe Teak Theme ve Sport. Sonuçta Sport versiyonu aldım, özellikle dış görünüm olarak ta bu tercihi yaptığım için memnunum.

    Benim aracımdaki başlıca donanımlar; (Gerçekte bunlardan bazıları standart, bazıları opsiyoneldir. Aşağıdaki donanımlar benim aracımda bulunanlardır. Gerçek donanım listesi için distribütör veya satış uzmanları ile görüşmek daha doğru olacaktır.)

    - Büyük cam tavan (elektrikli perdeli, açılmayan sabit cam tavan)
    - 7 ileri DCT otomatik şanzıman (eco, spor, manuel kullanım modları)
    - Çift taraflı otomatik klima
    - Coupe tarzı spor ön ve arka koltuklar. Yarı yapay deri yarı alcantara döşemeli
    - Ön koltuk ısıtıcıları ve ön koltuk elektrikli bel destek ayarı
    - Alcantara tavan, kapı içleri, kol dayama ve ön konsol kaplamaları
    - Bose 11 hoparlörlü ses sistemi
    - 7’ ekran ve in touch sistemi (bluetooth bağlantı, cep telefonu ile entegrasyon ile facebook vb kullanma, ses aktivasyonu ile mesaj vb Türkçe okuma…)
    - Navigasyon (gayet iyi çalışıyor)
    - Orta konsolda 2 usb
    - Lastik basınç göstergesi
    - Nappa deri kaplı altı düz spor direksiyon
    - Joystick vites kumandası
    - Arka park sensörü (niye bilmiyorum ön park sensörü Premium Tech’te varken Sport’ta yok)
    - Ve yine niye bilmiyorum Sport donanımda geri görüş kamerası yok. Ancak yetkili serviste geri görüş kamerasını mantıklı bir fiyata taktırdım. Gayet te iyi çalışıyor, memnunum.
    - 19’ gunmetal jantlar, 235/45/19 run flat lastikler
    - Spor ön ve arka tampon, yan marşbiyeler
    - Siyah lake boyalı yan aynalar (Premium donanımda gümüş gri boyalı)
    - Tamamen LED arka far grubu
    - Tamamen LED ön far grubu (gündüz farı, kısa, uzun, sis farları dahil)
    - Viraja duyarlı ön farlar
    - Otomatik uzun/kısa far fonksiyonu
    - Start stop sistemi
    - Şerit takip uyarısı
    - Ultrasonic alarm
    - Elektronik el freni
    - Yokuş kalkış desteği
    - Güvenlik kalkanı (ön çarpışma uyarı ve durma)
    - Otomatik kararan aynalar
    - Isıtmalı cam suyu fıskiyeleri
    - Siyah kare çift eksoz çıkışı (Premium’da krom)
    - Yağmur/far sensörleri

    Premium Tech modellerde bunlara ek olarak;
    - Anahtarsız giriş ve çalıştırma
    - Ambiyans aydınlatma
    - Elektrikli ve hafızalı ön koltuklar
    - Hafızalı anahtar
    - Nappa gerçek deri döşeme (Sport’taki alcantara/yapay deri kombinasyonu yerine)
    - Konforlu standart koltuklar (Sport’taki spor koltuklar yerine)
    - 235/50/18 normal lastik ve jantlar (Sport’taki 235/45/19 run flat lastikler yerine)
    gibi bazı donanımlar var.

    Ama yukarıda dediğim gibi, distribütör tarafından getirilen araçlarda normalde standart olmayan (opsiyon olan) bazı donanımların da bulunduğu araçlar var. Ve hatta şu ana kadar edindiğim izlenim genel olarak araçların broşürde yer alandan daha donanımlı olduğu şeklinde.

    Örneğin benim aracımda broşürde opsiyon görülen Bose ses sistemi + Cam Tavan + Navigasyon mevcut.

