Şimdi Ara

ışıkta beklerken debriyaja basılı tutmak zararlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
5.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ışıkta beklerken debriyaja basılı tutmak zararlı mı?



    bazı ışıklarda az bekleyeceksem debriyaja basıp vitesim 1 de bekliyorum..sarı yeşil derken hareket ediyorum...
    ışıkta beklerken debriyaja basılı tutmak zararlı mı? zararlıysa neden?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaja Basılı Tutmak Zararlı mı?

    Debriyaja sürekli basılı tutmak veya ayaklarını debriyajın üzerinde tutmak, yaygın bir sürüş alışkanlığı olsa da zararlı olabilir.

    Debriyaja basılı tutmak, debriyaj balatasının baskı plakasına karşı sürtünmesine neden olur. Bu, zamanla balatanın aşınmasına ve debriyajın erken arızalanmasına yol açabilir. Ayrıca, debriyajın sürekli devrede olması, şanzıman bileşenlerine gereksiz yük bindirir ve bu da ömürlerini kısaltabilir.

    Dahası, yarım debriyajla gitmek (debriyaja kısmen basılı tutarak) aracın yakıt verimliliğini düşürür. Debriyaj devrede olduğunda, motor gücünün bir kısmı debriyaj balatasına aktarılır ve bu da gücün boşa gitmesine neden olur.

    İşte debriyaja basılı tutmanın bazı olumsuz sonuçları:

    • Debriyaj balatasının erken aşınması
    • Debriyajın erken arızalanması
    • Şanzıman bileşenlerine gereksiz yük binmesi
    • Yakıt verimliliğinin düşmesi

    Debriyajı yalnızca vites değiştirirken veya aracı durdururken kullanmak önemlidir. Araç hareket halindeyken ayağını debriyajdan çekmek, debriyajın ömrünü uzatır, yakıt verimliliğini artırır ve şanzıman bileşenlerini korur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Zararlı, debriyajı yersin..
  • baskının ömrü kısalır
    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Zararlı, debriyajı yersin..
  • Neden hazır debriyaja basmışken vitesi de boşa almıyorsunuz anlayamadım doğrusu.
    Köküne kadar basıyorsanız bir zararı olmaz.
    Lakin bence gereksiz...

    arz ederim
  • baskı değil de debriyaj bilyası mı ne ona zarar verir diye okumuştum bir yerlerde.


    tam basarsa baskı balata yı neden yesin ki?
  • Balata ile ilgili herhangi bir durum söz konusu değil. Sadece baskı denen yaprak yaylardan oluşmuş sistem sürekli rulman tarafından ezilir vaziyette durduğu için rulman ve baskı denen olayın ömrü kısalır bir süre sonra rulman ötmeye baskıda özelliğini kaybedip pedalın sertleşmesinden de anlayabileceğin olaya döner.

    Bide ayağın ağırır ole bence :)
  • SOnuç olarak basmazsanız sizin avantajınıza..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Basılı kalması debriyaj ömründen kısıyor
  • Debriyaj sisteminde baski, rulman ve balata olmak uzere uc ana eleman var. Sanayi agziyla genellikle baski balata gibi sanki tek bir parcaymis gibi yanlis bir kullanim var.

    Debriyaja basili oldugunda en cok debriyaj rulmani zarar gorur. Ikinci sirada da baskinin semsiye yaylari gergin halde duracagindan bunlar da zarar gorur. Debriyaj balatasi sanilanin aksine debriyaja tam basildigi surece kesinlikle zarar gormez. Gerekmedigi surece debriyaja basili beklemeyin.
  • 10-15 saniyeden fazla beklenilecekse vitese boşa alarak, debriyajı bırakmak baskı bilyası ve baskı yaprak yaylarının daha uzun omürlü olması şeklinde size geri dönüş saglar.

    benzer şekilde eger otomatik vites kullanıyorsanız vitesi uzun duraksamalarda boşa almak hem yakıt tüketiminizi düşürür, hemde boş yere tork konvertorunuzu ısıtmaz, easytronic türü kavramalarda baskı balatayı boş yere zorlamaz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.