Şimdi Ara

Pejo 3008 Citroen Aircross gibi suvlarda kalitesiz torsiyon kullanılması... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
1
Favori
9.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    Siz yanlış biliyorsunuz. Açın bakın Qashqai broşürüne


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Pejo 3008 Citroen Aircross gibi suvlarda kalitesiz torsiyon kullanılması...

    Kuga grandlandx toyota chr huundai tucson hatta kona bile tam bağımsız. Hayırdır bir qashgaiden mi bahsettik var mı c5 de bu opsiyon?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    C5a savunmuyorum, yanlış bilginizi düzeltiyorum. Daha ne istiyorsunuz?

    Grandlandx de de yok. Glx zaten c5a, 3008 le aynı araç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Yanlış olan sensin hala grandlandx de bağımsız süs. yok diyorsun hala :))



    Pejo 3008 Citroen Aircross gibi suvlarda kalitesiz torsiyon kullanılması...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 8 Ekim 2022; 23:7:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    He canım, 3008 e c5a ya torsiyon koyup glx e bağımsız koyuyor, daha ucuza satıyor.

    Yarı bağımsız, twisting vs kelime oyunları ile kimleri kandırıyorlar acaba diyordum. Varmış kananlar.

    Hayatta başarılar diliyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Ne kanıcam ben üretmedim katalog bilgisi bu alırken eğilir bakarsın kuga tiguan tucson diyince sesin çıkmadı pek ne olacak torsiyon çıkınca iyi mi olacak torsiyon? Milleti kandırıyorlar diyorsun bak biz de bunu diyoruz konunun özünü en azından bir başlığını oku burada hangi araçta ne süspansiyon var bilgi yarışması mı yapıyoruz :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    Konunun ana fikri hakkında bir yorumda bulunmadım. Sadece verdiğin yalan yanlış bilgileri düzelttim.

    Psa ya özel değil. Maalesef qashqai, seat ateca, skoda karoq, toyota corolla cross, renault kadjar gibi modeller de torsiyon.

    D segment Renault talismanda, peugeot 5008de bile torsiyon var maalesef.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nissan da da yok diyip yalan yanlış sallayan kişi olarak sadece parazit yapıyorsun grandlandx de bağımsız denilmiş ama tam bağımsız değilmiş konu başlığı hangi araç torsiyonmuş bilgi yarışması birincisi 5-a sınıfından sana veriyoruz dostum.

    Talisman torsiyon hyundai kona fiat 500x tam bağımsız başka yorum yok at atabasına ve at gözlüğüne devam.


    Bu arada torsiyonlu bağımsız araçları yıllardır yarattığımız farkındalıkla iyi öğretmişiz iyi saymışsınız eksikler olsa da afferin. Bir kaç yıl önceye kadar herkes hayalet ekran koltuk ısıtma filan konuşuyordu bilgisizlik ve vizyonsuzluktan.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ptolomeo -- 9 Ekim 2022; 10:33:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torsiyon suspansiyon da bağımsızdır zaten bunun ingilizcesi twisting beam...

    Bağımsız olmayan arka akslar çok eskide kaldı, live axle, de-dion gibi sistemlerde tekerlekler birbirine esnemez olarak bağlı oluyor. torsiyonda adı üstünde torsiyona binen yüklerle tekerleklerin birbiri arasında sınırlı olsa da bağımsız bir hareket var.

    Ancak tam bağımsız wishbone veya multilink sistemler gibi komple iki tekerlek birbirine ile alakasız değil.


    Tam bağımsız aks da yok veya kaldırılmış değil, belli gücün üstünde markalar hala kullanıyor mevcut.. ama gazlanmak için üretilmemiş araçlarda kullanılmaması da büyük bir kayıp değil.


    Benim Astrada da torsiyon var. evet bazı kullandığım tam bağımsız araçlara göre bozuk denebilecek yollarda oturaklılık ve kontrol açısından bazı eksikleri var mazda 3 çok başarılıydı örneğin. ama dünyam da değişmedi yılda 2 kere uzun yol yapıyorsun, içeride ailen oluyor işin gücün başka... çoğunluk şehir içi kullanım..


