Şimdi Ara

DCi MOTOR AVANTAJLARI DEZAVANTAJLARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
6.264
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar az yakan bir araç almak istiyorum piyasadaki ekonomik araçları araştırdığımızda ise dci motorlu araçlar ön plana çıkıyor , sizlerden bu motorun eksik tarafları varsa artıları hakkında bilgi almak istiyorum , araç alırken malum artık devir ekonomi devri az yaksın sorunsuzluk performans vsvs bu etkenler önemli ,Mesela Megane dci 80 hp lik bir arac hakkıında yorumlarınız nedir ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DCi Motor: Avantajları ve Dezavantajları

    DCi Nedir?

    DCi, "Direct Common rail Injection" teriminin kısaltmasıdır ve dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemini ifade eder. Common rail, tüm enjektörlere eşit basınçta yakıt sağlayan ortak bir yakıt hattına sahip olduğu için "Common" olarak adlandırılır.

    DCi Motor Nedir?

    DCi motorlar, yakıtı doğrudan silindirlere püskürten dizel motorlardır. Bu, daha hassas enjeksiyon zamanlaması ve miktarı ile daha verimli yakıt kullanımı sağlar.

    DCi Motorların Avantajları:

    • Daha yüksek yakıt verimliliği: DCi motorlar, yakıtı daha verimli kullandıkları için daha iyi yakıt ekonomisi sağlar.
    • Daha düşük emisyonlar: Daha verimli yakıt kullanımı, daha düşük partikül madde ve azot oksit emisyonlarına yol açar.
    • Daha yüksek tork: DCi motorlar, düşük devirlerde daha yüksek tork üretirler, bu da daha iyi hızlanma sağlar.
    • Daha sessiz çalışma: Common rail yakıt sistemi, mekanik gürültüyü azaltmaya yardımcı olur ve daha sessiz bir sürüş deneyimi sağlar.

    DCi Motorların Dezavantajları:

    • Daha pahalı bakım: DCi motorların enjeksiyon sistemleri karmaşıktır ve bakım maliyetleri daha yüksek olabilir.
    • Yakıt kalitesine duyarlılık: DCi motorlar, diğer dizel motorlardan daha yüksek yakıt kalitesi gerektirir.
    • Potansiyel karbon birikintileri: DCi motorlar, diğer dizel motorlardan daha fazla karbon birikintisi geliştirme potansiyeline sahiptir.

    1.5 DCi Motor Yorumları

    1.5 DCi motor, Renault, Nissan ve Dacia gibi otomobil üreticileri tarafından kullanılan popüler bir dizel motordur. Kullanıcı yorumları genellikle iyi yakıt ekonomisi, yüksek tork ve güvenilirlikten bahseder.

    1.5 DCi Ne Demek?

    1.5 DCi, 1,5 litre hacimli bir DCi dizel motordur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • dizel motorlarda hdi larda oldukca tutulan motorlardır bilginiz olsun.
  • Pazla bir performans beklentiniz yoksa sorun olmasın az yaksın ama yeri geldi mi de güzel kaçsın derseniz 80lik megane yeterli. Biz şu anki aracımızı alırken foruma sormuştum. Aldığımız araç 52000 de idi. Şu anda 93000 bin km yi geçti. Yakıt olarak5kusur de yakıyor 6 da. Bakımları ilk 2 bakımı servıste sonrasında tanıdıgımız ustaya yaptırıyoruz. Şu ana kadar bir sıkıntı çıkmadı. Yalnız bozuk yollarda dikkat isteyen bir araç. Yoksa ön takımdan sesler gelebiliyor. Ama bu dayanıksız demek değil tabiki.
    Performans olarak şöyle söyleyebilirim ben fazla hız yapmam.Otyolda bile boşsa 120-130 giderim maksimum. Sadece bir defaya mahsus Adapazarına giderken otobanda deneme yaptım 180-190 civarına kadar sıkıntı yok. Ama daha gitmes bana kalırsa çünkü devir kesiciye yaklaşıyor. İlk 2 viteste biraz ağır kalıyor ama 3. vitesten sonra kendini buluyor araç.
    Ekonomi kısmına gelince en son yol bigisayarına baktığımda ki dün sıfırladım yakıt aldığım için 5.7 gösteriyordu. Bu ara biraz devirli kullanmam ve bagajın yarı dolu halde gezmesine rağmen bana göre yine az yakmış.

    Bakımları konusunda ise en son ocakta 90bin bakımını ustamda 160 liraya yaptırdım.

    Bu araçlarda en çok sıkıntı veren husus orta konsoldan gelen tıkırtı sesleri. Ki onunda çözümü çok basit. Gerekirse araştırın yada ben yardımcı olurum.

    Aklınıza takılan bir soru olursa yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince.




  • Mazotu koklar
  • 80 Beygirlik Megane 2 DCi'ın 0-100'ü 14 saniyeden fazladır. Ama yakıtı düşüktür. Performans bekliyorsanız faz2'lere bakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    80 Beygirlik Megane 2 DCi'ın 0-100'ü 14 saniyeden fazladır. Ama yakıtı düşüktür. Performans bekliyorsanız faz2'lere bakın.

