Şimdi Ara

Pejo 3008 Citroen Aircross gibi suvlarda kalitesiz torsiyon kullanılması...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
1
Favori
9.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 200 bin tl üzeri istenen c sınıf bu suvlarda At arabası dingilinin gelişmiş versiyonu torsiyon çubuk kullanıldığını duyunca şok oldum ve listeden çıkardım. Keza qasgai de bunu yapmış eskiden tam bağımsızdı. Forumlarına yazdım haberi olmayan çok kişi var bilenler marka logolu tipler direkt saldırdı tabi geyik testleri filan atıldı. Tamam dedim düz yol kaymak asfalt da esp vs ile çalışır geyik testi ama olay o değil ki olay pütürlü yolda stabil kalabilmek virajda tümsekte iki teker dingille bağlı olduğu için direkt zıplatma yapıyor atıyor bu durum başıma geldi iki tip araçta da bana büyük ders oldu. Günden güne böyle kalite ve işçilikten çalarak elektronik basit eklemeler renkli ekranlar tasarım oyunları ile insanların gözünü boyuyorlar ama gerçek kalite artmıyor düşüyor. Amacım bşraz farkındalık yaratıp insanların tercihlerinde dikkatli davranmaları. Sizin düşünceniz nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 22 Nisan 2020; 15:17:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bak bak bak araba yüksekmiş yol pütürlüymüş de virajda zıplayacakmış yoldan atacakmış, esp kurtarmazmış, öyle kritik ha durum...

    Siz de pütürlü bozuk yolda suv ile viraja 140 ile girmeyin, 90 ile girin arkası önü oynamasın. Fizik kuralı diye bişey var, en iyi yol tutan aracı da yoldan çıkarırsın.
    Bana kalırsa sizin amacınız bağımsız süspansiyon araç almak yerine sırf torsiyonu eleştirmek için konu açıyorsunuz.Konu başından beri iki ayrı süspansiyonlu aracı kullananlar fark olmadığını belirtse de geyik testlerinde başarılı olduğunu belitse de ısrarla geyik testlerini izlediğinizi pütürlü yollarda aracın denendiğinden bahsediyorsunuz.E o zaman siz zaten kendinizi kurmuşsunuz.Gidin bağımsız süspansiyonlusunu alın milletin zamanını boşa çalmayın.Bir de farkındalık oluşturacağım yazmışsınız.Neyin farkındalığı?Firmalar sizin konunuzu görünce bağımsız süspansiyona mı geçecek?Adamlar zaten torsiyon yeterli olduğu için teker teker torsiyona geçiyor.
    Öncelikle bence fiyata takılmayın 200 çok bi tutar gibi gözükebilir ülkemiz durumundan ama B segmenti araçlar da artık 150 zaten. Tutardan bağımsız düşünelim.

    C segmenti araçların bir çoğu torsiyonlu zaten, bu söylediğim araçlar da c segmenti SUV ları olduğu için aynı sistem devam ediyor.

    Araçta sırf torsiyon kullanılıyor diye kaliteden çalınmış olmuyor. Araçlardaki teknolojik gelişmeler sadece renkli ekran ve tasarım oyunlarından ibaret değil. Şasede platformlarda oldukça iyi geliştirmeler yapılıyor.

    Şase rijitliği bence torsiyon ve bağımsız süspansiyon ayrımından çok daha önemli. Ki burada da özellikle yeni PSA araçları çok iyiler. Keza sizin dediğiniz yeni Qashqai ya da yeni focus gibi araçlar da aynı şekilde.

    Yol tutuşa gelirsek bu dediğim araçlar çoğu testte ESP devreye girmeden bu değerleri yakalıyor. Sadece elektronik sistemlerle değil bu yol tutuşu yani. Torsiyonun burda çok da bir dezavantaj yarattığı söylenemez.

    En sonuncusu ise konfor tabiki burada kesinlikle bağımsız süspansiyonlu araçlar çok daha konforludur.
  • PSA. Ne bekliyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2018 golf highline'ımda da torsiyon vardı. Şimdi 308 de torsiyon. Bu 2 aracın yol tutuşu bağımsız arka süspansiyonlu ceed'ime göre iyi mesela.

    Konforda torsiyon etkisi tartışılmaz ama maliyetler artık firmaları torsiyona zorlıyor gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yiğit_kemal

    PSA. Ne bekliyorsunuz?
    Öyle de uygun fiyat vs olsa tamam diyeceğim ama kızdığım muadillerinin bir çoğundan daha fazla para isteyip daha azını vermeleri...

