Şimdi Ara

ISITILMIŞ LPG YAKIT TÜKETİMİNE ETKİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aşağıdaki bilimsel çalışmada LPG gazının egzoz ısısı ile 150 dereceye kadar (LPG nin kendi kendine patlama ısısı 600 derece olduğu için güvenli olduğu söyleniyor) ısıtılıp motora verildiğinde %23 yakıt tasarrufu sağlandığı tespit edilmiş.

    Yorumlarınızı alayım.

    http://somamyo.cbu.edu.tr/docs/dergi/sayi9/9sayi6.pdf



  • Dergi 2008 yılına ait yazıyor. Güncelliğini yitirmiş olabilir
  • Regulatorun oraya motor suyunu bağlayarak sanırım bunu zaten yapıyorlar (gerçi o 90 derece civarında). Sanırım Lavato da bunun için bir aparat üretilmiş (özellikle güçlü motorlar için).
  • Motoru yakarsınız,

    Motora giren ekstra sıcaklığı bir şekilde atmanız lazım.

    70 lerin sonuna doğru Nascar efsanesi Smokey Yunick aşırı ısıtılmış motorla ilgili bir (veya daha fazla) patent aldı Ford, GM vede Toyota ile anlaşma yaptı. Fakat bir nedenden dolayısı ile, motor piyasaya sunulmadı.

    Bu tür bir motorun sağlıklı çalışması için, motorun aşırı sıcağa karkı korunması lazım.

    Detay isteyen buradan

    http://www.hotrod.com/how-to/engine/hrdp-1009-what-ever-happened-to-smokeys-hot-vapor-engine/

    ve internetten devam etsin

    smokey yunick adiabatic engine




  • Sanırım yakıtı ısıtmak daha çok lpg için geçerli. Hava sıcaklığını -20 dereceye düşürüp (motor ısınmadığı için radyatör / su dolaşımını iptal ediyorlar) yanma verimini ve performansı artırdığını iddia edenler de var. Bilindiği üzere üç aşağı - beş yukarı yaktığımız benzinin %70 i ötv :) Kalan %30'unun da %70'i ısı olarak atılıyor, geri kalan %30 u biz hareket enerjisine dönüştürebiliyoruz (onun da yine bir kısmı sürtünmeyle harcanıyor).

    Bu çalışmada

    http://www.rtugroup.com/animation

     
    Stock Engine vs RTU Engine
    2 000 cm3 Capacity 2 000 cm3
    45 °C Engine Intake Temp. -20 °C
    1200 °C Engine Exhaust Temp. 590 °C
    200 °C Intake from Turbo Temp. 75 °C
    1040 °C Exhaust from Turbo Temp. 500 °C
    90 °C Coolant Temp. 35 °C
    0,95 bar Coolant Pressure 0,2 bar
    0,8 bar Turbo Pressure 2,8 bar
    220 hp Power 710 hp
    330 Nm Torque 880 Nm
    10 l/ 100 km Consumption 8,5 l/ 100km
    30 % Efficiency 70 %





  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Çalışmaya göz attım, "instant engine failure" yani direk motorun yandığından bahsetmiş. Karbon veya seramik kullanmayı düşünmüşler ama maliyet aşırı gelmiş.

    Güncel çalışmalar moturun ürettiği ısı enerjisini bir şekilde elektrik-hareket enerjisine çevirme üzerinde yoğunlaşıyor.

    * RTU Engine => Egzoz ısısını harekete çevirip motora giren havayı soğutarak verimliliği artırmaya çalışıyor (http://www.rtugroup.com/animation)
    * Elektrik enerjisi => Atık ısının kimyasal tepkime ile elektrik enerjisine çevrilmesihttp://www.ineffableisland.com/2010/09/turning-waste-heat-into-power-by-taking.html
    * Yanma ısısının artırılarak verimliliğin artırılması:http://www.hotrod.com/how-to/engine/hrdp-1009-what-ever-happened-to-smokeys-hot-vapor-engine/ vehttp://somamyo.cbu.edu.tr/docs/dergi/sayi9/9sayi6.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinanyalcinkaya -- 23 Şubat 2015; 11:59:07 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    yakıt tüketimi ?
    11 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.