    Faz2 den zıyade 6 vites olan 100 luk oşanlara bakılmalı.Faz2 lerde 80lık ve 100luk 2 farklı versıyon mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    80 Beygirlik Megane 2 DCi'ın 0-100'ü 14 saniyeden fazladır. Ama yakıtı düşüktür. Performans bekliyorsanız faz2'lere bakın.

    Faz2 den zıyade 6 vites olan 100 luk oşanlara bakılmalı.Faz2 lerde 80lık ve 100luk 2 farklı versıyon mevcut.


    Faz2'de çok az 80'lik olduğundan direk faz2 demiştim ama haklısınız 100hp'lik demem daha doğru olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    quote:

    Orijinalden alıntı: seizure

    80 Beygirlik Megane 2 DCi'ın 0-100'ü 14 saniyeden fazladır. Ama yakıtı düşüktür. Performans bekliyorsanız faz2'lere bakın.

    Faz2 den zıyade 6 vites olan 100 luk oşanlara bakılmalı.Faz2 lerde 80lık ve 100luk 2 farklı versıyon mevcut.


    Faz2'de çok az 80'lik olduğundan direk faz2 demiştim ama haklısınız 100hp'lik demem daha doğru olur

    Piyasada bazı uyanıklar 80lık meganelerı 100 beygır dıye ıtelemeye calısıyor mıllete. Alırken dıkkat etmek lazım. Birde otantıklere bakmayın dıcem ama butceye bakar olay. Otantıklerde de arka koltuk kafalıkları olmayan versıyonlar cıft havayastıklıdır. Yada koltukların yanlarıda havayastıgı kapaklarının olmamasından anlasılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE
    Piyasada bazı uyanıklar 80lık meganelerı 100 beygır dıye ıtelemeye calısıyor mıllete. Alırken dıkkat etmek lazım. Birde otantıklere bakmayın dıcem ama butceye bakar olay. Otantıklerde de arka koltuk kafalıkları olmayan versıyonlar cıft havayastıklıdır. Yada koltukların yanlarıda havayastıgı kapaklarının olmamasından anlasılır.

    böyle bir şey var mı? Arka kafalıksız ve çift havayastıklı ( normalde 6 ) bir modeli çıktı mı?

    Ayrıca megane 2 uzun yolda 3.8lt ye kadar düşebiliyor klima kapalı. Şehir içi de 5ltye kadar düşürebilirsiniz klima kapalı orta yoğunluktaki trafikte. Karma 5le 6.5lt arası değişir şehirine göre.

    Dci motor mazot seçer, beğenmezse performans düşer. Enjektörler hassastır her mazota gelmez, özellikle kaçak mazotta başa dert açar.

    Authentique model sahibi olarak arka cam manuel ve aynaları manuel olması gibi sıkıntılar hariç diğer araçlara göre pek bi eksiği yok.

    Ayrıca megane 2lerde kronik bir kaç sıkıntı vardır. Hepsinin çaresi bulunur. Parçası uygun, anlayanı boldur. Konforu ve performansı 20-30 bin arası ikinci el için yeterli seviyededir.




  • Gt-line 130 beygir hem akar hem de az yakar
  • 105 beygir 1.5 dci megane II sahibiyiz. tdi motordan daha iyi olduğunu söyleyebilirim yakıt tüketiminin performansın. sadece ses olarak fazla.
  • 2008 den beri clio3 1.5 dci sahibiyim bayiden sıfır olarak aldım.Onun öncesi 206hdi sahibiydim yakış olarak dci daha iyi diyebilirim . Hdi araçta 4 kişi olunca yakıyordu tork nedensiz düşüyordu bunu hissediyordum. Fakat dci tek kişi de 4 kişide aynı değerleri sunuyor.Dez avantantajını yaşamadım şuan 58.000 km .
  • En iyi dizeller Cummins'in

    Düşük devir,bol tork
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE
    Piyasada bazı uyanıklar 80lık meganelerı 100 beygır dıye ıtelemeye calısıyor mıllete. Alırken dıkkat etmek lazım. Birde otantıklere bakmayın dıcem ama butceye bakar olay. Otantıklerde de arka koltuk kafalıkları olmayan versıyonlar cıft havayastıklıdır. Yada koltukların yanlarıda havayastıgı kapaklarının olmamasından anlasılır.

    böyle bir şey var mı? Arka kafalıksız ve çift havayastıklı ( normalde 6 ) bir modeli çıktı mı?

    Ayrıca megane 2 uzun yolda 3.8lt ye kadar düşebiliyor klima kapalı. Şehir içi de 5ltye kadar düşürebilirsiniz klima kapalı orta yoğunluktaki trafikte. Karma 5le 6.5lt arası değişir şehirine göre.

    Dci motor mazot seçer, beğenmezse performans düşer. Enjektörler hassastır her mazota gelmez, özellikle kaçak mazotta başa dert açar.