    Infiniti Q30 modellerinde opsiyon olarak alınabilecek ve hatta ithal edilmiş bazı modellerin üstünde getirilmiş benim araçta olmayan başka modern donanımlar da bulabilirsiniz. Örneğin;

    - Adaptif hız sabitleme sistemi
    - 360 derece çevre görüş kamera sistemi
    - Otomatik park fonksiyonu ve hareketli nesne algılama vb…

    Donanım kısmı ile ilgili söyleyebileceğim son sözler;

    Klasik Premium otomobillerdeki gibi, Q30’da da birçok dizayn paketi ve opsiyonel tek tek veya paket donanımlar var. Yine Premiumlarda sık görüldüğü gibi, neredeyse gelen araçların hiçbirinin donanımları birbiri ile birebir aynı değil. Çünkü standart harici üzerlerinde bazı ekstralar da gelmiş. Bu sebeple en doğrusu niyet edenlerin broşüre bakmakla birlikte satış uzmanından bilgi almasıdır.

    Sonuç olarak ben aracımda elektrikli hafızalı koltuklar ve anahtarsız giriş çalıştırma da olsun isterdim. Diğer olmayan donanımlar çok ilgimi çeken ya da kullandığım şeyler değil. Ama göreceğiniz gibi, bu araçta her seviyedeki donanım asla yetersiz olarak adlandırılamaz.
    Merhaba, bu da benim Infiniti Q30 sport aracım. Aracı 6 ay önce bende İstinye Bayraktar'dan aldım. Çok uzun süredir takip ediyodum en sonunda almaya karar verdim.

    Saydığınız donanımlardan sadece navigasyon yok bende o da olsaydı iyi olucaktı.

    Güvenlik kalkanı olarak belirttiğiniz donanım bende de mevcut ancak frenleme özelliğini hiç yapmadı, ayarlarda da aktif görünüyor acaba devreye girmesi için bir kriteri var mıdır?

    Ön park sensörü araçta mutlaka olmalıydı, bu segment için eksik sayılır. Ben de serviste geri görüş kamerası taktırmayı düşünüyorum. Mmenunusunuz ve fiyatı ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

    Bu arada ben de aracın resimlerini paylaşıyorum.. Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)Infiniti Q30 (Ana Konu)




  • guvencbjk G kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Değişik bir araç ama kullanıp alıştıkça daha fazla keyif veriyor sanki.

    Gerçekten çok güzel bir renk almışsınız. Benim 'Moonlight White' beyaz da çok güzel. Sedefli ve biraz fildişine kaçan tarzda bir beyaz. Ancak son yıllarda mavi ve kırmızı tonlarını çok seven bir kişi olarak sizin rengi tercih ederdim. Nazar değmesin, tekrar güle güle kullanın.

    Navigasyon gerçekten iyi çalışıyor ama modern cep telefonlarının varlığında olmaması da büyük kayıp değil.

    Güvenlik kalkanının ilk aşaması olan öndeki araca kontrolsüz çok yaklaştığınızda hız göstergesi içinde yanan kırmızı üçgen ben de sık sık çalışıyor. Ayrıca bir kez de öndeki aracın yaptığı ani sert frende sesli uyarı da çalıştı. Ama son aşama olan otomatik frenlemenin çalışması için gerçekten görmemek veya iyice dalmak lazım ki devreye girsin. Onu devreye sokacak kadar öndeki araca bilinçli olarak yaklaşmayı sinirleriniz kaldırmaz. Kesinlikle denemeyin de zaten. Sonuçta bunlar yardımcı emniyet donanımları, halen en önemli güvenlik unsuru dikkatli bir sürücüdür. Bu donanımı sürekli açık durumda tutmak yeterli olacaktır. Zaten bir fonksiyon hatası olsa, araç bilgisayarı sizi uyarır.

    Ön park sensörü kesinlikle büyük eksik. Benim D segmenti BMW 3 serisi aracımda da yoktu, bu premium araçlar zaman zaman donanım seçimlerini bu şekilde yapıyorlar. Neden? Bilmiyorum...