    Hani Golf R olur, Focus St olur, başka bir performans otomobili torsiyona döner eleştirirsin ok. Güçsüz otomobillerde gerek veya talep olsaydı kullanılmaya devam edilirdi. güvenlik açısından zaten Esp sayesinde hiç bir binekte problem kalmadı gibi bir şey. E 1.0 motor 1.2 motor bineklere binenlerin çoğunun da derdi ordan oraya gitmek. Volkswagen Audi mesela 150 beygir motora geçtiğin anda tam bağımsız aksı sunuyor zaten. sende bu süspansiyonu hakeden güçte bir araba alırsın olur biter...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 9 Ekim 2022; 9:44:45 >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Dediklerinizin bir kısmı doğru ama çoğu avuntu malesef, hakeden güç nedir allah aşkına 90 model suzuki swiftte var bu süspansiyon 90 bg 1998 focus bunu halediyor da 130-150 bg araçlar her şeyi bırakın 1,5 tona dayanmış c sınııfı araçlar nasıl haketmiyor? 80 le viraj dönerken net hissediliyor iki süsüpansiyon farkı her şey devrilmemek mi? 20 km ile döneriz torosla sorun yine olmaz o mantıkla…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    1998 Focus zamanında emisyon dayatmaları, elektrikli otomobiller için mecbur ayrı geliştirme maliyetleri... aşırı güvenlik donanımları.. yazılımın araçlarda bu kadar öne çıkması ve aşırı rekabet Suvlar muvlar bu kadar baskın değildi. herşey çook daha basitti.

    Öne çıkmak için otomobilin sürüş özelliklerine odaklanıldı bir dönem. gerçekten o yılların otomobilleri Golf 5 olsun Focus Astra olsun çok keyiflidir hatta reklamlarda bile dikkat edin araçlar viraja girer durur ama bitti o çağ. bir furya idi dönemin.

    Günümüzde reklamlarda hatun kişiler tuşlara dokunup direksiyonu bırakıyor araba kendi gidiyor. ilgi artık bu noktalarda. bunları da geliştirmek için bir yerlerden kısılacak. bir kurban da düşük veya orta güçte araçlardaki kompleks arka süspansiyonlar oldu.


    elbette isteriz her araba da bırak tam bağımsız süspansiyonu... airmatic havalı yürüyen olsun, kendini dengelesin, yola göre konum pozisyon alsın, yağ gibi gidelim. maliyetler izin vermiyor işte. citroen bile isteye bırakmadı hydractive süspansiyonu. açık açık söylediler kurtarmıyor artık diye...

    Ayrıca her tam bağımsıza sahip araba süper olur torsiyonlu kötü olur diye bir kaide de yok... bunlar çok uzun konular. çok sportif kaliteli sürüş arıyorsanız hala güzel işler yapan markalar var onları tercih ediniz.


    ileride ne yapacaksınız bilemem.. otomobillere mecburi hız limitleri gelecek, yollarda iyice hız kontrolleri, kalabalık trafik otonom araçlar. sürücünün etkileşim kurduğu herşeyden kısacak ortadaki ekrana yazılıma ekleyecek markalar bunlar daha başlangıç.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Toyota corolla yılların torsiyoncusudur ama o da bağımsıza geçti hiç bir donanımı ya da kalitesi de geride değil bence bu tamamen tüketicilerin bilinci ile ilgili ve üreticiler belirli bilinç düzeylerini tercih ediyor ona göre donanımları set ediyor. Eninde sonunda bağımsız süspansiyon farklılaşması yine artacak zira bahsettiğiniz oyuncaklar iyice ucuzlaştı ve sıradanlaştı. 20 usd lik lcd tabletleri hayalet ekran diye kakalayıp çok daha kaliteli ve niş analog göstergeleri yokettiler eski kaliteli kumaşlardan eser yok bunlara saysalar yeter maliyet…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    Corolla türünün tek örneği, tam bağımsıza geçen tek araç. önceki nesli gerçekten kötüydü, Toyota tepeden kararla mecbur işe el attı ve böyle yaptılar.