    Opeli almalarına rağmen grandland x de bağımsız süspansiyon var yol tutuş sessizlik vs çok daha iyi opeli alman gibi bırakırlarsa çok iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sınıftaki diğer orta direk SUV'larda ne kullanılıyor? Tucson, karoq, sportage, ASX, duster? Fırsat bu fırsat örenelim.
  • Açık konuşayım, bunca zamandır kaç arabaya binme şansım oldu, bu dediğiniz özelliklere hiç dikkat etmedim. Ayrıca son dönemlerde yaygınlaşan torsiyon olayı eskisinden daha farklı. Bir testte görmüştüm, TSI golfun arkası bağımsız, TDI golfun arkası torsiyon geldiğinde, herkes TSI motorun dengesiz kaymalarından, fazla agresif olmasından bahsediyordu, dönemin alman testerları bile torsiyonlu golfün daha stabil olduğundan bahsediyordu.

    Gelelim günümüze, çoğu araç, premium markalara çıkmadan, artık torsiyon kullanıyor, opel grubu da PSA ya geçti, 3008 ile aynı platform üstünde. Henüz torsiyona geçmedi ama yakındır. Ayrıca Kasım 2019'dan beri 5008 kullanıcısıyız, dediğiniz gibi ilk olarak yarış arabası almadık, her yer trafik İstanbul'da, hiç bir zaman ne çok hoplattı ne de of ya bu neymiş dedirtti. İnsanlar artık ihtiyaçlara yönelmeye başladı, açık konuşayım bu olaya takanlar ve bağımsız süspansiyon olayı yüzünden listesinden fiyat performans araçlarını çıkaranlar var. Citroen C5 Aircross'a neler denildiğini hatırlarsanız, konforundan ne kadar memnun kaldıklarını söylemişlerdi. Bence torsiyon çubuk dendiğinde akla gelen şeyler eski dönemlerde kaldı. Şu devirde bunun farkını hissetmeyen, kullanıma ne gibi bi etkisi olduğunu bilmeyen, her iki arabanın da arkasında oturmadan yolculuk yapmayanlar net olarak anlamazlar bu konuyu.

    Ama şahsen, günümüz araçlarda bu durumun bir nebze iyileştirildiğini düşünmekteyim, hali hazırda piyasa dolayısıyla aldığımız araçlarda mecburen torsiyon çubuklu oluyor, devir eskiden zevk almaktı, şu anda ayağımı yerden kessin devrindeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 22 Nisan 2020; 16:55:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    2018 golf highline'ımda da torsiyon vardı. Şimdi 308 de torsiyon. Bu 2 aracın yol tutuşu bağımsız arka süspansiyonlu ceed'ime göre iyi mesela.

    Konforda torsiyon etkisi tartışılmaz ama maliyetler artık firmaları torsiyona zorlıyor gibi.
    Süspansiyon yumuşak ayarlıdır ceed de o yüzden olabilir amerika pazarına göre tune ediliyor bazı koreliler ancak üstte yazdığıö senaryolarda yani engebeli pütürlü yolda tek dingile bağlı arka teker sebepli atma kayma yoldan çıkma çok oluyor düz yol yolda gitme ile bu güvenlik zaafı farklı şeyler fiyatları ayrı bir değerlendirme unsuru ona girmiyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sportage VS Corolla
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Açık konuşayım, bunca zamandır kaç arabaya binme şansım oldu, bu dediğiniz özelliklere hiç dikkat etmedim. Ayrıca son dönemlerde yaygınlaşan torsiyon olayı eskisinden daha farklı. Bir testte görmüştüm, TSI golfun arkası bağımsız, TDI golfun arkası torsiyon geldiğinde, herkes TSI motorun dengesiz kaymalarından, fazla agresif olmasından bahsediyordu, dönemin alman testerları bile torsiyonlu golfün daha stabil olduğundan bahsediyordu.

    Gelelim günümüze, çoğu araç, premium markalara çıkmadan, artık torsiyon kullanıyor, opel grubu da PSA ya geçti, 3008 ile aynı platform üstünde. Henüz torsiyona geçmedi ama yakındır. Ayrıca Kasım 2019'dan beri 5008 kullanıcısıyız, dediğiniz gibi ilk olarak yarış arabası almadık, her yer trafik İstanbul'da, hiç bir zaman ne çok hoplattı ne de of ya bu neymiş dedirtti. İnsanlar artık ihtiyaçlara yönelmeye başladı, açık konuşayım bu olaya takanlar ve bağımsız süspansiyon olayı yüzünden listesinden fiyat performans araçlarını çıkaranlar var. Citroen C5 Aircross'a neler denildiğini hatırlarsanız, konforundan ne kadar memnun kaldıklarını söylemişlerdi. Bence torsiyon çubuk dendiğinde akla gelen şeyler eski dönemlerde kaldı. Şu devirde bunun farkını hissetmeyen, kullanıma ne gibi bi etkisi olduğunu bilmeyen, her iki arabanın da arkasında oturmadan yolculuk yapmayanlar net olarak anlamazlar bu konuyu.

    Ama şahsen, günümüz araçlarda bu durumun bir nebze iyileştirildiğini düşünmekteyim, hali hazırda piyasa dolayısıyla aldığımız araçlarda mecburen torsiyon çubuklu oluyor, devir eskiden zevk almaktı, şu anda ayağımı yerden kessin devrindeyiz.
    Hocam alt segmentler için bir şey demiyorum benzer fiyatlara tartışmasız çok daha mükemmel bağımsjz süspansiyonlu rakipleri varken psa bunu çaktırmadan yapıyor buna tepkim.
    Konfor ile güvenlik farklıdır ama dediğiniz araçlara bağımsız süspansiyon uygulansa nasıl olacaktı bir de bunu düşünün. Son olarak psa bile ve tüm markalar d segment ve üstüne istisnasız bağımsız süspansiyon konuluyor istisnasız bu anlaşıkmayacak önemli bir durum değil sadece maliyet ve kar hırsı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle bence fiyata takılmayın 200 çok bi tutar gibi gözükebilir ülkemiz durumundan ama B segmenti araçlar da artık 150 zaten. Tutardan bağımsız düşünelim.

    C segmenti araçların bir çoğu torsiyonlu zaten, bu söylediğim araçlar da c segmenti SUV ları olduğu için aynı sistem devam ediyor.

    Araçta sırf torsiyon kullanılıyor diye kaliteden çalınmış olmuyor. Araçlardaki teknolojik gelişmeler sadece renkli ekran ve tasarım oyunlarından ibaret değil. Şasede platformlarda oldukça iyi geliştirmeler yapılıyor.

    Şase rijitliği bence torsiyon ve bağımsız süspansiyon ayrımından çok daha önemli. Ki burada da özellikle yeni PSA araçları çok iyiler. Keza sizin dediğiniz yeni Qashqai ya da yeni focus gibi araçlar da aynı şekilde.

    Yol tutuşa gelirsek bu dediğim araçlar çoğu testte ESP devreye girmeden bu değerleri yakalıyor. Sadece elektronik sistemlerle değil bu yol tutuşu yani. Torsiyonun burda çok da bir dezavantaj yarattığı söylenemez.

    En sonuncusu ise konfor tabiki burada kesinlikle bağımsız süspansiyonlu araçlar çok daha konforludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarper26

    Öncelikle bence fiyata takılmayın 200 çok bi tutar gibi gözükebilir ülkemiz durumundan ama B segmenti araçlar da artık 150 zaten. Tutardan bağımsız düşünelim.

    C segmenti araçların bir çoğu torsiyonlu zaten, bu söylediğim araçlar da c segmenti SUV ları olduğu için aynı sistem devam ediyor.

    Araçta sırf torsiyon kullanılıyor diye kaliteden çalınmış olmuyor. Araçlardaki teknolojik gelişmeler sadece renkli ekran ve tasarım oyunlarından ibaret değil. Şasede platformlarda oldukça iyi geliştirmeler yapılıyor.

    Şase rijitliği bence torsiyon ve bağımsız süspansiyon ayrımından çok daha önemli. Ki burada da özellikle yeni PSA araçları çok iyiler. Keza sizin dediğiniz yeni Qashqai ya da yeni focus gibi araçlar da aynı şekilde.

    Yol tutuşa gelirsek bu dediğim araçlar çoğu testte ESP devreye girmeden bu değerleri yakalıyor. Sadece elektronik sistemlerle değil bu yol tutuşu yani. Torsiyonun burda çok da bir dezavantaj yarattığı söylenemez.

    En sonuncusu ise konfor tabiki burada kesinlikle bağımsız süspansiyonlu araçlar çok daha konforludur.
    Esp yeterli yol tutuş ok bir şey diyemem ancak o boyutlarda ki araçlarda tek dingile bağlı tekerler en ufak engebeli yolda çakılda zıplatma yapıyor atıyor arabayı aile taşınan yüksek araçta kabul edilemez şeyler bunlar hatta şaşe ne kadar rijit o kadar zıplatma kayma oluyor işte bu dediklerinize bende vakıfım anlatmak istediğim bu ve benzer senaryolardı...

    Kaliteden kesinlikle çalınıyor ama bunu dikkatle özenle yapıyorlar mesela hayalet ekran saçmalığı alıp 10 inch tableti oraya koymak mı ilerleme ? Hangi mekanik saat digital saatren ucuz ? O ucuz lcd ler eski analoglar kadar verimli uzun ömürlü olacak mı sanıyorsunuz ? ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 22 Nisan 2020; 16:14:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ptolomeo

    Hocam alt segmentler için bir şey demiyorum benzer fiyatlara tartışmasız çok daha mükemmel bağımsjz süspansiyonlu rakipleri varken psa bunu çaktırmadan yapıyor buna tepkim.
    Konfor ile güvenlik farklıdır ama dediğiniz araçlara bağımsız süspansiyon uygulansa nasıl olacaktı bir de bunu düşünün. Son olarak psa bile ve tüm markalar d segment ve üstüne istisnasız bağımsız süspansiyon konuluyor istisnasız bu anlaşıkmayacak önemli bir durum değil sadece maliyet ve kar hırsı...

