Şimdi Ara

__ -- İNGİLİZCE ÖĞRENME PORTALI-- __ (kaliteli bedava içerik siteleri) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
568
Cevap
237
Favori
220.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki

__ -- İNGİLİZCE ÖĞRENME PORTALI-- __ (kaliteli bedava içerik siteleri)


(En Son Oy Tarihi: 18.7.2023)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tek_korsan

    ben küçüklüğümden beri yabancı dil öğrenmeye meyilli birisiyim ordan burdan bişiler kaparak konuştuğumu sanıyordum ^^ sonra oynadığım online oyunun çok büyük bi etkisi oldu ingilizcemi geliştirmemde her nekadar sokak ingilizcesi olsada ^^ sonra bizim burda bedave kurslar var hemen ing. kursuna yazıldım sağolsun mükemmel bi hocamız var,böyle mükemmel bi hoca yok ingilizce anlattan:) kursa gitmeye başladıktan sonra ingilizce bildiğimi sanıyordum ^^ şimdi 3. seviyenin sonlarındayız passive voiceler bitti bitecek ^^ baya bi geliştiğimi hissediyorum ingilizcede, en azından bi yabancıya derdim i anlatabilirim artık ^^ buda beni mutlu ediyor tabi bu teknikte %75-80 ise pratikte malesef % 55-60 olduğunu düşünüyorum kendi adıma çünkü ko nuşmada yazdığım kadar hızlı değilim bunn nedenide ço k konuşma pratiği yapmadığım için ama hoca kurs sonuna doğru sürekli konuşturcak ing. ama malesef 4. seviyeyi(upper yada adventice) bilmiyorum hangisi oluyor onu göremeyecekmişiz müfredatlarında yokmuş
    4.seviye konularını güzel anlata güzel bi site arıyorum ki daha ilk sayfadaki linkleri kontrol etmedim ^^ bakıcam
    birde ingilizcedershanesi.com var belki daha önce verilmiştir... güzel bir site olduğunu düşünüyorum


    sizin orası ve kurslar hakkında biraz bilgi verir misin?




  • ismek'in kursları ücretsiz. istanbul.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CiGi_27


    quote:

    Orjinalden alıntı: tek_korsan

    ben küçüklüğümden beri yabancı dil öğrenmeye meyilli birisiyim ordan burdan bişiler kaparak konuştuğumu sanıyordum ^^ sonra oynadığım online oyunun çok büyük bi etkisi oldu ingilizcemi geliştirmemde her nekadar sokak ingilizcesi olsada ^^ sonra bizim burda bedave kurslar var hemen ing. kursuna yazıldım sağolsun mükemmel bi hocamız var,böyle mükemmel bi hoca yok ingilizce anlattan:) kursa gitmeye başladıktan sonra ingilizce bildiğimi sanıyordum ^^ şimdi 3. seviyenin sonlarındayız passive voiceler bitti bitecek ^^ baya bi geliştiğimi hissediyorum ingilizcede, en azından bi yabancıya derdim i anlatabilirim artık ^^ buda beni mutlu ediyor tabi bu teknikte %75-80 ise pratikte malesef % 55-60 olduğunu düşünüyorum kendi adıma çünkü ko nuşmada yazdığım kadar hızlı değilim bunn nedenide ço k konuşma pratiği yapmadığım için ama hoca kurs sonuna doğru sürekli konuşturcak ing. ama malesef 4. seviyeyi(upper yada adventice) bilmiyorum hangisi oluyor onu göremeyecekmişiz müfredatlarında yokmuş
    4.seviye konularını güzel anlata güzel bi site arıyorum ki daha ilk sayfadaki linkleri kontrol etmedim ^^ bakıcam
    birde ingilizcedershanesi.com var belki daha önce verilmiştir... güzel bir site olduğunu düşünüyorum


    sizin orası ve kurslar hakkında biraz bilgi verir misin?


    komek'in bedava kursların var kocaeli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HighTechLowLife -- 27 Haziran 2009; 18:25:41 >




  • Ülkemizde kişisel gayretleriyle bu işi yapan kişi ve kurumlar haricinde bu konuda tam bir fiyasko yaşıyoruz. Bir yandan sistem içinde eli kolu bağlı ingilizce öğretmenleri (sistemin çarkları onlarıda geriye götürüyor), diğer bir yandan var olan siteme karşı alternatif sunan eğitimciler (bunlarda ingilizce öğretemeyen sistemde yani okulda veya üniversitede öğrenciyi başarılı kılmak adına gramerde saplanıyorlar)

