Şimdi Ara

Işıkların kapanmasını beklemeden çalıştırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
5.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobillerde (dizel-benzinli farktemez) kontağı çevirdiğimizde ışıkların sönmeden çalıştırılmasının zararı varmıdır?



  • Beklemek daha iyidir. Özellikle dizelde kızdırma bujisi olayı falan var sanırım.
    Aracın hazır hale gelmesi işte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Beklemek daha iyidir. Özellikle dizelde kızdırma bujisi olayı falan var sanırım.
    Aracın hazır hale gelmesi işte.
    Çalıştırmamak lazım.Özellikle dizellerde kızdırma bujileri.Kışın ise kızdırma bujileri daha geç söner soğuk havalarda boruların iyice ısınıp öyle çalıştırılması motor için faydalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tassa -- 31 Ağustos 2013; 17:42:33 >
  • Cep telefonu açılmadan arama yapabiliyor musunuz? Ya da windows açılmadan pc yi kullanabiliyor musunuz?

    Böyle düşünün, kontağı açtığınızda yanan lambalar system check mantığı ile çalışır, ECU sensörleri kontrol eder, dizel araçlarda kızmdırma bujileri çalışır vs. zaten 2-3 saniye sürüyor bekleyin öyle çalıştırın aceleye gerek yok. Beklemezseniz bilinen bir zararı yok direk çalıştırmanın, ama dizeller için yanma odasının uygun hale gelmesi için beklenmeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Cep telefonu açılmadan arama yapabiliyor musunuz? Ya da windows açılmadan pc yi kullanabiliyor musunuz?

    Böyle düşünün, kontağı açtığınızda yanan lambalar system check mantığı ile çalışır, ECU sensörleri kontrol eder, dizel araçlarda kızmdırma bujileri çalışır vs. zaten 2-3 saniye sürüyor bekleyin öyle çalıştırın aceleye gerek yok. Beklemezseniz bilinen bir zararı yok direk çalıştırmanın, ama dizeller için yanma odasının uygun hale gelmesi için beklenmeli.
    Dizellerde beklemek lazım
    hatta eniştem keyless sisteminde bile bekliyordu. ayağını frene koymadan basıyor düğmeye 10 saniye sonra çalıştırıyor




  • Benzinli araçlarda da benzin pompa ışığı sondukten sonra aracı çalıştırmak daha sağlıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-

    Benzinli araçlarda da benzin pompa ışığı sondukten sonra aracı çalıştırmak daha sağlıklı.
    Tüm ışıklar sönene kadar beklerim, airbağ, yağ - benzin vs hatta araba ilk çalıştırdığında motor daha az yağ ile çalışıyor gibi sesi yüksek gelir ve rölanti de yüksektir ya 10-15 saniye kadar beklerim rölanti normale döner sesi normale dönünce hareket ederim..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alionurtsn

    Benzinli araçlarda da benzin pompa ışığı sondukten sonra aracı çalıştırmak daha sağlıklı.

    benzin pompası ışığı diye bişey varmı yada benim arabada yok galiba arabam broadway kontağı açtıktan sonra ne kadar beklemem lazım ?
  • Işık yoksa kontağı 2. Konuma getirdiğinizde benzin deposunun oldugu yerden telefon titreşimi gibi bi ses gelir. O ses kesildikten sonra benzin pompası durmuş demektir. Marşa ses kesildikten sonra basabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -alize- -- 31 Ağustos 2013; 8:52:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-

    Işık yoksa kontağı 2. Konuma getirdiğinizde benzin deposunun oldugu yerden telefon titreşimi gibi bi ses gelir. O ses kesildikten sonra benzin pompası durmuş demektir. Marşa ses kesildikten sonra basabilirsiniz.
    Mantığı sistemin kendini check up etmesi ve ilk çalıştırma için ecu'nun motora gerekli talimatı vermesi diyebiliriz.Motor Yağı basıncının ayarlanması,yakıt pompası gibi hassas noktlalardaki önemli ekipmanların kendini ilk çalıştırmaya hazırlama süreci bu süreçte airbag vs gibi lambalarda yanar bunlarda güvenlik sistemlerinin kendini kontrol etme sürecidir.dizellerde dahada elzem özellikle kışın kızdırma bujilerinin yakıtı ve yakıt sistemin düzgün çalışmasını sağlaması için muhakkak beklemek gerekir.Keza nedemişler acele işe şeytan karışır bekle kardeşim işte.

    Bu uyarı ışıkları eğer sistemde arıza varsa aracına göre değişmekle birlikte ya hiç sönmez yada sesli/görsel/yazılı uyarı verir.Aracın çalıştırmasına bir etkisi varmıdır yoktur ama bazı yukarıda saydığım önemli parçaların ömrünü ansızın doldurmasınada neden olabilir.Örn ilk çalıştırma için gerekli yakıtı pompanın depodan çekmesini beklemeden motora yakıt göndermeye çalışmak ne kadar sağlıklı olabilirki?

    Araç üreticileri bu konuda uyarı yazsalarda kullanım kitapçıklarına, genelde servislerindeki atarlı gençler aceleleri olduklarından babasınında malı olmadığından çat basarlar kontağa.Bu yüzden servis elemanları ile papaz olupta servis müdürlerinin önünde fırça attığım ve haklı bulunduğumda olmuştur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Mantığı sistemin kendini check up etmesi ve ilk çalıştırma için ecu'nun motora gerekli talimatı vermesi diyebiliriz.Motor Yağı basıncının ayarlanması,yakıt pompası gibi hassas noktlalardaki önemli ekipmanların kendini ilk çalıştırmaya hazırlama süreci bu süreçte airbag vs gibi lambalarda yanar bunlarda güvenlik sistemlerinin kendini kontrol etme sürecidir.dizellerde dahada elzem özellikle kışın kızdırma bujilerinin yakıtı ve yakıt sistemin düzgün çalışmasını sağlaması için muhakkak beklemek gerekir.Keza nedemişler acele işe şeytan karışır bekle kardeşim işte.

    Bu uyarı ışıkları eğer sistemde arıza varsa aracına göre değişmekle birlikte ya hiç sönmez yada sesli/görsel/yazılı uyarı verir.Aracın çalıştırmasına bir etkisi varmıdır yoktur ama bazı yukarıda saydığım önemli parçaların ömrünü ansızın doldurmasınada neden olabilir.Örn ilk çalıştırma için gerekli yakıtı pompanın depodan çekmesini beklemeden motora yakıt göndermeye çalışmak ne kadar sağlıklı olabilirki?

    Araç üreticileri bu konuda uyarı yazsalarda kullanım kitapçıklarına, genelde servislerindeki atarlı gençler aceleleri olduklarından babasınında malı olmadığından çat basarlar kontağa.Bu yüzden servis elemanları ile papaz olupta servis müdürlerinin önünde fırça attığım ve haklı bulunduğumda olmuştur

    Alıntıları Göster
    Sabırsız milletiz her zaman söylüyorum. Sabırsız ve eğitimsiz

    Bekle yahu 3 saniye bekle, ne olur ki yani. Tartışacak o kadar çok şeyimiz varken tek sorun bu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Sabırsız milletiz her zaman söylüyorum. Sabırsız ve eğitimsiz

    Bekle yahu 3 saniye bekle, ne olur ki yani. Tartışacak o kadar çok şeyimiz varken tek sorun bu mu?


    Alıntıları Göster
    ben aracımda airbag lambasını beklerim sönünce basarım marşa
    dier ışıklRI pek beklemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlanyaLee

    ben aracımda airbag lambasını beklerim sönünce basarım marşa
    dier ışıklRI pek beklemem

    Alıntıları Göster
    yakıt fiyatları en önemli konu bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onboardx

    yakıt fiyatları en önemli konu bence.

    Alıntıları Göster
    benim arabamda beyin falan yok, karbüratörlü

    kontağı açınca yağ bir de akü yanıyor bir kere bekledim epey bekledim ama sönmedi, araba çalışınca hepsi sönüyor

    çalışırken yanarsa sıkıntı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    benim arabamda beyin falan yok, karbüratörlü

    kontağı açınca yağ bir de akü yanıyor bir kere bekledim epey bekledim ama sönmedi, araba çalışınca hepsi sönüyor

    çalışırken yanarsa sıkıntı

    Alıntıları Göster
    araba tüm sistemlei kontrol ettikten sonra ışıklar sönüyor, ozaman çalıştırmak lazım özellikle dizellerde bujı meselesi oldugu için beklemek daha iyiolur,

    benim araçta bazen hızkontrol işlev görmedigi oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sas34

    araba tüm sistemlei kontrol ettikten sonra ışıklar sönüyor, ozaman çalıştırmak lazım özellikle dizellerde bujı meselesi oldugu için beklemek daha iyiolur,

    benim araçta bazen hızkontrol işlev görmedigi oldu

    Aynen hocam özellikle dizel araçlarda önemli diyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sas34

    araba tüm sistemlei kontrol ettikten sonra ışıklar sönüyor, ozaman çalıştırmak lazım özellikle dizellerde bujı meselesi oldugu için beklemek daha iyiolur,

    benim araçta bazen hızkontrol işlev görmedigi oldu

    Alıntıları Göster
    İlk çalıştırmada Pompa sesi kesilene kadar beklerim ama sonra kısa süreli stop falan edersem. 1 saniyeden fazla beklemeden çalıştırırım. Doğrusu böyle bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    İlk çalıştırmada Pompa sesi kesilene kadar beklerim ama sonra kısa süreli stop falan edersem. 1 saniyeden fazla beklemeden çalıştırırım. Doğrusu böyle bence.

    Ben de benzin pompasının sesini dinleyip, susunca çalıştırıyorum.

    Zaten ışıklar sönmüş oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Önce yağı motora yeteri kadar çeksin lamba sönsün sonra çalıştırmak gerekir.

    Çalışmayan motorda yağın motora çekilmesi nasıl oluyor? Motorlarda yağ pompaları motorun hareketinden tahrik alırlar. Motoru çalıştırmadan isterseniz saatlerce bekleyin, o yağ yerinden milim kıpırdamayacaktır. Motor çalışmadığı sürece de yağ lambası sönmez. Motor çalışınca yağ pompasını çevirir ve yağ basmaya başlar. Basıncı artan yağ da yağ basınç sensörüne baskı yapıp ışığı söndürür.

    quote:

    Orijinalden alıntı: alionurtsn

    Işık yoksa kontağı 2. Konuma getirdiğinizde benzin deposunun oldugu yerden telefon titreşimi gibi bi ses gelir. O ses kesildikten sonra benzin pompası durmuş demektir.


    Kontak açık olduğu sürece benzin pompası çalışır, durmaz. Durursa zaten motor çalışamaz.

    Günümüz enjeksiyonlu araçlarında yakıt önce yüksek bir basınçla enjeksiyon kütüğüne basılır ve enjeksiyon kütüğünde sürekli yüksek basınçlı yakıtın bulunması sağlanır. Sırası gelen enjektör açılır, bu yüksek basınç sayesinde benzin açılan enjektörden silindire basılır. Kullanılmayan yakıt da depoya geri döner. Bu yüksek basıncı sağlayan benzin pompasıdır ve sürekli çalışarak benzini depo ile enjeksiyon kütüğü arasında döndürür.

    Kontağı ilk açtığınızda duyduğunuz ses, pompanın bu yakıt hattını benzinle doldurma sesidir. Beklediği süre içinde basıncı düşen hat yeniden doldurulurken bu basma sesi duyulur. Tüm hat dolduktan ve hattın her noktası basınç sayesinde doldurulduktan sonra ses duymazsınız. Ancak sistem aynı şekilde çalışmaya devam eder. Ta ki kontağı kapatıp benzin pompasının elektriğini kesene kadar. Bu nedenle kontağı kısa süreli kapatıp tekrar açtığınızda bu sesi duymazsınız çünkü basınç düşecek kadar beklemenişsinizdir. Ama basınç düşecek kadar uzun süre beklerseniz her seferinde bu sesi duyabilirsiniz. Sesin kesilmesi pompanın durduğu anlamına gelmez.

    Konu başlığınıdaki sorunun cevabı da burda zaten.

    Benzinli bir araçta kontağı açar açmaz marşa basmanın bir zararı yoktur. ABS, SRS gibi elektronik checkler siz aracı çalıştırdıktan sonra da yapılır. "Niye kontrolleri yapıp bitirmemizi beklemediniz" diye küsmezler.

    Ama benzİn hattının dolması için beklemek gerekir yoksa ilk çalıştırma daha zor olacaktır. Basınç dolana kadar beklenirse hemen çalışan motor, basınç beklenmeden marşa basılırsa daha geç çalışacak ve siz yeterli basınç sağlanana kadar 2-3 saniyede olsa marş dinamosunu gereksiz çevirmiş olacaksınız.

    Özetle işin doğrusu ;

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    İlk çalıştırmada Pompa sesi kesilene kadar beklerim ama sonra kısa süreli stop falan edersem. 1 saniyeden fazla beklemeden çalıştırırım. Doğrusu böyle bence


    aynen böyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 31 Ağustos 2013; 17:55:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    Önce yağı motora yeteri kadar çeksin lamba sönsün sonra çalıştırmak gerekir.

    Çalışmayan motorda yağın motora çekilmesi nasıl oluyor? Motorlarda yağ pompaları motorun hareketinden tahrik alırlar. Motoru çalıştırmadan isterseniz saatlerce bekleyin, o yağ yerinden milim kıpırdamayacaktır. Motor çalışmadığı sürece de yağ lambası sönmez. Motor çalışınca yağ pompasını çevirir ve yağ basmaya başlar. Basıncı artan yağ da yağ basınç sensörüne baskı yapıp ışığı söndürür.

    Evet şu an gece gece saçma birşey yazdığımı farkettim ve yorumu düzeltiyorum.Uyardığın için teşekkürler.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.