Şimdi Ara

İnsan'a indirgemeci yaklaşıp onu katletmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Artık köylülerin bile zihninde yer etmiş, insan üzerine yapılan indirgemeci genellemelerin birçoğu yanlış olmasının bir yanına, kitleleri o şekilde yaşamaya zorluyor. Tüm doğru/yanlış tasavvurları bu indirgemecilik üzerinden yeniden inşâ ediliyor. Misâlen evrimsel psikolojinin ergen yaklaşımının insanların zihnine tecâvüz etmesiyle, nice potansiyeller hebâ oldu. Kendisini homo erectus olarak tanımlayan birinin istimnâyı 'vazgeçilemez bir ihtiyaç' olarak görmesine ve bunun ötesine geçememesine şaşılmamalıdır. Orada burada 'aldatmanın evrimsel nedeni, psikolojisi' diye videolar yapılıp, yazılar yazılıyor. Bunlarla büyüyen bir neslin yaptığı her şeye, yaşadığı zamanın paradigmasına uygun bahaneleri de olacak.

    Ayrıca, ironik şekilde bunlara inanan insanlar aynı zamanda dinin insanlara ket vurduğunu falan söylüyorlar. Kardeşim siz ortada ket vurulacak bir insan bırakmadınız, bu ne iş?

    Ben demiyorum ki, insan deyince hepimiz susalım bir şey demeyelim. Ama en azından şunun ötesine geçelim artık, insan doğasına dâir yapılmış garip varsayımlarla tüm hayatımızı tanzim etmeyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E57029DB9 -- 26 Şubat 2019; 23:30:59 >







  • insan ilahiyata bakar ve der. ilahi kudret sen evlat sahibi olmayansın ben senden farklı olma adına ve nefsin acziyetini beyan etme adına aile kurup soy vereceğim.

    bitti. bu kadardı. bu beyan ilahi kudret ile insan arasındaki delil olarak kulun soya sopa karışmasına yeterdi.

    ....................

    ama o ne yaptı ilah bunu emretti dedi ve aciz olan nefsi perdeledi. hata buydu.

    .......................

    kişi kendisine delil ettiği şeyin arkasından gider ve soy sop bırakırken onu ehil hale getirme çabasına duçar eder kendini. işte bu keffaretidir. bitti. bu kadardı.

    ........................

    inançsız dünyayı gördü ölümün son olduğuna inandı. dünyadan başka yer yoktu. onu imar etti ve sevdi. aslında yokluk amaçtı ama sevdi. ve benden sonrasına bir şey de bırakmışken soy sop vereyim dedi. belki inaçsızlığını inkar etti ama mamur etme adına bir insan evladı bırakıp gitmişti. bitti. bu kadardı.


    ..........................

    bu tespitleri yapmak çok zor değildi. insanın soysal ve türsel gelişimi anlamsız değildir. inançlı ya da inanaçsız olması bir şeyi değiştirmez. önemli olan gerekçesini delillendirecek evladın hasıl olması için gösterilen çabadır.

    ..........................

    itirazlar kişilerin gerekçelerini delillendirme adına göstermedikleri çabalardan dolayı idi. zira inançlı denen kişi inançsızdan daha fazla yok oluşçu iken tembel-vurdumduymaz, inançsız olması gerekende çok çok daha fazla dünyacı- ilahtan korkar gibi ölümden korkan-ahirette de dirilecekmiş gibi dünyalık biriktiren bir şeye evrilmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 26 Şubat 2019; 23:11:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    insan ilahiyata bakar ve der. ilahi kudret sen evlat sahibi olmayansın ben senden farklı olma adına ve nefsin acziyetini beyan etme adına aile kurup soy vereceğim.

    bitti. bu kadardı. bu beyan ilahi kudret ile insan arasındaki delil olarak kulun soya sopa karışmasına yeterdi.

    ....................

    ama o ne yaptı ilah bunu emretti dedi ve aciz olan nefsi perdeledi. hata buydu.

    .......................

    kişi kendisine delil ettiği şeyin arkasından gider ve soy sop bırakırken onu ehil hale getirme çabasına duçar eder kendini. işte bu keffaretidir. bitti. bu kadardı.

    ........................

    inançsız dünyayı gördü ölümün son olduğuna inandı. dünyadan başka yer yoktu. onu imar etti ve sevdi. aslında yokluk amaçtı ama sevdi. ve benden sonrasına bir şey de bırakmışken soy sop vereyim dedi. belki inaçsızlığını inkar etti ama mamur etme adına bir insan evladı bırakıp gitmişti. bitti. bu kadardı.