    Hakeza geri görüş kamerası da büyük eksik. Aracın en üst donanımında varken, Sport gibi orta donanımda olmaması garip, Bu segmentte giriş donanımda bile olmalıydı.

    Benim Bayraktar'da taktırdığım geri görüş kamerası gayet iyi çalışıyor ve çözünürlük vb çok iyi. Üstelik aracı tanıyan, garantiyi etkilemeyecek şekilde yetkili servise taktırmış olma avantajı var. Görseniz orjinal olmadığını düşünmezsiniz. Ücrete gelince ben Mart ayında taktırdım. O günden bu yana dolar çok arttı, bu sebeple şu anki fiyatını bilmiyorum. Ben aracın fiyatı içinde anlaştığım için ayrıca ödeme yapmadım ama pazarlık içinde sanki 1.500-TL gibi bir rakam geçmişti diye hatırlıyorum. Dediğim gibi doların artışı değiştirmiş olabilir. Ama böyle bir araç kullanırken bu rakam ödenir ve taktırılır diye düşünüyorum. Bugün olsa yine taktırırdım.

    Aracınızdan memnun musunuz? Siz de biraz artılar ve eksiler ile konuya katkı yaparsanız sevinirim. Bir de aracınız galiba 2016 model benim ki gibi. Kilometresi nedir?




  • Offf renge bak keşke benim olsaaaaa nazarım değmez umarım foto paylaşanların durumu malum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Ben de arabamı 2017 Aralık ayında İstinye Bayraktar'dan 2.300 km de aldım. 2016 model olup şu anda aracım 4.500 km. lerde hala yeni gibi :)Araç Ankara'da test aracı olarak kullanılmış daha sonra İstinye şubesi aracı stoklarına çekmiş. Aracı 147.500 TL ye almıştım beni cezbeden az kilometre yapılmış olması ve çok temiz olmasıydı. Araç içinde zaten henüz sıfır kokusu vardı.

    Sizin modeli de daha sonra ilanlarda görmüştüm sedefli beyaz da çok şık bi renk gerçekten + navigasyon olması da büyük avantaj. Benim aracı almasaydım sizinkini almış olabilirdim belki de :) Hazır navigasyondan konu açılmışken navigasyonlu araçlarda yol bilgisayarının da çözünürlüğü farklı, yol bilgisayarında ortada şerit takip kısmını gösteren yo şeklinde şerit mevcut ve değerler de renkli. Benim yol bilgisayarımda yazılar, rakamlar beyaz renkli ve şerit şeklinde ki o yol göstergesi yok ancak şerit dışında çıkınca direksiyon titreşimli uyarıyı vermekte. Yine premium bir araca göre daha çözünürlüklü veya navigasyonlu modeldekiler gibi olabilirdi. Bunu internetteki diğer satılık araçları gördüğümde farkettim. Navigasyonlu araçların yol bilgisayarı da renkli çözünürülükte. Bunu eksi bir özellik olarak sayabilirim.

    Lastik basınç göstergesi sisteminde de lastik değerleri çok değişmekte ancak araç herhangi bir ikaz sistemi vermemekte. Bu da bir sorun mu yoksa belli bir değişme aralığı oludğundan mı uyarı vermemekte?

    Araçta müzik sistemi açık değilken aracın bozuk yollarda veya rampa yukarı çıkan (örneğin: kapalı garaj) yollarda araç döşemelerinden gelen tıkırtı şeklindeki sesler böylesi premium bir araçta hoş görünmeyen birşey. Belki 19'' inc lastikten dolayı olabilir tabi.

    Aracı uzun yola henüz çıkarmadım genelde adlığımdan beri kısa mesafelerde kullandım ancak o kadar fazla km yaptığımı düşünmüyorum. aAraçta 19 inc jant olması km tüketimini arttırır mı?