    Peki bu kadar profesör, dil bilimci sizce aptal mı? hayır kesinlikle değiller. değiller ama "kolaya kaçıyorlar" dersek yalan söylemiş olmayız. İngilizce bilgisini ölçme yöntemi olarak en basit, en ucuz, en ekonomik yöntem gramer üzerinden soru üretmektir (bana göre değil, onlara göre öyle) . Bu tamamen kolaycılıktır ve kesinlikle dil becerisini ölçmez. okullarda da öğretmenler bu kolaycılığı seçiyorlar. Sonra "ingilizce" öğrenmekle "matematik" öğrenmek aynı yöntemlerle yapılıyor. Artık bu noktadan sonra amaç ingilizce öğrenmenin dışında öğrenci için o' dilin matematiğini öğrenmek oluyor ve bu iş matematik problemi yazar gibi gramer problemi yazan öğretmene kadar gidiyor. Bu sistemde en fazla başarılı olan çok iyi bir "kitap tercumanı " olur. olup olacağı sadece bu kadar. Formal yapı onu o kadar esir alır ki; artık öğrendiği "ingilizce"den başka birşeydir. O dilin matematiğini öğrenmiştir sadece ve dilin kendisi kesinlikle bu değildir. (ingilizce öğretmenleri eğitilirken dilin matemetiği derinlemesine verilmelidir. Bu ayrı bir konu fakat öğretmenler bile eğitilirken diğer dil becerilerinden yoksun kalıyorlar. işte öğrenenin neyi nasıl öğreteceğini bilmemesi noktasında sorun başlıyor. unutmamak gerekir ki "dil" öğrenimi sürecinde bir futbolcu; kondisyonunu devamlı nasıl zirvede tutması gerekiyorsa bir eğitmeninde bu kondisyonu zirvede tutmak adına kendi eğitimini sonlandırmaması gerekir. İngilizce öğretmeni yetiştirmedeki sorunlar daha derin fakat son olarak yapılması gereken bir eğitimci; görevinin sadece öğrenciye "rehberlik etmek" olduğunu bilmesi gerekir. daha ötesi değil.)

    Dediğim gibi herkez bunu çok iyi biliyor fakat ülkemizde yabancı dil eğitim politikası oluşturulurken kolaycılığa kaçılıyor. Peki bu kolaya kaçmanın bedeli ne biliyor musunuz:

    ben söyleyeyim; milyarlarca lira hiç olmuş bir yatırım.

    O zaman kolaycılığın ekonomik olduğunu düşünenler "verimli eğitim" kavramını es geçiyorlar. "Kolaycılık adına yapılan gramer tabanlı ölçüm sistemi tam ir verimsizlik örneğidir. Bu düşüncede olanlar için ingilizce öğretip - öğretmemek sorun değil, maalesef böyle.. Grameri iyi olanın ingilizceside iyidir mantığının bizi getirdiği nokta bu işte. Ülkemizde komik olan bir noktada ne biliyor musunuz? Maalesef bir çok kursun bile öğrenci alırken yaptığı seviye tesbit sınavlarının grameri sorguluyor oluşu :)



    ingilizce öğretimi için (türkiye için) bir öğrenim ve öğretim politikası geliştirilmeli (ingilizce öğreten ve bunu kullandıran bir sistem) ve bunun dışına çıkan özel kurs, birebir eğitim ve devlet okulları bir amaç için aynı yöntemleri kullanmalı. Ölçme sistemi kolaya kaçılarak sadece gramer ağırlıklı bir ölçme sistemi olmamalı.

    her aklına esen benim sistemim en iyisi diyor ama sonuçta gramerle ingilizce bilgisinin ölçüldüğü sınavlara hazırlıyor öğrencilerini. ( türk dilinin tüm gramer özelliklerini birebir bilmek gerekmez türkçe öğrenebilmek için mesela)

    sonuçta gramere saplanan eğitimci ve öğrenci haliyle bataklıkta batıyor. kafasında ingilizceyi o kadar büyütüyor ki; sonunda yaptığı çoğumuz gibi pes etmek oluyor.

    ben türkçeyle karşılaştırarak yapılan öğretim sistemine karşıyım. bu arabadan yola çıkarak uçakla nasıl uçulur onu öğretmeye benziyor. ingilizce ve türkçe nin tek benzer noktaları ikisinde dil olması. karşılaştırmalı öğretim ancak sınavlara hazırlanan öğrencilere faydalı olur.

