Son 1-2 haftadır şu şekilde bir sorun yaşıyorum. 4G kullanırken herhangi bir uygulamayı açtığımda bazen internete bağlanamıyor. Bununla ilgili bir video ekliyorum. Sorun çözümü için yaptığım işlemler şu şekilde.
1. Uçak modunu aç/kapat. 2. 4G'yi aç/kapat. 3. Cihazı yeniden başlat (normal ve reset şeklinde). 4. Ağ ayarlarını sıfırla. 5. Fabrika ayarlarına dön. 6. iOS 13.3 betasını dene. 7. Vodafone ile görüşüp 4G ayarlarını güncelle.
Yukarıdakilerin hiçbiri sorunu gidermedi. Sorunun cihazda mı hatla veya kartla mı ilgili olduğunu öğrenmek için yaptığım işlemler ise şu şekilde.
1. SIM kartımı iOS 12 yüklü iPhone 8'e taktım. Aynı sorun birebir yaşanıyor. 2. XsMax üzerinden internet paylaşımı yapıp iPhone 8 ile bu bağlantı üzerinden internete girdiğimde yine sorun yaşanıyor. 3. SIM kartımı Sony Z3'e takıp internet paylaşımı yaptım. Bu bağlantı üzerinden XsMax ile internete girdiğimde yine problem yaşadım. 4. XsMax cihazıma bir Turkcell hattı taktım, herhangi bir sorun yaşamadım. 5. WiFi veya farklı cihaz üzerinden paylaştırılan internet kullanımında da herhangi bir sorun yaşanmıyor.
Sıkıntı hatla ilgili olabilir mi? Operatör mü değiştirmem gerekir? Ya da SIM kartta problem olabilir mi?
İnternet bağlantısındaki problemi test etmek yaptığım işlemin videsunu ekliyorum. Burada uygulama ile ilgili sorun var gibi düşünebilirsiniz ya da böyle test mi olur diyebilirsiniz. Fakat günlük kullanımda da aynı sıkıntı Safari dahil diğer tüm uygulamalarda karşıma çıkabiliyor. Yani arka arkaya açıp kapatmakla ilgili bir durum değil. Bir banka uygulamasına gireceğim, girmiyor, bağlantı hatası veriyor. Ardından kapatıp tekrar açıyorum uygulamayı bu kez giriyor. Belirttiğim gibi WiFi ile veya Turkcell hat ile böyle bir sorun yaşamamaktayım. Aynı testi Vodafone sahibi arkadaşlar da yaparsa sevinirim.
Problem ile ilgili Vodafone müşteri hizmetlerini aradım. Aramadan önce bir arkadaşımın Vodafone SIM kartını telefonuma taktım ve hiçbir takılma olmadan internete giriyor cihazım.
Vodafone müşteri hizmetlerini arayarak durumu anlattım. Talep açtılar. Aradan 1-2 saat geçti geçmedi hattım çekmemeye başladı. Kimseyi arayamıyorum, mesaj gönderemiyorum, aynı şekilde kimse de bana ulaşamıyor ve mesaj gönderemiyor. İlginç tarafı cihazım yavaş da olsa, ara sıra kopsa da internete bağlanabiliyor. Şebeke sinyali 0 gözükürken yukarıda 4G aktif olabiliyor. Vodafone ne yaptı bilemiyorum ama şu an hattım resmen iptal gibi. 1.5 gündür durum böyle. Bugün başka bir hat üzerinden yine aradım işlem sürüyor dediler. İşlem bittiğinde size SMS ile bilgilendirme yapacağız dediler fakat cihaza SMS dahi gelmiyor. Yani ilerleme durumunu dahi takip edemiyorum. Ayrıca Vodafone Müşteri Hizmetlerine internet sitesinden durumu anlatan bir şikayet kaydı oluşturdum. Kopyala Yapıştır bir cevap göndererek talebi çözümlendi olarak kapatmışlar. Yeni SIM kart aldığımda problem çözülecek gibi duruyordu ama şu an ondan da umudum yok, hat Vodafone tarafından bozulmuş. Anlamadığım, cihaza SIM kartı 1 kez taktım ve kesinlikle hiçbir şekilde çıkarmadım. Durduğu yerde zarar görmesi, bozulması mümkün gözükmüyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme