Selamlar arkadaşlar. Biliyorum segmentin birbiriyle alakası yok ama 5 yıldır sahip olduğum 2006 sedan otomatik corollamı değiştirip yerden yüksek bir araca binme niyetindeyim. Yine aynı fiyat aralığındaki 140 bglik 2006 ve üzeri Sportage almaya karar verdim. Kullananların videolarını izliyorum, yorumlarını okuyorum birkaç haftadır. Genelde ortak kanaat güzel binildiyse niye alınmasın, iyice baktır vs. Sizlerin fikirlerini çok önemsiyorum. Özellikle uzun zamandır kullananlar varsa bir yol gösterir mi, bu maceraya değer mi değmez mi, özellikle benimkinin tam tersini yapıp yani 4×4ten sedana geçip iyiki diyen var mı? |
Sportage VS Corolla
-
-
Dünya sedanı terk ediyor, yeni modeller hep 4x4 suv a doğru gidiyor.Dunyada ilk defa suv satışları sedanlari geçti. -
yerden yüksek 4ceker araca ne amaçla bineceksin?yaylaya araziye çıkıyor musun? -
Bindiğiniz araba, bildiğiniz arabadır.
Bu ekonomik şartlarda macera arama cesaretiniz karşısında şapka çıkarıyorum.
İdame masrafları en az ikiye katlanır.
Yukarıda bir forumdaşın SUV dediği araçların büyük bir kısmı, aynı şasi üzerine aracı biraz yerden yükseltip kupayı değiştirerek üretilmiş günün modasına uygun arabalardır.
Virajlarda ve yan rüzgarlarda sedanları mumla aratırlar ama sahipleri yiğitliğe b.k sürdürmemek için bu olguyu inkar eder veya belli bir kullanım sonunda alıştığı için bütün arabaları böyle zanneder.
İlla yüksek bir araba arıyorsanız daha bütçe dostu olan Duster'ı araştırın. yok olmaz derseniz de temiz HRV veya RAV4 kovalayın.
-
Şehiriçi kullanıyorum genelde. Eşim de kullanıyor, yola daha çok hakim olabilmek için yüksek araba istiyor. Artı olarak babamlar memlekette köye ev yaptılar, oraya yerleştiler. Bu yıl epey kar yağdı. Benim araba İstanbul'da fazla kar görmediği için biraz korkuttu beni (her ne kadar kışlık lastik takılı ve zincirimiz hazırda olsa da) alçak geldi araç. İşin açıkçası o zaman karar verdim yüksek araca. Yoksa dağ bayır off road falan değil maksadımız.
-
Cevap için teşekürler öncelikle. Sedandaki uzun yol konforunu bulamayacağımı çok iyi biliyorum. Artık ona göre kullanıcaz.
Birçok aracı her açıdan kıyasladım. (Beygir, tork, motor gücü ve en önemlisi fiyat) para olarak çok fazla açılamayacağım. Takas bile değerlendiriyorum. 2.0 yada 2.5 arasına da bakıyorum. Eski model olacağı için vergisi beni sarsmaz (bu pahalılıkta ve vergi sisteminde sıfır böyle araçları almam zaten mümkün değil) 4 çeker bir araçta benzinli almayı düşünmüyorum şahsen, LPGli baksam onun da çekişi dizel kadar olmicak, velevki sadece benzinli bile olsa (mesela Sportage'ın ağırlığı 1650 kilo) teknik verilere baktığımda 2.0 lt çok tutulan bir araç 110 beygir diyor, yakıtı 140 beygir olanla aynı mesela
-
benzinli araba 2lira sorun açarsa dizel 5 lira açar.eski modelde benzinli ,hatta lpg görmemiş benzinli evladır.cekisi dert etmeyin çıkar her türlü
-
Şimdiki aracımı 5 yıl önce aynı düşüncelerle almıştım. Dedim dizel masraf açar, hiç LPG görmemiş bi benzinli alayım, baktım çok yakıyor, takar bi tüp bakarım keyfime demiştim (ondan öncekini de öyle yaptım çünkü ) çok şükür hiçbir sıkıntı çekmeden biniyoruz. Ama çocuklar büyüdükçe marka algısı, araç kıyaslamaları da değişiyor. Biz niye jip, L200, Vito tarzı bişi almıyoruz deyince henüz algılayacak çağda olmadıkları için anlayabildikleri ölçüde anlatıyorum. Onlar da 5 yıldır sıkıldılar haliyle. (Ee hanım da onlara arka çıkınca demokrasi gereği sözümüz geçmiyor artık ) Bahsettikleri araçlara birden geçmek kullanım açısından sıkıntı çıkaracak belki. Onun için kasayı yavaş yavaş büyütme derdindeyim (yoksa Sorento, L200 yada actyon sports hayalim) yılda yaptığım km uzun yol kullansam bile 8 bini geçmiyor. Biraz da buna güvenerek böyle bir düşüncem var. Benim gibi düşünüp daha önce böyle bir macera yaşayan varsa özellikle onların kıymetli tecrübeleri benim için yol gösterici olacak. Herkese cevapları için tekrar teşekkür ederim.