    Düşünün ingilizce konuşmak isteyen birisi:

    Duyduğu ingilizce cümleyi önce zihninden türkçeye çevirip sonra türkçe düşündüğü bir cümleyi tekrar ingilizceye çevirip karşıya iletmesi.

    işlemler:

    1) karşıdaki ingilizce soru sordu.
    2) biz zihnimizden bunu önce türkçeye çevirdik
    3) türkçeye çevirdiğimiz cümleyi anladık
    4) anladığımız bu soruya türkçe bir cevap hazırladık.
    5) türkçe hazırladığımız bu cevabı tekrar zihnimizden ingilizceye çevirip karşı tarafa ilettik

    sonra yine;

    1 ,2,3,4 ve 5. adım....



    Böyle bir mantıkla ingilizce konuşmak isteyen birisi hem beynini fazlaca yormuş hemde çoğunlukla tek kelime edemeden öylece donakalmış olur. Bu imkansızı başarmak gibi birşey. Konuşmanın reflex haline gelmesinin tek çaresi türkçeyi devreden çıkarmaktan geçiyor ( bu işlemin beginner seviyesinden sonra yapılmasını savunanlarda olduğu gibi başlangıçta böyle başlanılmalı diyenlerde var)


    sonuçta belirli bir metoda sığdırmanın güçlüğü içinde yapılması gereken "esnek öğretme sisteminin" benimsenmesi. kurallarla çevrili bir sistemin en büyük eksisi yine kendi koyduğu kurallar oluyor. (sistemin kendisini tıkayan yine sistemin koyduğu kurallar oluyor) sınav mı? konuşma mı? okuma- yazma mı? (bilimsel makale vs) bunlar nasıl farklı ihtiyaçlarsa kişinin ihtiyacı neye uygunsa ona ağırlık verilecek bir öğretme sistemi ( öğrenci merkezli) en başarılı öğretme sistemi olur. ben bu görüşteyim.


    İngilizce bilgisini nasıl mı ölçeceğiz peki: merak etmeyin siz ingilizceyi, ingilizce öğretir gibi öğretirseniz bunun karşılığı ölçümü gerektirmez. İlla ölçmek mi istiyorsunuz:


    -- Ölçme tekniği ingilizce yeterliliğini ölçmeli gramer bilgisini değil.
    -- "Durum" ve "durum analizi" yaptırılmalı yani öğrencinin ingilizce ile verdiği tepkiler ölçülmeli.
    -- telaffuz ölçümü yapılmalı. Doğru olmayan telaffuz dil öğrenimindeki en büyük engellerden biridir.
    -- Sınavlarda sözlük kullanımı serbest bırakılmalı. böylece öğrenci sınav olurken bile bir öğrenim gerçekleşir. sınavların sayısı quizler şeklinde uzun tutulursa bu etki artırılmış olur.
    -- dil öğrenimi severek yapılır. Zorla ingilizce öğretilmez. En önemlisi bu dili sevdirmelidir. Hiçbir zaman not korkusuyla dil öğretilmez. Bu öğretmenin doğasına aykırı.




  • SÜPER ANALİZ VE SÜPER İÇERİKLER

    ELİNE SAĞLIK.

    ARTIK FORUMLARDA GÜZEL PAYLAŞIMLAR PEK KALMADI.

    DH_EXPERIENCE
  • arkadaşlar wall street'i önerir misiniz??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramazan_abi

    SÜPER ANALİZ VE SÜPER İÇERİKLER

    ELİNE SAĞLIK.

    ARTIK FORUMLARDA GÜZEL PAYLAŞIMLAR PEK KALMADI.

    DH_EXPERIENCE



    Teşekkürler...

    Şu sıra fazla ilgilenemiyorum.

    Türkiyede O kadar yanlış işler yapılıyor ki; maalesef boşa harcanan emekler ve boşa harcanan paralardan sonra geriye kalan koca bir sıfır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dh_experience


    quote:

    Orjinalden alıntı: ramazan_abi

    SÜPER ANALİZ VE SÜPER İÇERİKLER

    ELİNE SAĞLIK.

    ARTIK FORUMLARDA GÜZEL PAYLAŞIMLAR PEK KALMADI.

    DH_EXPERIENCE



    Teşekkürler...

    Şu sıra fazla ilgilenemiyorum.

