Şimdi Ara

__ -- İNGİLİZCE ÖĞRENME PORTALI-- __ (kaliteli bedava içerik siteleri) (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
568
Cevap
237
Favori
220.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki

__ -- İNGİLİZCE ÖĞRENME PORTALI-- __ (kaliteli bedava içerik siteleri)


(En Son Oy Tarihi: 18.7.2023)
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler.
  • dh_experience bunu da eklersen sevinirim ;)

    Geçen gün bir arkadaşımka konuşurken bana kendi kendine dil öğrenebileceğim bir site önerdi. Sitede ana dilini yazıyorsun ya da ileri düzeyde bildiğin herhangi bir dili sonra öğrenmek istediğin dili seçiyorsun ve online olarak kurs alıyorsun mesela beginner isen o dilde 55 saatlik kurs tarzında eğitim oluyor ve sonunda sınav filan yapılıyor ayrıca o dili konuşanlarla yine online olarak chatleşiyorsun site sana o kişileri senin özelliklerine göre seçiyor ve listeliyor girdim baktım kaydoldum gerçekten çok süper bir site çok işe yarayacağa benziyor size de tavsiye ederim Language Learning with Livemocha | Learn a Language Online - Free! sitenin adı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GzM...

    dh_experience bunu da eklersen sevinirim ;)

    Geçen gün bir arkadaşımka konuşurken bana kendi kendine dil öğrenebileceğim bir site önerdi. Sitede ana dilini yazıyorsun ya da ileri düzeyde bildiğin herhangi bir dili sonra öğrenmek istediğin dili seçiyorsun ve online olarak kurs alıyorsun mesela beginner isen o dilde 55 saatlik kurs tarzında eğitim oluyor ve sonunda sınav filan yapılıyor ayrıca o dili konuşanlarla yine online olarak chatleşiyorsun site sana o kişileri senin özelliklerine göre seçiyor ve listeliyor girdim baktım kaydoldum gerçekten çok süper bir site çok işe yarayacağa benziyor size de tavsiye ederim Language Learning with Livemocha | Learn a Language Online - Free! sitenin adı




    Açıklamlamrların için çok çok teşekkürler...

    "Livemocha" listede 2. sırada ekli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GzM...

    dh_experience bunu da eklersen sevinirim ;)

    Geçen gün bir arkadaşımka konuşurken bana kendi kendine dil öğrenebileceğim bir site önerdi. Sitede ana dilini yazıyorsun ya da ileri düzeyde bildiğin herhangi bir dili sonra öğrenmek istediğin dili seçiyorsun ve online olarak kurs alıyorsun mesela beginner isen o dilde 55 saatlik kurs tarzında eğitim oluyor ve sonunda sınav filan yapılıyor ayrıca o dili konuşanlarla yine online olarak chatleşiyorsun site sana o kişileri senin özelliklerine göre seçiyor ve listeliyor girdim baktım kaydoldum gerçekten çok süper bir site çok işe yarayacağa benziyor size de tavsiye ederim Language Learning with Livemocha | Learn a Language Online - Free! sitenin adı



    evet. Ramazan kardeşin dediği gibi, listede 2. sırada.

    Açıklamalar için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dh_experience

    Ülkemizde kişisel gayretleriyle bu işi yapan kişi ve kurumlar haricinde bu konuda tam bir fiyasko yaşıyoruz. Bir yandan sistem içinde eli kolu bağlı ingilizce öğretmenleri (sistemin çarkları onlarıda geriye götürüyor), diğer bir yandan var olan siteme karşı alternatif sunan eğitimciler (bunlarda ingilizce öğretemeyen sistemde yani okulda veya üniversitede öğrenciyi başarılı kılmak adına gramerde saplanıyorlar)

    Peki bu kadar profesör, dil bilimci sizce aptal mı? hayır kesinlikle değiller. değiller ama "kolaya kaçıyorlar" dersek yalan söylemiş olmayız. İngilizce bilgisini ölçme yöntemi olarak en basit, en ucuz, en ekonomik yöntem gramer üzerinden soru üretmektir (bana göre değil, onlara göre öyle) . Bu tamamen kolaycılıktır ve kesinlikle dil becerisini ölçmez. okullarda da öğretmenler bu kolaycılığı seçiyorlar. Sonra "ingilizce" öğrenmekle "matematik" öğrenmek aynı yöntemlerle yapılıyor. Artık bu noktadan sonra amaç ingilizce öğrenmenin dışında öğrenci için o' dilin matematiğini öğrenmek oluyor ve bu iş matematik problemi yazar gibi gramer problemi yazan öğretmene kadar gidiyor. Bu sistemde en fazla başarılı olan çok iyi bir "kitap tercumanı " olur. olup olacağı sadece bu kadar. Formal yapı onu o kadar esir alır ki; artık öğrendiği "ingilizce"den başka birşeydir. O dilin matematiğini öğrenmiştir sadece ve dilin kendisi kesinlikle bu değildir. (ingilizce öğretmenleri eğitilirken dilin matemetiği derinlemesine verilmelidir. Bu ayrı bir konu fakat öğretmenler bile eğitilirken diğer dil becerilerinden yoksun kalıyorlar. işte öğrenenin neyi nasıl öğreteceğini bilmemesi noktasında sorun başlıyor. unutmamak gerekir ki "dil" öğrenimi sürecinde bir futbolcu; kondisyonunu devamlı nasıl zirvede tutması gerekiyorsa bir eğitmeninde bu kondisyonu zirvede tutmak adına kendi eğitimini sonlandırmaması gerekir. İngilizce öğretmeni yetiştirmedeki sorunlar daha derin fakat son olarak yapılması gereken bir eğitimci; görevinin sadece öğrenciye "rehberlik etmek" olduğunu bilmesi gerekir. daha ötesi değil.)

    Dediğim gibi herkez bunu çok iyi biliyor fakat ülkemizde yabancı dil eğitim politikası oluşturulurken kolaycılığa kaçılıyor. Peki bu kolaya kaçmanın bedeli ne biliyor musunuz:

    ben söyleyeyim; milyarlarca lira hiç olmuş bir yatırım.

    O zaman kolaycılığın ekonomik olduğunu düşünenler "verimli eğitim" kavramını es geçiyorlar. "Kolaycılık adına yapılan gramer tabanlı ölçüm sistemi tam ir verimsizlik örneğidir. Bu düşüncede olanlar için ingilizce öğretip - öğretmemek sorun değil, maalesef böyle.. Grameri iyi olanın ingilizceside iyidir mantığının bizi getirdiği nokta bu işte. Ülkemizde komik olan bir noktada ne biliyor musunuz? Maalesef bir çok kursun bile öğrenci alırken yaptığı seviye tesbit sınavlarının grameri sorguluyor oluşu :)



    ingilizce öğretimi için (türkiye için) bir öğrenim ve öğretim politikası geliştirilmeli (ingilizce öğreten ve bunu kullandıran bir sistem) ve bunun dışına çıkan özel kurs, birebir eğitim ve devlet okulları bir amaç için aynı yöntemleri kullanmalı. Ölçme sistemi kolaya kaçılarak sadece gramer ağırlıklı bir ölçme sistemi olmamalı.

    her aklına esen benim sistemim en iyisi diyor ama sonuçta gramerle ingilizce bilgisinin ölçüldüğü sınavlara hazırlıyor öğrencilerini. ( türk dilinin tüm gramer özelliklerini birebir bilmek gerekmez türkçe öğrenebilmek için mesela)

    sonuçta gramere saplanan eğitimci ve öğrenci haliyle bataklıkta batıyor. kafasında ingilizceyi o kadar büyütüyor ki; sonunda yaptığı çoğumuz gibi pes etmek oluyor.

    ben türkçeyle karşılaştırarak yapılan öğretim sistemine karşıyım. bu arabadan yola çıkarak uçakla nasıl uçulur onu öğretmeye benziyor. ingilizce ve türkçe nin tek benzer noktaları ikisinde dil olması. karşılaştırmalı öğretim ancak sınavlara hazırlanan öğrencilere faydalı olur.

    Düşünün ingilizce konuşmak isteyen birisi:

    Duyduğu ingilizce cümleyi önce zihninden türkçeye çevirip sonra türkçe düşündüğü bir cümleyi tekrar ingilizceye çevirip karşıya iletmesi.

    işlemler:

    1) karşıdaki ingilizce soru sordu.
    2) biz zihnimizden bunu önce türkçeye çevirdik
    3) türkçeye çevirdiğimiz cümleyi anladık
    4) anladığımız bu soruya türkçe bir cevap hazırladık.
    5) türkçe hazırladığımız bu cevabı tekrar zihnimizden ingilizceye çevirip karşı tarafa ilettik

    sonra yine;

    1 ,2,3,4 ve 5. adım....