    Bir de çok merak ettiğim bir konu sport modele mi özgü yoksa diğer modellerde olabilir aracın motor sesi çok yüksek gelmekte, vites üst devirlerde değiştiğinden motor çok bağırmakta. Bu bir sorun mudur yoksa araca özgü müdür? Siz de durum nasıl ve aracı genelde hangi modda kullanıyorsunuz? Ben Ekoda kullanmama rağmen yüksek devir ve motor sesi aracı Sportta kullanmama engel oluyor. Sizce servise danışmalı mıyım? Vites üst devirlerde attığından aracı çok bağırtmamak adına ayağımı gazdan kaldırarak vitesin bir üste geçmesini sağlıyorum. Bu konudaki yorumlarınızı önemle bekliyorum.

    Benzin tüketimi trafikte 12-13-14 değerlerinde, boş yollarda 7-8 litrelere kadar düşüyor. tem yolunda boş yolda 6.5 lara kadar düştü ancak İstanbul şartlarında ort. tüketim genelde 12-13 lt civarlarında. Sizde tüketim hangi değerler arasında?

    Bose premium ses sisteminden genel anlamda memnunum çok yüksel değerlerde kullanmıyorum ancak daha bir performanslı olmasını beklerdim. Genelde Bose Sound ayarlarını hangi değerlerde kullanmaktasınız? Tavsiye vereceğiniz değerler var mıdır?

    Araç özelliklerinde Şerit Takip Sistemi ve Şerit Değiştirme Asistanı görünüyor ancak şerit değiştirme asistanı olduğunu sanmıyorum. Sizde böyle bir özellik mevcut mudur?

    Yakıt olarak genelde nerden benzin alıyorsuznu? Ben genelde Shell V power kullanıyorum, ancak daha iy ideiyebileceğiniz yakıt var mıdır?

    Şimdiye kadar genelde eksi özelliklerden bahsettim ancak aracın tasarımı, iç mekanda kullanılan malzeme kalitesi, yarı deri-alacantra kombinasyonu ve spor koltuklar, kibar vites kolu ve şık direksiyon tasarımı aracın olumu özellikleri arasında. Sizinde belirttiğiniz gibi torpido kısmındaki ve yan ceplerdeki plastik yüzeyler daha kaliteli olabilirdi.

    140.000-160.000 TL aralığında satılan 2. el Sport modellerde Sport donanım olsa bile araçlarda mutlaka geri görüş kamerası, navigasyon ve ön park sensörü standart olmalıydı. Geri görüş kamerası taktırmak istediğimizde ön tarafa kamera uygulanmıyor diye biliyorum. Araçları Valelere teslim ettiğimizde tedirgin olabiliyorum çünkü ön tarafta bir uyarı sistemi yok ve aracımın ön tamponunda oluşan çiziklerim de belki de bundan kaynaklandı.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar yine aklıma geldikçe paylaşıyor olacağım, sizden de değerli yorumlarınızı beklerim.




  • guvencbjk G kullanıcısına yanıt
    Aşağıdaki cevabı mazdagaraj forumundaki sorularınıza istinaden yazmıştım, burada da okunabilsin diye kopyasını aşağıda veriyorum. Ancak bazı linkler burada açılmayabilir.

    Ben aracı Mart 2018'de aldığımda 9.070 km idi. 155.000-TL rakamla satın aldım. Halen 10.500 km'de. Normalde yılda 10.000 km civarında yaparım ama bu 3 ay biraz iş yoğunluğundan daha az kullanabildim.

    Navigasyonlu modellerde yol bilgisayarı ekranı çözünürlüğünün farklı olduğunu bilmiyordum. Hız ve Devir göstergeleri arasındaki ekranı söylüyorsunuz değil mi? Bendeki klasik Mercedes yol bilgisayarı ekranı, gayet yüksek çözünürlüklü. Yukarıda resmini vermiştim zaten. Sizin ki bundan farklı o zaman... Resmini koyarsanız sevinirim.