    Türkiyede O kadar yanlış işler yapılıyor ki; maalesef boşa harcanan emekler ve boşa harcanan paralardan sonra geriye kalan koca bir sıfır.


    konu önemli up
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramazan_abi


    quote:

    Orjinalden alıntı: dh_experience


    quote:

    Orjinalden alıntı: ramazan_abi

    SÜPER ANALİZ VE SÜPER İÇERİKLER

    ELİNE SAĞLIK.

    ARTIK FORUMLARDA GÜZEL PAYLAŞIMLAR PEK KALMADI.

    DH_EXPERIENCE



    Teşekkürler...

    Şu sıra fazla ilgilenemiyorum.

    Türkiyede O kadar yanlış işler yapılıyor ki; maalesef boşa harcanan emekler ve boşa harcanan paralardan sonra geriye kalan koca bir sıfır.


    konu önemli up


    up

    arkadaşlar nerdesiniz neden katkıda bulunmuyorsunuz.

    böyle paylaşımlar yok olup gitmesi büyük kayıptır. bütün forum konuları geyiğe döndü. herkez konu dışına takılıyor artık.

    bu konuyu açan arkadaşta ilgilenmeyince konu sonunda çöp olup çıkıyor.




  • up again
  • up
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aslimdayok

    up


    up
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aslimdayok

    up


    up
  • ben 14 yaşındayım. ingilizcenin önemini yeni yeni anlamaya başladım ve çok geç olmadan ingilizceyi öğrenmek istiyorum. ama nasıl ve nereden başlayacağımı bilmiyorum. bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi? bi plan programa göre gitmek istiyorum ama ne yapacağım konusunda hiç bir fikrim yok. okul döneminde ingilizce kursuna gideceğim(ne kadar faydasız olcağını bilsem de) o zamana kadar biraz ilerlemek istiyorum. konu hakkında bilgisi olanlar plan yapmama yardımcı olabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rock_elif

    ben 14 yaşındayım. ingilizcenin önemini yeni yeni anlamaya başladım ve çok geç olmadan ingilizceyi öğrenmek istiyorum. ama nasıl ve nereden başlayacağımı bilmiyorum. bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi? bi plan programa göre gitmek istiyorum ama ne yapacağım konusunda hiç bir fikrim yok. okul döneminde ingilizce kursuna gideceğim(ne kadar faydasız olcağını bilsem de) o zamana kadar biraz ilerlemek istiyorum. konu hakkında bilgisi olanlar plan yapmama yardımcı olabilir mi?




    http://www.ezgi.com/


    buradan başlayabilirsin. senin gibi yeni başlayanlar için süper bir site. "derse başla" kısmına tıkla ve başla çalışmaya.


    öncelikle :

    1) yukarıdaki sitedeki derslerin tamamını bitir.

    2) kelime çalış fakat telaffuzları orjinal olsun. unutma yanlış telaffuz senin ingilizce öğrenme geleceğini karartır.

    3) mp3 player vs cihazın varsa mp3 şeklindeki kelimeleri cihaza yükle ve anlamlarını bilmesende sürekli dinle.

    4) kelime, kelime, kelime ... ingilizce bilmenin anahtarı gramer değil kelimedir. kelime bilen bir şekilde çat patta olsa konuşur. sadece gramer bilip kelime bilmeyen ise dut yemiş bülbül gibi susar :)

    5) Önemlisi ve bu işi isteyerek, severek ve sürekli yapman...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a.f.y. -- 17 Temmuz 2009; 15:11:15 >




  • yardımın için saol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rock_elif

    yardımın için saol



    You are welcome.
  • Arkadaşlar nette dolaşırken rastladım.Kişisel bir site.Bir ingilizce öğretmeni hazırlamış siteyi.Sınav ingilizcesi için yararlı olabilir.Site verildiyse kusuruma bakmayın baktım ama göremedim.Faydalanmanız dileğiyle...

    http://www.safakdemir.com/ing.htm
  • kelimeleri mp3 playera atarak geceleri yatarken baş ucuma koyuyorum mp3 player sesi dışarı veriyor kısık seste dinliyorum böylece sesler bilinçdışına işliyor ve kelimeleri ezberlemiş oluyorum.

    44 kategoride 2000 küsür kelime tüm kelimeler kendi dilinde yazılıp seslendirilmiş yanına türkçe açıklamasıda yazılmıştır.

    kelimeler internetpolyglot sitesinden yararlanılarak hazırlanmıştır.