    Alıntıları Göster
    Bilgi olması açısından benzer fiyatlara çok daha iyi ve bağımsız süspansiyon kullanan C SUV araç önerebilir misiniz hocam?

    Ben de merak ettim açıkcasi

    Meseela Tiguan ne kullanıyor, Sportage ne kullanıyor

    Premium tarafta Volvo Xc40, Ds7 Crossback, Audi Q3, GLA, X1 fln bunlar tam bağımsızdır sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yılan Serdar

    Bilgi olması açısından benzer fiyatlara çok daha iyi ve bağımsız süspansiyon kullanan C SUV araç önerebilir misiniz hocam?

    Ben de merak ettim açıkcasi

    Meseela Tiguan ne kullanıyor, Sportage ne kullanıyor

    Premium tarafta Volvo Xc40, Ds7 Crossback, Audi Q3, GLA, X1 fln bunlar tam bağımsızdır sanırım

    Alıntıları Göster
    Evet tiguan, kuga, eclipse, asx, tucson hatta kona tüm premium c suvlar (b suvları torsiyon genelde) en uggunu kona ve fiat 500x son zamanlar da mercedes a sedanı inceledim inanamadım torsiyon! Bu çok değerli bir donanım ki hepsi kırpmak için fırsat kolluyor. Bir se ısrarla geyik testi yol tutuş örnekleri veriliyor bunlar tamamen göz boyama pütürlü yol ve virajda yüksek araç iki tekeri dingille bağlı araç zıplıyor yoldan atıyor kendini bunu dile getirmiyorlar zıplayan araca ne esp ve başka şey çare olamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 22 Nisan 2020; 16:34:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bak bak bak araba yüksekmiş yol pütürlüymüş de virajda zıplayacakmış yoldan atacakmış, esp kurtarmazmış, öyle kritik ha durum...

    Siz de pütürlü bozuk yolda suv ile viraja 140 ile girmeyin, 90 ile girin arkası önü oynamasın. Fizik kuralı diye bişey var, en iyi yol tutan aracı da yoldan çıkarırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu abartmaya gerek yok. Kişinin kendi kriterlerinde olmazsa olmazları vardır, torsiyonlu almaz.
    Bu kişideki kriterler tamamen otomobil tutkunuyla alakalı.

    Ben bütceme göre araba aldım, aralarında en uygunu focus du, focus aldım, bagımsız süspansiyon vardiye aldım. Bütceme göre aldım.

    Bagımsız süspansiyonun konfora etkisi varmı evet fazlasıyla var. Memnunmuyum memnunum, bir başka aracımda olmasını istermiyim evet ama bagımsız var yok diye sevdiğim tarzıma uygun arabadan vazgeçirecek etken degil benim için.

    Dolayısıyla nekadar ekmek okadar köfte.

    Bagımsız süspansiyon ortalama 7 binlira maliyeti var.
    Şuanki güncel fiyatlara bunu ekleyin.

    Çogu insan arabayı bilmeden alır.
    Tasarımını begenir, donanımı ve motor şanzıman secenegini belirler alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanki sadece psa mı? Golf,yeni focus, leon, ateca bunlar da torsiyon

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Bak bak bak araba yüksekmiş yol pütürlüymüş de virajda zıplayacakmış yoldan atacakmış, esp kurtarmazmış, öyle kritik ha durum...

    Siz de pütürlü bozuk yolda suv ile viraja 140 ile girmeyin, 90 ile girin arkası önü oynamasın. Fizik kuralı diye bişey var, en iyi yol tutan aracı da yoldan çıkarırsın.
    Yetişti torsiyoncu egea fiat 500l bayisi :) Anlamadığınız belli o dediklerim 60 la bile oluyor yavaş yavaş tipo temprayla devam edin siz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvd23

    Sanki sadece psa mı? Golf,yeni focus, leon, ateca bunlar da torsiyon
    Doğru bu downgrade yapan her markaya tepkim ancak focus golf belli güçten ve donanım sonrası tam bağımsız koyuyor bu araçlara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlık Peugeot , Citroen...içeri girince hepsi torsiyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Başlık Peugeot , Citroen...içeri girince hepsi torsiyon.
    yoo bu sınıfta azı torsiyon c suvların büyük çoğunluğu bağımsız süspansiyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt
    Fiyatları da aynı dimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.