Şimdi Ara

Elektrikli araç karşılaştırma tablosu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
3
Favori
3.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba bir süredir elektrikli araçları inceliyorum ve türkiyedeki versiyonlarını karşılaştırdığım bir tablo yaptım. Faydalı olabilir diye burada paylaşmak istedim. Fiyatların büyük kısmı güncel değildir.


    Elektrikli araç karşılaştırma tablosu



    Benim kişisel tercihim %10 ötv dilimini geçmeyen, ısı pompası bulunan, doğuştan elektrikli olarak üretilen bir araç edinmekti ve ionıq 6 yı tercih ettim. Bütçeyi dert etmeyenler için en iyi tercih Tesla olabilir çünkü fiyatında çok fazla indirim yapıldı. 2.350.000 tllerden başlayan fiyatlara long range oldukça cazip.


    diğer araçlar hakkında çok kısa görüşlerim ise:

    Mercedes EQA/EQB: 5bin tl zam yapılarak %40 lık ötv dilimine sokulmuş olması direk elememe neden oldu. Mercedes gibi alıgısı çok iyi bir marka olmasa o rakamların altında tesla varken alan olmazdı sanırım.

    Megane E-Tech: Almayı planladığım araçlardan biriydi. Sağolsun bayiler ilk başta son kullanıcılara pek satmamışlar. Bu süreçte trye gelen paketlerden ısı pompasının ve android yazılımın çıkartıldığını ögrendik bu ikisi vazgeçme sebebim oldu. Bunları önemsemeyecekler için hala iyi araçlardan biri.

    Citroen e-C4/X: Online satış araştırdığım dönemde açık olsa sipariş verebilirdim. Doğuştan elektrikli olarak üretilen bir araç yerine tercih sebebi olabilir ama fiyat olarak iyi seviyelerde. Edit: Isı pompası ülkemizdeki araçlarda yokmuş.

    Opel Astra Elektrik: Çok araştırma fırsatım olmadı. Megane, Citroen ve Peugeot dan çok bir farkını göremedim.

    Peugeot E-308: Peugeot e-2008: Çok araştırma fırsatım olmadı. Megane, Citroen ve Opel den çok bir farkını göremedim.

    Jeep Avenger: Marka ve fiyat ilgi çekici fakat araçla ilgili Jeep markasının çok iyi olan algısını kullanıyor şeklinde çok yorum gördüm. Sadece markası dolasıyla tercih edenler olabilir.

    Kia Niro EV: Özellikle fiyatına göre en iyi menzile sahip araçlardan biri ama ben aracı beğenemedim. Aynı grup çatısı altında hyundainin araçlarıyla kıyaslayınca tipi hiç hoşuma gitmedi.

    Hyundai IONIQ 5: 2002 yılın aracı seçilmiş fakat 6 nın tasarımı çok daha hoşuma gitti. Bir de genelde yurtdışında 6 bir kaç yüz dolar daha pahalı burada tam tersi.

    Subaru Solterra: En iyi menzil ve %10 ötv dilimindeki tek 4x4 araç. toyota nın bz-x modelinin büyük oranda aynısı.

    BYD Atto 3: Fiyat performans olarak dünyada çok övülen bir araç ama ne yazık ki %40lık çine özel vergi fıyatını yukarı çekiyor.


    Son olarak hem 3 kategoride yılın aracı seçilmesi, 0.21-0.22 sürtünme katsayısı, %97lik 5 yıldız ncap, araçtaki hayalet gösterge hariç kayda değer bir özelliğin kısılmamış olması son olarak da porscheye benzer spor tasarımı ile diğer araçlardan farklılaştığı için benim tercihim ioniq 6 oldu. %50-60 ötv diliminde olmasa ve y modeli tasarım olarak az daha hoşuma gitse tesla varken araştırma bile yapmazdım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juba09 -- 14 Ocak 2024; 21:0:3 >