    Lastik basınç uyarı sistemi belli toleranslar içinde çalışır. Her araçta böyle bu durum. Bu toleranslar da çok az değil doğrusu. Çünkü hava sıcaklığı ve sürüş sürati, uzunluğuna göre lastik basıncı çok değişir. Örneğin havanın 25 C olduğu bir gün 220 Kpa (32 psa) ile başlayıp, bir sonraki gün 15 C olursa 210 Kpa ile başlayabilirsiniz. Veya sürüş esnasında 240 Kpa değere ulaşılabilir. Demek istediğim toleranslar çok az olsa, soğukça bir sabah size hemen uyarı verirdi. Size ve bu sistem mevcut olan tüm arkadaşlara tavsiyem; lastik havalarını ayarlarken;

    1- Mutlaka 4 lastiği birden kontrol edip, üreticinin verdiği değerlere göre ayarlasınlar.
    2- Mutlaka lastikler soğukken, yani ortam sıcaklığındayken ayarlasınlar. Uzun süreli sürüşlerden sonra veya güneşin altında beklemiş şekilde ayar yapmasınlar.
    3- TPMS sistemini tüm lastikleri doğru şartlarda ve üreticinin değerine getirince reset etsinler.

    Garip bir şey söyleyeceğim, benim kullandığım tüm premiumlarda trim sesi yüksekti. 2 Farklı jenerasyon BMW 5 serisi, 3 serisi, Mercedes C180 ve Infiniti, hepsi aynı. Bunların arasında yine hakkını yemeyelim, en düşük C180'di.

    Ancak bahsettiğiniz kapılardan gelen esnemeler sırasındaki tıkırtı sesleri ise, bu tam bir premium hastalığıdır. Yol sesini kesmek adına kullanılan ekstra keçe benzeri malzeme zamanla kayganlığını yitiren boya yüzeyi ile münasebetinde bu tip sesler çıkarıyor. Ayrıca orta direk üzerindeki parlak kaplama da bu sese katkı veriyor. Daha yumuşak ve hassas kapı fitillerini de sayalım. Bunun çaresi BMW'nin izole etmek olarak adlandırdığı, temas edilen boya yüzeyinde oluşan toz, reçine vb temizleyip, cila yapmak ve kapı lastiklerini de özel bakım ürünleri kullanarak yumuşak tutmak. Infiniti servisinin bu konuda tecrübesi var mı bilmiyorum ama bir gittiğinizde sorabilirsiniz. Ben aracımı her yıkamada özel Sonax yumaşatıcı bakım kremi ile kapı fitillerinin bakımını yaptırıyorum. Örnek resmi aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.



    Bunun haricinde araçta sizin halledebileceğiniz veya servise yaptırabileceğiniz bazı ses kesme işlemleri var. Bunlar dışındakiler ise gayet doğal bizim yollarda, kafaya takmamak lazım. Jantların 19' ve lastik yanaklarının 45 olmasının, ayrıca da Run Flat lastik kullanılmasının da oluşan vibrasyon kaynaklı seslerde katkısı mutlaka var. 18' ve normal lastikli modeller ciddi daha sessiz ve konforlu ama Sport'un agresif görüntüsüne sahip değiller.

    Aracın 19' jantlı olması tüketimi bir miktar artırır, zaten İngiltere sitesi 18 ve 19 jantlar için ayrı tüketim veriyor. Diğer yandan araç C segmenti olmasına rağmen benim D segmenti BMW 3 serisi aracımdan daha ağır, bu da tüketimi arttıran bir faktör. Yerden yüksek yapı (normal binek araçlar 12-15 cm arası iken bizim araçlar 17 cm) tüketimi arttırır.

    Verdiğiniz tüketim değerlerinden çok ciddi şehir içi trafikte kullandığınızı anlıyorum. Küçük turbo motorlar uzun yolda seyahatte sürekli en verimli hallerinde çalıştıkları halde, şehir içi dur/kalk trafikte ise tam tersi bir durum oluyor. Bu konu ile ilgili bir yazım vardı, aşağıdaki linkte görebilirsiniz;

    Küçük Turbo Motor & Büyük Atmosferik Motor

    Benim de çok yoğun İstanbul trafiğine girdiğimde o sürüşe özel tüketimim 12 litre civarına gelebiliyor ama genel ortalamam 9 litrenin biraz üzeridir şu an için. Yarı şehir içi yarı açık trafik gibi...

