Şimdi Ara

İnsignia'nın Süspansiyonu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    İnsignia'nın süspansiyon özellikleri nelerdir?

    Diğer araçlarla karşılaştırma yapıldığında ne gibi farklılıklar vardır?

    Benim aracım makyajlı kasa 2013 model 1.6 170 AT Ed.Elegance ve süspansiyonu yumuşak geliyor, bunun mantığını anlamak istiyorum.


     İnsignia'nın Süspansiyonu







  • Makyajlı kasada süspansiyonu yumuşattılar, öncesi gibi sert değil. Aracınız E.Elegance ise ve stil paket almayıp sonradan da başka taktırmadıysanız jantlarınız 17 inç. Yani 225/55/17 ebattaki lastik kullanıyorsunuz. Ben yazlıklarda 245/45/18 ve kışlıklarda 225/55/17 kullanan biri olarak 17 inç jantların bu araca fazla konfor kattığını ve aracı yumuşattığını düşnüyorum. 18 inç jant konfor ve yol tutuşu dengeli bir biçimde sağlıyor.
  • Evet, dediğiniz gibi 17".

    Önceki kasada daha sert olduğunu bilmiyordum açıkcası. Sizin kullandığınız hangisi?

    Detaylı konuşmak gerekirse; yüksek hızlarda çok rahat fakat düşük hızlarda düz yolda ve dönüşlerde filan yolda çukur veya tümsek vs varsa araç sağa sola çok sallanıyor.

    Frene bastığımda öne doğru yatıyor, gaza bastığımda da önü havaya kalkıyor. yani bu diğer arabalarda da oluyor ama, bunda sanki biraz fazla oluyor.

    Daha önce de astra G ve H kullandım uzun yıllar, onlarda da benzer şeyler oluyordu. Bu Opel'in karakteristik bir özelliği midir yoksa önden çekişli tüm araçlarda bunlar olur mu?
    (örn. mercedes c serisinde bu dediklerim olmuyor)
  • takintix kullanıcısına yanıt
    Benim aracım makyajlı kasa.

    Dediğinizde haklı olabilirsiniz, önden çekişli araçların ortak özelliği olabilir. Megane aracım da gaza basınca şaha kalkma hareketi yapıyor. Ben turbonun verdiği yüksek tork sayesinde diye düşünürdüm. Mercedes C serisi arkadan çekiş diye biliyorum.

    Düşük hızlar için birşey diyemeyeceğim, yollar malum mayın tarlası gibi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takintix

    Evet, dediğiniz gibi 17".

    Önceki kasada daha sert olduğunu bilmiyordum açıkcası. Sizin kullandığınız hangisi?

    Detaylı konuşmak gerekirse; yüksek hızlarda çok rahat fakat düşük hızlarda düz yolda ve dönüşlerde filan yolda çukur veya tümsek vs varsa araç sağa sola çok sallanıyor.

    Frene bastığımda öne doğru yatıyor, gaza bastığımda da önü havaya kalkıyor. yani bu diğer arabalarda da oluyor ama, bunda sanki biraz fazla oluyor.

    Daha önce de astra G ve H kullandım uzun yıllar, onlarda da benzer şeyler oluyordu. Bu Opel'in karakteristik bir özelliği midir yoksa önden çekişli tüm araçlarda bunlar olur mu?
    (örn. mercedes c serisinde bu dediklerim olmuyor)


    evet süspansiyonları yumuşak şehir içi normal kullanımda konforlu ama 70 80 km hızlarda keskin ve kısa virajlara girince kayma yapıyo fakat hemen araç topluyo kendini,ekstra direksiyona abanmana gerek kalmıyo.

    Bende brigstone 18 jantlık tekerler var,en nefret ettiğim lastik markası,resmen konfor duşmanı ama naparsın fabrika çıkışı öyle,bundan önceki aracımda michlen anerji saver vardı,çok memnundum,direk konfor odaklı lastikti,ilk taktırdığımda bu ne yaa dedim,resmen çile çektirmişim araca, asfalt üstünde yağ gibi gidiyodu,yaz lastiği olmasına rağmen kışın 15 cm lik karda bile kayma yapmıyodu.Şu an michlenin kış lastiğini almayı düşünüyorum,geçen sene tanesi 650 TL ydi,bu sene 750 olmuştur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yayamaj -- 17 Ekim 2015; 22:02:22 >




  • Normal şartlarda fizik limitlerini zorlamadığınız sürece bu araba kaymaz. sıcak asfalt, yağmur ve buzlu yollarda kayar, ya da yol pürüzsüzdür veya lastiklerin durumundan dolayıdır sizin aracınızın kayma durumu.
  • Aracından memnun olmayan var mı, dürüstçe yazsın
  • Hey Allahım ya, mal alacak milleti mecbur koşmuş, oldu emredersiniz hemen yazarlar.
    Konuya dönecek olursak İnsignia premiumlar haric süspansiyon olarak gayet tatminkar bence, bir kaç defa kullandım, makyajlı kasa çok güzel.
    Ama kesinlikle 18" jantın altına düşmemek gerekir diye düşünüyorum, 19" stil jantlarla bile araç konforlu, 18" de daha da stabil olacaktır.
    ama 17" jantta yanak genişliğinden dolayı salınım yapar diye düşünüyorum, 18 en ideali.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Hey Allahım ya, mal alacak milleti mecbur koşmuş, oldu emredersiniz hemen yazarlar.
    Konuya dönecek olursak İnsignia premiumlar haric süspansiyon olarak gayet tatminkar bence, bir kaç defa kullandım, makyajlı kasa çok güzel.
    Ama kesinlikle 18" jantın altına düşmemek gerekir diye düşünüyorum, 19" stil jantlarla bile araç konforlu, 18" de daha da stabil olacaktır.
    ama 17" jantta yanak genişliğinden dolayı salınım yapar diye düşünüyorum, 18 en ideali.

    Aynen öyle.

    Bende 2014 Cosmo var, 18" jantlı.

    Kışlık set olarak 17" jant+lastil aldım (Edremit için kışlık niyetine CrossClimate) Aracın akselerasyonunda ve yol sesinde iyileşme olsa da ani ağırlık transferlerinde salınım oluyor.




  • verdiğiniz cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

    Malum araba fiyatları çok arttı, uzun bir süre bu araca bineceğim.

    Bi ara maddi durumu ayarlayıp 18" janta geçeyim bari diye yazasım geldi :)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.