    Başka da örneği yok bunun açıkcası...

    Sonraki nesilde de devam eder mi meçhul.

    20 usd'lik tablet değil sorun.. Onun içindeki yüzbinlerce dolara malolan yazılımlar. eskiden kenwood'la blaupunkt'la anlaşıp bir single veya double din koyar geçerdi markalar... artık içlerinde dev bir yazılım departmanları var. sıfırdan arayüz yapmak büyük maliyet. ki Volkswagen yapamadı mesela batırdı Golfleri falan sonra düzeldi mi bilmiyorum.


    aslında farklı fikirde değilim genel olarak hele ki analog göstergelerin yok olması çok kötü.. dijitaller toz yiyip arkadan güneş vurunca milyonlarca liralık Audinin birden tetris gibi ekranı oluyor. kumaşlar deriler de hakikatten vasat durumda geri dönüşüm çevre vesaire. fakat endüstri artık böyle maalesef...





  • Üreticinin bakış açısı,

    Daha ucuz sistem üstüne dümdüz bagaj zemini, Zaten yüzde 90 şehir içinde kullanılacak araç.torsiyon daha mantıklı.

    Gerçekten son kullanıcının yüzde 90'nı torsiyon mu bağımsız mi bakmaz bile çocuk arabasını çamurluk çıkıntısı olmayan bagaja yüklemek daha kolay bu daha önemli.

    Mesele budur, ha bağımsız her halükarda daha iyi ama mesele o degil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 9 Ekim 2022; 13:18:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Haklısınız hocam ama bu biraz da tüketim kültürüyle de alakalı insanlar ellerindekinde çabuk sıkılır oldular.


    Adam arabasını alıyor 1 2 sene sonra satıyor, yoksa 50 sene dayanabilecek Land rover defender mk1, Mercedes unimog gibi araçları ısıtıp ısıtıp piyasaya sürerlerdi. Gerçi bu seferde böyle sağlam araçlar sektörü daraltırdı malum ömürleri insan ömrünün yarısı gibi bir şey.


    Şu an tüketicinin çabuk sıkılması, sektörün daralmaması ve üreticilerin araca ek servis işlemlerinden de kazanabilmesi için günümüz araçları gayet yeterli olgunlukta :)Pejo 3008 Citroen Aircross gibi suvlarda kalitesiz torsiyon kullanılması... 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Civic, mazda 323 bu arada focus sw de tam bağımsız tek örnek değil aklıma gelmeyen başka c segment araçlarda var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ptolomeo kullanıcısına yanıt

    Independent twisting beam demek torsion bar demek zaten. Twisting beam ile torsion beam veya torsion bar İngilizcede aynı şeydir. Oradaki "independent" sıfatı sizi yanıltmasın. Bazı kaynaklar dikey aksta fleks gösteren ama yatay aksta rijit olan twist beam akslara böyle bir isim veriyor. bazı torsion barlar ya da twist beamlar hem dikey hem yatay kesitte rijit oluyor. Aradaki farkı belirtmek için "independent" sıfatı kullandıkları oluyor. Bu bir pazarlama hilesi olarak görülebilir.


    Sonuç olarak sözünü ettiğiniz modelde bildiğiniz torsiyon barı var.

  • Tırsiyonlu arabayı kapının önüne koymam.

  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Haklısınızda torsiyonda gelişti.


    PSA grubunun eski torsiyonu küt küt vururdu. Şimdi çok çook nadir duyarsın. Sanırım araya bir parça daha eklendi.

    Şehir içi konforunda c5 aircross torsiyonlu hali ile tüm rakiplerinden açıkça daha iyi.


    Kısaca uzun yol yapacak sürekli şehirler arası kullanan adam mutlaka bağımsız arasın. Şehir içi kullanacak adama farketmez. Hangisi uygunsa.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.