Herkese merhaba, yeni aldığım iPhone 11 (iOS 13.2 yazılımlı) telefonumu, 2016 MK 7 golf confortline aracımın standard bluetooth donanımıyla kullanırken sorun yaşıyorum. Telefondan müzik çalarken sorunsuz ses yayını yapılabiliyor, ancak birisiyle konuşmaya kalktığımda karşı tarafın sesi bozuk plak gibi kesik-kesik geliyor. İşin ilginç tarafı iPhone 11 modelinden önceki cihazlarda sorun olmaması. iPhone 6 veya iPhone 7 cihazla sorunsuz herşeyin çalışması.
VW veya Apple'a gittiğimde başka kullanıcıların benzer şikayetlerle başvurmadığını söylüyorlar. Buna dayanarak konunun iOS 13 yazılımıyla ilgili olmadığını, bazı telefonların hatalı üretilmiş olabileceğini düşünüyorum.
Konuyla ilgili yurtdışında araştırmadığım yer kalmadı, bluetooth resetlemek, cihaz resetlemek, tüm bağlantı ayarlarını resetlemek, rehberi eşlemeden bağlantı kurmak vb. önerilen hemen her şeyi denedim. iPhone 11 telefonumu şu anda iade ediyorum ve yenisini alarak donanımsal bir sorun var mı onu anlamaya çalışacağım. iPhone 11, iPhone 11pro veya iPhone 11pro Max kullanan ve bluetooth 4.0 protokolünü kullanan araçlarla benzer sorun yaşayanlar ve çözebilenler var mı?
Apple forumlarında bu sorunu Airpods'larla yaşadığını yazanlar da var. Bende beats marka kulaklık vardı onda herhangi bir sorun olmuyordu.
Aracımın (Opel Insignia) BT'si ile yaptığım telefon görüşmelerinde iPhone 8, iPhone X ve son olarak XS Max sürekli yankı yapıyordu. Yani karşı taraf yankıdan şikayet ediyordu. Ben bişey farketmiyordum. Sırf bu yüzden aracın kendi sistemini kullanmıyordum, airpods'ları bulup takmaya çalışıyordum. Ben aracın sistemine atmıştım suçu, ta ki Note 10'a geçinceye kadar.. Şu anda sorunsuz görüşüyorum..
iPhone'nun BT'si ile bazı araçların sistemlerinde bir uyumsuzluk var.. En azından benim 2 farklı aracımda var..
Büyük ihtimalle telefon görüşmesinde kullanılan ses codec'iyle frekans karışması yapıyor. Benzer sorunu Macbook'da yaşamıştım. Sonra güncellemeyle çözüldü ama sizinki çözülür mü bilemem. Yeni iPhone 11 de alsanız sorunu yaşarsınız gibi geliyor. Şunu deneyebilirsiniz. Konuşmayı yaparken şebeke 4G deyse 3G üzerinden deneme yapabilirsiniz. Eğer Turkcell kullanıyorsanız HDSES yazıp 2200 ' gönderin o zaman 4G üzerinden görüşmeye olanak sağlar belki o zaman düzelebilir.
Aslında hattım turkcell ama sadece GSM üstünde değil, Facetime aramalarında vs. sorun oluyor. Eğer yazılım sorunu olsa, başka telefonlarda da karşılaşılan ve çoğu kullanıcının sorun yaşadığı bir mesele olması gerekmez mi? Bazı arkadaşlarımın iPhone 11'lerinde sorun yok. Ayrıca Apple forumlarında da cihaz değişiminde sorun çözüldü diyenler de var.
Apple ile dünkü görüşmemi aktarıyorum, eğer benzer sorunlar yaşarsanız direkt olarak Apple'a başvurun. (cihazınızı aldığınız ülkedeki Apple destek ekibine) Onlar size en uygun çözümü üretirken aynı zamanda konunun anlaşılması ve sorunun nereden kaynaklandığının tespit edilmesine katkı sağlamış olacaksınız. Konuşmalarımıza dayanarak sorunun donanımsal gibi göründüğü sonucu çıkıyor, ama yazılımla düzelen cihazlar da var.