    Böyle bir mantıkla ingilizce konuşmak isteyen birisi hem beynini fazlaca yormuş hemde çoğunlukla tek kelime edemeden öylece donakalmış olur. Bu imkansızı başarmak gibi birşey. Konuşmanın reflex haline gelmesinin tek çaresi türkçeyi devreden çıkarmaktan geçiyor ( bu işlemin beginner seviyesinden sonra yapılmasını savunanlarda olduğu gibi başlangıçta böyle başlanılmalı diyenlerde var)


    sonuçta belirli bir metoda sığdırmanın güçlüğü içinde yapılması gereken "esnek öğretme sisteminin" benimsenmesi. kurallarla çevrili bir sistemin en büyük eksisi yine kendi koyduğu kurallar oluyor. (sistemin kendisini tıkayan yine sistemin koyduğu kurallar oluyor) sınav mı? konuşma mı? okuma- yazma mı? (bilimsel makale vs) bunlar nasıl farklı ihtiyaçlarsa kişinin ihtiyacı neye uygunsa ona ağırlık verilecek bir öğretme sistemi ( öğrenci merkezli) en başarılı öğretme sistemi olur. ben bu görüşteyim.


    İngilizce bilgisini nasıl mı ölçeceğiz peki: merak etmeyin siz ingilizceyi, ingilizce öğretir gibi öğretirseniz bunun karşılığı ölçümü gerektirmez. İlla ölçmek mi istiyorsunuz:


    -- Ölçme tekniği ingilizce yeterliliğini ölçmeli gramer bilgisini değil.
    -- "Durum" ve "durum analizi" yaptırılmalı yani öğrencinin ingilizce ile verdiği tepkiler ölçülmeli.
    -- telaffuz ölçümü yapılmalı. Doğru olmayan telaffuz dil öğrenimindeki en büyük engellerden biridir.
    -- Sınavlarda sözlük kullanımı serbest bırakılmalı. böylece öğrenci sınav olurken bile bir öğrenim gerçekleşir. sınavların sayısı quizler şeklinde uzun tutulursa bu etki artırılmış olur.
    -- dil öğrenimi severek yapılır. Zorla ingilizce öğretilmez. En önemlisi bu dili sevdirmelidir. Hiçbir zaman not korkusuyla dil öğretilmez. Bu öğretmenin doğasına aykırı.




    Bu güzel analizi bir kez daha alayım dedim.




  • Arkadaşlar kullandığınız, faydalandığınız içerikler varsa söyleyin ekleyelim.
  • mesaj atayım bakacam sonra.
  • Öncelikle zamanları bilmek gerekli... Hangi zamanlarda fiil 2. hal alıyor vs... Sonra da bol bol kelime ve pratik yapmaya bakar bu iş... Ama bununla öğreneceğiniz İngilizce daha çok British İngilizcesi denilen tarzda olur. Konuşma İngilizcesi öğrenmek istiyorsanız TV'lerdeki gibi, benim yaptığım gibi yapın derim, bol bol CNBC-e izleyip cümleleri yazın bir kenara, ben öyle yapıyorum... Mesela bir cümle duyuyorum pat telefona kaydediyorum. PC'ye kaydediyorum... Böylelikle çoğu halk içinde kullanılan kelimeleri öğrenmiş olursunuz, bunları başka yerde öğrenmenin çağresi yok...

    Mesela "ass kisser"; "yalaka" demekmiş (Chuck sağolsun ) TR'ye çevirecek olsak "k*ç yalayıcısı" gibi birşey oluyor... Demek istediğim bu yani... Altyazılı filmlerin etkisi çok...

    Mesela "i still got it"; "hala formumdayım" demek oluyor konuşma dilinde... Ama bunu derste öğrenmeye kalksak "hala anlıyorum" olarak öğretilecek...

    Mesela "bringt it on"; "sıkıysa yakala" vs vs... Bence dediğimi deneyin günlük hayatta çok faydası olur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lee-on!

    Öncelikle zamanları bilmek gerekli... Hangi zamanlarda fiil 2. hal alıyor vs... Sonra da bol bol kelime ve pratik yapmaya bakar bu iş... Ama bununla öğreneceğiniz İngilizce daha çok British İngilizcesi denilen tarzda olur. Konuşma İngilizcesi öğrenmek istiyorsanız TV'lerdeki gibi, benim yaptığım gibi yapın derim, bol bol CNBC-e izleyip cümleleri yazın bir kenara, ben öyle yapıyorum... Mesela bir cümle duyuyorum pat telefona kaydediyorum. PC'ye kaydediyorum... Böylelikle çoğu halk içinde kullanılan kelimeleri öğrenmiş olursunuz, bunları başka yerde öğrenmenin çağresi yok...

    Mesela "ass kisser"; "yalaka" demekmiş (Chuck sağolsun ) TR'ye çevirecek olsak "k*ç yalayıcısı" gibi birşey oluyor... Demek istediğim bu yani... Altyazılı filmlerin etkisi çok...

    Mesela "i still got it"; "hala formumdayım" demek oluyor konuşma dilinde... Ama bunu derste öğrenmeye kalksak "hala anlıyorum" olarak öğretilecek...