    Authentique model sahibi olarak arka cam manuel ve aynaları manuel olması gibi sıkıntılar hariç diğer araçlara göre pek bi eksiği yok.

    Ayrıca megane 2lerde kronik bir kaç sıkıntı vardır. Hepsinin çaresi bulunur. Parçası uygun, anlayanı boldur. Konforu ve performansı 20-30 bin arası ikinci el için yeterli seviyededir.

    Var var hatta 3 seneden fazla suredır kullanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    Arkadaşlar az yakan bir araç almak istiyorum piyasadaki ekonomik araçları araştırdığımızda ise dci motorlu araçlar ön plana çıkıyor , sizlerden bu motorun eksik tarafları varsa artıları hakkında bilgi almak istiyorum , araç alırken malum artık devir ekonomi devri az yaksın sorunsuzluk performans vsvs bu etkenler önemli ,Mesela Megane dci 80 hp lik bir arac hakkıında yorumlarınız nedir ?

    ben bu aracı sıfır alıp 5 yıl kullandım.
    yakıtı 10 numaradır, sürekli 4 kişi +klima kullanılmayacaksa 80hp sorun olmaz düzde 180-190 görüyordum.
    ön takım ve direksiyon kutusu ikinci el alırken dikkat edilmesi gereken konular.
  • aracı 6 yıl kullandım burdan sallayanlara takma.

    yaz-kış-yoğun trafik farketmez bakımı aksatmzsan sakin kullanımda şehiriçi 5.5 litreyi öldürsen geçmez.
    parçası ucuzdur yaygındır bakımı falan ucuza gelir
    1.5 motor olduğundan vergiden ufakta olsa bir avantajı var
    kahır çeker her yola gelir lüks araçların korkudan giremediği yerlere gözü kapalı girersin bişey olmaz
    performansına bişey demiyorum binince şaşıracaksın sende 80 beygir araba nasıl bu kadar atak olabilir diye(selefine göre tabi).klima açıkken sıkıntı oluyo yalnız hem yakıt artıyo hemde çekişten inanılmaz düşüyo
    motoru multijete göre falan aşırı sessiz hele ısınınca çok iyi

    eksileri
    ön takım çok narin 2-3 kez derin çukura gir ön takım hemen lok lok gacır gucur ses yapmaya başlıyo,araç sağa sola çekmeye başlıyo
    vites çok kemikli hele araç soğukken 2.vitesten 1. vitese zar zor geçiriyosun
    eğer sedanını alacaksan yol tutuş sanırım sınıfının en kötüsü.en ufak virajda araba gemi gibi yatıveriyo esp de olmadığı için dikkatlı olmak lazım arkayı bıraktınmı direk takladasın.
    iç malzeme facia.sağı solu soyulmaya başlıyo hemen.ayrıca kaymak gibi asfalt yolda sıkıntı yok ama arnavut kaldırımlı yollarda heryerden gacırtı gucurtu geliyo ömür törpüsü.

    yinede o fiyat performans olarak alınacak en iyi araçtır bana göre




  • Arkadaşlar teşekkürler , peki motor ömrü nedir ? kaç bin km gider genelde sakin kullanan biriyim
  • faz2 100 hp modeli vardı. ama 80 hp olanlarıda iyi bilirim uzun kullanmışlığım vardır. şehir içi sakin kullanım kasmadan 5.5 lt yakıyor. kasarsan 5 lt görebilirsin. ayrıca uygun devrinde gidildiğinde yapıştırır (pilotaja göre değişebilir). tüketim devirli kullansan bile 6.5 lt geçmiyor. motor ömrü olarak 100 hp aracım sattığımda 185.000 km de idi. tık yoktu. bide bunlar yine kullanıma bağlı olarak genelde 100.000-200.000 km arası turbo istiyor.
  • Faz 1 lerin tamamı 80 bg.liktir.

    Faz 2 de bg. olayına dikkat edin,sahipleri bile sorsan bilmiyor nerdeyse kaç bg.lik olduğunu.Ruhsatta bile yanlışlık oluyor.

    Çoğu faz 2 ler 100 bg. dir denmiş ama yanlışlık var,autantik ve extrem modelleri 80,expressionların bir kısmı 80 bir kısmı 100(plus paket olup olmamasıyla alakası yoktur),privilegeler ise standart 100 bg. dir.

    6 ileri vitesli olanlar ise 105 bg 240 nm torkluktur ve 2009 dan sonraki megan 2 lerin bazılarında kullanılmıştır.(yine expression,privilege ve bu yıldan sonra cıkmış exeption donanımlılarda).Hala fluence,megan3,kango gibi modellerde bu motor kullanılıyor.

    Dci motora gelirsek emsalleri arasında limitler dahilinde kullanıldığında yakıt açısından en ekonomik olduğuna inandığım motordur.Bakım masrafları,periyot aralıkları,motor ömrü nasıldır bunlara pek yorum yapamam.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.