    1-ingilizce:http://s1.dosya.tc/ingilizcekelimeler.rar.html

    2-fransızca:http://s1.dosya.tc/frans_zcakelimeler.rar.html

    3-ispanyolca:http://s1.dosya.tc/ispanyolcakelimeler.rar.html

    4-almanca:http://s1.dosya.tc/almancakelimeler.rar.html

    5-rusça:http://s1.dosya.tc/rus_akelimeler.rar.html

    6-çince:http://s1.dosya.tc/_incekelimeler.rar.html

    7-italyanca:http://s1.dosya.tc/italyancakelimeler.rar.html

    8-japonca:http://s1.dosya.tc/japoncakelimeler.rar.html

    9-arapça:http://s1.dosya.tc/arap_akelimebilgisi.rar.html

    10-yunanca:http://s1.dosya.tc/yunancakelimebilgisi.rar.html

    11-hintçe:http://s1.dosya.tc/hint_ekelimebilgisi_5663.rar.html

    12-portekizce:http://s1.dosya.tc/portekizcekelimebilgisi.rar.html

    13-ukraynaca:http://s1.dosya.tc/ukray_ncakelimebilgisi.rar.html

    14-lehçe:http://s1.dosya.tc/leh_ekelimebilgisi.rar.html

    15-romanca:http://s1.dosya.tc/romancakelimebilgisi.rar.html

    16-hollandaca:http://s1.dosya.tc/hollandacakelimebilgisi.rar.html

    17-amharaca:http://s1.dosya.tc/amharacakelimebilgisi.rar.html

    yazıcıdan çıktı alacaksanız yazıların başlıklı hali:http://www.dosya.tc/yaz_lar.rar.html

    1 ay boyunca hiç indirilmeyen diller siliniyorlar onlarıda zaman buldugumda tekrar yükleyecegim.

    sesli alfabe ve okunuşlar:

    çince:http://www.dosya.tc/_incealfabe.rar.html
    japonca:http://www.dosya.tc/japoncaseslialfabe_1334.rar.html
    arapça:http://www.dosya.tc/arap_asesliafabe.rar.html
    amharaca:http://www.dosya.tc/amharacaseslialfabe.rar.html
    hintçe:http://www.dosya.tc/hint_eseslialfabe.rar.html
    portekizce:http://www.dosya.tc/portekizceseslialfabe.rar.html

    benim uyguladıgım çalışma şekli:
    ilk önce o dilde harflerin nasıl okunduguna bakarım kelimleleri ezberledikten sonra((kelime ezberlemeden gramer kitabı okumanın pek faydası yoktur)) orta düzeye kadar gramer anlatan bir kitabı şöylece bir okuyup(örnekleri falan çözmeyin ilk etapta zaman kaybettirir daha sonra dönüş yapabilirsiniz)
    bir adet konuşma kılavuzu alıp okursanız %100 faydasını göreceksiniz(bende alkım yayınlarının cd li konuşma kılavuzu var tavsiye ederim)
    böylece biraz daha geliştikten sonra wwww.livemocha.com sitesine üye olup(site ücretsizdir) türkçe ögrenmek isteyen yabancılara türkçe ögretip onların dilini ögrenebilirsiniz ayrıca sitede her dil için 4 ayrı kurs vardır.



    kelimeleri yazıcıdan çıkarıp mp3 playerla dinlemek çok iyi oluyor.

    kelimeleri yazıcıdan çıkarırkende çok iyi bir yöntem buldum kelimeler alt alta yazıldıgından kagıdın sadece sol kısmına yazıyordu bende uzun bir kategoriyi tek sayfaya yazdırmak için(mesela ulaşım kategorisi)yazdırmadan önce önizleme yapıyorum diyelim 3 sayfa çıktı ilk sayfanın hangi kelimeyle bittigine bakıyorum o kelimeye kadar olan kısmı seçip yazdırıyorum daha sonra kalanları ortaya yazdırıyorum digerlerinide sag kısma yazdırıyorum
    bunun için zengin metin belgesi açıp yazdırılacak kelimeleri mouse ile seçip ortaya hizala veya saga hizala diyerek önceden sol kısmını yazdırdıgım kagıdı takıp boş olan kısımlaınada yazdırmış oluyorum böylece.
    Konuyu Düzenle/Sil




  • tamam bütün dilleri anladımda 17. sıradaki amharaca ne dilidir? Ne işe yarar.


    Bütün bu dilleri çalıştığını söyleme bana....


    Biz bir ingilizceyle baş edemiyoruz.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.