    Mesela "bringt it on"; "sıkıysa yakala" vs vs... Bence dediğimi deneyin günlük hayatta çok faydası olur...




    Günlük konuşma dilinde kullanılan argo ve deyimler biz ingilizce öğrenirken öğretilmiyor. Bunları bize ingilizce öğreen öğretmenler bile bilmiyor.

    Bana kalırsa üstad dh_experience nin dediği gibi işin ucu doğru telaffuza dayanıyor. telaffuzun temeli doğru olursa dil kendiğinden gelişiyor. Yanlış telaffuz olayı başlamadan bitirmek demek.




  • UP
  • http://englishtips.org/

    warez sitesi linki vermek yasak forumda
  • mükemmel olmuş teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: davaro69

    http://englishtips.org/

    warez sitesi linki vermek yasak forumda



    slindi bil.

    kullanıcı eklemesiydi bu site. Açıkcası nedir ne değildir diye incelemiş değilim.

    biraz daha kibar olursak daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azawarai

    mükemmel olmuş teşekkürler



    sağolasın dostum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kiss of Life

    Bence ingilizcenin en zor yanı phrasal verbler ama normal kalıp şeklinde olanlar değil..Sonuna off , up ,on ,down , out ,over filan alanlar yani şunlar...Ezberlemek inanılmaz zor ve çalıştığında hepsi birbirine giriyor.


    Not : Alıntıdır.



    hayır aslında değil daha önce başka konuda yazmıştım sanırım...phrasal ları ezberleyerek öğrenemessiniz..dillerde kelime üretim mantığını bilmeniz gerekmekte mesela back up kelimesi = back arka,sırt demektir up ile yukarı belirtmekte kullanılır siz birşeyi sırtından yukarıya doğru bir eylemde bulunuyorsanız onu yükseltiyor yada destek veriyorsunuzdur..aynı mantık soyut anlamlar içinde kullanılabilir phrasal lar bu şekilde oluşturulur...aslında diğer kelime ve deyimler bu şekilde olaya bu şekilde yaklaşmaya bakın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blitzkrieger


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kiss of Life

    Bence ingilizcenin en zor yanı phrasal verbler ama normal kalıp şeklinde olanlar değil..Sonuna off , up ,on ,down , out ,over filan alanlar yani şunlar...Ezberlemek inanılmaz zor ve çalıştığında hepsi birbirine giriyor.


    Not : Alıntıdır.



    hayır aslında değil daha önce başka konuda yazmıştım sanırım...phrasal ları ezberleyerek öğrenemessiniz..dillerde kelime üretim mantığını bilmeniz gerekmekte mesela back up kelimesi = back arka,sırt demektir up ile yukarı belirtmekte kullanılır siz birşeyi sırtından yukarıya doğru bir eylemde bulunuyorsanız onu yükseltiyor yada destek veriyorsunuzdur..aynı mantık soyut anlamlar içinde kullanılabilir phrasal lar bu şekilde oluşturulur...aslında diğer kelime ve deyimler bu şekilde olaya bu şekilde yaklaşmaya bakın...


    haklısın dostum, burada dilin mantığını kavramak önemli. zamanla reflex haline geliyor zaten. Hem öyle aman aman tüm verilen phrasal vebslerin tamamını ezberlemek zorunda değilsin. Meşhur olan 30-40 tanesi yeterli.

    bu zamanda kullanılan dili es geçmeyin. Genç bir yabancıya sorsanız kullandığı phrasallar (cümleye bak) 30-40 ı geçmez. English Idioms & Idiomatic Expressions larıda atlamamk lazım.

    Birazda lakapsal kullanım vardır. Bunada dikkat etmek lazım. Mesela lost taki sawyer karakteri; deyimleri, lakapları, English Idioms & Idiomatic Expressions ları çok kullanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.t.y. -- 20 Ağustos 2009; 12:38:36 >




  • ingilizce öğrenmek isteyenler için çok güzel bi ingilizce eğitim sitesi ingilizce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Birol Çakır -- 27 Eylül 2009; 19:08:25 >
  • seslisozluk.com u göremedim ilk sayfada işe yarar hoş bir site
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa culha

    o zaman ustun zekali bi insanla karsi karsiyayiz.
    haftada kac saat ders goruyorsun ki bu kadar kisa surede ogrendin....

    quote:

    Orjinalden alıntı: Neces#

    O kadar zor değil bence.Ben 6 ayda taş çatlasın 8 ayda dışarıdan müdahele olmaksızın kendi başıma öğrendim.Gramer yapısı çok kolay ve kelimeyi ezberlediğinizde bitiyor.




    Bravo harbiden üstün zeka ben 6 ay oldu %30 lardayım oda sadece okumada
  • up,

    çok yararlı.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.