  • Merhaba… Paylaşım için teşekkürler. Bazı modellerin ısı pompası sütununda soru işaretiyle birlikte vermişsiniz “?” Nedeni nedir ? Ben de e-C4x ya da e-2008 düşünüyorum ikisinde de soru işareti var. Kataloglarında da veri bulamadım…
  • birsey degil umarim az da olsa bir faydasi olur. ben de benzer sekilde turkiye resmi site bilgileri veya turkiyeden alinmis araci tanitanlarda net bilgi bulamadigim icin soru isareti koydum. en basta yurt disindaki sitelerde var olarak gorunuyorsa var yaziyordum.


    youtuber larin dedigine gore megane icin bayiler bile ilk gelen araclar icin isi pompali diye bllgi vermis onlar da eski videolarinda var ve digerlerine gore %7 daha iyi gibi bilgiler veriyorlardi. araclar gelince isi pompasi olmadigi ogrenildi. yurtdisinda isi pompasi olup turkiyedeki versiyonda olup olmadigini bilmedigim modellere soru isareti koydum. e-C4x uzun suredir satista bir kac sefer online satisa actilar eger boyle birsey olsaydi duyardik sanirim o yuzden isi pompasi vardir diye dusunuyorum. e-2008 ise biraz gec geldi o aralar az cok kararii vermistim cok arastirmadim. bir de sanirim zaman zaman gelen araclarda degisiklikte olabiliyor o yuzden bayiden net bilgi almak lazim. otv siniri 1900lere guncellenmemisken bazi firmalar ust limite girmesin diye araclarin ozelliklerini kisip getirebilir diyorlardi. zaten avrupada elektrikli araclar trdeki benzililer gibi birden fazla paket olarak satiliyor. ornegin burada ioniq sadece tek cift motor diye ayrilirken ve her ikisi de en ust paket sayilabilecek donanim icerirken almanyada 4 farkli paket var hepsinde farkli donanim mevcut.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juba09 -- 7 Ocak 2024; 0:58:33 >




  • Güzel bir karşılaştırma olmuş. Tabloya MTV masraflarını da eklemenizi öneririm. Çünkü bunlar da ciddi maliyet.


    Ben kendi adıma elektrikli otomobil almak için çok erken diyorum. Gerek fiyat, gerek menzil, gerek şarj süresi, gerek MTV teşviği konusunda ilerleme kaydedilmesi lazım.


    Alınacak en güzel araçlar plug-in hybrid modeller. O konuda da ülkemize pek araç gelmiyor malesef.

  • tesekkurler tesla y icin butceyi dert etmeyenler icin iyi tercih derken aklimda sadece fiayti degil ayni zamanda mtv vardi. 40 bin tl asiri yuksek rakam hele bir de 2 kez mtv almayi her gecici deneme gibi kalici hale getirirlerse ve %75 elektrikli arac indirimini kaldirirlarsa 2 x 160 bin tl mtv bile mumkun :) simdi olmaz diyoruz ama olmaz dedigimiz hersey oldu ne yazik ki. zaten togg olmasa hem otv hem de mtv cok daha fazla olabilirdi. cinlilere ekstra %40 vergide bunu goruyoruz.


    diger araclar icin ise yanlis bilmiyorsam mtvde cok bir fark yok az bir motor farkindan dolayi bir fark olur ama 10 bin tl civarinda birsey olur.


    bir de elektrikli araclara gelince 800 volt mimari ve cok yuksek hizli sarj destekleyip cok daha ufak bataryaya sahip olunca inoiq 6 bana cok makul geldi. website verisi her ne kadar pratikte mumkun olmasa da %10 %80 arasi 18 dk. surtunme katsayisindan dolayi da ufak bataryaya ragmen menzili digerlerinden az degil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi juba09 -- 8 Ocak 2024; 0:6:59 >
  • 2-3 kez online satis oldu 300 500 adet satmistir herhalde en azindan. forumda yada internette alan varsa sormak lazim. son 6 aydir bir cok otomotiv kanalini izledim. cok buyuk kismi zaman kaybi. sirf ugrasmadan test aracini once alalim diye yapmadiklari sey yok. yarim saatten fazla video yapiyorlar %90 i internetten 1dkda bulabilecegin bilgiler.

  • Bende ioniq 5 ve 6 arasındayım şu anda ancak 5'e daha yakınım. Bunun nedeni 6'nın yetersiz bagaj hacmi ve 5'in tasarımını daha çok beğenmem.
  • Architect_16 kullanıcısına yanıt

    paylastiginiz icin cok tesekkurler. hemen guncelliyorum. zaten suplelenmistim bu yuzden soru isareti koymustum. araci tanitan sitelerin ve youtube kanallarinin tamami turkiyedeki modelinde var diye pazarladi. resmi sitede ise teknik bilgiler bolumunde net bir ibare goremedim. Megane gibi bir risk oldugunu yukarida belirtmistim fakat suana kadar sizden baska kimsenin farketmemesi ok sasirtti. o kadar arai alan oldu hic mi kimse bakmadi yada bir tane durust yayinci cikip bu aracta isi pompasi yok demedi mi. megane icin ilk gelen pakette ogrenilmisti.

  • cgdsshn C kullanıcısına yanıt

    Aman hocam uzak dur


    uzak doğu elektriklileri alınmaz

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Öyle deme hocam. A3 2023 kullanıcısıyım ama 200k kaynak bulsam anında ioniq 6’ya geçerim affetmem. İnanılmaz bir makine.
  • hocam şimdi sarı sitede citroen ec4 ve peugeot e 2008 lerin menzilleri 2022 ve 2023 lerin aynı gözüküyor neye göre 50 kw veya 54 kw olduğunu ayırt edecez.Ben ec4 düşünüyorum bolu da yaşıyorum soğuk havalar malum şehir içi kullanım için istiyorum. Evin tek aracı olacak o yüzden 1milyon 400 bine kadar ne önerirsiniz.

  • Ercanylmzz kullanıcısına yanıt

    hocam yanlış bilmiyorsam 100kw motor varsa eski altyapı yani 50kwh

    115kw motor varsa yeni altyapı yani 54kwh batarya var. yeni altyapıda sadece batarya değil, termal yönetim şarj vb. konularda geliştirme yapmışlar. 308 test videolarını izlediğimde wltp menzillerine eskilere göre daha çok yaklaşıyor. hatta doğuştan elektrikli modellere çok yakın.


    peugeot 308 için 1470 demişlerdi, belki astra vs 1400e yakın alınabilir.

  • sarı sitede 115 kw lık yok 2023 model olsa bile 100kw gözüküyor. Yani dediğinize göre 2023 model olanlar da 50 kwh batarya ısı pompasız ve eski altyapı öyle mi? Kısaca 2023 model olanların hepsi yeni altyapı ve ısı pompalı mı oluyor? 2022 model olanlarda eski altyapı ve ısı pompasız olarak mı geliyor? Sarı sitede 2023 ve 2022 modellerin özellik kısmında 100kw yazıyor fark yok yani.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ercanylmzz -- 20 Mart 2024; 21:26:13 >
  • Ercanylmzz kullanıcısına yanıt

    Hocam iki modelde de ısı pompası standart görünüyor. Ama yine de araştırmakta fayda var.

    https://talep.citroen.com.tr/api/model-pdf?model=e-c4


    Benim eski-yeni altyapı dediğim sadece ısı pompası değil. Daha verimli bir motor, daha iyi termal yönetim, daha yeni bms gibi farkları var.


    Elektrikli araç karşılaştırma tablosu


    100kw ile 115kw motorlu araçlar arasında %10 bile batarya farkı yok. Ama menzil %17 artmış. Üstelik daha güçlü motor olmasına rağmen.





  • Bütçenize göre en ucuz elektrikli araçlar:



    Elektrikli araç karşılaştırma tablosuarabalar.com.tr
    Elektrikli Arabalar - Arabalar.com.tr
    https://www.arabalar.com.tr/elektrikli-arabalar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.