    Vites geçişlerinde Sport'u ben de kullanmıyorum, çünkü gerçekten çok üst devirleri kullanıyor. Ben sürekli Eco kullanıyorum. Eco modunda ekonomik gaz pedalı yönetimi ile kullandığınızda, vitesler normal devirde değişiyor ve motor düşük devirlerde seyrediyor. Bu durumda motor yok gibi. Ancak gaz pedalına biraz fazla bastığınızda Eco modda bile yüksek devirleri tercih ediyor, bu esnada da motor sesi normale göre yükseliyor. Normale göre diyorum, çünkü ben BMW araçtan geçtim, aynı devirlerde onda motor sesi daha yüksekti.

    Bose ses sistemi fena değil ama ancak bu kadar. BMW ve Mercedes standart ses sistemleri bile çok zayıf kalırken (bana göre) Bose'nin standart olması iyi geldi. Ama fazla bir beklenti içine girmemek lazım. Mercedes ve BMW'nin bu sınıfta kullandıkları Harman Kardon'dan çok farklı değil, bir tık aşağıda. Bununla ilgili yazımı da aşağıdaki linkten okuyabilirsiniz;

    Otomobillerde Bulunan Markalı Ses Sistemleri İncelemesi (Harman Kardon - Bose - HiFi)

    Bose'nin ayarları ise tamamen kişisel zevke ve dinlenilen müziğin türüne göre değişir. Ama genel anlamda ben bass/tiz veya eko ayarlarını çok abartılı seviyelerde ayarlamam. Ancak Bose'de otomatik eko olduğu ve size sadece bass/tiz verildiği için ayar imkanları çok sınırlı. Üstelik bir de gariplik var, maksimum ses ayarı da benzerlerine göre düşük. Bu sebeple ben tizi maksimum, F/R ortada, L/R ortada, sürücüye odaklı ses konumlandırmasını default olarak kullanıyorum. Ayrıca normalde Mazda CX-5 aracımda tercih etmediğim Centerpoint uygulamasını da on konumunda bırakıyorum. Ve bu ayarlar default iken, ben müziğin kayıt durumuna göre bass ayarını her dinlediğim dosya veya CD'ye özel yapıyorum.

    Eğer daha düşük ses düzeylerinde dinlemeyi seviyorsanız, tizi de biraz aşağı alıp, parçanın özelliğine göre bass'ı belirlemek iyi olur.

    Bizdeki sistem sadece şerit takip uyarı sistemi. Yani şerit takip yardımcısı (direksiyona müdahale edebilen sistem) yok. Sistem açıksa ve siz sinyal vermeden şerit değiştiriyorsanız, direksiyonu titreterek sizi uyarıyor.

    Tekrar güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Şu kurlarla ve çılgın ÖTV + KDV ikilisi ile sıfır otomobil satmak, hele ki premium, ful ve nadir bir otomobili satmak çok çok zor hale geldi. Şu anki fiyatlar da 2017 model olduğu için uygundur diye düşünüyorum. Yoksa bu kurlar ile yeni ithalat olsa bu fiyatlar zor. Şu anda hem sıfır hem de ikinci el olarak avantajlı olduğuna inanıyorum. Son zamanlarda fiyatları takip edemesem de aynı sınıfta, aynı donanımda, aynı temizlikte premium sıfır veya ikinci eli bu fiyatlara almak zor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    İstanbul Bayraktar'dan Hakan Bey ile de konuşun derim. Sıfır düşündüğünüze göre dizel istiyorsunuz, şu an benzinli sıfır yok galiba fiyat listesinde. İstanbul'da ellerinde benzinli ikinci eller de var. Genellikle çok temiz ikinci el bulmak zor değil bu markada. Çoğunluk bilerek aldığı ve özenle kullandığı için...
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.