-
sportage alırdım. en ufak bozuk yola bile gelesim yok. halk tabiriyle sıporteç daha kullanışlı gelirdi benim için.
corolla'yı ben sevemiyorum. tamam sorunsuz diyolar ama sırf sorunsuzluk için çoğu şeyden ödün vermek mantıklı gelmiyor.
-
Ülkedeki yolların durumu da malum. İstanbul'un göbeğinde, son bir yılda arabalar haşat oldu. Şehiriçinde mahalleden ilçe merkezine 10 km yol var, çocuğu okuluna bırakıp getiriyorum, ki o da her gün değil, yeminle arabada oynamadık vida kalmadı, alt takımın sesi değişti. Bahsettiğim araç alt takımı en sağlam bilinenlerden, ya reno, fiat olsa kim bilir ne olacaktı?
-
Duz yollarda duruyorsaniz corolla. Sedan surusuyle suv surusu cok farkli. Hele viraja girince -
o fark eğer corolla kullanıyorsanız oluşmuyor.
-
Temiz kullanılmış bir örneğine denk gelirseniz kolay kolay sorun yaşamazsınız. Dayımda vardı şehir içi 11-12 litreden az yakmıyor derdi. Çok bir performans beklemeyin, yakıtın sorun olmadığını yazmışsınız.
Dikkat etmeniz gereken yanlış hatırlamıyorsam esp çoğunda yok. Uzun yolda virajlarda temkinli davranmanız gerekecek. Bir binek araç gibi sürmemeniz lazım.
-
Yani düz derken yollar çok bozuk. Eskiden basardım Allah ne verdiyse şimdi basamıyoz. Ama bazı durumlarda şehiriçi virajlara hızlı girdiğim oluyor, yüksek arabada ESP ve 4 çeker olsa acaba bu virajı nasıl alırdım derim her geçtiğimde
-
Yani corollanın viraj alışı kötü mü? Hemen yukarıda ifade ettiğim gibi nabiyom lan ben dediğim şekilde viraj alışlarım oldu, hatta tekerleklerin bi tarafı havaya bile kalkmıştır
-
Performanstan yana sıkıntım yok. ESP baktığım modelde var. Fabrika verilerine her araçta ne yazıldıysa hep fazlası çıkıyor anlıyoruz da bunu test ederken niye ona göre yapmazlar anlamak mümkün değil. Tek başıma sıcak havada yüksüz basmadan bile gitsem o fabrika verisi mümkün değil. Kıyas yaptığım araçlarda (santa fe Grand Vitara Sorento Captiva RAV4 Tucson koleos) hepsi fabrika verisi 10 üzeri. (Üstelik o kadar yakmalarına rağmen beygir ve tork değerleri düşük, yani yaksa da 170-200 beygir arası olsa eyvallah) Aralarında yakıt değeri en düşüğü Sportage. Biraz da bu yüzden seçme sebebim o oldu.
-
sınıf ortalamalarında bile değil, ben auris ile tırsarken focusların yanımdan tren gibi geçtikelrini bilirim.
-
Ama corollayı aurisle karşılaştırmışsınız. Tren gibi geçiyor diyerek bahsettiğiniz focus eğer sedansa ancak onunla karşılaştırma yapabilirsiniz benim corollayı. Ha, çok mu iyi viraj alışı, tabiki değil ama bi hatchback aurisle asla kıyas götürmez Corolla.
Benzer içerikler
- dci nedir
- hyundai tucson neden tutulmuyor
- skoda rapid yorum
- mini cooper paket sıralaması
- en ucuz plug-in hybrid
- uçan araba fiyatları
- renault logan
- renault arkana fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X