    ..........................

    bu tespitleri yapmak çok zor değildi. insanın soysal ve türsel gelişimi anlamsız değildir. inançlı ya da inanaçsız olması bir şeyi değiştirmez. önemli olan gerekçesini delillendirecek evladın hasıl olması için gösterilen çabadır.

    ..........................

    itirazlar kişilerin gerekçelerini delillendirme adına göstermedikleri çabalardan dolayı idi. zira inançlı denen kişi inançsızdan daha fazla yok oluşçu iken tembel-vurdumduymaz, inançsız olması gerekende çok çok daha fazla dünyacı- ilahtan korkar gibi ölümden korkan-ahirette de dirilecekmiş gibi dünyalık biriktiren bir şeye evrilmişti.
    ''kişi kendisine delil ettiği şeyin arkasından gider''

    Bunun ciddi bir iş olduğunu düşünüyorum. İnsanın arkasından gittiği şeyi kendine delil yapması daha kolaydır. Ve bahsettiğim zihinler senin dediğin gibi bir şeye ihtimal dahi veremiyorlar. Avamın kuş kondurmadığı birkaç mevzuda olmasa insan iyice katı ve hareketsiz duruma gelecek. Özgürlük çığırtkanlığının bu kadar yapıldığı bir yerde insanı bu hâle getirmeleri çok trajikomik gerçekten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E57029DB9 -- 26 Şubat 2019; 23:24:43 >




  • İsteyen istediği şeyi savunabilir. Ama şunu unutmamak gerekir ki her ideoloji ve her konuda her zaman yobaz insanlar oluyor. Ve maalesef çoğu insan da duygusal sebeplerle fikir değiştiriyor. Aldatmanın cartın curtun psikoloji ile savunulması ise kendi zevklerini temellendirmeye çalışmaktan ibaret sadece. Bunu savunanlar da çok eşliliğe karşı o ayrı konu.
    Ayrıca istimna ve cima yapmak ihtiyaçtır demek büyük saçmalık. İhtiyaç olması için o eylemi yapmadığın zaman senin psikoljik ve bedensel olarak olumsuz etkilenmen gerek. Ama tarihte hiç böyle bir şeye rastlanmamış. Uzun süreli eşliliği yani evliliği savunan Alexander Pruss'un, One Body kitabi vardı galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eşom21 -- 27 Şubat 2019; 1:16:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsan doğasına dair dediğiniz gibi basit çıkarımlar kendi içinde çelişki barındırıyor. Birincisi doğal durum her zaman için en uygun, en doğru sonuca ulaştıracakmış gibi bir genel kabul var, bu baştan hatalı. Böyle olsa idi medeniyeti oluşturmazdık. Medeniyeti oluşturmamızı sağlayan hemen her şey insanların binyıllar boyu sürmüş avcı toplayıcı yaşantılarına zıtlık oluşturuyor. Zaten medeniyetin varlığını sürdürebilmesi için insanın birçok noktada kendini sınırlaması gerekir. Eski uzun yaşantımızı doğal durum olarak görüp sürekli mevcut yaşantımızla kıyas ederek doğruya ulaşma eylemi mantıksız olsa da, geçmiş yaşantılarımızın insan vücudu üzerinde kalıcı mekanizmalar oluşturduğu ve bunların nesilden nesile aktarıldığı aşikar. Bunların farkına varıp bunları medeni bir toplum içinde nasıl kullanabiliriz kısmını düşünmek daha makul medeniyetin devamını istiyorsak. Öte yandan insanların savaşmaktan kaçınması, ataerkilliğin azalması, daha eşitlikçi bir toplum düzenine erişmeleri, denetlenebilen yönetici sınıfı gibi kazanımlar insanların ilkel dönemdeki yaşayışlarıyla benzerlik gösteren durumlar. Zamanın neler getireceği bilinmez tabii...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İnsan ölmüştür

    Baudrillard reyis
  • Çağımızda açıklama hastalığı var.Aa burada havada süzülen lamba tespit edildi anlamlandıramadım da öyleyse hemen ona bir köken bir arkaplan uydurmalıyım hastalığı.

    Evrimsel psikolojiyse en tırto tarih yazımlarındandır.Ulan bütün kuram mı yemek yemek,cima etmek gibi kayda değer olmayan öylesine olan şeyleri temel alıp sorunsallaştırır.Bu tarz şeylerin anlamlı olması ya subjektiviteye bağlıdır ya da teodiseyi yani transdantal olanı gerektirir.Eğer evrim varsa bizi ilgilendiren kısmı yapay et,ileriye evrilme gibi konulardır.Geçmişten kalkılarak inşa edilen mistisizm değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 27 Şubat 2019; 5:1:56 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.